اخبار داغ

جانشین فرمانده سپاه مازندران:

راه غلبه بر دشمن قوی شدن در فضای مجازی است/همه باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم

راه غلبه بر دشمن قوی شدن در فضای مجازی است/همه باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم
جانشین فرمانده سپاه مازندران گفت: به فرموده مقام معظم رهبری ما باید خودمان را در تمام عرصه‌ها قوی کنیم و راه غلبه بر این دشمن، قوی شدن در تمام عرصه‌ها و همین فضای مجازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسین محمدرضایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه برگزاری نخستین رویداد و رزمایش تولید محتوای تخصصی ویژه فعالان فضای مجازی بسیج مازندران که با حضور هفت تیم در سه بخش در حسینیه عاشقان کربلای ساری اظهار کرد: امروز ما درگیر یک جنگ همه جانبه هستیم، یک جنگی که در عرصه‌های مختلف وجود دارد علیرغم اینکه یک عده‌ای وجود این جنگ را انکار می‌کنند اما با اندکی تأمل و تعمق در محیط پیرامونی خودمان در می‌یابیم که بله جنگی هست و این جنگ امروز در عرصه‌های مختلفی وجود دارد.

وی افزود: بعد از جنگ هشت ساله، آمریکایی‌ها وقتی به آن اهداف پلید خودشان نرسیدند، شکل دشمنی و نوع جنگ را عوض کردند، پایان جنگ، پایان دشمنی نبود؛ هشت سال جنگ کردند تا ما را از آن عقیده، از آن آرمانی که دنبالش بودیم، از ما بگیرند و دیدند نمی‌توانند و به جایی اینکه این جنگ در جامعه ما واگرایی ایجاد کند، همه مردم را در کنار هم جمع کرد.

جانشین فرمانده سپاه مازندران خاطرنشان کرد: این‌ها می‌خواستند با این جنگ مانع پیشرفت انقلاب شوند اما به فرموده امام راحل(ره) ما در این جنگ انقلاب خودمان را به دنیا صادر کردیم؛ و لذا قضایا کاملا به نفع ما شد و ما توانستیم از بزرگ‌ترین تهدید، بزرگ‌ترین فرصت را برای خودمان بسازیم.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن شکل جنگ خود را پس از جنگ تحمیلی با ما عوض کرد؛ ادامه داد: دشمن، جنگ را به عرصه‌های مختلف آورد، امروز داریم می‌بینیم؛ جنگ در عرصه اقتصاد، که بنا دارند با تحریم‌ها، عرصه را بر مردم تنگ تا آن‌ها را در مقابل نظام و حاکمیت قرار بدهند؛ جنگ در عرصه فرهنگ، این همه مشکلاتی که در جامعه ما در کنار بسیاری از موفقیت‌‌ها و دستاوردهایی که در این عرصه داشتیم که البته نمی‌خواهیم سیاه نمایی کنیم اما یه لکه‌هایی هم در این حوزه وجود دارد که ناشی از جنگی است که در عرصه فرهنگ دارند به ما تحمیل می‌کنند.

رضایی بیان کرد: جنگ در عرصه سیاست و دیپلماسی، جنگ در محیط خانواده، جنگ در محیط دانشگاه، جنگ در محیط مدرسه، جنگ در بازار و مهم‌تر جنگ در فضای مجازی از عرصه‌ای دیگر این پیکار است.

وی تصریح کرد: فضای مجازی امروز به شدت مدنظر دشمنان انقلاب است، یک عرصه کاملا مناسب و مستعد برای اینکه بتوانند آن کاری که نتوانستند در زمان دفاع مقدس و پس از آن، امروز بیایند و در این فضا به سرانجام برسانند.

جانشین فرمانده سپاه مازندران تاکید کرد: در فضای مجازی امروز دشمن دنبال اشغال جغرافیای ذهن و قلب جوانان و نوجوانان این مملکت است؛ اگر روزی می‌خواستند جغرافیای طبیعی این مملکت را اشغال کنند، امروز می‌خواهند جغرافیای قلب و ذهن جوان ایرانی را اشغال کنند و جوان بشود یک جوان بی هویت که به دستاوردهای کشور خود نبالد و رویاهایش را در کشورهای غربی ببیند.

این مسئول عنوان کرد: در فضای مجازی امروز دارند القای یأس و ناامیدی را ترویج می‌دهند، یک آینده سیاه، مکدر و مبهمی را دارند در این فضا در پیش روی دیدگان مردم قرار می‌دهند،القای خرافات، دروغ، شایعات، وارونه سازی و بداخلاقی در حال انجام در فضای مجازی است، یک جنگ بسیار وسیع و مخرب در صورتی که اگر دقت نکنیم، مراقبت نکنیم، خودمان را مجهز نکنیم و آمادگی نداشته باشیم؛ قطعا دشمن این عرصه را از آن خود می‌کند.

رضایی متذکر شد: در این فضا، باور این جنگ خیلی مهم است و یک عده‌ای دارند انکار می‌کنند که جنگی در کار است و می‌گویند هر کسی مشغول کار خودش هستند، در حالیکه بسیاری از نا امنی‌هایی که وجود دارد از بستر همین فضای مجازی است و اتفاقات آبان امسال و حواشی سقوط هواپیمایی اوکراینی همه و همه در همین فضای مجازی کلید خورده است.

وی افزود: امروز هم باید همچون دوران دفاع مقدس، آمادگی و انسجام برای مبارزه وجود داشته باشد، اگر گوش به فرمان امام راحل(ره) به عنوان فرمانده میدان جنگ بودیم، امروز هم بایستی همه گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم؛ فرمانده میدان جنگ ایشان هستند و همه ما سرباز این نظام و انقلاب هستیم.

جانشین فرمانده سپاه مازندران مطرح کرد: آمادگی همه جانبه باید داشته باشیم و قبول کنیم رسیدن به پیروزی تصادفی نیست؛ هیچ ملتی نمی‌تواند بدون قاعده در جنگی پیروز شود و هیچ کجا و در هیچ جنگی چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و لذا در این پیکار هم، همین طور است، تصادفی نیست و نباید بدون قاعده در میدان جنگ فضای مجازی قرار بگیریم.

این مسئول اضافه کرد: بدون استراتژی، بدون تفکر، بدون حساب و کتاب نباید در این میدان قرار بگیریم، خطرناک است و نه تنها بدون آمادگی نمی‌توانیم دشمن را شکست بدهیم، بلکه از ما تلفات می‌گیرد؛ رزمنده‌ای که وارد میدان جنگ می‌شود اگر به قواعد جنگ آشنا نباشد، نه تنها نمی‌تواند حریف را از پا درآورد بلکه جان خود را نیز از دست می‌دهد و لذا آمادگی ما در برابر دشمنی که اراده کرده است تا ما نباشیم باید بیشتر و بیشتر شود.

رضایی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن آن است که چیزی به نام انقلاب اسلامی وجود نداشته باشد؛ گفت: من ایرانی، من انقلابی، امروز باید تمام توان‌مان را به میدان بیاوریم تا دشمن را به عقب برانیم؛ و به فرموده مقام معظم رهبری ما باید خودمان را در تمام عرصه‌ها قوی کنیم و راه غلبه بر این دشمن، قوی شدن در تمام عرصه‌ها و همین فضای مجازی است.

وی اذعان کرد: خیلی از جوانان به دلیل نداشتن سواد رسانه‌ای و قدرت تحلیل، تحت تاثیر قرار می‌گیرند و این خطرناک است و ممکن است آینده نظام را با مخاطرات جدی مواجه سازد.

جانشین فرمانده سپاه مازندران با بیان اینکه این رزمایش نیز نوعی اعلام آمادگی و توانمندسازی است؛ یادآور شد: امروز ما نیازمند آن هستیم که این شبکه را در کل کشور ایجاد کنیم که این هدف را در استان مازندران به همت شما در حال انجام هستیم.

رضایی در بخش پایان سخنانش به محورهای هر یک از بخش‌های این رزمایش اشاره کرد و گفت: این رویداد 48 ساعته به صورت شبانه روزی همزمان با سراسر کشور از ساعت 9 صبح امروز دوم بهمن‌ماه تا ساعت 9 صبح جمعه چهارم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه عناوین رقابت هر یک از بخش‌ها را اعلام کرد و افزود: در حوزه بازی‌های تلفن همراه شرکت‌کنندگان در دو موضوع "شهدای مقاومت" و "ملت مقامت"، در حوزه پویانمایی و انیمیشن با موضوع "باید قوی بشویم" و در حوزه نرم افزار تلفن همراه نیز دو موضوع رونق تولید و اقتصاد مقاومتی که همه عناوین از جمله کلید واژه‌های پر تکرار مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های گوناگون بوده است؛ رقابت می‌کنند.

گفتنی است جانشین فرمانده سپاه مازندران در ساعت 9 صبح با اعلام رمز "یا زهرا(س)" و تجدید میثاق با شهدای گمنام در محل برگزاری مراسم آغاز این رویداد و رزمایش را اعلام و 32 شرکت کننده حاضر در نخستین رویداد و رزمایش تولید محتوای تخصصی ویژه فعالان فضای مجازی بسیج مازندران، رقابت خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه