اخبار داغ

کفه سنگین تر فرهنگ از ورزش، باعث بسته شدن درب زورخانه پوریای ولی بهار شد

کفه سنگین تر فرهنگ از ورزش، باعث بسته شدن درب زورخانه پوریای ولی بهار شد
درب زورخانه پوریای ولی شهر بهار یکی از مکان های ورزشی قدیمی این شهر به دلیل برخی اختلافات داخلی در مجموعه ورزشی و انجام امور فرهنگی و سلب مسئولیت رئیس هیأت بسته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ زورخانه پوریای ولی شهرستان بهار یکی از قدیمی ترین مکان های ورزشی این شهر است و افراد علاقمند به ورزش باستان با متوسل شدن به نام مولای خود امیرالمومنین علی (ع) در این مکان به اجرای این ورزش باستانی می پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

چندی است که فعالیت این زورخانه مختل شده و به دلیل اختلاف در این مجموعه با نظر اداره ورزش و جوانان شهرستان، درب این مجموعه بسته شده است؛ به همین دلیل تعدادی  از افراد با انتشار فیلم و عکس نوجوانان در پشت درب بسته زورخانه و قرائت زیارت عاشورا در پشت درب های بسته اعتراض خود را نشان داده و اقدام به انتشار فیلم و عکس آن در شبکه های اجتماعی کردند که موجب ورود دستگاه های متولی به این امر شد.

,

با بالا گرفتن اختلافاتمجموعه با اداره ورزش و جوانان شهرستان، تصمیم به برگزاری جلسه ای با حضور نمایندگان دو طرف، رئیس هیأت باستانی استان، وکیل حقوق ورزشی، نماینده فرماندار، نماینده سپاه و معتمدین شهر شد، اما این جلسه نیز بی نتیجه مانده و دو طرف به توافق نرسیدند.

,

اختلاف بر سر انجام کارهای فرهنگی با نام هیأت مذهبی در این مکان است که گویا روند کار این مجموعه را از ورزشی به فرهنگی تغییر داده و باعث اختلاف بین اعضای این مجموعه شده است؛ به همین دلیل رئیس هیات باستانی از سمت خود استعفا داده و مسئولیت هر اتفاقی در این مکان را به اداره ورزش و جوانان واگذار کرده است و اداره ورزش و جوانان نیز تا تعیین تکلیف رئیس هیات اقدام به بستن درب این مکان کرده است.

,

سید عبدالله مصطفوی رئیس مستعفی هیأت ورزش باستانی شهرستان بهار در گفت‌گو با خبرنگار عصر همدان به قدمت بالای این زورخانه اشاره کرد و گفت: چند سال پیش با پیشنهاد جمعی از افراد اقدام به تشکیل یک هیأت مذهبی ر مکان زورخانه کردیم که با استقبال جوانان و نوجوانان مواجه شده و کارهای فرهنگی مذهبی در آن انجام می شود.

,

وی با بیان اینکه اخیراً فعالیت این هیأت زیاد شده و ماهیت ورزشی مکان زورخانه پوریای ولی به حاشیه ر رفته است، اظهار کرد: اکنون ماهیت این مجموعه بیشتر فرهنگی و مذهبی شده است، به طوری که شاهد هستیم که گاهی جوانان شب ها نیز در این مکان می مانند و خطرات زیادی از جمله گازگرفتگی و حریق یا هر اتفاق دیگری ممکن است در این مکان پیش بیاید.

,

رئیس مستعفی هیأت ورزش باستانی شهرستان بهار افزود: منکر انجام کار فرهنگی و مذهبی نیستیم چرا که این مهم از لحاظ فکری پشتوانه ای برای ورزش و جوانان ماست، اما این کار باید در چارچوب قانون باشد تا مشکلی پیش نیاید.

,

وی با اشاره به وظیفه سنگین قبول مسئولیت هیأت ورزشی و مشکل پیش آمده در ورزش کشتی، بیان کرد: کسی که ریاست هیأت ورزشی را بر عهده می‌گیرد باید در برابر هر مسئله ای جوابگو باشد.

,

مصطفوی با ارائه راهکای به منظور رفع این مشکل، گفت: در نزدیکی زورخانه سه مسجد قرار دارد و با هیأت امنای مساجد صحبت کرده ایم که هیأت در یکی از این مساجد مستقر شده و ادامه فعالیت داشته باشد اما اعضای این هیأت مکانی مستقل و کاملاً در اختیار می خواهند.

,

محمد سزا سلطانی از پیشکسوتان ورزش زورخانه ای شهرستان بهار نیز با تأکید بر اینکه هر مکانی برای کار مشخصی است، تصریح کرد: انجام کار فرهنگی خوب است اما به شرط اینکه باعث ایجاد اختلاف نشود؛ ما نیز مخالف کار مذهبی و فرهنگی نیستیم اما اخیراً بین ورزش و کار مذهبی تناقض ایجاد شده بود و نمی شد اینها را از هم تفکیک کرد.

,

وی در ادامه با اشاره به برخی اختلافات پیش آمده، ادامه داد: شب مانی بعضی از اعضای هیأت مذهبی در زورخانه، استفاده از امکانات، وسایل و تجهیزات زورخانه، عدم نظافت و کمک های نقدی مردمی از جمله مشکلات است.

,

سزاسلطانی در خصوص بسته بودن درب زورخانه خاطرنشان کرد: به نمایندگی از سایر ورزشکاران باستانی کار شهرستان اعلام رضایت می کنم که مدتی درب این مکان بسته باشد تا تکلیف مشخص شود.

,

جوانان شهر بهار علاقه زیادی به دو مقوله ورزش و فعالیت در هیئات مذهبی دارند که هر دوی آن از محسنات است و فعالیت فرهنگی ورزشی یک مجموعه از مزیت های هر مجموعه می تواند باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

البته آنچه در خصوص زورخانه پوریای ولی دیده می شود، عدم مدیریت درست این مجموعه و نبود تعادل بین دو مقوله فرهنگ و ورزش است که امکان ایجاد تبعات بدی برای جوانان دارد؛ این اختلافات ممکن است موجب دلزدگی جوانان مذهبی از ورزش و از طرفی باعث دلخوری ورزشکاران از هیأت مذهبی شود، که هر دو مورد مضر بوده و آسیب جدی به دنبال خواهد داشت.

,

متولیان امر باید با توجه و دقت بیشتری به این امر بپردازند و نگذارند اختلافات کوچک باعث ایجاد اختلافات بزرگتر شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه