اخبار داغ

هانی زاده در گفتگو با دانا؛

دستگاه دیپلماسی مانع باجگیری کشورهای اروپایی از ایران شود

دستگاه دیپلماسی مانع باجگیری کشورهای اروپایی از ایران شود
کارشناس مسائل بین الملل به خروج ایران از ان پی تی اشاره کرد و گفت: دستگاه دیپلماسی باید با کارشکنی سه کشور اروپایی برخورد کند و مانع از این شود که این سه کشور اروپایی بخواهند از ایران باج گیری کنند و مسائل حاشیه ای و غیر هسته ای را در برجام وارد کند.
[

«حسن هانی زاده» کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اظهارات وزیر امورخارجه کشورمان مبنی بر خروج ایران از ان پی تی اظهار داشت: امروز ثابت شده است که برجام توافقنامه قابل قبولی نیست و کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در طول سال های اخیر هیچ گاه به تعهدات خودشان عمل نکردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: نه تنها آمریکا که از برجام خارج شد، بلکه انگلیس، فرانسه و آلمان به تعهدات 11 گانه خودشان هم هیچ گاه عمل نکردند و تنها ایران بود که مطابق بندهای توافقنامه برجام عمل کرد و گزارش های مدیر کل آژانس بین الملل انرژی هسته در طول 4 سال اخیر نشان می دهد که ایران به تمام تعهدات خودش عمل کرده است.

,

این کارشناس با بیان این که کشورهای اروپایی سیاست های خودشان را با آمریکا هماهنگ می کنند، گفت: به نظر می رسد گام هایی که جمهوری اسلامی ایران برای کاهش تعهدات برجامی خودش برداشته است، کاملاً منطقی و منطبق با بند 26 و 36 از توافقنامه برجام است.

,

هانی زاده اقدامات اروپایی ها را نوعی باجگیری دانست و افزود: دستگاه دیپلماسی باید با کارشکنی سه کشور اروپایی برخورد کند و مانع از این شود که این سه کشور اروپایی بخواهند از ایران باج گیری کنند و مسائل حاشیه ای و غیر هسته ای را در برجام وارد کند.

,

وی با تاکید بر این که دستگاه دیپلماسی باید فعال تر از این عمل کند، عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی باید به کشورهای اروپایی هشدار دهد که اگر از این پس به تعهدات خودشان عمل نکنند، ایران یک ضرب العجلی را تعیین خواهد کرد و سپس در گام نهایی از NPT خارج خواهد شد؛ در واقع دستگاه دیپلماسی باید گام های محکم و انقلابی تری بردارد.

,

کارشناس مسائل بین الملل به انفعال دستگاه دیپلماسی در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: دستگاه دیپلماسی باید به نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب برای مذاکرات هسته ای ترسیم کردند و همچنین منویات ایشان مبنی بر این که «اگر آمریکا برجام را پاره کند ایران آن را آتش خواهد زد» عمل کند؛ در حقیقت دستگاه دیپلماسی باید رهنمودهای رهبری را مو به مو اجرا می کرد تا مانع زیاده خواهی کشورهای اروپایی در حوزه برجام از ایران می شد.

,

هانی زاده در پایان گفت: متاسفانه دستگاه دیپلماسی کمی خجالت زده است و در برابر کشورهای اروپایی خیلی خجولانه عمل می کند در صورتی که باید مطابق با خواست ملت و رهنمودهای رهبری گام های محکم تری بردارد و کشورهای اروپایی را در عمل انجام شده قرار دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه