اخبار داغ

درپی شکایت مردم از صف‌های طولانی معاینه فنی خودرو در مشهد بررسی شد؛

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل شهرداری: افزایش تعداد مراکز معاینه فنی مقدور نیست/ ساعت کاری مراکز افزایش نمی‌یابد!

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل شهرداری: افزایش تعداد مراکز معاینه فنی مقدور نیست/ ساعت کاری مراکز افزایش نمی‌یابد!
صف‌های طولانی معاینه فنی خودرو در مشهد باعث ایجاد موج نارضایتی در شهروندان شده است اما مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل شهرداری اعلام کرد هم اکنون قادر به افزایش تعداد مراکز معاینه فنی نیستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، امروزه ضرورت فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو بر هیچ‌کس پنهان نیست اما متأسفانه چندی است که این موضوع از طرف شهروندان و برخی مسئولان مغفول واقع‌شده که باعث بروز بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی و حتی بروز بسیاری از حوادث رانندگی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

بیشترین سهم آلودگی هوا مربوط به خودروهای شخصی و سیستم حمل‌ونقل شهری است از این رو معاینه فنی خودرو علاوه بر کاهش آلودگی هوا و برای حفظ ایمنی افراد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا مقرر شد با همکاری شهرداری مشهد و پلیس راهور خراسان رضوی، طرح کاهش محدوده‌های انتشار آلاینده‌های هوا (L.E.Z) از 5 بهمن آغاز و بر اساس آن پلاک خودروها از طریق 109 دوربین ثبت و به سامانه تجهیز شده ارسال و خودروهایی که فاقد معاینه فنی معتبر باشند، 50 هزار تومان اعمال قانون شوند.

, (L.E.Z) ,

با انتشار این خبر و ارسال پیامک‌های هشداردهنده به خودروهای فاقد معاینه فنی، شاهد ایجاد صف‌های طولانی در مقابل این مراکز بودیم به صورتی که برخی از شهروندان پس از انتظار 6 ساعته در این صف‌ها بازهم موفق به انجام معاینه فنی نمی‌شدند که این امر باعث ایجاد نارضایتی فراوان در شهروندان شد.

,

, ,

مردم‌آزاری به سبک معاینه فنی

, مردم‌آزاری به سبک معاینه فنی,

محمد رضایی، یکی از شهروندان مشهدی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: این اقدام جدید مردم‌آزاری به سبک معاینه فنی است و چرا باید من و امثال من ۵ تا ۶ ساعت در معاینه فنی حافظ تو این هوای سرد منتظر باشیم تا نوبتمان بشود؟ از ۲ونیم ظهر تا ۷ونیم شب واقعاً بی‌تدبیری مسئولان باعث آزار و اذیت مردم شده و هم‌چنین وقت مردم تلف می‌شود. مسئولان فکری کنید.

,

وی افزود: با این وضع خراب مالی و نبود قطعات یدکی اصلی خودروها چه دلیل دارد که کل شهر را اعلام کنند می‌شد؟ باید ابتدا هسته مرکزی برای معاینه فنی اجرایی می‌شد و بعد مناطق بعدی و همچنین افزایش مراکز فنی معاینه فنی. امروز از اول گلشهر تا معاینه فنی مفتح صف رودیدم اول فکرکردم صف پمپ گازکه ردشدم ازش فهمیدم صف معاینه فنی هست.

,

رضایی خاطرنشان کرد: خودرو من دوگانه سوز کارخانه هست وقتی برای اخذ معاینه فنی مراجعه کردم گفتن تاریخ‌مصرف کپسول شما منقضی شده و باید تعویض شود. به هر یک از مراکز گازسوز کردن خودروها مراجعه کردم گفتن کپسول در بازار نیست و اگر بازار سیاه پیدا کنی حداقل ۴ میلیون قیمت دارد. حالا تکلیف من و امثال من که نمی‌توانیم معاینه فنی بگیریم چیست؟

,

بازهم مدیریت ضعیف شهرداری در اجرای یک طرح! چرا شهرداری ساعت معاینه فنی بیشتر نمی‌کند از صبح تو صف چند کیلومتری بودم حالا که رسیدیم میگن ساعتش تمام شده این همه خودرو چطوری معاینه فنی بگیرن؟

,

, ,

چرا مراکز نیسان یخچال دار را معاینه فنی نمی‌کنند؟

, چرا مراکز نیسان یخچال دار را معاینه فنی نمی‌کنند؟,

احمد اکبری، یکی دیگر از شهروندان با ارسال پیامی به سامانه دریافت سوژه‌های مردمی «صبح توس» نوشت: در مورد موضوع صف معاینه فنی بگم که من و چند تا از همکارم که معاینه فنی نداریم الآن دنبال جایی هستیم که ماشین‌های مارو قبول بکنن .اخه ما نیسان یخچال دار داریم هرجا رفتیم میگن یا باید برین یخچال ماشین رو بردارین یا که ما قبول نمی‌کنیم فشار بالای دستگاه‌های ما میارن الآن ما ماندیم که چکار بکنیم. امروز خودم به شخصه توصف طولانی مفتح ایستاده بود موقع نوبتم که شد مسئول فنی اینجا من رو قبول نکرد.هرچقدر باایشون صحبت کردم نشد.تایک ماه پیش همچین داستانی نبود.لطفاً صدای ماروبه مسئولین مربوط برسانید.

,

, ,

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از ۲۵ بهمن

, جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی , از ۲۵ بهمن,

هادی عطارزاده طوسی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفت‌وگو با صبح توس در این خصوص اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان و ایجاد صف‌های طولانی در مراکز معاینه فنی خودرو، با موافقت استانداری، پلیس راهور و شهرداری مشهد اجرای طرح کاهش آلودگی هوا L.E.Zاز ۲۵ بهمن اجرایی خواهد شد.

, L.E.Z, .,

وی افزود: تمامی خودروهای شخصی که بیش از ۴ سال از تولید آن‌ها گذشته و تاکسی‌های مدل ۹۷ به قبل باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

, .,

وی با بیان این که تا تاریخ ۲۵ بهمن، پلاک تمامی خودروها از طریق دوربین‌های سطح شهر ثبت و ضبط می‌شود، اظهارکرد: برای خودروهایی که مورد معاینه فنی قرار نگرفته و در سامانه ملی ثبت نشده‌اند، پیامک هشدار ارسال خواهد شد.

, .,

عطارزاده ادامه داد: پیامک ارسالی صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی داشته و تا تاریخ 25 بهمن جریمه‌ای لحاظ نمی‌شود این مهلت به‌هیچ‌وجه قابل تمدید نیست و طرح کاهش آلودگی هوا L.E.Z پس‌ازآن اجرایی خواهد شد.

, L.E.Z , .,

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه ملاک ما برای پذیرش خودرو در مراکز معاینه فنی، کارت ماشین است، خاطر نشان کرد: چنانچه تغییراتی در خودرو اعمال شود مانند نصب کپسول CNG در مراکز غیرمجاز، نصب یخچال و یا ایجاد تغییرات در موتور ماشین، افراد باید این تغییرات را حذف و طبق مشخصات کارت ماشین به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

, CNG,

وی تصریح کرد: در حال حاضر 5 مرکز معاینه فنی از ساعت 7 صبح الی 20 در خدمت شهروندان هستند که علاوه بر این 5 مرکز شهرستان‌های هم‌جوار که به مشهد رفت‌وآمد دارند مانند طرقبه، شاندیز، فریمان، چناران نیز دارای مراکز معاینه فنی خودرو هستند.

,

, ,

تعداد و ساعت کاری مراکز معاینه فنی افزایش نمی‌یابد

, تعداد و ساعت کاری مراکز معاینه فنی افزایش نمی‌یابد,

عطارزاده با تأکید بر اینکه برنامه‌ای برای افزایش تعداد مراکز یا افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی خودروها در مشهد نداریم، گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه کمبودی از نظر تعداد مراکز نداریم و این صف‌های طولانی به دلیل اعلام ضرب العجل برای دریافت برگه معاینه فنی ایجاد شده و از طرف دیگر پیش‌بینی می‌کنیم با تمدید مهلت انجام معاینه فنی، از حجم این صف‌ها کاسته می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه