اخبار داغ

عواقب سنگینِ حمله به آزادی مطبوعات در آمریکا برای خبرنگاران آمریکایی/ روزنامه نگار آمریکایی به هک کردن تلفن مقامات برزیلی متهم شد

عواقب سنگینِ حمله به آزادی مطبوعات در آمریکا برای خبرنگاران آمریکایی/ روزنامه نگار آمریکایی به هک کردن تلفن مقامات برزیلی متهم شد
آمریکا باید سریعا این حمله ظالمانه به آزادی مطبوعات را محکوم کند و بداند که حمله به آزادی مطبوعات در آمریکا عواقبی را برای روزنامه نگاران آمریکایی که در کشورهای بیگانه در حال انجام وظیفه هستند در پی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "گلن گرینوالد" روزنامه نگار مشهور آمریکایی به دلیل نقش اصلی در انتشار و افشای اسناد محرمانه "ادوارد اسنودن" به جرائم سایبری در برزیل متهم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

گرینوالد که سالها در برزیل سکونت داشته و با یک زن عضو کنگره برزیل ازدواج کرده، مقالاتی که شامل پیام های متنیِ فاش شده از تبانی بین یک قاضی و دادستان ها در محکومیت و حبس رئیس جمهور سابق بود را منتشر کرد.

,

این اتهامات در نشریه آنلاین اینتِرسِپت (The Intercept) که گرینوالد بنیانگذار آن است منتشر شده بود. این روزنامه نگار گفت که این اتهامات تلاش آشکار برای حمله به مطبوعات آزاد در اقدامی تلافی جویانه به افشاگری هایی بود که ما گزارش دادیم.

, اینتِرسِپت,

گرینوالد با اشاره به "ژائر بولسونارو" رئیس جمهور برزیل اظهار داشت: "ما می خواهیم مانند همیشه از مطبوعات آزاد دفاع کنیم، ما از دولت بولسونارو نمی ترسیم."

,

به گزارش NPR، قاضی در حال تصمیم گیری است که آیا پرونده علیه گرینوالد می تواند ادامه داشته باشد یا خیر؟

,

داستان هایی از وزارت امور خارجه فدرال طی یک شکایت کیفری، گرینوالد و 6 نفر دیگر را به هک کردن پیام های مقامات برزیل متهم کردند. گرینوالد این اتهامات بیهوده را انکار کرد.

,

این پرونده که در ماه دسامبر سال 2019 توسط پلیس فدرال برزیل مورد بررسی قرار گرفته بود به نتیجه متفاوتی از دادستان فدرال در مورد نقش گرینوالد در هک کردن رسید. پلیس گفت که تشخیصِ مشارکت اخلاقی یا مادی توسط این روزنامه نگار امکان پذیر نیست.

,

اینتِرسِپت گفت که گرینوالد و همکاران وی ماجراهایی را بر پایه چت های خصوصی، صوت ها، فیلم ها، عکس ها، اقدامات دادگاه و دیگر اسناد که توسط منبعی ناشناس ارائه شده بود را گزارش دادند.

,

اتهامات علیه گرینوالد منجر به انتقادات تندی از سوی حامیان آزادی مطبوعات شد.

,

"بِن وینزِر" مدیر پروژه سخنرانی حریم خصوصی و فناوری اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا طی بیانیه ای گفت: "آمریکا باید سریعا این حمله ظالمانه به آزادی مطبوعات را محکوم کند و بداند که حمله به آزادی مطبوعات در آمریکا عواقبی را برای روزنامه نگاران آمریکایی که در کشورهای بیگانه در حال انجام وظیفه هستند در پی دارد."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه