اخبار داغ

افتتاح اردوگاه درمان، صیانت و اشتغال معتادین "کرامت"

افتتاح اردوگاه درمان، صیانت و اشتغال معتادین "کرامت"
جانشین فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه برای ساخت اردوگاه بیش از 3میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ظرفیت اردوگاه کرامت در فاز یک 100نفر و در فاز دوم 200 نفر خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، سرهنگ احمدبیطرفان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح اردوگاه کرامت(درمان، صیانت و اشتغال معتادین) با اشاره به اینکه مساحت این اردوگاه 300هکتار است، اظهار داشت: این اردوگاه با هدف درمان، صیانت و اشتغال معتادین ایجاد شده است.
وی ادامه داد: زیرساخت های لازم دراین اردوگاه آماده شده است، در فاز اول شروع به کار اردوگاه که از شهریور ماه آغاز شده است حدود100 نفر ظرفیت ایجاد شد.
جانشین فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه تاکنون 120 مددجو پذیریش شده است، گفت: از این تعداد پذیریش عده ای بعد از گذراندن دوران مورد نظر با سلامتی کامل از اردوگاه خارج شده اند.
وی عنوان داشت: ظرفیت فاز دوم این اردوگاه 200 نفر است که در دست احداث است و با تامین اعتبارات مورد نیاز در سال 99 افتتاح خواهد شد.
بیطرفان با اشاره به اینکه فاز اول و دوم این اردوگاه بیش از 3 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: حدود 2 میلیارد این اعتبار توسط ستاد مواد مخدر و مابقی هم توسط سازمان بسیج تامین شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم با تکمیل دو فاز پیش بینی شده، اردوگاه های ترک اعتیاد استان را به صورت متمرکز دور هم جمع کنیم تا مجموعه ای خوب و مفید ایجاد شود.
جانشین فرمانده سپاه قم به تمایز این اردوگاه با دیگر اردوگاه ها اشاره کرد و افزود: برنامه های این اردوگاه پایدار و دین پایه با مربیان مجرب است تا برای دیگر اردوگاه ها الگویی مناسب باشد.
وی خاطرنشان کرد:تفاهم نامه ای بین سازمان بسیج وستادمبارزه با مواد مخدر بسته شده که امیدواریم اعتبارات مصوبه این تفاهم نامه اجرایی شود .
بیطرفان با اشاره به اینکه از مددجویان 22 نفر در استان به کارگیری شده است، گفت: این اردوگاه 5ماه شروع به کار کرده است که این مدت موفقیت های بسیاری را کسب نموده است.

مراکز ترک اعتیاد اثر مثبتی بر فعالیت های نیروی انتظامی دارد
همچنین در ادامه این برنامه سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به اینکه این بنا یک بنای خیر است، اظهار داشت: در این بنای خیر برای آرامش و آسایش خانواده ها تلاش می شود.
وی ادامه داد: این اردوگاه قبلا اردوگاه قدس بودو در این مکان شهدای بسیاری حضور داشتند و از این مکان به جبهه های حق علیه باطل اعزام های بسیاری صورت گرفته است امیدواریم این برکت در زندگی شما هم به وجود بیایید.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه وجود این گونه مراکز در فعالیت نیروی انتظامی بسیار تاثیرگذار است، گفت: امیدواریم از شهدا الگو بگیریم و در زندگی خود این شهدا را سرلوح کارهای خود قرار دهیم.


ارتباط با مددجو بعد خروج از اردوگاه ادامه دارد
همچنین در ادامه سیدمحمد ملیحی معاون دادستان استان قم با تقدیر از ایجاد این اردوگاه گفت: در این اردوگاه ها کرامت انسانی افراد به خوبی حفظ می شود.
وی ادامه داد: هدف از ایجاد این اردوگاه ها جلوگیری از لغزش دوباره افراد و ایجاد اشتغال برای آنها است.
معاون دادستان استان قم ابراز داشت: در این اردوگاه ها تلاش می شود بعد از خروج مددجو از اردوگاه ارتباط با او و خانواده او قطع نشود.

قم جزء استان های پر آسیب کشور نیست
همچنین در انتهای این مراسم شریفی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان قم در ادامه برنامه با اشاره به اینکه فعالیت این نوع اردوگاه ها بسیار مناسب و ضروری است، گفت: سپاه قم در یکسال گذشته علاوه بر تمام ماموریت های مهم خود در ساخت این اردوگاه هم قدم برداشت و از این مسئله حمایت کرد.
وی ادامه داد: قم جزء استان های پرآسیب کشور نیستیم بلکه استان قم در بین هفت استان خوب کشور قرار دارد اما به دلیل اهمیت و عنایتی که به قم وجود دارد این نوع اردوگاه ها در آن ساخته می شود.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان قم ادامه داد: آموزش، ایجاد اشتغال و حمایت از مددجویان در این اردوگاه وجود دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا، ,  قم فردا,  قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مراکز ترک اعتیاد اثر مثبتی بر فعالیت های نیروی انتظامی دارد,
,
,
,
,
,
, ارتباط با مددجو بعد خروج از اردوگاه ادامه دارد,
,
,
,
,
, قم جزء استان های پر آسیب کشور نیست,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه