اخبار داغ

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی خبر داد؛

رشد 116 درصدی جرایم مالی فضای مجازی نسبت به سال گذشته/ کلاهبرداری بیش از دو میلیارد تومان

رشد 116 درصدی جرایم مالی فضای مجازی نسبت به سال گذشته/ کلاهبرداری بیش از دو میلیارد تومان
محمدپور گفت: از ابتدای سال جاری تا آخر دی‌ماه شاهد رشد 116 درصدی وقوع جرایم مالی در فضای مجازی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی محمدپور رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی بعد ازظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: مردم خراسان جنوبیاز سطح سواد پایینی در فضای مجازی برخوردار هستند و این مسئله باعث شده در جرایم فضای سایبری قربانی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
وی افزود: لازم است مردم در حوزه سواد فضای مجازی اطلاعات بیشتری داشته باشند تا به راحتی تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار نگیرند.
,
 
,
88 درصد جرایم مالی
, 88 درصد جرایم مالی, 88 درصد جرایم مالی,
 
,
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی بیان کرد: از 100 درصد جرایم فضای مجازی در خراسان جنوبی 88 درصد جرایم مربوط به جرایم مالی است.
,
 
,
محمدپور عنوان کرد: پلیس فتای خراسان جنوبی در راستای ارتقای سواد هم استانی‌ها در زمینه جرایم مالی در فضای مجازی اقدامات زیادی انجام داده که شاهد کاهش پرونده های مالی باشیم.
,
 
,
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا آخر دی‌ماه شاهد رشد 116 درصدی وقوع جرایم مالی در فضای مجازی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم.
,
 
,
رئیس پلیس فتا در خراسان‌جنوبی بیان کرد: عدم اطلاع و شناخت مردم از مسائل و ارسال پیام ها غیر معتبر در فضای مجازی یکی از دلیل های افزایش جرایم مالی در فضای مجازی است
,
 
,
رشد 107 درصدی کشف جرایم
, رشد 107 درصدی کشف جرایم, رشد 107 درصدی کشف جرایم,
 
,
محمدپور گفت: از ابتدای سال تا آخر دی ماه 107 درصد رشد کشف جرایم در فضای سایبری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گزارش شده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در خراسان جنوبی از نظر کشف جرایم پنج درصد از نرم کشوری بالاتر هستیم.
,
 
,
کلاهبرداری بیش از 2 میلیارد تومان
, کلاهبرداری بیش از 2 میلیارد تومان, کلاهبرداری بیش از 2 میلیارد تومان,
 
,
رئیس پلیس فتا عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون دو میلیارد و 650 میلیون تومان از هم استانی‌ها کلاهبرداری شده که بیش از 60 درصد این مبلغ به مالباختگان برگشت داده شده است.
,
 
,
محمدپور اظهار کرد: پنج جرم اول فضای مجازی در خراسان جنوبی شامل برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز 70 درصد، کلاهبرداری رایانه‌ای 18 درصد، مزاحمت اینترنتی، هک رایانه و تلفن همراه و انتشار فیلم و عکس خانوادگی در فضای مجازی می‌شود.
,
 
,
وی افزود: در راستای اطلاع رسانی به مردم و کاهش جرایم فضای مجازی پلیس فتا مصاحبه های رادیویی، تلویزیونی و مطبوعاتی، برگزاری 14 نمایشگاه برای جامعه هدف، تهیه و توزیع 200 محتوا، جذب 260 داوطلب مردمی، برگزاری 140 کلاس، همایش و جلسه و بسیاری اقدامات دیگر انجام داده است.
,
 
,
شناسایی 54 کافی‌نت متخلف/ سه کافی‌نت پلمپ شد
, شناسایی 54 کافی‌نت متخلف/ سه کافی‌نت پلمپ شد, شناسایی 54 کافی‌نت متخلف/ سه کافی‌نت پلمپ شد,
 
,
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: بازدید از کافی نت‌ها تمام استان نیز از دیگر اقدامات پلیس فتا بوده که انجام شده و از ابتدای سال تا آخر دی‌ماه از 250 کافی نت در استان بازدید صورت گرفته که 54 کافی نت متخلف شناسایی و به آنها هشدار داده شده است.
,
 
,
محمدپور ادامه داد: همچنین سه کافی نت پلمپ شد و به دو کافی نت اخطار پلمپ داده شده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در مجموع تخلفات کافی نت ها نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.
,
 
,
رئیس پلیس فتا در خراسان جنوبی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات لازم است مردم آگاه باشند و نسبت به تولید و انتشار محتوا در مورد فراخوان تجمع و اخبار تحریک آمیزی که باعث تشویش افکار عمومی شود خودداری کرده و تمامی حد و حدود تبلیغات در فضای مجازی رعایت شود.
,
 
,
محمدپور عنوان کرد: از انتشار اخبار بدون بررسی صحت و سقم خودداری شود و همانگونه که تبلیغات زودهنگام در فضای حقیقی جرم است در فضای مجازی نیز جرم تلقی شده و نباید انجام شود.
,
 
,
رسیدگی به پرونده‌های مالی در خراسان‌جنوبی سریعتر از میانگین کشوری است
, رسیدگی به پرونده‌های مالی در خراسان‌جنوبی سریعتر از میانگین کشوری است, رسیدگی به پرونده‌های مالی در خراسان‌جنوبی سریعتر از میانگین کشوری است,
 
,
وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سطح کشور معمولا تا یک ماه تعیین شده، افزود: این زمان در خراسان جنوبی 6 روز از نُرم کشوری جلوتر است و کمتر از یک ماه رسیدگی‌ها انجام می‌شود.
,
 
,
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی اظهار کرد: جهت اطلاع هم استانی‌ها از کلاهبرداری‌های صورت گرفته به پلیس فتا شماره همراه 09055873006 در نظر گرفته شده و همکاران ما به صورت 24 ساعته آماده دریافت و رسیدگی شکایات هم استانی‌ها هستند.
,
 
,
محمدپور عنوان کرد: همچنین شماره تماس 21823064 مربوط به حوزه مبارزه با جرایم سایبری و 21823067 مربوط به حوزه تشخیص و رصد در اختیار هم استانی ها است که مشکلات خود را تلفنی اطلاع دهند.
,
 
,
وی با اشاره به جرایم انتخاباتی، تخریب و تبلیغات زودهنگام در استان، اظهار کرد: تا کنون چند مورد در استان مشاهده شده که به مراجع قضایی اطلاع داده شده است.
,
 
,
راه‌اندازی پلیس فتا در چهار شهرستان
, راه‌اندازی پلیس فتا در چهار شهرستان, راه‌اندازی پلیس فتا در چهار شهرستان,
 
,
رئیس پلیس فتا گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در چهار شهرستان قاین، فردوس، نهبندان و طبس حوزه پلیس فتا راه اندازی است.
,
 
,
محمدپور در پاسخ به این سوال که آیا در استان کلاهبرداری در فضای مجازی از داخل زندان انجام شده، افزود: تا کنون موردی در این خصوص گزارش نشده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: رسیدگی به کلاهبرداری پیامکی و تلفنی که شخص را به پای عابر بانک می‌کشاند و پولی به حسابی واریز می‌شود در حوزه پلیس آگاهی است و به پلیس فتا مربوط نیست اما با توجه به اینکه برخی از رمز گشایی‌ها را پلیس فتا انجام می‌دهد لذا همکاران ما در این دو مورد نیز همکاری می‌کنند.
,
 
,
رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: معمولا در حوزه جرایم مالی فضای مجازی هم استانی های ما قربانی و مجرم از استان ما نیست و این مسئله نیز به عدم اطلاع هم استانی ها از اینگونه مسائل مربوط می‌شود.
,
 
,
محمدپور تصریح کرد: امیدواریم با فعال کردن رمز یکبار مصرف شاهد کاهش کلاهبرداری های فضای مجازی در استان باشیم.
,
 
,
وی افزود: پلیس فتا استان خراسان‌جنوبی آماده دریافت گزارشات، اخبار و سوالات هم استانی‌ها در حوزه فضای مجازی به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir و آدرس پست الکترونیک [email protected] می‌باشد.
, [email protected],
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه