اخبار داغ

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد؛

مبارزه با زمین خواری و رفع تصرف ۱۱۷ هکتار از اراضی دولتی در یزد

مبارزه با زمین خواری و رفع تصرف ۱۱۷ هکتار از اراضی دولتی در یزد
حجت الاسلام درویشیان گفت: در استان یزد با پیگیری‌های بازرسی کل استان، ۱۱۷ هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف شده و همچنین از صدور سند در حدود ۱۰ هکتار از اراضی دولتی به نام اشخاص نیز جلوگیری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، عصر امروز نشست شورای اداری شهرستان بافق با حضور حجت الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و نماینده رئیس قوه قضاییه، حجت الاسلام طالبی رئیس سازمان بازرسی استان یزد، حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه، زاده رحمانی فرماندار بافق، مسئولین دادگستری شهرستان و روسای ادارت شهرستان بافق در محل سالن آیت الله شیخ محمدتقی بافقی فرمانداری بافق تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم و نماد مقاومت و الگوی حرکت علیه استکبار و تکفیری ها بود و راهی را نشان ازادگان وکسانی که دغدغه مستضعفین را دارند داد. این حرکت دشمن باعث تقویت جبهه مقاومت در سراسر عالم خواهد شد.

,

وی در ادامه افزود: از بدو حضور آیت الله رئیسی در بدنه قوه قضائیه ارتباط با مردم و آشنا شدن با مشکلات و معضلات مردم یکی از رویکردهای وی و قوه قضائیه است و این 13 سفر ریاست قوه قضائیه به استان های کشور و شهرستان ها است تا در جریان مشکلات مردم وخانواده قوه قضائیه قرار بگیرند.

,

حجت الاسلام درویشیان به رویکرد این قوه اشاره و تصریح کرد: یکی از رویکردهای قوه قضائیه شناسایی و پیگیری مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است اگرچه این مسائل در حوزه دستگاه قضائی نیست بلکه در حوزه دستگاههای اجرایی است و وظیفه این قوه رسیدگی به دعاوی و پرونده های قضایی است اما به دلیل دغدغه ای که رئیس قوه قضائیه دارد هر کمک و پیگیری که از سوی این نهاد به دستگاههای وابسته نسبت به حل مشکلات مردم در حوزه های تولیدی و سرمایه گذاری و اشتغال و رفع موانع سرمایه گذاری است پیگیری می کند.

,

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: امروز کوتاهی و زیربار مسئولیت نرفتن مسئولین قابل قبول نیست دستگاه قضائی و سازمان بازرسی کل کشور از جمله رویکردهایی که به عنوان الویت کاری در سطح کشور مطرح است مطالبه گری و پاسخ خواستن از مسئولین دستگاههای اجرایی در همه رده هاو تکالیف آنها است. سازمان بازرسی هم در گذشته و از این به بعد هم به صورت جدی دنبال ترک فعل ها هم خواهیم رفت ولو اینکه از ده سال قبل باشد، مسئولی نباید فکر کند که اگر 5 یا ده سال قبل کاری کرد و یا امروز کاری نکرد و باید دنبال مسئولیت خود ببرد و برای ما قابل قبول نیست. امروز در کنار برخورد با فساد وظیفه شرعی خود را انجام خواهیم داد.

,

نماینده رئیس قوه قضائیه در شورای اداری بافق افزود: اصلا علاقه مند نیستیم برای مدیر یا کارمند و یا شهروندی مشکلی پیش بیاید وپرونده ای تشکیل شود و هر اقامی در جهت پیشگیری انجام خواهد شد. حرکت قوه قضائیه در مبارزه با فساد مقطعی نیست و هرگز تحت تاثیر فضاسازی ها قرار نخواهد گرفت.

,

حجت الاسلام درویشیان در خصوص پیگیری هایی که از جانب سازمان بازرسی در خصوص مرزهای جغرافیایی بیان داشت: موضوعاتی را که پیگیری نشده پیگیری می کنیم و بخشی از آن نیز در سازمان بازرسی استان پیگیری شده واقدامات اثر بخش خوبی انجام شده است. مشکلی که وجود دارد معادنی که از شهرستان جدا شده باید در تهران و مرکز استان مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای قانونی پیدا و دغدغه مردم را رفع خواهیم کرد.

,

وی ادامه داد: یکی از اولویت های این قوه مبارزه با زمین خواری است، یکی از موضوعات مبارزه با مفاسد مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز است. در استان یزد با پیگیری هایی که انجام شده 117 هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف و 10 هکتار از اراضی ملی که در مرحله صدور سند بوده جلوگیری و به اراضی دولتی برگشته و اقدامات زیادی در حوزه مبارزه با فساد هم در حوزه زمین خواری و مالیات انجام شده و در برنامه کل سازمان شناسایی فرارهای مالیاتی و وصول آن در اولویت است. در 6 ماهه اول سال جاری 4هزار و 200 میلیارد تومان مالیات وصول شده و بیش از ده هزار میلیارد تومان شناسایی و منعکس، 104 هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی از 31 مودی حقیقی و حقوقی در حال پیگیری برای وصول است

,

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: مشکلاتی که توسط مسئولین شهرستان در این جلسه مطرح شد به ریاست محترم قوه قضائیه ابلاغ خواهیم کرد و بخشی از موضوعاتی که در حوزه سازمان بازرسی است اگر پیگیری نشده و مربوط به مرکز استان است توسط سازمان بازرسی استان و هرکدام مربوط به مرکز است در تهران پیگیری خواهیم کرد. مشکلاتی که مربوط به چهل سال پیش بوده یک شبه حل نخواهد شد ولی ما تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد.

,

حجت الاسلام درویشیان در پایان گفت: یکی از موضوعات و مسائلی که در سازمان پیگیری و نتایجی داشته موضوع خام فروشی در صنایع معدنی وسایر صنایع و نبودن صنایع تبدیلی در شهرستان از دغدغه های ما است و باید از خام فروشی جلوگیری شود. معادن سنگ آهنی در کشور داریم که بالغ بر یک میلیارد تن ذخیره آن است و در حال خام فروشی بود که پیگیری شد ولی باید صنایع تبدیلی ایجاد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه