اخبار داغ

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:

به رغم مخالفت سازمان محیط زیست، شاهد پیش فروش خودروی‌های یورو 4 هستیم!

به رغم مخالفت سازمان محیط زیست، شاهد پیش فروش خودروی‌های یورو 4 هستیم!
شینا انصاری گفت: با بیان این که بعد از گذشت دو سال از ابلاغ قانون هوای پاک هنوز برخی مصوبات برزمین ماندند، گفت: وسایل نقلیه فرسوده و عدم اجرای مصوبات قانون هوای پاک مهمترین چالش محیط زیستی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، «شینا انصاری» پیش از ظهر امروز در چهارمین نشست کمیته تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار کلانشهر های ایران به میزبانی استان یزد که در اداره محیط زیست یزد برگزار شد، با اشاره به ابلاغ  قانون هوای پاک در سال 1396 گفت: اقدامات دستگاه ها در زمینه مدیریت هوای کشور، هماهنگ نبوده و در نتیجه نتوانسته اند به گونه ای شایسته بندهای قانونی در حوزه هوای پاک را اجرایی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
وی یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری در کلانشهرهای کشور را آلودگی هوا دانست و یادآور شد: حدود 20 دستگاه متولی مدیریت هوا و رفع آلودگی در کشور هستند.
,
 
,
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با یادآوری این نکته ‌که سازمان محیط زیست، وزارت کشور(سازمان شهرداری‌ها)، وزارت نفت و وزارت صنعت چهار دستگاه کلیدی در زمینه مدیریت هوای پاک در کشور هستند، تاکید کرد: پایش کیفیت سوخت در بازه‌های زمانی سه ماهه، از جمله اقدامات ضروری برای مدیریت هوای کلانشهرهاست.
,
 
,
انصاری با اشاره به این که از ابتدای سال آینده خودروهای کشور باید یورو پنج باشند، گفت: متأسفانه علیرغم مخالفت سازمان محیط زیست شاهد پیش فروش خودروی‌های یورو چهار در کشور هستیم.
,
 
,
وی با بیان این که موتورسیکلت های فرسوده یکی دیگر از چالش‌های محیط زیستی برای کلانشهرها محسوب می‌شوند، بر ضرورت حمایت از موتورسیکلت‌های برقی برای کاهش آلایندگی هوا تاکید کرد.
,
 
,
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: در قانون هوای پاک 34 ماده تدوین شده که از این تعداد 16 ماده به صورت مستقیم و غیرمستقیم ویژه سازمان شهرداری ها است که باید کامل اجرایی شوند.
,
 
,
این مقام مسئول، ساماندهی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین، مدیریت نحوه تردد وسایل نقلیه موتوری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را از جمله قوانین تدوین شده برای مدیریت هوای کلانشهرها در کشور دانست و بیان کرد: توجه به آلودگی صوتی از دیگر موارد حائز اهمیت برای مدیریت هوای پاک است.
,
 
,
وی در ادامه با بیان این که دو سال از ابلاغ قانون هوای پاک گذشته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مصوبات این مهم هنوز بر زمین مانده و هیچ اقدامی برای اجرایی شدن آنها انجام نشده است.
,
انصاری افزود: شماره گذاری نکردن وسایل نقلیه آلاینده، انجام معاینه فنی برای موتورسیکلت ها، نوسازی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی و حذف وسایل فرسوده از جمله مصوبات قانون هوای پاک است که متاسفانه در سطح کشور موردتوجه کافی قرار نگرفته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه