اخبار داغ

سرنوشت نامعلوم ساخت پردیس سینمایی امید تربت حیدریه؛

رفتار دوگانه شورای شهر تربت حیدریه در برابر سازمان سینمایی کشور/ مسئولان دغدغه فرهنگ ندارند

رفتار دوگانه شورای شهر تربت حیدریه در برابر سازمان سینمایی کشور/ مسئولان دغدغه فرهنگ ندارند
حدود ۱۵ سال از تخریب سینمای ۲۲ بهمن تربت حیدریه می گذرد و شورای شهر همچنان بر سر تعیین مکان احداث پردیس سینمایی تردید دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ با تخریب سینما ۲۲ بهمن تربت حیدریه در دهه ۸۰ به بهاته بازسازی که به حق یکی از سالن های بزرگ و زیبای شرق کشور بشمار می رفت، مردم این شهر هنوز از داشتن یک سالن استاندارد سینمایی بی بهره هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حدود ۱۵ سال از تخریب سینمای ۲۲ بهمن تربت حیدریه می گذرد و مردم این شهر از داشتن سینما محروم هستند، البته چند سالی است که سالن تئاتر اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد با ظرفیت حدود ۲۵۰ نفری خود سینمای یک شهر ۲۳۰ هزار نفری شده اما ابتدای سال ۹۸ خبری مبنی بر اینکه تربت حیدریه نیز در میان ۲۰ شهرستان هدف ساخت پردیس سینمایی امید قرار گرفته منتشر شد.

,

, ,

انعقاد قرارداد ساخت پردیس سینمایی امید تربت حیدریه با حضور معاون سازمان سینمایی

, انعقاد قرارداد ساخت پردیس سینمایی امید تربت حیدریه با حضور معاون سازمان سینمایی,

در ابتدای تیرماه سال جاری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی کشور در بازدید از نقاط مختلف پیشنهادی برای مکان یابی محل ساخت و بعد با شرکت در جلسه ای با مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تفاهم نامه اولیه بین شهرداری تربت حیدریه و سازمان سینمایی کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و وزارت کشور به مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون تومان امضا می کند که این بازدید مقدمات احداث پردیس سینمایی امید را در مکان پیشنهادی یعنی باغملی را فراهم می آورد.

,

شورای شهر: باغملی نه؛ پردیس به پارک مینو برود

, شورای شهر: باغملی نه؛ پردیس به پارک مینو برود,

اما چند ماه بعد مهسا رمضانپور، رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر که در روز ورود معاون سینمائی وزارت فرهنگ در جلسه غایب بود از عدم موافقت شورای اسلامی شهر با جانمایی این پردیس سینمایی خبر می دهد و می افزاید: با توجه به اینکه معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکان پردیس سینمایی را در فضای پارک و بوستان در نظر گرفته، از سویی به دلیلِ عدم دست بردن به میراث ماندگار شهرمان یعنی باغملی، این مکان برای ساخت پردیس سینمایی منتفی شد و پارک مینو در شهرک ولی عصر (عجل الله) بعنوان گزینه نهایی از طرف شورای اسلامی شهر برای ساخت پردیس سینمایى اعلام می شود.

,

, ,

طرح ساخت پردیس سینمایی در باغ ملی از تهران ارسال شد، شورا مخالفت کرد

, طرح ساخت پردیس سینمایی در باغ ملی از تهران ارسال شد، شورا مخالفت کرد,

چندی بعد معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: بعد از امضای این تفاهم‌نامه برای بازدید مکان پیشنهادی اول یعنی باغ ملی از تهران کارشناسان آمدند و مکان پیشنهادی مورد بازدید قرار گرفت.

,

وی می افزاید: همچنین یک طرح اولیه پیشنهادی فرستاده شد و قرار بر این بود که طی مدت چند ماه ساخت یک پردیس با سه سالن به اتمام برسد، اما ناگهان اعضای شورای اسلامی شهر تربت حیدریه عنوان می کنند که ما با ساخت پردیس سینمایی در باغ ملی این شهر بنا به دلایلی موافق نیستیم و یک زمین دیگری را پیشنهاد دادند که مورد موافقت قرار نگرفت.

,

وزارت با پارک مینو مخالفت کرد، پردیس دوباره به داخل شهر آمد

,

حالا پس از عدم موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مکان پیشنهادی پارک مینو شهرک ولی عصر (عجل الله) در جلسه اخیر، اعضای شورای اسلامی شهر با شرایطی به احداث پردیس سینمایی در داخل شهر موافقت می کنند.

,

تصویب لایحه فراخوان سرمایه گذاری برای ساخت پردیس شهرداری در شورا

, تصویب لایحه فراخوان سرمایه گذاری برای ساخت پردیس شهرداری در شورا,

مهسا رمضان پور، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر در توضیح این مصوبه مطرح می کند: بدلیل مخالفت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با این مکان نهایتاً در جلسه شانزدهم دی ماه شورای اسلامی شهر، لایحه ارائه شده از سوی شهرداری مبنی بر فراخوان سرمایه گذاری برای ساخت پردیس سینمایی امید در داخل شهر مصوب کرد.

,

نادر سلیمانی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر نیز می افزاید: شهرداری لایحه فراخوان سرمایه گذار را ارسال کرده که مصوب شد، حال باید منتظر نتیجه‌ فراخوان شهرداری باشیم که چه کسی و در چه منطقه ای از شهر برای سرمایه گذاری زمین و مشارکت در ساخت پردیس سینمایی اعلام آمادگی خواهد کرد.

,

گفتنی است سید مهدی وقفی، ریاست شورای شهر پیشتر بیان کرده بود که در صورتی که مکان پیشنهادی به تایید کارشناسان معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد برسد، طبق تفاهم نامه مبلغ ۱/۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض از این معاونت اعطاء می شود و الباقی هزینه ساخت را شهرداری یا از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین می کند و یا از تسهیلات کم بهره سازمان همیاری شهرداری ها برای ساخت پردیس سینمائی امید استفاده خواهد کرد.

,

سوال اینجاست که این جا به جایی ها و از دست دادن زمان به چه دلیل بوده و آیا این تلف شدن زمان به نفع مردم این شهر که سالهاست سینما ندارند بوده است؟

,

یا چرا اعضای شورا شهر که بعدا با ساخت این سینما مخالفت کردند در همان بازدید معاون سازمان سینمایی، با قرارگیری پردیس سینمایی در محل باغ ملی موافقت کردند؟ 

,

نکته مهم در فراخوان

, نکته مهم در فراخوان,

شورای اسلامی پنجم شهر تربت حیدریه، پس از آن که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با احداث پردیس سینمایی امید در پارک مینو شهرک ولی عصر(عجل الله) مخالفت کرد، لایحه ارسالی شهرداری برای فراخوان عمومی سرمایه گذار برای ساخت پردیس سینمایی در بافت داخل شهر را تصویب کرد و  فراخوان و شرایط ساخت در یک آگهی‌ منتشر شده است.

,

اما آن چه در فراخوان سرمایه گذاری مطرح شده است آورده‌ زمین (حداقل ۱۰۰۰ مترمربع) توسط سرمایه گذار است و به نظر می رسد دو نکته در این فراخوان مغفول مانده است.

,

اول آن که آورده شهرداری که براساس لایحه پیشنهادی شامل تسهیلات اعطایی ۱/۲ میلیاردی سازمان شهرداری ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پروانه ساخت و احداث و بهره برداری نیامده است.

,

ثانیا به آورده‌ غیر ملکی و مالی سرمایه گذار، علاوه بر زمین که بر اساس لایحه پیشنهادی تأمین سرمایه لازم برای تکمیل پردیس تا مرحله بهره برداری پس از جذب تسهیلات اعطایی است اشاره ای نشده است.

,

حال باید دید که روند جذب سرمایه گذار برای ساخت پردیس سینمایی امید چقدر زمان خواهد برد و آیا مردم تربت حیدریه بعد از سال ها شاهد احداث سینما در شهرشان خواهند بود؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه