اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین الملل:

ناامنی، حربه آمریکا برای ماندن در منطقه است

ناامنی، حربه آمریکا برای ماندن در منطقه است
یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگر امنیت در منطقه ایجاد شود دلیلی برای حضور آمریکایی‌ها وجود نخواهد داشت بر همین مبنا آنها دنبال ناامنی هستند تا بیشتر بتوانند در منطقه حضور پیدا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا مرندی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز درباره خروج آمریکا از منطقه اظهار داشت: پس از اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس این رویکرد در ایران و عراق مطرح شد که آمریکا باید از منطقه خارج شود و این موضوع در مجلس عراق تصویب و در ایران نیز توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی افزود: خروج آمریکا از منطقه کاملا امکان‌پذیر است زیرا آمریکا در گذشته با این عنوان که درصدد تامین امنیت است وارد منطقه شده و اینک که خود کشورهای منطقه می‌توانند امنیت را تامین کنند دیگر نیازی به حضور آمریکا نیست.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اگرچه برخی دولت‌های وابسته نظیر عربستان و امارات خواهان پذیرایی از آمریکا هستند اما دولتی مثل عراق از حضور آمریکا در کشور خود منفعت ندیده بلکه متضرر هم شده است بنابراین حضور آمریکا در منطقه برای آنها منفعتی ندارد.

,

مرندی خاطرنشان کرد: همچنین آمریکا ۱۹ سال پیش وارد افغانستان شده و تاکنون جز ادامه درگیری چیزی در افغانستان ندیده ایم همچنین حضور آمریکا در سوریه و عراق تنها سبب حمایت از گروه‌های تروریستی و مبارزه علیه نیروهای مقاومت شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه اقدام تروریستی اخیر علیه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نیز توسط آمریکا انجام شد، عنوان کرد: این موضوع توجیه منطقی نداشته از سوی دیگر ایران نیز به عنوان ابرقدرت منطقه می‌تواند امنیت را تامین کند و با هدف قرار دادن عین الاسد این موضوع را اثبات کرد و نشان داد که می‌تواند با آمریکا مقابله کند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه زمینه مقابله با آمریکا کاملاً مهیا است، گفت: نگاه به قضیه خروج آمریکا از منطقه کاملا واقع بینانه است و دلیلی وجود ندارد که این امر محقق نشود.

,

وی عنوان کرد: خروج آمریکا از منطقه نیازمند پایمردی و مقاومت است و همانگونه که انقلابیون علیه شاه مبارزه کردند و انقلاب را به راحتی به دست نیاوردند، در سوریه نیز نیروهای ما علیه آمریکا و مخالفین دولت سوریه مبارزه کردند و در عراق نیز علیه داعش وارد عمل شدند در این موضوع هم موفق خواهند شد البته هر کاری هزینه دارد با این حال موضوع خروج آمریکا از منطقه نیز محقق شدنی است و باید محقق شود که چندان هم دشوار نخواهد بود.

,

مرندی افزود: با توجه به نیروی عظیم نظامی ایران و وجود روسیه در همسایگی ایران که از حضور آمریکا در منطقه خشنود نیست همچنین همت مجلس عراق و دولت سوریه آمریکا جایگاهی در منطقه نخواهد داشت.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با همه هزینه هایی که خروج آمریکا برای او به دنبال خواهد داشت آمریکایی‌ها باید منطقه را ترک کنند و خسارات وارده را متحمل شوند.

,

وی افزود: آمریکا هر کجا که حضور داشته خسارت آور بوده، در سوریه و عراق از تروریستها حمایت کرده و با بهانه سرکوب طالبان ۱۹ سال پیش وارد افغانستان شد و اینک بدون حضور نمایندگان افغانستان با طالبان مذاکره می‌کند بنابراین نشان می‌دهد که آمریکا به دنبال بحران و ناامنی است.

,

مرندی تصریح کرد: اگر امنیت در منطقه ایجاد شود دلیلی برای حضور آمریکایی‌ها وجود نخواهد داشت بر همین مبنا آنها دنبال ناامنی هستند تا بیشتر بتوانند در منطقه حضور پیدا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه