اخبار داغ

طراحی صندلی های جدید به چه صورت است؟

طراحی صندلی های جدید به چه صورت است؟
همه‌ی مسافرانی که بلیط هواپیما به شکل سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما تهیه‌کرده‌اند، تابه‌حال برایشان پیش نیامده است که در هنگام خوابیدن کوله‌پشتی یا ژاکتی را به عنوان بالش در زیر سرشان نگذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معمولاً بیشتر مسافران در هنگام پرواز داخلی یا خارجی با صندلی هواپیما در کلاس آکونومی مشکل‌دارند؛ زیرا در هنگام خوابیدن این صندلی‌ها راحتی لازم را ندارد. به همین جهت شرکت تولید صندلی هواپیما تصمیم گرفت که صندلی راحت‌تری را تولید کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

همه‌ی مسافرانی که بلیط هواپیما به شکل سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما تهیه‌کرده‌اند، تابه‌حال برایشان پیش نیامده است که در هنگام خوابیدن کوله‌پشتی یا ژاکتی را به عنوان بالش در زیر سرشان نگذارند.

,

طراحی این صندلی‌های جدید به وسیله‌ی روش‌های خلاقانه انجام‌شده است. این صندلی‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که رفاه را تا جای ممکن برای مسافرانی که بلیط هواپیما سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما تهیه‌کرده‌اند، بیشتر کنند.

, بلیط هواپیما,

طراحی این صندلی به این شکل است که دو بال در دو طرف صندلی به داخل تاخورده است و قسمتی برای بالش دارد. این بال‌ها باعث می‌شود که هم حریم خصوصی افراد حفظ شود و هم خواب راحت‌تری داشته باشند.

,

این ایده‌ی خلاقانه اینتراسپیس نام دارد و توسط شرکت یونیورسال موومنت که در لندن است، ساخته‌شده است. این شرکت یکی از شعبه‌های  New Territoryبه شمار می‌رود. رونمایی از این صندلی در همین هفته به عنوان یک نشست خلاقانه‌ی 2019  انجام شد. در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با این صندلی در اختیار شما قرار می‌دهیم با ما همراه باشید.

,

 

,

طراحی جدید صندلی‌های اکونومی

,

این صندلی‌های جدید توسط فکر خلاقانه لوک مایلز طراحی‌شده است. لوک مایلز مدیر ارشد فعال شرکت New Territory است.

,

او به عنوان مدیر طراحی به مدت 3 سال در شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک کار می‌کرد و به خاطر همین موضوع به محیط داخلی هواپیما به‌اندازه کافی آشنایی دارد. او این‌چنین می‌گوید که اغلب طرح‌های جدید و خلاق برای فرست کلاس یا بیزنس کلاس انجام می‌شود و توجه چندانی به قسمت اکونومی نمی‌شود.

,

به همین خاطر او تصمیم گرفت کاری کند تا مسافرانی که بلیط ارزان هواپیما برای کلاس اکونومی تهیه‌کرده‌اند در طول پرواز داخلی یا خارجی راحت‌تر باشند.

,

او همچنین می‌گوید:

,

با اینکه شاید به نظر کلیشه‌ای باشد اما به عنوان یک کسب‌وکار تلاشم را می‌کنم تا برای قسمتی از هواپیما که مسافران بیشتری دارد، نوآوری خلق کنم.

,

همان‌طور که گفته شد این صندلی‌های جدید دارای بال‌هایی هستند که به راحتی و به صورت دستی باز و بسته می‌شوند و برای راه رفتن در راهرو مشکلی ایجاد نمی‌کنند . مسافری که بلیط خارجی سیستمی یا بلیط خارجی چارتری تهیه‌کرده است می‌تواند در صورت نیاز در طول پرواز داخلی یا خارجی آن را باز و بسته کند.

, بلیط خارجی,

زمان رونمایی از این صندلی در لندن، به  این صورت بود که دو صندلی در حالت‌های مختلف گذاشته‌شده بود؛ یکی از این صندلی‌ها به حالت خوابیده بود که برای مسافرانی که قصد دارند در طول پرواز داخلی یا خارجی استراحت کنند طراحی‌شده بود و حالت صندلی دیگر به صورت نشسته بود که برای مسافرانی که قصد دارند در طول پرواز داخلی یا خارجی به صورت نشسته باشند، طراحی‌شده بود.

,

, ,

 

,

شرکت New Territory از محکم بودن بال‌ها به مسافران اطمینان لازم را می‌دهد و در این مسئله مطمئن است. مسافری که بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما تهیه‌کرده است وقتی روی این صندلی‌ها با بال باز می‌نشینید کاملاً حریم خصوصی را حس می‌کند به طوری که اصلاً مسافر بغل‌دستی خود را نمی‌بیند.

,

این بال‌ها کاربرد دیگری نیز دارد، این کاربرد این است که مسافر درزمانی که احساس خستگی می‌کند می‌تواند سر خود را به این بال‌ها تکه دهد.

,

 

,

کابین هواپیما

,

این طراحی صندلی واقعاً بی‌نظیر است زیرا که مسافران خیلی راحت می‌توانند در طول پرواز داخلی یا خارجی استراحت کنند. اما شاید درزمانی که همه‌ی مسافران بال‌های صندلی خود را بازکرده‌اند، اتاقک هواپیما شلوغ به نظر برسد اما کاربردهای خوبی دارد. مایلز می‌گوید:

,

در حقیقت همه چیز به این مسئله برمی‌گردد که شما بتوانید محیط پیرامون خود را گسترش دهید.

,

طراحی این صندلی‌ها به‌گونه‌ای است که در زیر گردن یک کوسن استاندارد طراحی‌شده است تا گردن خیلی خسته نشود. بنابراین مسافرانی یکه بلیط ارزان هواپیما یا بلیط هواپیما تهیه‌کرده‌اند در طول پرواز داخلی یا خارجی کمتر دچار خستگی می‌شوند.

,

مدرن‌سازی صندلی‌ها

,

طراحی جدید صندلی‌های اکونومی

,

جنس این صندلی‌های جدید که رونمایی شده است از الیاف کربن است و از وزن سبکی برخوردار است. طراح این صندلی ‌این‌چنین  می‌گوید: جنس بال‌های این صندلی‌ها هر چی که باشد می‌تواند به هر صندلی‌ای وصل شود و مورداستفاده قرار گیرد. مایلز نیز در این رابطه می‌گوید: در حال صحبت با چند شرکت هواپیمایی  بودم که متوجه شدم علاقه آن‌ها به این بال‌های صندلی بسیار زیاد است و شدیداً از آن استقبال کرده‌اند.

,

شرکت New Territory که بیشتر از همه نسبت به این بال‌ها توجه دارد طبق یکسری آزمایش‌ها قصد دارد که تکنولوژی تشخیص چهره را نیز به بال‌هایی صندلی هواپیما اضافه کند.

,

این ایده به این صورت است که مسافری که بلیط هواپیما ی سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما را خریداری کرده  است و در حین پرواز روی صندلی هواپیما خوابش برده ، این حس‌گر تشخیص چهره متوجه شود که چشم های مسافر بسته است و به صورت خودکار مانیتور روشن را خاموش کند.

,

با این کار مسافری که بلیط هواپیما ی سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما را خریداری کرده است، به خواب خود ادامه می‌دهد بدون آنکه صدای آن را بیدار کند.

, بلیط ارزان هواپیما,

مایلز می‌گوید:

,

هدف اصلی برای ارائه این‌چنین مسائل ظریف و نوآور ایجاد رضایت در مسافرانی است هزینه کرده‌اند و بلیط هواپیما ی سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما تهیه‌کرده‌اند تا سفر راحت تری داشته باشند.

,

 

,

سایر طرح‌های خلاقانه صندلی

,

صندلی اکونومی

,

دیگر شرکت‌های تولید صندلی هواپیما نیز تصمیم به ایجاد طرح جدید برای صندلی‌های قدیمی هواپیما گرفتند. البته این تصمیم با در نظر گرفتن فضای کابین بود زیرا نباید طراحی صندلی به‌گونه‌ای باشد که فضای کابین را بیشتر اشغال کند.

,

 

,

, ,

 

,

در نمایشگاهی که در این خصوص در سال 2019 برگزار شد، شرکت ایرباس با یک ایده جدید در این نمایشگاه حضور داشت. این ایده به این صورت بود که صندلی 3 نفری اقتصادی را به یک نیمکت سه‌نفره راحت تبدیل کرده بود. باوجوداین نیمکت‌ها، خانواده‌ها خیلی راحت می‌توانند در کنار هم بنشینند و احساس کنند که در کاناپه داخل خانه‌ی خود هستند. همین طور دوستانی که باهم به مسافرت رفته می‌توانند خیلی راحت در کنار هم بنشینند. اگر کسی به‌تنهایی بلیط هواپیما ی سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما خریداری کرده باشد می‌تواند روی این نیمکت‌ها دراز بکشد و راحت بخوابد.

,

یکی دیگر از شکرت های موجود که طرح خلاقانه ای ارائه داده بود، شرکت تولیدکننده‌ی صندلی Aviointeriors بود. اسکای‌رایدر این طرح جدید را که دارای معایب و مزایایی بود ارائه داده بود. این صندلی‌ها به صورت ایستاده بود و در آن فاصله‌ی بین صندلی‌ها 58 سانتی‌متر بود. شکل و سبک این صندلی‌ها به صورت دوچرخه بود. این صندلی‌ها اجازه حرکت زیاد به مسافر نمی‌دهند و این مورد جزو معایب محسوب می‌شد.

,

 

,

اکثر مسافرانی که بلیط هواپیما ی سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما تهیه‌کرده‌اند بیشتر ترجیح می‌دهند روی صندلی‌ای بنشینند که تقریباً لوکس باشد و همین طور از راحتی بیشتر برخوردار باشد. درست است که این نوع صندلی ممکن است بسیار متفاوت به نظر برسد، اما بیشتر افراد دوست دارند در راحتی بیشتر سفر کنند و در حین سفر حریم خصوصی اشان حفظ شود. این نوع صندلی‌ها قطعاً برای مسافران جذاب‌تر و لذت‌بخش تر است. مایلز همچنین می‌گوید:

,

من آرزومندم که همه‌ی مسافران پرواز خوبی را تجربه کنند و همین طور خواب راحت تری نیز داشته باشند.

,

برای مشاهده قیمت های بلیط هواپیما برای مقاصد مختلف می‌توانید از سایت آژانس هواپیمایی سام سیر کمک بگیرید. سایت جامع و کامل سام سیر به شما انواع بلیط هواپیما و انواع پروازها را به راحتی نشان می‌دهند و شما می‌توانید با مقایسه‌ی قیمت های بلیط هواپیما، بلیط ارزان هواپیما برای مقصد موردنظر خود پیدا کنید. همچنین شما می‌توانید به وسیله‌ی یک جست‌وجو راحت قیمت مقاصد داخلی و خارجی را مشاهده کنید.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه