اخبار داغ

سفیر افلاک از بارش برف در بروجرد گزارش می‌دهد؛

آماده نبودن ستاد بحران یا غافلگیری مسئولان؟/ از قطع برق چند ساعته در بروجرد تا کمبود امکانات

آماده نبودن ستاد بحران یا غافلگیری مسئولان؟/ از قطع برق چند ساعته در بروجرد تا کمبود امکانات
در پی بارش برف در شهرستان بروجرد تردد در داخل شهر سخت و برای چندین ساعت برق این شهر قطع شد و برخی از مردم در این سرمای هوا با مشکلاتی مواجه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، چند سالی است که حسرت برف سنگین را تنها در تصاویر و عکس های قدیمی می بینیم، انگار آن عکسها برایمان خاطره شده بود، برف های سنگینی که با سپیدی زیبا همه دنیایمان می شد، از آدم برفی های دست ساز تا برف بازی های کودکانه که هر کدام دنیایی خاطره را برایمان به دنبال داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

چند سالی است که بارش برف آنچنان که باید نمی بارید و همیشه در اخبار شنیدن کلمه خشکسالی و بی آبی نگرانمان می کرد اما خوشبختانه طی چند روز اخیر شاهد بارش های برف و بارانی در سطح کشور بودیم که مردم با این بارش ها و رحمت الهی خوشحال شدند.

,

از چند روز پیش سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارش برف در کشور خبر داد و هشدارهای لازم در این راستا داده شد که باید ابتدا مدیریت بحران خود را برای ورود این سامانه بارشی آماده می کرد تا در صورت بارش برف سنگین مشکلی ایجاد نشود.

,

بارش شدید برف در بروجرد

, بارش شدید برف در بروجرد, بارش شدید برف در بروجرد,

بارش برف از صبح روز گذشته در بسیاری از شهرهای کشور و از جمله بروجرد آغاز شد و شدت برف در عصر بیشتر شد تا جایی که همه محورهای اصلی بروجرد و محورهای روستایی مسدود شد.

,

بارش برف از پشت شیشه تماشایی و دلچسب است، نوشیدن یک فنجان چای گرم و یا برف بازی می تواند لذت بارش برف را دو چندان کند اما کمی آن طرف تر بارش برف زندگی تعدادی از شهروندان را مختل کرده و روستاهای زیادی در برف محاصره شده اند.

,

اما در سطح شهر با همین بارش، تردد سخت و سخت تر شد تا جایی که در ساعت هفت غروب ماشین ها توان حرکت را نداشتند و در مسیر جاده دانشگاه آزاد و بلوار بهشت خودروها متوقف شدند و تردد قطع شد.

,

از سوی دیگر قطع برق در برخی از محلات بروجرد مشکل را دوچندان کرد، شهروندانی که از سیستم پکیج استفاده می کردند با قطع برق میزبان سرمای هوا شدند و برخی از آنها به منازل همسایگان پناه بردند که این مشکل در مسکن مهر بروجرد حدود پنج ساعت طول کشید و برق در این منطقه قطع شد.

,

هرس نامناسب سبب شده بود تا شاخه های درختان بر اثر بارش برف سنگین شود و بر اثر این سنگینی بر روی کابل و شبکه برق افتاده و سبب قطعی برق شود.

,

در سطح شهر درختان زیادی شکسته شدند، این درختان به دلیل عدم برف تکانی به موقع توان برف سنگین را نداشتند و نقش بر زمین شدند.

,

قطع راه ارتباطی ۱۸۰ روستای شهرستان بروجرد

, قطع راه ارتباطی ۱۸۰ روستای شهرستان بروجرد, قطع راه ارتباطی ۱۸۰ روستای شهرستان بروجرد,

مسعود فلاح در گفت و گو با سفیر افلاک اظهار داشت: با بارش برف راه ارتباطی همه روستاهای شهرستان بروجرد قطع شد که بعد از بازگشایی محورهای اصلی، کار بازگشایی محورهای روستایی آغاز شده است.

,

وی با اشاره به کمبود امکانات در بروجرد افزود: در شهرستان بروجرد امکانات کافی وجود ندارد به طوری که تنها چهار دستگاه ماشین برفروبی و شش خودروی نمک پاش وجود دارد که تعدادی از آنها مستهلک هستند.

,

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد تصریح کرد: از برخی دستگاه ها در این بارش برف توقع بیشتری داشتیم که بتوانند به موقع وظایف خود را انجام دهند و آنچنان که باید، عملکرد برخی از دستگاه ها رضایت بخش نبود.

,

فلاح گفت: قطع برق به دلیل سنگینی درختان و شکستن آنها بود و اگر هرس به موقع انجام می شد این مشکل رخ نمی داد.

,

مشکل قطع برق در بروجرد برطرف شد

, مشکل قطع برق در بروجرد برطرف شد, مشکل قطع برق در بروجرد برطرف شد,

محمد علی خسروی مدیر امور برق بروجرد اظهارداشت: شب گذشته برق در بسیاری از مناطق بروجرد قطع شد که به دلیل شکسته شدن شاخه ها بر روی شبکه برق بود و قطع برق به دلیل مشکل فنی نبود.

,

وی افزود: برق مسکن مهر پس از چند ساعت قطع، دیشب وصل شد و در حال حاضر در سطح شهر مشکل قطع برق وجود ندارد.

,

خسروی تصریح کرد: امروز هرس درختان انجام می شود و تا حد فاصل درختان از شبکه هرس صورت می گرد تا با بارش های بعدی مشکلی ایجاد نشود.

,

امداد رسانی به ۵۰ خودروی گرفتار در برف

, امداد رسانی به ۵۰ خودروی گرفتار در برف, امداد رسانی به ۵۰ خودروی گرفتار در برف,

محمد کرمی رئیس هلال احمر بروجرد اظهارداشت: شب گذشته به ۵۰ خودروی گرفتار در برف در محورهای مختلف امدادرسانی شد و امدادگران ۴۰ زنجیر چرخ نیز برای خوردوها بستند. همچنین ۳۵۰ نفر از مسافران در راه مانده اسکان اضطراری داده شدند

,

وی افزود: شب گذشته چهار تصادف در محورهای بروجرد- خرم آباد، بروجرد-اراک، بروجرد- ملایر و یک واژگونی رخ داد که متاسفانه در این تصادفات دو نفر کشته و هشت نفر مصدوم شدند

,

به هر حال نیاز است که مدیریت بحران و دستگاه ها آمادگی لازم را داشته باشند تا با هر بارش برف به جای این مشکلات، بتوان از برف لذت برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه