اخبار داغ

جهاد ادامه دارد؛

بزرگترین گروه جهادی کشور مهمان مردم "چنگ الماس" / ارائه بیش از 800 میلیون تومان خدمات پزشکی رایگان در مناطق محروم

بزرگترین گروه جهادی کشور مهمان مردم "چنگ الماس" / ارائه بیش از 800 میلیون تومان خدمات پزشکی رایگان در مناطق محروم
گروه جهادی درمانی منتظران ظهور با فعالیت بیش از 50 پزشک متخصص در بازه زمانی 5 الی 11 بهمن در بیجار بر اساس تعرفه های پزشکی بیش از 800 میلیون تومان خدمات رایگان به مردم محروم بخش چنگ الماس ارائه می نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، سخن از جهادگرانی است که سال 1386 با حدود پنج نفر عضو به عنوان تیم بهداشتی در کنار یکدیگر فعالیت خودشان را آغاز کردند..

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

فعالیت شان را با ابتدایی ترین خدمات حوزه دهان و دندان یعنی آموزش صحیح مسواک زدن و توزیع خمیر دندان و مسواک در مناطق محروم آغاز کردند.

,

حالا با گذشت ده سال و با وجود تمامی سختی ها و موانعی که برخی مدیران بر سر راهشان گذاشتند تبدیل به بزرگترین گروه جهادی دندانپزشکی کشور شده است.

,

برخلاف ادعای برخی که معتقدند دانشجویانی که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، مرفه و بی‌دردند اما نماینده‌های گروه جهادی «منتظران ظهور» اتفاقا می آیند از بی‌مهری‌های برخی از مسئولان بی‌درد شکایت کنند و از خون دل‌خوردن‌هایشان برای تشکیل بزرگ‌ترین گروه جهادی دندانپزشکی کشور بگویند.

,

بعد از گذشت 10 سال از فعالیت این گروه جهادی به گفته خودشان دیگر منتظر نمی نشینند که کسی آنها را دعوت کند ، خودشان کمر همت برای شناسایی مناطق محرم کشور بسته اند و این بار قرعه فال به نام بخش چنگ الماس بیجار زده شده است.

,

برای آشنایی بیشتر با فعالیت گروه با دکتر جلال عادلی مدیر گروه جهادی منتظران ظهور گفتگویی انجام داده اید که در ادامه می خوانید.

,

, ,

فعالیت گروه با 5 نفر دانشجوی دندانپزشکی آغاز شد

, فعالیت گروه با 5 نفر دانشجوی دندانپزشکی آغاز شد,

مدیر گروه جهادی منتظران ظهور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کردتودی با بیان اینکه هسته اولیه گروه با همکاری پنج تن از دانشجویان رشته‌های دندانپزشکی در بسیج دانشجویی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است ، اظهار داشت: از 10 سال پیش تا کنون تعداد اعضای گروه به بیش از 120 متخصص دندانپزشکی رسیده است.

,

وی با اشاره به اقدامات گروه جهادی از 10 سال پیش تا کنون ، افزود: اعضای گروه در ابتدای راه، به ارائه آموزش‌های بهداشت دهان و دندان می‌پرداختند و رفته رفته فعالیت‌های گروه گسترش یافت؛ به گونه‌ای که اکنون گروه جهادی«منتظران ظهور» در برنامه‌های جهادی خود ۱۲۰ دانشجوی رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را به مناطق محروم اعزام و خدمات تخصصی به مردم این مناطق ارائه می‌کند.

,

برگزاری 50 اردوی جهادی در مناطق محروم  افتخار این گروه است

, برگزاری 50 اردوی جهادی در مناطق محروم  افتخار این گروه است,

عادلی تصریح کرد: این گروه تاکنون بیش از ۵۰ اردوی جهادی را در مناطق محروم استان‌های مختلف تدارک دیده است و افزون بر ۱۵ هزار نفر را ویزیت تخصصی کرده‌ایم که شامل خدمات تخصصی دندانپزشکی بوده است.

,

مسؤول این گروه جهادی در خصوص برنامه محرومیت زدایی در شهرستان بیجار گفت: با بررسی های که بعمل آمده چنگ الماس یکی از محرومترین بخش های شهرستان بیجار گروس است که تا کنون هیچگونه خدمات جهادی در آن ارائه نشده است و بر اساس همین گزارش مقرر شد گروه جهادی منتظران ظهور از تاریخ 5 تا 11 بهمن در این منطقه خدمات درمانی و بهداشتی رایگان ارائه نماید.

,

فعالیت بیش از 53  پزشک متخصص در اردوی جهادی درمانی بخش چنگ الماس  به همت سپاه بیجار

, فعالیت بیش از 53  پزشک متخصص در اردوی جهادی درمانی بخش چنگ الماس  به همت سپاه بیجار,

وی ادامه داد: در گروه جهادی که به همت سپاه بیجار از تاریخ 5 بهمن وارد منطقه بخش چنگ الماس بیجار می شود بیش از 53 متخصص دندانپزشکی ، چشم پزشکی ، جراحی عمومی، زنان ، مامایی، شنوایی سنجی ، اطفال و روانشناسی به صورت داوطلبانه فعالیت دارند.

,

عادلی خاطر نشان کرد: در مدت زمان فعالیت در بخش چنگ الماس بیجار با 14 یونیت فعال دندانپزشکی روزانه 300 نفر از مردم بخش چنگ الماس به طور کامل ویزیت و درمان می شوند.

,

مسوول گروه جهادی منتظران ظهور ادامه داد:ارائه بیش از 20 میلیون تومان داروی رایگان در این منطقه ،ارائه خدمات رایگان به 700 نفر در طول روز ، ارائه خدمات رایگان چشم پزشکی به بیش از 100 نفر در طول روز از مهمترین اقدامات این گروه جهادی در طول مدت یک هفته در بخش چنگ الماس بیجار خواهد بود.

,

وی در خصوص نحوه کار گروه جهادی در منطقه چنگ الماس گفت: پزشکان متخصص این گروه جهادی از روز 5 بهمن ماه در منطقه چنگ الماس حضور پیدا می کنند ، بعد از استقرار با حضور در روستاهای دور افتاده این بخش اقدام به معاینه بیماران می نمایند و جهت انجام کارهای تخصصی آنها را به شهر بابارشانی که تجهیزات گروه در آنجا مستقر است ارجاع  داده می شوند.

,

جهاد ادامه دارد

, جهاد ادامه دارد,

عادلی با تاکید بر اینکه ارزش معنوی این کار حساب ندارد ، بیان داشت: ارزش ریالی اقدامات گروه جهادی منتظران ظهور با احتساب خدماتی که به صورت رایگان ارائه می نمایند با تعرفه وزارت بهداشت بیش از 800 میلیون تومان است.

,

مدیر گروه جهادی منتظران ظهور در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه هیچکدام از ناملایمات روزگار ما را دلسرد نکرد و جهاد ادامه دارد گفت: 10  سال فعالیت در محروم‌ترین مناطق کشور، در سردترین و گرم‌ترین نقطه و ارائه خدمات دندانپزشکی به بیش از 15 هزار نفر توسط یک گروه جهادی به‌قدری ارزش داشت که این گروه تندیس ملی فداکاری را دریافت کند و نماینده این گروه سال قبل در محضر مقام معظم رهبری به بیان مشکلات مردم پرداخت .

,

انتهای پیام/

,


 

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه