اخبار داغ

ارزیابی نمایندگان مجلس از عملکرد دستگاه دیپلماسی در واکنش به اقدامات اخیر غربی ها؛

انفعال وزارت خارجه بر خلاف جایگاه و تاریخ تمدن ایران است/ به کاربردن واژه مجعول برای خلیج همیشه فارس با هدف مزدوری در منطقه است

انفعال وزارت خارجه بر خلاف جایگاه و تاریخ تمدن ایران است/ به کاربردن واژه مجعول برای خلیج همیشه فارس با هدف مزدوری در منطقه است
تعدادی از نمایندگان مجلس در واکنش به اقدام منفعلانه وزارت خارجه در استفاده رئیس جمهور فرانسه از واژه مجعول خلیج ع ر ب ی- فارسی برای خلیج همیشه فارس خواستار برخورد جدی و قاطع وزارت خارجه در این زمینه شدند و این برخوردهای منفعلانه را بر خلاف جایگاه و تاریخ تمدن ایران عنوان کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" رئیس جمهور فرانسه، 29 دی ماه ، در اقدامی ضد ایرانی البته نه چندان بی سابقه، در توئیتی با به کاربردن عبارتی مجعول ، به جای استفاده از واژه خلیج فارس، از واژه خلیج ع رب ی-فارسی استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اما واکنش دستگاه دیپلماسی ایران به این مسئله به توئیت سخنگوی وزارت خارجه محدود شد که نوشت: «به جناب ماکرون یادآور می شوم خلیجی که در جنوب ایران واقع است، تنها یک نام دارد و آن خلیج فارس است...حضور نظامی شما در خلیج فارس به اندازه اشتباه شما در نامیدن آن اشتباه است. هر دو اشتباه بزرگ اما قابل جبران است».

,

واکنش دستگاه دیپلماسی ایران به این مسئله جای بسی تامل دارد  و وزارت خارجه به جای برخورد قاطع و از موضع قدرت، به صورت خفیف به آن هاهشدار داده است و بلافاصله تاکید کرده است که این اقدام اشتباه، قابل جبران است.

,

این اقدام منفعلانه و نه چندان مناسب وزارت خارجه اولین بار نیست که اتفاق می افتد و پیش تر در برخورد با سفیر انگلیس در ایران که با بی شرمی تمام، در تجمعات غیر قانونی و ضد نظام جمهوری اسلامی حاضر شد و در امور داخلی کشور ما دخالت کرده و برخلاف پروتکل‌های امنیتی عمل نمود، فقط به یک هشدار بسنده کرد در حالی که در مقابل این رفتارِ خلاف قواعد و حقوق بین المللی حداقل کار اخراج این سفیر فتنه گر بود.

,

انفعال وزارت خارجه بر خلاف جایگاه و تاریخ تمدن ایران است

, انفعال وزارت خارجه بر خلاف جایگاه و تاریخ تمدن ایران است,

محمد مهدی زاهدی در خصوص برخورد منفعلانه وزارت خارجه نسبت به اقدامات ضد ایرانی کشورهای غربی اظهار داشت: متاسفانه در دولت آقای روحانی، وزارت خارجه در 6 سال فعالیت خود، تمام تلاش و ظرفیت خود را در برجام، اینستکسف اف ای تی اف گذاشت.

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود:  انفعال وزارت خارجه در تمام مسائل باعث شد که ما به جای گسترش روابط با کشورهای مختلف جهان، شاهد کاهش سطح روابط بین المللی چه در سطح منطقه و چه در آسیای شرق باشیم.

,

زاهدی خاطر نشان کرد: من تاسف می خورم که دو روز قبل سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اخراج سفیر انگلیس از کشور بیان کرد که ایشان کشور را ترک کردند و به نحوی موضوع اخراج را منتفی تلقی کرد در حالی که ما انتظار داشتیم که وزارت خارجه به صورت رسمی اخراج سفیر سفیر انگلیس و بیرون راندن او را اعلام کند.

,

وی در ادامه به توئیت وزیر خارجه فرانسه در خصوص خلیج فارس اشاره کرد و گفت: وزارت خارجه در واکنش به استفاده از نام مجعول برای خلیج فارس از سوی فرانسه اولین باری نیست که انفعالی برخورد می کند البته هواپیماهای کشورهایی مثل عربستان سعودی و امارات همیشه از این واژه استفاده می کنند.

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: انتظار ما این است که وزارت خارجه صریح وارد عرصه می شد و در محافل بین المللی شکایتی تنظیم و از حق میراثی و جایگاه و تاریخ تمدن ایران دفاع می کرد  و این اولین بار نیست.

,

زاهدی تصریح کرد:امیدواریم موضع نمایندگان مجلس باعث  شود وزارت خارجه به خود بیاید و از موضع قدرت وارد عمل شده و بری دفاع از حقوق ملت ایران فعال تر شود.

,

به کاربردن واژه مجعول برای خلیج همیشه فارس با هدف مزدوری در منطقه است

, به کاربردن واژه مجعول برای خلیج همیشه فارس با هدف مزدوری در منطقه است,

احمد سالک کشانی نیز با انتقاد از برخورد وزارت خارجه اظهار کرد: ما در قرن 21 زندگی می کنیم و از قرن 18 تا امروز کشورهای اروپایی به صورت مداوم با تمدن اسلامی مقابله کردند.

,

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی با معماری حضرت امام خمینی(ره) غربی ها باور نکردند که یک تمدن جدید روی کار آمده است و بعد از 41 سال امروز استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که در مقابل تمدن آن ها یک تمدن قدرتمندی به نام نظام جمهوری اسلامی قد علم کرده است.

,

حجت الاسلام سالک کاشانی با بیان اینکه استکبار جهانی و مزدوران آن ها از جمله اروپا و کشورهای مارکسیستی و منطقه ای برای شکستن تمدن اسلام ناب در حال تلاش هستند، عنوان کرد: استکبار جهانی برای از بین بردن تمدن اسلام ناب در چند محور فعالیت خود را آغاز کرد که سیاست قتل، غارت و به هم ریختگی در کشورهای اسلامی از جمله این اقدامات است.

,

وی ادامه داد: استکبار در قالب جنگ های نیابتی و با تشکیل داعش و امثال آن تلاش کرد تا نشان دهند اسلام، دین خشونت و کشتار است تا شاید بتوانند این تمدن را بشکنند.

,

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد:  سیاست دوم مستکبران جهانی مهار رشد گسترده انقلاب اسلامی در سطح جهان است و سومین راه تسلیم کردن جمهوری اسلامی در قالب مذاکره است که با کمال تاسف این کار در برجام شکل گرفت و همه این شیوه ها برای از بین بردن تمدن قدرتمند اسلامی در قرن 21 است تا شاید آن ها به تداوم تمدن خود بپردازند ولی ما مطمئن هستیم که موفق نخواهند شد.

,

حجت الاسلام سالک کاشانی با اشاره به اینکه تا دیروز رئیس جمهور فرانسه به جمهوری اسلامی التماس می کرد که ایران با سران آمریکا نشست داشته باشد، اظهار کرد: وقتی فرانسوی ها از مذاکره با ایران مایوس شدند در تداوم حرکت تمدن ساز خود، اصرار ورزیدند و اولین گام آن ها این بود که در موضوع تحریم ها با آمریکا وحدت پیدا کردند.

,

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته گفتند که انگلیس خبیث، آلمان و فرانسه پادوهای آمریکا هستند بنابراین از این طریق وارد شدند که شاید وحدت و اجماع بین المللی علیه جمهوری اسلامی به وجود بیاورند.

,

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس  بیان کرد: تخریب یکی دیگر از اقدامات غربی هاست که شرکت سفیر انگلیس در تظاهرات اپوزیسیونی جمهوری اسلامی از جمله اقدامات تخریبی است که وقتی او را دستگیر کردند خو را خراب کرد و بعد فرار کرد در حالی  که وزارت خارجه باید او را اخراج می کرد و اجازه نمی داد فرارکند .

,

حجت الاسلام سالک کاشانی حمله به خلیج فارس را یکی دیگر از اقدامات ضد تمدنی غربی ها برشمرد و گفت: اینکه از واژه خلیج فارسی- عربی استفاده می شود به این دلیل است که یاران خود را در خلیح فارس حفظ کنند و برای نگه داشتن آن هایی که باید سلاح های آن ها را بخرند و گاو شیرده منطقه هستند  از این واژه استفاده می کنند.

,

وی تاکید کرد: بنابراین استفاده از کلمات مجعول با هدف مزدوری در خلیج فارس است ولی سابقه تاریخی نشان می دهد که جمهوری اسلامی همیشه این خلیج را فارس می داند و خواهد داشت.

,

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: رئیس جمهور فرانسه صهیونیسم بیش از 50 هفته است که قدرت کنترل  اعتراضات درون تشکیلاتی خود را ندارد و حقوق بشر آن ها برای تمدن جدیدی مثل جمهوری اسلامی قد علم می کند دست به کشتار انسان ها و حفظ عناصر مزدور خود درخلیج فارس می زند.

,

حجت الاسلام سالک کشانی تصریح کرد: وزارت خارجه باید با قدرت بیشتری در خصوص این مسئله برخورد می کرد و ما از همین طریق اعلام می کنیم که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به اروپایی ها هم اعتمادی نیست و این ها ژنرال های قاتل و تروریست های بین المللی هستند که سر میز می نشینند، وزارت خارجه باید هم در رابطه با سفارت انگلیس و هم درخصوص خلیح فارس اقدام جدی و قاطع انجام دهد.

,

وی در پایان مطرح کرد: دشمنان بدانند که روز به روز بر قدرت جمهوری اسلامی افزوده می شود و این وعده خداست و در آینده مسیر گسترش فرهنگ ناب اسلامی توام با بیداری ملت ها پیش خواهد رفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه