اخبار داغ

عضو پژوهشکده شهید صدر دانشگاه امام حسین(ع):

دولت دغدغه اینترنت ملی ندارد/ ضرورت تربیت مدیران رسانه‌ای برای مقابله با جنگ نرم دشمن

دولت دغدغه اینترنت ملی ندارد/ ضرورت تربیت مدیران رسانه‌ای برای مقابله با جنگ نرم دشمن
محمدحسین شاه‌آبادی با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای برای فعالیت در جنگ نرم شرط لازم است اما کافی نیست گفت: باید مدیریت رسانه‌ای به معنای واقعی شکل داده شود تا به قدرت اول در حوزه رسانه‌ای تبدیل شویم که مقدمه آن سواد رسانه‌ای است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین شاه‌آبادی، عضو پژوهشکده شهید صدر دانشگاه امام حسین(ع) در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون اهمیت سواد رسانه‌ای اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله در زمینه سواد رسانه‌ای این است که کشور سال‌ها از این موضوعات دور بوده است؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب باید در موضوعاتی که دشمن ما را عقب نگه داشته بود، با سرعت بیشتری پیشرفت کنیم که آن عقب‌افتادگی جبران شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه در مسیرهای اینچنینی نیازمند راه نزدیک‌تر و میانبر هستیم افزود: اینکه نهضت و تشکل‌های انقلابی در این راستا فعالیت کنند برای کشور ضروری بود لذا انقلاب اسلامی در این موضوعات نیز پیش‌قدم و نهضت سواد رسانه‌ای راه‌اندازی شد.

,

عضو پژوهشکده شهید صدر دانشگاه امام حسین(ع) گفت: در جهان امروز که جنگ، جنگ رسانه‌ای و نرم است باید جامعه انقلابی نقش‌آفرین باشند.

,

سواد رسانه‌ای در جنگ نرم شرط لازم است

, سواد رسانه‌ای در جنگ نرم شرط لازم است,

وی افزود: سواد رسانه‌ای برای فعالیت در جنگ نرم شرط لازم است اما شرط کافی نیست لذا نباید در سواد رسانه‌ای متوقف شویم و باید در طی چندین سالی که شروع کردیم آینده‌پژوهی پیرامون وضعیت جهان آینده صورت بگیرد.

,

شاه‌آبادی ادامه داد: تصور نداشته باشیم که با سواد رسانه‌ای صرف می‌توانیم مسائل را حل کنیم بلکه در سواد رسانه‌ای بسیاری از بایدها و نبایدها را یاد می‌گیریم و مهارت‌ها را یاد می‌گیریم و آموزش می‌دهیم تا بتوانیم جریان سازی کنیم و نیروهای زیادی را در این عرصه فعال کنیم.

,

وی افزود: با سواد رسانه‌ای زمین‌بازی تغییر پیدا نمی‌کند و تا زمانی که در زمین دشمن بازی می‌کنیم نیروها باید در آنجا برای جلوگیری از پیشروی دشمن اعزام می‌کنیم.

,

عضو پژوهشکده شهید صدر دانشگاه امام حسین(ع) با طرح این سؤال که باید تا چه زمانی در شبکه‌های اجتماعی خارجی انرژِی صرف کنیم تصریح کرد: نباید عرصه را برای یکه‌تازی دشمن خالی کرد لذا لازم داریم موضوعات آن را فرا بگیریم و روشنگری داشته باشیم.

,

تربیت رسانه‌ای پس از سواد رسانه‌ای باید اتفاق بیفتد

, تربیت رسانه‌ای پس از سواد رسانه‌ای باید اتفاق بیفتد,

وی با اشاره به عرصه‌های مختلف رسانه‌ای مانند سینما، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی افزود: آینده سواد رسانه‌ای چیز دیگری است سواد رسانه‌ای در طراحی صورت گرفته گام اول تلقی شده است و پس از آن تربیت رسانه‌ای باید اتفاق بیفتد.

,

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: نسل جدید کشور باید با تربیت رسانه‌ای ارتباط برقرار کند، رشد داشته باشد و جنس سواد رسانه‌ای مانند علوم دیگر است اما تربیت موضوعی پیشگامانه است و فرد را برای آینده نیز آماده می‌کند و نوعی آینده‌نگری در آن نهفته است.

,

وی افزود: این آینده‌نگری می‌تواند فضا و نیروهای رسانه‌ای را برای آینده آماده کند و نباید منتظر شویم که دشمن چه طراحی برای ما خواهد کرد لذا رسانه‌های آینده را باید تخمین بزنیم و در زمان روی کار آمدن برای آن حرف داشته باشیم.

,

دولت فعلی دغدغه اینترنت ملی و رسانه بومی ندارد

, دولت فعلی دغدغه اینترنت ملی و رسانه بومی ندارد,

عضو پژوهشکده شهید صدر دانشگاه امام حسین(ع) با تأکید بر اینکه حتماً باید افرادی در زمینه تولید رسانه‌ای فعالیت کنند گفت: در جریان‌سازی باید کار شود و پس از آن مدیریت رسانه‌ای به معنای واقعی شکل داده شود تا به قدرت اول در حوزه رسانه‌ای تبدیل شویم که مقدمه آن سواد رسانه‌ای است لذا نباید از اهمیت سواد رسانه‌ای غافل شد.

,

وی ضمن اشاره به اینکه نگاه در این زمینه نسبت به دولت، ملت و نهادها باید واقع‌نگرانه باشد افزود: دولت باید بسترساز و زمینه‌ساز باشد چراکه پس از انقلاب اسلامی نوعی مشکل پاس‌کاری امور میان دولت و ملت داشتیم و در بهترین کارها نیز مردم منتظر دولت‌ها هستند و لذا باعث شده برخی کارها معطل و بلاتکلیف باقی بماند.

,

شاه‌آبادی با بیان اینکه دولت فعلی دغدغه اینترنت ملی و رسانه بومی ندارد اظهار کرد: نهادهای مختلف در فضای مجازی دخیل هستند لذا پاسکاری و معطلی را در برخی از موضوعات این عرصه شاهد هستیم و ایجاد برخی بسترهای فعالیت در این فضا وظیفه دولت‌ها است و فعالیت‌های فرهنگی و تولیدی رسانه‌ای باید مردمی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه