اخبار داغ

معاون بهزیستی خراسان رضوی مطرح کرد:

فعالیت 7 سرپناه شبانه‌ بهزیستی در مشهد/ به 400 کارتن‌خواب خدمت‌رسانی می‌شود

فعالیت 7 سرپناه شبانه‌ بهزیستی در مشهد/ به 400 کارتن‌خواب خدمت‌رسانی می‌شود
حسین تنهاطلب گفت: در حال حاضر هفت مرکز شلتر یا سرپناه شبانه در مشهد به کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌سرپناه خدمت‌رسانی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین تنهاطلب، معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس پیرامون اقدامات انجام شده برای حمایت از کارتن خواب‌ها و افراد بی‌خانمان اظهار داشت: حمایت از افراد بی‌سرپناهی یکی از اقداماتی است که سازمان بهزیستی در طول سال انجام می‌دهد و محدود به فصل سرما نیست که در این راستا در حال حاضر هفت مرکز شلتر یا سرپناه شبانه در مشهد به این افراد خدمت‌رسانی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه تعداد آقایان بی‌خانمان از بانوان بیشتر است، گفت: بر همین اساس ۲ مرکز میزبان بانوان و پنج مرکز ویژه اقامت مردان در نظر گرفته شده است که با شروع فصل سرما ساعت فعالیت این مراکز افزایش یافته است به صورتی که ساعت پذیرش این مراکز در روزهای عادی از ساعت ۱۹ الی 7 صبح بود اما با توجه به سردی هوا، ساعت پذیرش از ۱۶ آغاز می‌شود و خدمت‌رسانی تا 9 صبح ادامه دارد.

,

تنهاطلب افزود: علاوه بر سازمان بهزیستی، شهرداری مشهد نیز با احداث گرمخانه‌هایی در سطح و حاشیه کلان‌شهر مشهد اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند اما در مراکز سرپناه شبانه بهزیستی علاوه بر جای خواب، خدمات بهداشتی، درمانی، فرهنگی و غذای گرم نیز به افراد که به‌صورت خود مراجعه یا ارجاع آن‌ها از طریق پلیس است، ارائه می‌شود.

,

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه با سرد شدن هوا استقبال از مراکز سرپناه شبانه نیز افزایش یافته است، تصریح کرد: هر مرکز سرپناهی ظرفیت اسکان بین ۳۰ تا 40 نفر را دارد اما به دلیل استقبال بیشتر افراد، به‌صورت میانگین هر مرکز به 50 تا 60 نفر افراد بی‌خانمان، ارائه خدمت می‌کند.

,

وی خاطر نشان کرد: به طور میانگین در شبانه‌روز به 400 نفر افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در مراکز بهزیستی خدمت‌رسانی می‌شود و این خدمات شامل یک وعده غذای گرم، خدمات درمانی، استحمام، خدمات فرهنگی، آموزش‌های جلوگیری از ایدز، آموزش‌های کارآفرینی به آن‌ها داده می‌شود.

,

تنهاطلب با بیان اینکه سازمان بهزیستی همکاری خوبی با شهرداری مشهد و نیروی انتظامی دارد، گفت: داروی متادون خانه‌های سبز شهرداری را بهزیستی تأمین می‌کند؛ بر اساس قانون معتادان متجاهر در صورت جمع‌آوری از طریق نیروی انتظامی، به مراکز ماده 16 بهزیستی ارجاع داده می‌شوند که این افراد به مدت 3 ماه در این مراکز نگهداری می‌شوند تا بتوانند ترک کنند و بعدازآن نیز زمینه‌های اشتغال برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

,

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: حدود 3 هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده 16 بهزیستی در دوره‌های 3 ماهه بستری و ترک داده می‌شوند که در سال گذشته برای حدود 10 درصد از این افراد اشتغال ایجاد شد اما آمار دقیقی از تعداد افرادی که دوباره به دامن اعتیاد بازگشته‌اند، در حال حاضر نداریم.

,

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به معتادان صرفاً با مراجعه اختیاری آنان به این مراکز صورت می‌گیرد اظهار داشت: معتادان خیابانی و متجاهر که توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری می‌شوند به گرمخانه‌های شهرداری فرستاده می‌شوند و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده چنین افرادی با پلیس 110 تماس بگیرند تا این افراد به مراکز بهزیستی یا شهرداری منتقل شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه