اخبار داغ

نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

دشمن منتظر دیدن نتایج دو رفراندوم بزرگ پیش روی مردم ایران است

دشمن منتظر دیدن نتایج دو رفراندوم بزرگ پیش روی مردم ایران است
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن منتظر دیدن نتایج دو رفراندوم بزرگ پیش روی مردم ایران یعنی 22 بهمن و انتخابات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر استان کرمانشاه با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. مشروح خبرها به شرح ذیل است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

برخی اعمال نفوذها کار را برای صادرکنندگان سخت کرده است

, برخی اعمال نفوذها کار را برای صادرکنندگان سخت کرده است,

کیوان کاشفی امروز پنج شنبه در مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر استان که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، سال گذشته را سال سختی برای صادرکنندگان معرفی کرد و اظهار داشت: با تلاش‌هایی که توسط فعالان اقتصادی انجام شد شرایط کشور به حالت تثبیت رسیده است.

,

وی افزود: امروز کشور ما مدیون صادرکنندگان است و چیزی به عنوان منابع و دلار نفتی در کشور نمی‌بینیم و اگر کشور به یک حالت تثبیت رسیده‌است به همت فعالان و برگشت ارزی است که با تلاش آنها به کشور بر می‌گردد.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از صادر کنندگان با عنوان ژنرال‌های جنگ اقتصادی یاد کرد و بیان داشت: برخی تنگ نظری‌ها و اعمال نفوذها کار را فوق العاده برای این گروه سخت کرده است.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: سال گذشته در قانون بودجه بندی را مبنی بر معافیت ارزش افزوده صادرکنندگان و آن را منوط به تسویه حساب ارزی کردند و این سد بزرگی را برای صادرکنندگان به وجود آورد.

,

کاشفی تصریح کرد: طی ۹ ماهه امسال میزان مالیات ارزش افزوده پرداختی ۳ هزار میلیارد تومان بوده است که بانک مرکزی قبول کرده ۱,۵۰۰ میلیارد تومان آن را برگشت دهد اما تا کنون ۲۳۰ میلیارد تومان آن برگشت خورده است و سازمان امور مالیاتی به دلایل مختلف از پرداخت مبلغ خودداری کرده است.

,

وی گفت: بر همین اساس از مجلس گله مندیم چرا که این باب را نمایندگان باز کردند تا آقایان تأمین نقدینگی کنند و منابع خود را پر کنند.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه عنوان کرد: زمانی از تشویقات صادر کنندگان سخن می‌شد اما الان بحث تنبیهات مطرح است که این برای وضعیت کنونی کشور مناسب نیست.

,

این مسئول خواستار هماهنگی و همدلی بین کارگروه‌های مبادلات مرزی و صادرات شد و گفت: صادرات یک فرایند است و اگر یک حلقه از آن درست کار نکند نمی‌تواند پیش برود.

,

کاشفی خاطرنشان کرد: مرز سومار به سختی بازگشایی شد و امروز پسندیده نیست به خاطر یک دوربین یا یک سکو بارانداز معطل شود.

,

وی گفت: استان کرمانشاه یک استان صادراتی است و قدمت طولانی در این راه دارد لذا باید همه مسئولین دست به دست هم دهیم تا شرایط را برای صادرات استان تسهیل کنیم.

,

 

,

دشمن منتظر دیدن نتایج دو رفراندوم بزرگ پیش روی مردم ایران است

, دشمن منتظر دیدن نتایج دو رفراندوم بزرگ پیش روی مردم ایران است,

عبدالرضا مصری ظهر امروز پنج شنبه در مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر استان که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب کشور ما شاهد شرایط سخت بسیاری بود، اما همدلی و همراهی مردم سبب شد از آنها عبور کنیم.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت در گذشته کشور ما حدود ۲.۴ میلیون بشکه صادرات نفتی داشتیم با آن امکان اداره مالی کشور فراهم بود اما امروز چنین بنیه ای نداریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز این میزان صادرات نفتی به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است و این شرایط سختی را برای کشورمان رقم زده زده که باید شرایط کشور را دریابیم.

این‌ نماینده مجلس گفت: اگر بپذیریم اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم، به طور قطع ستاد پشتیبانی کننده این جنگ صادرکنندگان هستند.

,
,
,
,
,

مصری گفت: تجربه به ما نشان داده هر چه کشور ما قوی‌تر می‌شود، دشمن به خاطر راهبردهایی که برای خود تعریف کرده است فشارها را افزایش می دهد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همانطور که تحریم‌ها برای ما سخت است برای دشمن نیز سختی‌ها را به دنبال دارد چرا که این تحریم ها به هم‌پیمانان ما خسارت وارد می کند و دشمن ما مجبور است خسارت ها را برای آنها جبران کند.

,
,
,

وی ادامه داد: قبل از آبان ماه آمریکا مرتب برای مذاکره با کشورمان واسطه می فرستاد چون مهره های چیده شده به نفع ما بود و دشمن احساس ضعف می کرد، اما متاسفانه با یک تصمیم غلط در مورد افزایش نرخ بنزین این قضیه برعکس و دشمن امیدوار شد که اتفاقاتی در کشور رخ می دهد.

,

مصری گفت: شبی که قصد داشتند نرخ بنزین را افزایش دهند بنده در کرمانشاه بودم و با مسئولین ذیربط تماس گرفتم که این کار اشتباهی است و شرایط را برای کشور سخت می‌کند اما استاندار کرمانشاه را فرستادند که به من اطمینان خاطر دهد که شرایط تحت کنترل است.

,

وی در ادامه با بیان اینکه شهید سلیمانی به مراتب برای دشمن خطرناک تر از سردار سلیمانی خواهد بود، خاطرنشان کرد: این سردار بزرگوار با حضور در جنگ های آنچنانی ممکن بود مورد اصابت تیر از طرف پیاده‌نظام داعش قرار گیرد و به شهادت برسد اما شهادت حق سردار بود لذا باید به دست شقی‌ترین دشمن‌ قلدر به شهادت می رسید.

,

نایب رئیس مجلس بیان داشت: پس از شهادت سردار، با حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر ایشان دوباره مواضع دشمن تغییر کرد.

مصری افزود: اگر در مقابل این شرایط سخت سربلند و پیروز باشیم باید مقاومت و استقامت کنیم و این کار نیاز به یک همت همگانی دارد.

,
,
,

وی اظهار داشت: شرایط حاکم بر کشور شرایط سختی است و برخی سفره‌هایشان‌ خالی شده لذا باید افرادی که توانایی دارند به آنها کمک کنند و مطمئن باشید بالاخره این قله فتح خواهد شد و پیروز صحنه ما خواهیم‌ بود.

نایب رئیس مجلس با بیان این که جمعیت حاضر در شهادت شهید سلیمانی در آینده دو مکمل دیگر را پیش رو دارند، گفت: دو رفراندوم ۲۲ بهمن و انتخابات را پیش رو داریم که دشمن منتظر است نتایج این دو رفراندوم را بررسی کند.

,
,
,

وی تصریح کرد: جمعیتی که در شهادت سردار سلیمانی حضور داشتند باید در این دور رفراندوم نیز حضور پیدا کنند و به لحاظ فکری برای مردم جهان تثبیت کنند که مردم به دلیل باور ملی و دینی در مراسمات حضور پیدا می کنند.

,

این مسئول اظهار داشت: حضور پرشور مردم در ۲۲ بهمن و انتخابات می‌تواند هیمنه دشمن را در هم بشکند و رعب و وحشتی که دشمن از جمعیت حضور مردم در مراسم شهید سلیمانی برایش به وجود آمده بود تشدید کند.

,

 

,

۴۰ درصد صادرات ایران به عراق از مرزهای کرمانشاه انجام می‌شود

, ۴۰ درصد صادرات ایران به عراق از مرزهای کرمانشاه انجام می‌شود,

حسن دارابی ظهر امروز پنج شنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با واسطه هم مرزی این استان با بخش‌های کردنشین و عرب نشین کشور عراق و ۵ مرز رسمی و یک بازارچه مرزی همیشه بالاترین سهم را از میزان صادرات به کشور عراق را داشتیم.

,

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: در طول سه سال اخیر ۴۰ درصد صادرات کشور به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه انجام شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: مرزهای استان متعلق به جمهوری اسلامی است و کارکرد ملی دارد و اگر بخواهیم رونق داشته باشد باید از منابع ملی برای زیرساخت‌های این مرزها استفاده کنیم.

,

دارابی بیان داشت: در دهه ۸۰ مشوق‌های صادراتی داشتیم و این امر امکان رقابت ما را در بازارهای هدف فراهم کرده بود لذا باید سعی کنیم این مشوق‌ها را برای صادرکنندگان در نظر بگیریم.

,

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: هر سال در قوانین بودجه عددی برای مشاغل قرار می‌دهند، اما آخر سال نقدینگی به فعالان این بخش پرداخت نمی‌شود.

,

دارابی ادامه داد: با نگاهی به شیب توسعه صادرات رشد ۴۰ درصدی از محل مشوق‌ها و کمک به تجارت حوزه خارجی را شاهدیم و تقاضا داریم از این محل به فعالان اقتصادی استان نیز کمک شود.

,

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم در برخی از اقلام کشاورزی از جمله سیب زمینی، پیاز و… در قالب مدیریت شرکت صادرات، بسته بندی را از مزرعه شروع کنیم تا در مرز فقط بحث ذخیره و انبارداری را داشته باشیم.

,

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: امسال در حوزه تجارت خارجی فراز و فرودهای فراوانی داشتیم و اگر سعی و تلاش استاندار و نمایندگان نبود بازارچه سومار بازگشایی نمی‌شد.

, سومار,

دارابی بیان داشت: تا سال قبل مرزنشینان که در بازارچه موقت مرزی فقط موفق به ثبت سفارش شده بودند که با تلاش‌های استاندارد تبدیل به ثبت آماری شد.

,

وی اظهار داشت: در حال حاضر برای بازارچه‌های رسمی غرب کشور ۱۰ درصد تخفیفات بازرگانی را در نظر گرفتند و اگر چه این میزان کم است اما یک گام رو به جلو محسوب می‌شود.

, تخفیفات,

 

,

کرمانشاه جزو ۱۰ استان اول از نظر امنیت سرمایه‌گذاری است
 

, کرمانشاه جزو ۱۰ استان اول از نظر امنیت سرمایه‌گذاری است,
,

هوشنگ بازوند امروز پنجشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تواضع و خضوع سردار سلیمانی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های این قهرمان ملی خلوص نیت ایشان بود و عاقبت به خیری ایشان نشأت گرفته از این رفتار بود.

,

استاندار کرمانشاه در ادامه ضمن تقدیر از فعالان عرصه صادرات افزود: صادرکنندگان علی‌رغم تنگناهایی که وجود دارد در امر صادرات که منجر به اشتغال می‌شود دست از تلاش بر نمی‌دارند.

وی افزود: کشور در شرایط سختی به سر می‌برد و اجازه برخی کارها از جمله پایین آوردن سود بانکی را به دولت نمی‌دهد.

بازوند گفت: در حال حاضر کشور ما در حال تحریم به سر می‌برد و آمریکا تمام گلوگاه‌های اقتصادی ما را رصد می‌کند و همانند یک تروریست اقتصادی همه بنگاه‌های مالی ما را در سراسر کشور هدف قرار داده است که این امر تورم و مشکلاتی را در کشور به وجود آورده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در این شرایط ما نمی‌توانیم برخی کارها از جمله تک نرخی کردن سود بانکی را انجام دهیم این در حالی است که دولت نیز نگران این امر است.

وی بیان داشت: در حال حاضر صادرات نفت ما وضعیت مطلوبی ندارد و با تمام این مشکلات فرصت صادرات را نباید از دست دهیم چرا که یک اشتباه کوچک ما را ماه‌ها عقب می‌اندازد و چنانچه در بسته شدن مرز سومار شاهد بودیم که طی آن ۵ ماه طرف عراقی ایرادات عمده‌ای را بر ما وارد و برخی کارها از جمله احداث سکو را به ما تحمیل کرد.

بازوند ضمن بیان اینکه در استان کرمانشاه بانک‌ها به خوبی پای کار هستند، گفت: طی این مدت بانک‌ها توانستند هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام ۴ درصدی و ۶ درصدی پرداخت کنند که هیچ استانی چنین میزانی پرداختی نداشته است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش یکی از مشقت‌هایی که بر خانواده‌های استان کرمانشاه وارد شده بحث بیکاری جوانان است، گفت: سال ۹۶ نرخ بیکاری استان بسیار نگران کننده بود و با تلاش‌هایی که صورت گرفت توانستیم این نرخ را کاهش دهیم.

وی اظهار داشت بر اساس آمار در پاییز ۹۸ میانگین نرخ بیکاری کشور ۱۰.۶ بود که این نرخ در استان کرمانشاه به ۱۶.۳ کاهش پیدا کرده علی‌رغم اینکه هنوز نرخ بیکاری بالایی داریم اما توانستیم نرخ بیکاری را نسبت به سال ۹۶ کاهش دهیم.

بازوند با بیان اینکه در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری را به میانگین کشور برسانیم، گفت: امسال توانستیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم و برای سال ۹۸ و ۹۹ نیز هر سال کاهش ۲ و نیم درصدی را برنامه ریزی کردیم.

مدیر رشد استان کرمانشاه با بیان اینکه با سخنرانی نمی‌توان نرخ بیکاری را کاهش دهیم، اما یک سخنرانی می‌تواند چندین شغل را از بین ببرد، گفت: کاهش بیکاری نیازمند تدوین یک برنامه جامع است.

وی افزود: حدود ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که اگر موانع را برطرف کنیم و بهبود فضای کسب و کار می‌تواند این نقدینگی را به سوی ما سرازیر کند.

این مسئول، کرمانشاه را جزو ۱۰ استان اول از نظر امنیت سرمایه‌گذاری معرفی کرد و افزود: امسال شاهد ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان بودیم که این نوع سرمایه گذاری تاییدکننده امنیت سرمایه‌گذاری است.

 

انتهای پیام/

,

استاندار کرمانشاه در ادامه ضمن تقدیر از فعالان عرصه صادرات افزود: صادرکنندگان علی‌رغم تنگناهایی که وجود دارد در امر صادرات که منجر به اشتغال می‌شود دست از تلاش بر نمی‌دارند.

,

وی افزود: کشور در شرایط سختی به سر می‌برد و اجازه برخی کارها از جمله پایین آوردن سود بانکی را به دولت نمی‌دهد.

,

بازوند گفت: در حال حاضر کشور ما در حال تحریم به سر می‌برد و آمریکا تمام گلوگاه‌های اقتصادی ما را رصد می‌کند و همانند یک تروریست اقتصادی همه بنگاه‌های مالی ما را در سراسر کشور هدف قرار داده است که این امر تورم و مشکلاتی را در کشور به وجود آورده است.

,

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در این شرایط ما نمی‌توانیم برخی کارها از جمله تک نرخی کردن سود بانکی را انجام دهیم این در حالی است که دولت نیز نگران این امر است.

,

وی بیان داشت: در حال حاضر صادرات نفت ما وضعیت مطلوبی ندارد و با تمام این مشکلات فرصت صادرات را نباید از دست دهیم چرا که یک اشتباه کوچک ما را ماه‌ها عقب می‌اندازد و چنانچه در بسته شدن مرز سومار شاهد بودیم که طی آن ۵ ماه طرف عراقی ایرادات عمده‌ای را بر ما وارد و برخی کارها از جمله احداث سکو را به ما تحمیل کرد.

,

بازوند ضمن بیان اینکه در استان کرمانشاه بانک‌ها به خوبی پای کار هستند، گفت: طی این مدت بانک‌ها توانستند هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام ۴ درصدی و ۶ درصدی پرداخت کنند که هیچ استانی چنین میزانی پرداختی نداشته است.

,

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش یکی از مشقت‌هایی که بر خانواده‌های استان کرمانشاه وارد شده بحث بیکاری جوانان است، گفت: سال ۹۶ نرخ بیکاری استان بسیار نگران کننده بود و با تلاش‌هایی که صورت گرفت توانستیم این نرخ را کاهش دهیم.

,

وی اظهار داشت بر اساس آمار در پاییز ۹۸ میانگین نرخ بیکاری کشور ۱۰.۶ بود که این نرخ در استان کرمانشاه به ۱۶.۳ کاهش پیدا کرده علی‌رغم اینکه هنوز نرخ بیکاری بالایی داریم اما توانستیم نرخ بیکاری را نسبت به سال ۹۶ کاهش دهیم.

,

بازوند با بیان اینکه در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری را به میانگین کشور برسانیم، گفت: امسال توانستیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم و برای سال ۹۸ و ۹۹ نیز هر سال کاهش ۲ و نیم درصدی را برنامه ریزی کردیم.

,

مدیر رشد استان کرمانشاه با بیان اینکه با سخنرانی نمی‌توان نرخ بیکاری را کاهش دهیم، اما یک سخنرانی می‌تواند چندین شغل را از بین ببرد، گفت: کاهش بیکاری نیازمند تدوین یک برنامه جامع است.

,

وی افزود: حدود ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که اگر موانع را برطرف کنیم و بهبود فضای کسب و کار می‌تواند این نقدینگی را به سوی ما سرازیر کند.

این مسئول، کرمانشاه را جزو ۱۰ استان اول از نظر امنیت سرمایه‌گذاری معرفی کرد و افزود: امسال شاهد ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان بودیم که این نوع سرمایه گذاری تاییدکننده امنیت سرمایه‌گذاری است.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه