اخبار داغ

رییس قوه قضاییه در جمع کارکنان دادگستری یزد:

هویت فرهنگی دارالعباده حفظ شود/ انتظار می‌رود تا پایان سال پرونده معوقه در یزد نداشته باشیم

هویت فرهنگی دارالعباده حفظ شود/ انتظار می‌رود تا پایان سال پرونده معوقه در یزد نداشته باشیم
آیت الله رئیسی در جمع کارکنان دادگستری یزد اعلام کرد: اگر مجموعه دارالعباده بخواهد همچنان منشا آثار و برکات برای مردم استان و گردشگران چه داخلی و چه خارجی باشد باید هویت فرهنگی دارالعباده حفظ شده و ارتقا یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، رییس قوه قضاییه ظهر امروز در جمع کارکنان دادگستری یزد بیان داشت: از همه همکاران محترم بخاطر زحمات و تلاش ها در جای جای استان که خالصانه برای گره گشایی از کار مردم تلاش می کنند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی عنوان کرد: حفظ دارالعباده یک التزامات و اقتضائاتی دارد. اگر مجموعه دارالعباده بخواهد همچنان منشا آثار و برکات برای مردم استان و گردشگران چه داخلی و چه خارجی باشد باید هویت فرهنگی دارالعباده حفظ شده و ارتقا یابد.

,

وی ادامه داد: پیشینیان تلاش کردند با قنوت شان، با دلدادگی شان به خدا، با اتکال به حضرت حق و با جانفشانی شان در راه خدا اینجا تابلوی دارالعباده پیدا کند. این دیار به نام عبادت مزین شده فلذا باید از این دیار صیانت شود تا همچنان هویت و فرهنگ عبادتی خودش را داشته باشد. اگر صیانت نشود راهزنان و شیاطینی هستند که این هویت را تهدید می کنند و نمی خواهند بگذارند این هویت و این نام بلند برای دارالعباده باقی بماند.

,

افزایش آسیب‌های اجتماعی متناسب با استان یزد نیست

, افزایش آسیب‌های اجتماعی متناسب با استان یزد نیست, افزایش آسیب‌های اجتماعی متناسب با استان یزد نیست,

رئیسی تاکید کرد: افزایش آسیب های اجتماعی و مفاسد اقتصادی و افزایش ناهنجاری هایی که مردم، مومنین و متدینین را رنج می دهد متناسب با این تابلوی زیبا و دلنشین و آینده بسیار روشن این منطقه نیست. باید همه مدیران و مسئولین در صیانت از این فرهنگ نقش ایفا کنند.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: مسئولیت پیشگیری از آسیب ها به عهده همه دستگاه های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی است. باید از ناهنجاری پولی و مالی پیشگیری شود.همچنین تصمیم سازان و تصمیم گیران مسائل اجتماعی باید برای کاهش ناهنجاری های اجتماعی تلاش کنند.

,

وی گفت: دیده بانان تیزبینی که بر جایگاه رصد و دیدبانی تکیه زده اند باید از دارالعباده صیانت کنند. باید در این مجموعه دارالعباده همچنان چهره های اثرگذار نظیر شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم و سید محمد کاظم یزدی و سرداران رشید اسلام که از این استان در مجموعه سپاه الغدیر و یا در بخش های دیگر ایفای نقش کردند، در جامعه پرورش یابند.

,

آیت الله رئیسی گفت: قاضی پاک دست، شجاع و مقتدر ما که در جای جای استان احکام عادلانه صادر می کند با اخلاص خود حفظ کننده مجموعه دارالعباده است. قاضی نفوذناپذیری که در این استان در تصمیم گیری اش حتی حب و بغض شخصی اش را هم دخالت نمی دهد افتخار مجموعه ماست.

,

شعاع اثرگذاری آیت الله صدوقی تنها مختص یزد نبود

, شعاع اثرگذاری آیت الله صدوقی تنها مختص یزد نبود, شعاع اثرگذاری آیت الله صدوقی تنها مختص یزد نبود,

وی  با تقدیر از نقش شهید صدوقی در انقلاب تصریح کرد: شعاع اثرگذاری آیت الله صدوقی شعاع یزد نبود. ایشان فقط به یزد خلاصه نمی شد و اثرگذاری اش فقط مال یزد نبود. استان های دیگر هم نسبت به ایشان توجه داشتند و حرف شان نفوذ داشت حتی قبل از انقلاب هم همین طور بود.

,

رئیس دستگاه قضا اعلام کرد: استان یزد همیشه به عنوان یک استان هم در مسائل خانوادگی و هم در امور اجتماعی الگو بوده است. ما باید آمار ورودی پرونده در استان یزد را نگاه کنیم و برای کاهش ورودی پرونده و کاهش جرم چاره اندیشی کنیم.

,

این مقام مسئول اظهار کرد: باید تلاش شود تابلوی این استان یعنی قنوت، قنات و قناعت حفظ شود، نه فقط صیانت شود بلکه ارتقا بخشیده شود.

,

وی اضافه کرد: ما در این استان و همه استان های کشور رویش های زیادی داشتیم که این رویش ها جای شکرگزاری دارد. جوانان برومند این استان در حوزه های مختلف علم و فناروی، حوزه های قرآنی، چهره های اثرگذار در حوزه های مختلف، در جبهه، دفاع مقدس و دفاع از حرم این ها همه افتخار است. این ها همه رویش‌های حوزه های مختلف است.

,

رئیسی گفت: باید تلاش کرد که از این دارالعباده به برکت تلاش پیشینیان، به برکت خون مطهر شهیدان و به برکت تلاش مجاهدان صیانت بشود و اینجا نقش عدلیه و دادگستری بسیار مهم است.

,

پیشگیری از وقوع جرم یک اصل اساسی است

, پیشگیری از وقوع جرم یک اصل اساسی است, پیشگیری از وقوع جرم یک اصل اساسی است,

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم، گفت: باید بخش های پیشگیری از وقوع جرم با کمک دستگاه های اجرایی، دستگاه های فرهنگ ساز و الگوساز و بخش های مختلف مجدانه فعالیت کنند. حقیقتا این پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک اصل اساسی باید مورد توجه همه دست اندرکاران و مدیران باشد. این فعالیت ها باید به کاهش جرایم و ناهنجاری های اجتماعی، به کاهش طلاق و کاهش همه نوع آسیب های اجتماعی که زیبنده نظام ما نیست، بیانجامد.

,

وی اذعان داشت: هدف از ایجاد شورای حل اختلاف توسعه دادگستری نبود. قرار بود همان چیزی که ریشه در فرهنگ اسلامی و ملی ما دارد اجرا شود، یعنی حل مسائل با ریش سفیدی و با صلح و سازش انجام گیرد، قرار بود اینگونه باشد.

,

آیت الله رئیسی اعلام کرد: هرچه که می شود با شکایت شاکی خصوصی آغاز شده و با رضایت شاکی خصوصی ختم بشود حتما به شورای حل اختلاف برود. یعنی هرمساله ای که با صلح و سازش قابل حل باشد به شورای حل اختلاف برود. ما نباید قضات را درگیر این مسائل کنیم. قضات باید به پرونده ها و مسائل مهم رسیدگی کنند. اما اگر قرار بود رسیدگی و قضاوت شود این کار قاضی است و جایش در دستگاه قضایی است با همان ساز و کاری که دارد.

,

وی اضافه کرد: ما با اینکه کارمندان دادگستری، آن‌هایی که زمینه این را داشته باشند که بتوانند ارتقا پیدا کنند و قاضی شوند موافقیم، مخصوصا اینکه تجربه هم دارند. اگر شرایط قانونی در آن ها نسبت به مدرک تحصیلی و سنوات احراز شود مشکلی ندارد و زمینه ارتقا برای کارکنان وجود دارد.

,

ارتباطات دستگاه قضایی کاملا ضابطه مند و قانون مند باشد

, ارتباطات دستگاه قضایی کاملا ضابطه مند و قانون مند باشد, ارتباطات دستگاه قضایی کاملا ضابطه مند و قانون مند باشد,

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: نسبت به سلامت دستگاه قضایی که مورد تأکید ما هم هست، شما هم عنایت داشته باشید. با همه ارتباطاتی که دستگاه قضایی باید با بخش های مختلف داشته باشد، باید این ارتباطات کاملا ضابطه مند و قانون مند باشد و کوچکترین عدم سلامتی نباید در دادگستری مورد قبول قرار بگیرد. کم آن هم زیاد است و به هیچ عنوان قابل قبول نیست. دستگاه قضائی می خواهد سلامت دستگاه های دیگر را تضمین کند لذا هیچ گونه ناسلامتی در مجموعه نظارتی و قضاوتی دستگاه قضائی قابل قبول نیست.همه همکاران محترم در این قبال نقش دارند و بهترین ناظر هستند و باید عنایت کنند کوچکترین ناسلامتی در دستگاه قضایی رخنه نکند.

,

وی با تأکید بر لزوم برخورد و رفتار مناسب با مردم و ارباب رجوع از سوی کارکنان قوه قضائیه گفت: خداوند به بهترین بنده خود یعنی پیامبر اعظم می گوید اگر بداخلاق باشی مردم از اطرافت کنار می روند. ما هم به عنوان امت پیامبر که کاری بر عهده داریم باید خوش اخلاق برخورد کنیم. خوش اخلاقی خیلی مهم است. باید با مهربانی با مردم برخورد کرد چرا که شما به گفته رهبر انقلاب ملجا و پناهکاه هستید. لذا من هم روی این برخورد مناسب با مردم تاکید دارم.

,

وی ادامه داد: البته بخشی از کار هم به ما مدیران مربوط می شود که سر همکاران کمتر شلوغ باشد اما این چیزی نیست که به سرعت بتوان انجام داد اما به دنبال این هستیم که نیروی انسانی مورد نیاز را افزایش دهیم.

,

رئیسی با اشاره به حکم رهبر انقلاب و دستور ایشان به تحول در قوه قضائیه گفت: همه ما مامور به تحول هستیم و یکی از مسائلی بسیار مهم در رابطه با تحول مسئله اطاله دادرسی است. ما باید تلاش کنیم با حفظ دقت پرونده هایی که مانده است را به صورت سریع و با حضور بیشتر از موعد و حضور حتی در روزهای تطعیل و بعدازظهر به سرانجام برسانیم و بنا را بر این بگذاریم تا در دادگستری پرونده معوقه نداشته باشیم.

,

رئیس قوه قضائیه خطاب به مسئولان دادگستری یزد اعلام کرد: انتظار جدی ما از شما این است که در این ماه های پایانی سال تلاش جدی بکنید تا در استان یزد پرونده معوقه نداشته باشیم.

,

وی اضافه کرد: تلاش مان این است که در سراسر کشور در یک موعد مقرر پرونده های معوقه را تمام کنیم و به دنبال این هستیم که پرونده ها را با کمک همه همکاران عزیزمان در سراسر کشور به روز و به هنگام به سرانجام برسانیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه