اخبار داغ

رئیس کل دادگستری یزد خبر داد؛

کاهش 11 درصدی پرونده های موجود در دادگستری یزد

کاهش 11 درصدی پرونده های موجود در دادگستری یزد
غلامحسین دهشیری با اشاره به فعالیت های تیم مدیریتی جدید دادگستری یزد گفت: در پنج ماهه شهریور ماه تا پایان دی ماه 45 درصدی از پرونده های مسن، 10.8 درصد از پرونده های موجود و 8 درصد از پرونده های وارده کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، غلامحسین دهشیری بعد ازظهر امروز در دیدار قضات و کارکنان دادگستری یزد با رئیس قوه قضائیه با بیان این که دستگاه قضا محل انعکاس و بازخورد جریان های متن جامعه است افزود: قوه قضائیه  در گام دوم انقلاب باید کارکرد عمده و پررنگ  خود در تصدی در دعاوی را به رویکرد حکیم جامعه تغییر دهد؛ در این رویکرد هدف این است که دادگستری و سیستم قضایی از کارکرد انفعالی در برابر جرائم و دعاوی به جایگاه فعال کنترل و کاهش جرایم و دعاوی و میل به سعادت حداکثری جامعه ارتقا یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان این که استان یزد هشتمین استان پهناور کشور است اظهار داشت: 47 درصد از اشتغال استان یزد در بخش صنعت است و این استان جزء چهار استان برتر کشور از نظر توسعه صنعتی است.

,

رئیس کل دادگستری یزد مهاجر پذیری را یکی از چالش های اصلی استان یزد دانست و اذعان داشت: تبدیل شدن یزد به قطب صنعتی کشور، موج  مهاجرت کارگران غیربومی و آسیب پذیر را سرازیر یزد کرده است؛ به طوری که یزد پس از تهران و البرز سومین شهر مهاجر‌پذیر کشور است و بخش قابل توجهی از جرائم و ناآرامی های اجتماعی مانند تنش های فرهنگی، افزایش نرخ بیکاری و اشتغال قشر تحصیل کرده استان مربوط به  این معضل است.

,

دهشیری با باین این که حضور بی رویه اتباع بیگانه در استان یزد از شاخص های تاثیرگذار بر عملکرد دستگاه قضایی استان است گفت: حضوراتباع  علاوه بر تاثیرگذاری بر آداب، فرهنگ و بهداشت عمومی استان سبب گسترش و افزایش جرائمی مانند مواد مخدر، سرقت و ارتکاب خشن مانند قتل و آدم ربایی شده است.

,

وی اعلام کرد: حدود 13 درصد از جمعیت  کیفری زندان های یزد  را اتباع بیگانه، 27 درصد افراد غیربومی و 53 درصد مرتکبین جرائم مواد مخدر تشکیل می دهند.

,

دهشیری  با بیان این که از دیگر آسیب ها و چالش های استان آسیب نوپدید در فضای مجازی است که می تواند به دلیل رتبه پنجم یزد در ضریب بالای نفوذ اینترنت باشد ادامه داد: تمرکز بالای گروه های تروریستی وتکفیری، کمبود منابع آب شرب سالم و تعرض و تخریب های صورت گرفته نسبت به  خط انتقال آب، ترانزیت مواد مخدر، رشد حاشیه نشینی به دلیل مهاجر پذیری همه از موضوعاتی است که بر عملکرد دستگاه قضایی استان به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر دارد.

,

وی اظهار داشت: در مدیریت جدید دادگستری یزد 137 هزار 551 فقره پرونده  تشکیل شده است به عبارتی به ازای هر هزار نفر حدود 121 پرونده در دادگستری یزد تشکیل شده است که از قابلیت‌ها و نکات قوت دادگستری یزد است و ما را به آینده بهتر امیدوار می کند.

,

دهشیری همت، غیرت، سخت کوشی قضات و کارکنان پاکددامن و سالم دادگستری یزد را از شاخص‌های دستگاه قضائی استان یزد دانست و ادامه داد: علی رغم برخی کمبودها و کاستی ها یک چهارم قضات یزد زن هستند و 57 درصد از قضات استان کمتر از 40 سال سن دارند.

,

وی با اشاره به فعالیت های تیم مدیریتی جدید دادگستری یزد گفت: در پنج ماهه شهریور ماه تا پایان دی ماه 45 درصدی از پرونده های مسن، 10.8 درصد از پرونده های موجود و 8 درصد از پرونده های وارده کاهش یافته است.

,

رئیس دادگستری یزد با اشاره به مشکلات دستگاه قضا در یزد گفت: کمبود کادر قضایی مجرب و امکانات سخت افزاری و فیزیکی از جمله مشکلات دستگاه قضایی است که انشاالله در این سفر مرتفع خواهد شد.

,

دهشیری عنوان کرد: هرچند بدنه دستگاه قضایی با سرعت قابل توجه به دنبال رویکرد های تحولی است اما برخی قوانین و مقررات همراهی نمی کنند از این رو اصلاح قوانین بالاخص قوانین دادرسی مدنی، کیفری و خانواده ضرورتی جدی است.

,

وی ادامه داد: رشد دفاتر خدمات قضایی و افزایش بی سابقه وکیل ممکن است سیاست های کاهش ورودی و میزان صلح و سازش را تحت شعاع قرار دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه