اخبار داغ

رئیس قوه قضائیه در شورای اداری یزد:

باید مساله آب را مدیریت کرد/ نیازمند راهبردی جدی در بحث مهاجرت هستیم

باید مساله آب را مدیریت کرد/ نیازمند راهبردی جدی در بحث مهاجرت هستیم
آیت الله رئیسی گفت: اگر ما در راستای مدیریت آب و خاک عمل کنیم، با مدیریت می شود اقداماتی کرد که خیلی از اولویت ها سنجیده شود و کمبودها جبران شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد اظهار کرد: یک مدیر در فرهنگ دینی و نظام اسلامی قبل از هر کس و هر جایگاه باید خود را در محضر پروردگارمتعال بداند و پاسخگوی او باشد. این شاید آن محور تفاوت بین مدیریت در نظام اسلامی و دیگر نظام های موجود است و این تفاوت مهمی است که ما قبل از هر کس و هرچیز خود را در معرض مقدس پروردگار پاسخگو بدانیم و بعد پاسخگوی ارباب رجوع و سوم پاسخگوی عموم مردم و چهارم پاسخگوی سلسله مراتب مدیریتی و نظارتی باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس قوه قضائیه افزود: اگر می خواهیم به خدا نزدیک شویم راهش شاد کردن دل مردم و گره گشایی از مشکلات مردم است. این موضوع  زمینه قرب الی الله را فراهم می کند و این زمینه قرب برای همه لازم بوده و برای مدیرانی که زمینه خدمت گذاری به مردم را دارند لازم تر است.

,

وی ادامه داد: در انتخابات هم همینطور است. یعنی اشتراکات زیادی در انتخابات های نظام های مختلف و نظام ما وجود دارد اما انتخابات ما یک تفاوت ماهوی دارد و آن این است که محور تکلیف مداری است. یعنی هم عرضه کننده باید بر اساس تکلیف خود را عرضه کند و هم رای دهنده باید بر اساس تکلیف رای بدهد و باید دانسته هم رای بدهد.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:آدمی که رای اش بر اساس شناخت، معرفت و مسئولیت نباشد محکوم است. البته ما برای این محتوای تکلیف مداری الگوی مناسب درست نکرده ایم، باید الگوی مناسب این محتوا درست کنیم. الگوهای موجود در عالم قالب های متناسب با مفاهیم خودشان است. ما باید الگوها و قالب های متناسب با مفاهیم خودمان را  درست کنیم و این نیاز به کار دارد و یکی از این بحث ها موضوع مدیریت است.

,

این  مقام مسئول بیان داشت: در این استان حضور چهره نورانی و درخشانی مثل آیت الله شهید صدوقی که حقیقتاً یک شیوه مدیریت را  به عنوان یک عالم دینی و بعنوان یک محور در این استان و در این منطقه از خودشان ارائه دادند مثال زدنی است و فقط هم منحصر به بعد از انقلاب نیست، قبل از انقلاب هم ایشان همین جایگاه متنفذ را داشتند و ایفای نقش می کردند که قابل توجه و مهم است.

,

وی  تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه فرمودند باید ایرانی قوی بسازیم؛ ایران قوی اقتصاد قوی می خواهد، مدیریت قوی می خواهد، ایران قوی قضاوت عادلانه و قوی می طلبد، ایران قوی نظارت همه جانبه کارآمد می طلبد؛ این ها همه اش اقتضائات ایران قوی است.

,

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بحمدالله امروز کارهای بسیاری انجام شده و اقتدار نظام ما برای عالم روشن شده است، اظهار داشت: البته یک سری مسائل و مشکلات داریم که دشمن تصور می کند به واسطه این مشکلات می تواند به ما ضربه بزند. یکی از این موارد مسائل اقتصادی است، دشمن گمان می کند با تکانه هایی می تواند این اقتصاد را تحت تاثیر قرار بدهد و می تواند اهداف خودش را پیاده کند. لذا ما باید اقتصادی قوی بسازیم که این اقتصاد قوی نظام ما را در مقابل تکانه ها حفظ کند. در این قضیه کار بسیار زیادی لازم است. یعنی حرکت مجاهدانه الگوساز شهید بزرگوار سردار سلیمانی به عنوان یک مکتب، به عنوان یک راه باید برای همه ما الگو باشد.

,

این مقام  مسئول با اشاره به وضعیت آب در استان یزد گفت: من در سفر اصفهان پیشنهاد کردم جلسه ای با استانداران استانها و مدیران آب و وزارت نیرو و بخش هایی از قوه قضائیه که در این رابطه مسئول هستند، مانند سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری تشکیل شود تا به یک تصمیم گیری درست برسیم.

,

رئیس قوه قضائیه گفت: این مسئله ای است که یک طرفش در دیوان عدالت اداری گیر است، یک طرفش در شورای عالی آب تصویب شده اما در اجرا دچار مشکل شده است.

,

وی ادامه داد: به نظر من درباره آب شرب این منطقه اگر ما با حضور و همراهی دست اندرکاران در راستای مدیریت آب و خاک عمل کنیم، می شود با مدیریت، کمبودها را هم جبران کرد، مسئله آب مسئله بسیار مهمی است. نمی گویم آب در منطقه کافی است اما می گویم با مدیریت می شود اقداماتی کرد که خیلی از اولویت ها سنجیده شود و کمبودها جبران شود.

,

وی درباره مسئله مهاجرت گفت: اینجا آمارهای مختلفی نسبت به مهاجرین می دهند، آمار 120هزار یا 100 هزار مطرح می شود اما می گوییم بیش از 100 هزار، این مساله یک راهبرد می طلبد و این قضیه صبغه امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد. یعنی اقتضای یک راهبرد جدی در بحث مهاجرت دارد.

,

آیت الله رئیسی اظهار کرد: مسئولین استان یزد ساز و کار این  مساله را فراهم کنند و نتیجه را در شوراهای عالی پیگیری کنند. بنده هم موضوع را دنبال می کنم و اگر لازم باشد در شورای سه قوه مطرح می کنم و بالاخره یک راهبرد روشن در این قضیه می خواهیم.

,

رئیس دستگاه قضا بیان  داشت: همکاری و هماهنگی در استان یزد پیش زمینه هر گونه اقدام و گام نهادن در جهت توسعه یافتگی است. هماهنگی با محوریت نماینده رهبر انقلاب نعمت بزرگی است و باید از هرگونه حاشیه سازی پرهیز شود.

,

رئیسی تأکید کرد: اقتصاد قوی نیاز به کار دارد و واقعا با حاشیه سازی نمی شود اقتصاد قوی را رقم زد؛ باید به متن کار رفت و کاری که حاج قاسم کرد همین بود؛ او به حاشیه ها کاری نداشت، به میدان رفت و عمل صالح انجام داد و مجاهدت کرد، نتیجه اش هم آرامش منطقه، از بین رفتن داعش و داعشی ها شد؛ این کاری است که باید الگویی برای همکاری ما تلقی شود.

,

وی  گفت:  تخلفات رانندگی و جرایم رانندگی بالاترین نرخ جرم در استان یزد است اما این می تواند نباشد و برای آن هم کار علمی و هم کار میدانی و اجرایی نیاز است؛ یعنی در اینجا دانشگاه ها باید به کمک دستگاه‌های اجرایی بیایند، بسیاری از جرایم قابل پیشگیری است و دانشگاه باید احساس کند که بطور جدی به کمک دستگاه های اجرایی بیاید.

,

آیت الله رئیسی اظهار داشت: در استان یزد باید اقتصاد گردشگری را فعال و تقویت کنیم. وقتی می گوییم گردشگری باید فعال شود نگرانی بابت ولنگاری فرهنگی نداریم چرا که امروز گردشگران داخلی و خارجی زیادی هستند که حاضرند به تمام مقررات ما پایبند باشند، یعنی می شود گردشگری توسعه پیدا کند و ما ناهنجاری هایش را هم نداشته باشیم. این کاملا قابل اجرا است.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری، شفافیت و مبارزه با فساد سه اصل مهمی است که همواره باید مورد توجه مدیران محترم باشد. ما از مدیر شجاع قوی دارای جسارت در اجرا که برای خودش مانع نبیند و کار را مدبرانه و با جسارت دنبال کند و نگذارد برای مردم مشکل پیش بیاید حمایت می کنیم.

,

وی ادامه داد: مدیریت در کشور باید با قدرت کار کند. با دست لرزان و دل لرزان نمی شود اقتصاد قوی رقم زد باید با دلی محکم و اقتدار اقتصاد قوی را رقم زد.

,

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مباحث پیرامون معادن استان یزد پرداخت و گفت: ما اسماً 440 معدن در استان یزد داریم اما عملاً حدود 170 معدن فعال است، سئوال اینجاست که چرا بقیه معادن  فعال نیستند، این را هم آقای استاندار و هم سازمان بازرسی دنبال کنند.

,

رئیس قوه قضائیه درباره سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بیان داشت: به منظور افزایش مشارکت مردم در مسائل مختلف ما داریم سازو کاری برای فعال شدن ماده 66 قانون دادرسی کیفری پیاده می کنیم تا بتوانیم به نحوی یک سازوکار برای سازمان های مردم نهاد تعریف کنیم.

,

رئسی در پایان سخنانش گفت: باید دارالعباده را حفظ کرد؛ حفظ دارالعباده و دارالعلم، حفظ قنوت، قنات و قناعت نیاز به کار دارد. نیاز دارد به اینکه از هرگونه آسیب اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی جلوگیری کنیم. آمار برخی آسیب های اجتماعی با استان یزد سازگاری ندارد. آن هم  استان یزدی که هر زمان می خواستیم کمترین مراجعه به دادگستری را معرفی کنیم می گفتیم برویم استان یزد را نگاه کنیم. لذا حفظ این دارالعباده و حفظ ویژگی های ارزشمند این دارالعباده  نیاز به صیانت و ارتقا دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه