اخبار داغ

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد

کشف 692 تن مواد مخدر طی امسال در کشور

کشف 692 تن مواد مخدر طی امسال در کشور
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه تلاش در جهت کاهش قاچاق مواد مخدر جهادی مقدس در راه اعتلای کشور و ملت ایران به شمار می‌رود؛ گفت: 692 تن مواد مخدر در کشور طی سال جاری کشف و ضبط شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سردار محمد مسعود زاهدیان پنجشنبه شب در نشست تخصصی با روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های تابعه استان مازندران که با حضور سردار سیدمحمود میرفیضی  فرمانده انتظامی استان همراه بود، گفت: بحث مواد مخدر و روان‌گردان‌ها از تهدیدات اصلی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند که همواره جامعه جهانی را مورد تهدیدی جدی قرار داده‌اند. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با قرار گرفتن در مجاورت بزرگ‌ترین قطب تولید مواد مخدر سنتی و صنعتی دنیا که در نوع صنعتی و قرص‌های روان‌گردان که بالغ بر 800 مورد در آن کشور تولید می‌شود، فارغ از این تهدیدات اجتماعی نیست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه در بحث آسیب شناسی اجتماعی، 36 آسیب اجتماعی احصاء شده است؛ خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، پنج تهدید در اولویت اصلی قرار گرفت که در این رابطه اعتیاد به مواد مخدر در اولویت اول و به عنوان یکی از اصلی‌ترین تهدیدها به شمار می‌رود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر خود ریشه بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی نظیر کودکان کار، قتل، سرقت‌های خشن، دست درازی به منابع ملی و تخلفاتی از این دست است؛ است، متذکر شد: ماموریت پلیس در این راستا ماموریتی بسیار خطیر و اثر گذار در لایه‌های مختلف امنیتی و اجتماعی است.

زاهدیان با اشاره به اینکه اگر تلاش‌های ما منجر به نجات حتی یک فرد از دامن اعتیاد شود، قطعا موجب خرسندی و رضایت قلبی یک خانواده، نظام و جامعه خواهد شد، تصریح کرد: تلاش در جهت کاهش قاچاق مواد مخدر جهادی مقدس در راه اعتلای کشور و ملت ایران به شمار می‌رود که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این رابطه، باید اقدامات ما ارزشمند و هدفدار باشد؛ این امر نه تنها یک تکلیف قانونی و ماموریتی است، بلکه یک وظیفه شرعی و دینی است.

وی تاکید کرد: دشمن با جنگ نرم و برآوردی که در نظر خودش نسبت به جمهوری اسلامی دارد در حال برنامه ریزی برای ایجاد آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر در کشور است که در این راستا آگاه سازی عمومی و توجه به موضوعات آموزشی از مهم‌ترین راهبردها برای پیشگیری از این تهدیدات به شمار می‌رود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اهداف ماموریتی پلیس را حفظ دستاوردهای نظام و ایجاد محیطی امن برای مردم عنوان کرد و افزود: ترسیم نقشه راه مناسب و هدف گذاری در مبارزه با اعتیاد از عناصر اصلی ماموریت پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

این مقام ارشد انتظامی خوش‌گذرانی را یکی از دلایل گرایش افراد به مواد مخدر برشمرد و با اشاره به سند راهبردی ناجا، اعلام کرد: استان مازندران با توجه به فراوانی جمعیت سیار و جمعیت جوان آن از استان‌های آسیب پذیر کشور در بحث اعتیاد به مواد مخدر است.

زاهدیان بزرگ‌ترین خدمت پلیس مبارزه با موادمخدر را استفاده از روش‌های پیشگیرانه قبل و بعد از اقدامات درمانی معتادان عنوان و مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین کاشف مواد مخدر دنیا است.

وی با اشاره به کشف 692 تن مواد مخدر در کشور طی سال جاری، یادآور شد: این دستاورد نتیجه کار پلیس مبارزه با مواد مخدر در کل کشور است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پایان سخنانش بر کنترل عوامل و عناصر اصلی تاثیرگذار در تولید مواد مخدر صنعتی (قاچاقچیان مواد مخدر)، برخورد با عناصر اصلی تولید و توزیع مواد مخدر (خرده فروشان مواد مخدر) و استفاده از ظرفیت‌های فنی و پلیسی برای کنترل عاملان مواد مخدر تاکید کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه