اخبار داغ

مهمترین محور خطبه‌های امروز نمازجمعه مراکز استان‌ها؛

قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبران است/ انتخابات مجلس باید شکوه حضور مردم را به جهانیان نشان دهد

قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبران است/ انتخابات مجلس باید شکوه حضور مردم را به جهانیان نشان دهد
نماز دشمن شکن جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور اقامه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماز عبادی ـ سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه مراکز و شهرستان‌های سراسر کشور اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

تهران

, تهران,

آیت‌الله ابوترابی فرد: شعار «نه غزه نه لبنان» یعنی ما با اقتدار ایران اسلامی سر نزاع داریم

, آیت‌الله ابوترابی فرد: شعار «نه غزه نه لبنان» یعنی ما با اقتدار ایران اسلامی سر نزاع داریم, آیت‌الله ابوترابی فرد: شعار «نه غزه نه لبنان» یعنی ما با اقتدار ایران اسلامی سر نزاع داریم,

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه نخست خود اظهار داشت: شعار «نه غزه نه لبنان» یعنی ما با اقتدار ایران اسلامی سر نزاع داریم و هدفمان حذف اقتدار ایران است.

,

وی افزود: عراق منهای ایران یعنی کاهش قدرت عراق، و لبنان منهای عراق نیز یعنی کاهش اقتدار ملت قهرمان لبنان.

,

ابوترابی‌فرد در ادامه با بیان اینکه میعادگاه نمازجمعه نماد وحدت، شور،‌ شعور، صبر، ایستادگی، عزت و اقتدار ملت ایران شد، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران بار دیگر با حضور به یاد ماندنی در این میعادگاه پیوند استوار و مستحکم خویش را با رهبر معظم انقلاب آرمان‌های بلند امام (ره) و شهدا را فریاد زد.

,

وی افزود: ملت ایران با دل‌هایی لبریز از شوق و نشاط دو یوم‌الله بزرگ و اقتدارآفرین را خلق کرد و با دیدگانی اشک‌بار در سوگ شهدا و جانباختگان سانحه جانکاه هوایی و برادران و خواهرانی که در مراسم تشییع غرورآفرین سردار سلیمانی در کرمان به ملاء  اعلاء پرواز کردند نشست.

,

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این جمعه فراموش نشدنی ملت بزرگ ایران و ملت‌های قهرمان و مقاوم دنیای اسلامی با دو خصیصه صبار و شکور یاد کردند و اشاره به این حضرت بود که پیروزی‌ها، موفقیت‌ها و یوم‌الله‌ها دستاورد این دو گروه گرانبها است.

,

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: صبار و شکور یعنی همه دستاوردها در پرتو ایمان، معرفت، دانش‌، عقلانیت، صبر باشکوه و عزت‌آفرین و در کنار آن شکر و سپاس از نعمت‌ها به وجود می‌آید.

,

امام جمعه موقت تهران خطاب به نمازگزاران تهرانی خاطرنشان کرد: شما ملت بزرگ و ملت اسلام و اهل ایمان برای حضور در سه ساحت کلیدی و اقتدرآفرین دعوت شده‌اید که ساحت نخست صبر فردی است.

,

وی با بیان اینکه اکنون که راه را شناخته‌اید قدم برمی‌دارید گفت: ایمان گواه روشنی و شناخت راه است اما با شناخت راه و گام برداشتن در مسیر هیچ ملتی به پیروزی نمی‌رسد چرا که پیروزی دستاورد صبر و استقامت در راه است. بدون استقامت، صبر، ایستادگی و پایداری نمی‌توان قله‌های موفقیت را فتح کرد.

,

وی با تأکید بر اینکه استقامت، پایداری و صبر فردی یعنی باید همه ما اهل صبر باشیم، گفت: تجربه گران‌سنگ ملت ایران پیروزی در پرتو ایمان و صبر است. خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان برای مصائب سخت خود صبر و ایستادگی کردند.

,

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد:‌ توفیق شد که با فرزندان، بستگان و نزدیکان عزیزانی که در ای حادثه هوایی به شهادت رسیدند دیداری داشته باشم و خداوند شاهد است که من جز دنیایی از صبر چیزی دیگری ندیدم. این صبر دستاورد ارزشمندی در دنیا و آخرت دارد.

,

خراسان رضوی

, خراسان رضوی,

آیت‌الله علم‌الهدی: چرا در کشور شبکه اجتماعی متکی به توان داخلی نداریم

, آیت‌الله علم‌الهدی: چرا در کشور شبکه اجتماعی متکی به توان داخلی نداریم, آیت‌الله علم‌الهدی: چرا در کشور شبکه اجتماعی متکی به توان داخلی نداریم,

به گزارش صبح توس؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: نماز جمعه‌ای که در هفته گذشته به امامت ولی امر مسلمین برگزار شد، اصل این نماز جمعه و اقبال مردم به یک معجزه بیشتر شباهت داشت و چشم دشمنان را کور کرد.

, صبح توس,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بعد از حرکت مذبوحانه دشمنان خدا، برگزاری این نماز جمعه سبب کوری چشم استکبار و دشمنان اسلام در سراسر کره زمین شد و خدا را بر این نعمت باید شکر کنیم و از همه مردم ایثارگر پایمرد در پای ستون خیمه نظام متشکر هستیم.

,

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه گذشته سه نکته کلیدی را بیان کردند افزود: نکته نخست اینکه ایشان فرمودند کشور باید قوی شود و به قدرت و قوت کشور و نظام و مردم توصیه کردند؛ نکته دوم اینکه اعلام فرمودند سپاه قدس رزمندگان بدون مرز هستند و هر کجا جریان مقدسی باشد حضور دارند؛ نکته سوم اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی تنها یک شهید نبود بلکه یک مکتب است و مسئله و راهبردی به نام مکتب سلیمانی اعلام شد.

,

وی خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند کشور و مردم و نظام باید باقوت باشد؛ مهم است؛ قدرت و قوت نظام و کشور و مردم تکیه بر توان و استعداد داخلی این ملت و مردم است؛ مردم ما توانشان کم نیست و استعدادهای فرهیخته پرفراز در مردم ما در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و فناوری و علم کم نیست و توان بالاست. چرا کشور باید قوی شود؟ زیرا ما در همه چیز به بیرون خود محتاج نباشیم که اینها بر مبنای نیاز ما نقطه ضعف پیدا کنند و دشمنان روی ما فشار بیاورند و در عرصه موضع‌گیری ما را بلرزانند.

,

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: در همه چیز باید به خود تکیه داشته باشیم؛ در برابر این راهبرد مقام معظم رهبری اینکه برخی مسئولان ما اذعان کنند بدون نگاه به دنیا نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم درست نیست؟ دنیایی که شما در هر چه به آن وابسته‌اید از همان نقطه بدترین ضربه‌ها را به شما وارد می‌کند؟ نگاه به این دنیا؟ یک جریان شبکه اجتماعی که به عنوان خدمات ارتباطی در اختیار مردم دنیا قرار می‌گیرد معنای عدل و آزادی بشری این است که همه مردم در بهره‌برداری از این شبکه اجتماعی در خدمات ارتباطی مساوی باشند.

,

علم‌الهدی افزود: اگر بنا شد در موردی جلوی کسی را گرفتند و وی را محدود کردند این برخلاف عدل و آزادی است. فضای مجازی در یک شبکه اجتماعی، فضای حقیقی در عرصه اظهارنظرها و سخن گفتن همه مردم دنیا است. چطور اگر درفضای اجتماعی یک کشور انسانها محدود شدند می‌گوئید خلاف آزادی بیان است

,

وی بیان کرد: در شبکه اجتماعی خارجی صفحات را پاک کرده و عکس و تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی را حذف کرده‌اند؛ آنجایی که عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را پاره می‌کنند اما آن را قرار می‌دهند. این آزادی بشری است؟ به صرف اینکه یک شبکه تحت نفوذ یک کشور استکباری است باید عکس و صفحه حذف شود؟ سخن از آزادی بیان می‌کنید؟ با نگاه به همین دنیا می‌خواهید کشور را اداره کنید؟ به دنیای ظلم و تجاوز و جریمه و آدم کشی نظر دارید؟

,

خطیب جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: لابد چون نگاه به دنیا دارید و نگاه به داخل ندارید فکر یک شبکه اجتماعی سریع داخلی ندارید. اگر برخی‌ها هم بخواهند راه بیندازند پهنه باند نمی‌دهید و آنها را یاری نمی‌کنید. نگاهتان به داخل نیست. این صحیح است و با فرمایش مقام معظم رهبری سازگار است؟

,

علم‌الهدی ادامه داد: استعدادهای زیادی در عرصه فناوری در این کشور داریم که موشک نقطه‌زن داریم آیا در این کشور نمی‌توانیم یک شبکه اجتماعی داخلی قوی داشته باشیم؟  چند سال است دم از شبکه اجتماعی داخلی می‌زنیم؟

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه سرمایه‌ای که مردم ما را قوی می‌کند تمسک به اهل بیت(ع) است. تصریح کرد: عشق اهل بیت(ع) مردم ما را قوی می‌کند و ما باید این سرمایه را عزیز بشماریم.

,

قم

, قم,

آیت‌الله اعرافی: انتخابات مجلس باید شکوه حضور مردم را به جهانیان نشان دهد

, آیت‌الله اعرافی: انتخابات مجلس باید شکوه حضور مردم را به جهانیان نشان دهد, آیت‌الله اعرافی: انتخابات مجلس باید شکوه حضور مردم را به جهانیان نشان دهد,

به گزارش قم فردا آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، تشییع باشکوه پیکر مطهر و پاک شهدای مقاومت را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: از دو ملت ایران و عراق به دلیل حضور باشکوه در مراسم تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس نهایت تشکر و قدردانی را می‌کنم و به‌حق مسلمانان این دو کشور نشان دادند که محور مقاومت همچنان زنده و پایدار است.

وی افزود: این حضور میلیونی مردم ایران در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی جلوه‌ای از عالم فیض و ملکوتی و نشانی از عظمت ملت ایران است.

اعرافی به سانحه هواپیمای اوکراینی نیز اشاره کرد و بیان داشت: خانواده‌های داغ‌دیده در این سانحه اجازه ندادند که دشمنان از این اتفاق بهره‌برداری سیاسی کنند و به توطئه افکنی بپردازند.

وی انتقام سپاه از استکبار جهانی را مهم برشمرد و گفت: نیروهای مسلح و سپاه عزیز و مقتدر در این آزمون پیروز بودند و جواب خوبی به دشمنی دیرینه این کشور دادند.

امام‌جمعه قم به اتفاقات مهم پیش رو اشاره کرد و ابراز داشت: ملت ایران در بهمن‌ماه دو امتحان بزرگ و حیاتی را در پیش دارد نخست راهپیمایی 22 بهمن است که باید پرشورتر از قبل مردم در آن حضور پیدا کنند و نشان بدهند که به آرمان‌های شهدا و انقلاب پایبند هستند.

وی تقارن این روز با چهلمین روز درگذشت سردار سلیمانی را موردتوجه قرارداد و افزود: باید این راهپیمایی همبستگی تشییع‌جنازه حاج قاسم و اقتدار ملت در حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا را تقویت کند و این راهپیمایی باید نمادی نو از حضور ملت در عرصه دفاع از آرمان‌های شهدا، امام و انقلاب اسلامی باشد.

اعرافی با اشاره به اینکه آزمون دوم انتخابات اسفندماه است، گفت: این انتخابات می‌تواند حلقه اقتدار ملت و عظمت گفتمان و جبهه مقاومت را تکمیل کند، همه در این روز باید فارغ از هر اعتراض، نقد و ایرادی که دارند برای اقتدار ایران، انقلاب و اسلام و برای امنیت و پیشرفت ایران اسلامی درصحنه انتخابات حاضر شوند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ بهانه‌ای از گروه و فرقه‌ای برای دور شدن از صندوق‌های رأی پذیرفته نیست، یادآور شد: صندوق‌های رأی باید شکوه حضور را نشان داده و مردم باید با آگاهی و بصیرت به انسان‌های پاک دست، مجاهد و مبارز رأی دهند تا کشور در مسیر درست قرار گیرد.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه در انتخابات اصل اول حضور پرشکوه و اصل دوم حضور اخلاقی و منطبق بر مقررات و اخلاق است، ادامه داد: اصل سوم انتخاب بهترین‌ها بر اساس حجت الهی است، رعایت این سه اصل می‌تواند حلقه اقتدار را تکمیل کند و امیدواریم که ملت شکوه دیگری را رقم بزند.

وی تطهیر آمریکا و نگاه خوش‌بینانه به آمریکا و دست‌نشاندگان آن‌ها را خطی دانست که در ایران و منطقه دنبال می‌شود و یادآور شد: خط دیگر این است که رژیم منحوس پهلوی را خوب نشان داده و یا بدی‌های آن‌ها را کمرنگ جلوه دهند.

اعرافی تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم عده‌ای سعی در کوچک نمایی چهل سال انقلاب هستند، درحالی‌که علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها، در این چهل سال مسیر ما بااقتدار طی شده است.

وی ضمن محکوم کردن اظهارات یک مقام آمریکایی در خصوص فرمانده جدید سپاه قدس تصریح کرد: ما به این مقام آمریکایی اعلام می‌کنیم که راه تروریستی خودتان را ادامه دهید با موشک‌های ایران در همه پایگاه‌های خود در منطقه مواجه خواهید شد.

اعرافی مقاومت و ایستادگی را رمز پیروزی محور مقاومت عنوان کرد و بیان داشت: مسلمانان در محور مقاومت سختی‌ها را به جان می‌خرند ولی تسلیم شما نخواهند شد و مسئولان باید تلاش کنند که مشکلات مردم را حل کرده و به درد دل مردم برسند.

کردستان

ماموستا فایق رستمی: مدیریت در خدمت دین و مبانی الهی مورد قبول جامعه است

, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کردستان

ماموستا فایق رستمی: مدیریت در خدمت دین و مبانی الهی مورد قبول جامعه است
,
,
, ماموستا فایق رستمی: مدیریت در خدمت دین و مبانی الهی مورد قبول جامعه است,

به گزارش کُردتودی، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: نماز جمعه حج مساکین و عید مؤمنین بوده و انتظار می رود مسلمانان در این عرصه عبادی سیاسی حضوری گسترده داشته باشند.

, کُردتودی, ،,

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از خدمات و تلاش‌های نیروهای راهداری در تسهیل امور عبور و مرور مسافران در جاده‌های بین شهری تقدیر کرد.

,

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: تلاش‌های نیروهای راهداری شایسته والاترین تقدیرهاست.

,

امام جمعه سنندج در ادامه خطبه‌های این هفته با اشاره به سیره و سنت رسول الله(ص) اظهار کرد: امروز راه رسول الله(ص) تنها راه نجات است و باید همه ما مسلمانان این امر را مدنظر داشته باشیم.

,

ماموستا رستمی افزود: مدیریتی مورد قبول است که در خدمت دین و مبانی الهی باشد و این مهم را باید همه افرادی که در جامعه مسوولیتی برعهده دارند در نظر داشته باشند.

,

امام جمعه سنندج همه نمازگزاران را به اخلاق‌مداری توصیه کرد و گفت: جامعه‌ای که همه اعضای آن اخلاق‌مدار باشند آن جامعه به سوی عزت و تعالی روزافزون پیش می‌رود.

,

ماموستا رستمی در پایان خطبه‌های این هفته بر فراهم کردن زمینه‌های لازم برای آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با ارزش‌های دینی و مبانی اخلاقی تاکید کرد.

,

گیلان

, گیلان,

آیت‌الله فلاحتی: پاسخ موشکی ایران در تحقیر آمریکا برای ده ها سال دیگر قابل جبران نیست

, آیت‌الله فلاحتی: پاسخ موشکی ایران در تحقیر آمریکا برای ده ها سال دیگر قابل جبران نیست, آیت‌الله فلاحتی: پاسخ موشکی ایران در تحقیر آمریکا برای ده ها سال دیگر قابل جبران نیست,

به گزارش 8دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی و تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) دریای بیکرانی است که همه وجود هستی از آن بهره می برند.

, 8دی,

وی به ویژگی های فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: فاطمه(س) یک انسان مجاهد و خستگی ناپذیر در عرصه اجتماعی بود و از علی(ع) نه به خاطر اینکه پسر عمو و همسر او بود، دفاع کرد بلکه به خاطر اینکه ولی خدا بود جان خود را در این راه فدا کرد.

,

امام جمعه رشت با بیان اینکه عبادت بی نظیر از ویژگی های بارز فاطمه(س) بود، خاطرنشان کرد: زمانی که فاطمه(س) به عبادت می ایستاد تمام بدن ایشان به لرزه در می آمد.

,

آیت الله فلاحتی به جمع سیاست، دیانت، عبادت، عرفان و فقه در تاریخ هزار ساله شیعه در امام(ره) اشاره کرد و گفت: تمام این صفت ها در فاطمه(س) بود.

,

وی با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه در استان یزد مبنی براینکه اراده جدی برای بیرون کشیدن مال حرام از حلقوم حرام خواران وجود دارد، بیان کرد: در ۴۰ سال گذشته کسانی که مال مردم را خوردند باید در این دنیا توسط مسئولان دستگاه قضا به مجازات برسند یا در آخرت باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: بعضی ها در یک اداره کوچک خود و خانواده شان به چه نواها رسیدند و خویشاوندان را به زمین خواری و باندبازی مشغول کردند.

,

آیت الله فلاحتی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر وجود اژدهای ۷ سر فساد اشاره کرد و یادآور شد: امیدوارم دستگاه قضای گیلان با گزارش دهی مردم، بتواند اموال حرام خوارانی که به نوایی رسیدند را از چنگ آنها بیرون آورد.

,

وی با اشاره به سخنان سودمند مقام معظم رهبری در نمازجمعه ۲۷ دی ماه سال جاری، اظهار کرد: همت ملت عزیز ایران باید به این باشد که قوی شوند زیرا تنها راه ملت ایران، قوی شدن است.

,

امام جمعه رشت بر قوی شدن در عرصه فرهنگ تاکید کرد و افزود: تمام بخش های جامعه اعم از اقتصاد، سیاست، مسئولیت ها، دفاع نظامی و … متاثر از فرهنگ است.

,

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اگر جامعه و فردی دارای فرهنگ بلند اسلامی و انسانی باشند ریزش ها کم می شود، تصریح کرد: امروز بعضی از افراد در کسوت مسئولیت ها و سمن ها به ترویج اباحه گری می پردازند، مروج اباحه گری در جامعه هستند و می خواهند مردم را از ارزش های اسلامی دور کنند.

,

وی بر قوی شدن در عرصه علم تاکید کرد و گفت: عده ای هنوز به جوانان ایرانی ایمان ندارند و معتقد هستند با دست گدایی به طرف دیگران می توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر قوی شدن در عرصه اقتصاد، خاطرنشان کرد: همه تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی کشور و حتی بین المللی به این باور رسیدند که ایران باید به دست ایرانی آباد شود و این امر امکانپذیر است.

,

آیت الله فلاحتی، خواستار جذب جوانان نوآور دانشگاه های گیلان توسط پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان استان شد و اظهار کرد: پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان باید پدیده های نوظهور را جذب کنند.

,

وی بر قوی شدن در عرصه دفاعی کشور تاکید کرد و یادآور شد: در برجام می خواستند موشک ها حتی موشک های کوتاه برد را از ما بگیرند و مقام معظم رهبری با نگاه تیزبین خود از منافع کشور دفاع کردند.

,

امام جمعه رشت با بیان اینکه به مرور باید جفاهای اروپایی ها در برجام برای ملت ایران روشن شود، تصریح کرد: اگر سپاه و قوای مسلح نبودند، توانمندی موشکی ایران به این حد نمی رسید که بتواند پاسخ دندان شکن به آمریکا دهد.

,

آیت الله فلاحتی، حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی آمریکا را سبب به ذلت کشاندن این کشور دانست و بیان کرد: آمریکا متوجه شد با ملت شجاع ایران مواجه است و پاسخ موشکی ملت ایران در تحقیر آمریکا برای ده ها سال دیگر قابل جبران نیست.

,

وی با اشاره به انتصاب سردار قاآنی به فرماندهی سپاه قدس، اظهار کرد: تمام سرداران ما مانند سپهبد شهید سلیمانی هستند ضمن اینکه از برگزاری مجالس بزرگداشت شهید سلیمانی در نقاط مختلف کشور و گیلان از مردم ایران و گیلان قدردانی می کنم.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به راهکارهای تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهای تربیت کودک و متربی، تنبیه است.

,

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تنبیه دارای دو مرحله گفتاری و رفتاری است، خاطرنشان کرد: گفتار دارای دو نوع نرم و آرام و تند و خشن است،

,

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: گفتار نرم و آرام مرحله نخست تنبیه است البته زبان نباید خارج از عقل و شرع باشد.

,

وی به ظرفیت ها و تهدیدهای ابزار امروز به ویژه موبایل اشاره کرد و یادآور شد: صحبت کردن با موبایل در جلسه ها تحقیر دیگران است و مسئولان در جلسه ها نباید از تلفن همراه استفاده کنند.

,

امام جمعه رشت با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ استفاده از تلفن همراه در جامعه، بیان کرد: استفاده مطلوب از ابزار امروزی بسیار مهم و اثرگذار است.

,

آیت الله فلاحتی، استفاده از کلمه (نه) در تربیت فرزندان را موثر دانست و تصریح کرد: انسان در سختی هاست که می تواند مردوار بیرون آید و ساختار دنیای خود را بسازد.
 

,
,

آذربایجان غربی

, آذربایجان غربی,

حجت‌الاسلام قریشی: حضور در راهپیمایی 22 بهمن اسلحه کشیدن روی ترامپ است

به گزارش  اروم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نمار جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به نزدیکی ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی باید با حضور دشمن شکن مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن همراه باشد تا قدرت ایران اسلامی بار دیگر به رخ جهانیان کشیده شود.

وی، افزود: در ۲۲ بهمن باید در صحنه باشیم و بار دیگر با آرمان های امام راحل بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب تجدید پیمان کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خطبه نماز جمعه، در خصوص وعده پیروزی الهی به مردم، عنوان کرد: ایستادگی و اعتماد به پروردگار متعال، موجب رستگاری خواهد بود.

وی، ادامه داد: تکیه و اعتماد به بیانات رهبری و ایستادگی در مسیر حق موجب رستگاری و پیروزی مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: در عرصه اقتصادی نیازمند فردی همانند سردار سلیمانی هستیم که پا به عرصه گذاشته و اصلاح وضعیت را شاهد باشیم.

وی، گفت: همه ملت ها خود تعیین کننده سرنوشت خودشان هستند و باید برای رسیدن به سعادت اخروی تلاش کنند، ملتی که منتظر کمک بیگانگان باشد سعادتمند نمی شود.

بیان نکاتی در خصوص معاد از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

قزوین

آیت‌الله عابدینی: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبران است/ دعای حضرت زهرا(س) زمین و زمان نمی‌شناسد و امروز شامل حال مومنان می‌شود

به گزارش صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیشتر دعوت‌های خداوند برای توجه به تقوا، دعوت جمعی است و تقوا چیزی است که اگر باهم باشیم، اتفاق می‌افتاد و به کمک هم می‌توانیم باتقوا باشیم.

وی تصریح کرد: اگر همه برای تقوا به میدان بیاییم، این فریضه انجام می‌شود، همانطور که در مسجد، نماز جماعت با حضور جمعی از نمازگزاران انجام می‌شود و اگر همه با هم بسیج شویم، مسجد زنده و پویا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه مبارزه با مفاسد نیازمند خواست همگانی است، بیان کرد: اگر بخواهیم در مبارزه با بدی‌ها قوی بشویم، باید همه با هم همراه شویم و برای ترویج خوبی‌ها نیز همین خواست همگانی لازم است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بسیاری از مسئولان کشور خدمتگزار و سالم هستند، تأکید کرد: اگر یک مسئول هم خلافی را مرتکب شود، اتفاق خوبی نیست و همه باید فریادشان را محکم بر سر کسانی که خلافی را مرتکب می‌شوند، بلند کنند تا دست از مفسده بردارند.

وی با تأکید بر اینکه قدر مدیران لایق و شایسته را می‌دانیم، افزود: بسیاری از مدیران دلسوز، مؤمن و امانت‌دار هستند و همه مردم قدر آنها را می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله دو تاریخ شهادت نقل شده است که تاریخ دوم بیشتر مورد عنایت علما و مورخان دینی ماست. باید بدانیم که این بانوی بزرگوار فرهنگ ما را سر و سامان داده است و ائمه ما فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها هستند که فقط فرزندان نبودند بلکه شاگردان مکتب آن حضرت بودند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها معلمه بودند و فرزندان خود را در مکتب دین تربیت کردند؛ حتی شاگردان ائمه پس از این بانوی بزرگوار نیز خود را شاگرد ایشان معرفی می‌کردند. حضرت زهرا(س) حقوق بسیاری بر گردن ما دارند و ما هرچه داریم از ایشان و فرزندان بزرگوارشان است.

وی با بیان اینکه ریشه تمام عزت و سربلندی و اقتدار و ارزش‌های معنوی و اخلاقی به حضرت فاطمه(س) و خاندان ایشان برمی‌گردد؛ ادامه داد: خدای متعال درباره حضرت مریم (س) که صحبت می‌کنند می‌فرماید ملائکه به مریم گفتند که خدا تو را انتخاب کرده و از همه اهل عالم بالاتر و پاکتر و بافضیلت‌تر قرار داده است.

عابدینی اذعان کرد: زمانی که خدای متعال از حضرت زهرا(س) و خاندانش صحبت می‌کند بدون واسطه و بدون حضور ملائکه سخن می‌گوید و می‌فرماید که خدای متعال شما را پاک و مطهر و برتر بر همه جهانیان قرار داده است. یعنی این شان عظیم را برای این خاندان قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: فاطمه زهرا(س) دختر پیامبری است که که خداوند فرموده است ای پیامبر(ص) به همه مردم بگو من فرستاده‌ای برای جهانیان هستم. اما درباره حضرت عیسی(ع) فرزند حضرت مریم سلام الله خداوند فقط بنی‌اسرائیل را مخاطب قرار می‌دهد و حضرت عیسی(ع) را پیامبر همین قوم معرفی می‌کند.

وی یادآور شد: خداوند پیامبر اسلام را رحمه للعالمین معرفی می‌کند که حضرت زهرا سلام الله دختر چنین پیامبری است و معلم و نشردهنده چنین فرهنگی است. در روایت داریم زمانی که از ائمه سوال شد که سیده نساءالعالمین حضرت زهرا(س) یا حضرت مریم(ع) است؟ ایشان فرمودند هر دوی این عزیزان. اما حضرت مریم(ع) سیده نساءالعالمین زمان خودش بود اما حضرت فاطمه زهرا (س) سیده نساءالعالمین است از اول دنیا تا پایان جهان که محدودیت زمانی ندارد.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: حتی در برخی از روایت می‌خوانیم که حضرت زهرا(س) سیده نساءالعالمین اهل بهشت هم است یعنی این موقعیت بزرگ را این بانوی بزرگوار داراست. ما هرچه از عاشورا و غدیر و امام حسن مجتبی و قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) و ائمه اطهار(ع) داریم همه از وجود بابرکت این بانوی بزرگوار است ایشان شجره طیبه بابرکتی برای اسلام و شیعیان است.

عابدینی بیان کرد: امام حسین(ع) از برادرشان امام حسن(ع) نقل می‌کنند که مادرم فاطمه را دیدم که در حال عبادت بودند و پشت سر هم مشغول رکوع و سجده بودند تا اینکه روشنایی صبح آشکار شد و دیدم که مادرم برای مؤمنان زن و مرد دعا می‌کند و همانند رسول اکرم(ص) که رسالتشان زمین و زمان نمی‌شناسد، دعای حضرت فاطمه(س) نیز زمین و زمان نمی‌شناسد و امروز نیز شامل حال مؤمنان می‌شود.

خطیب جمعه قزوین افزود: امام حسن(ع) می‌فرمایند حضرت فاطمه(س) خیلی‌ها را در دعایشان نام می‌بردند اما برای خودشان دعا نکردند و وقتی از ایشان علت این کار را سؤال کردم، فرمودند اول همسایه بعدا خودمان و این همان فرهنگ فاطمی است.

وی اضافه کرد: در مقابل فرهنگ فاطمی فرهنگی قرار دارد که از دورترین نقاط دنیا هواپیمای جنگی، بالگردها و سلاح‌های کشتار جمعی و ناوهای هواپیمابر برای جنگ، آشوب و فتنه را بسیج کرده‌اند تا خون بریزند و ناامنی ایجاد کنند در حالی که فرهنگ فاطمی می گوید اول باید دیگران به آسایش و راحتی برسند، سپس خودمان.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند اراده کرده است تا زمین را از لوس وجود مشرکان، کفار و ستمکاران و متعدیان به حقوق مردم، پاک کند و زمین در اختیار اهل تقوا باشد و رهبری فرمودند که اقتدار حقیقی، اقتدار فرهنگی و معنوی است و قدرت حقیقی این گونه است.

امام جمعه قزوین تشریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب تأکید کردند که ملت ایران باید اراده کنند تا قوی شوند و راه مهمی است که در پیش ملت ایران قرار دارد و همه باید تلاش کنیم تا به قدرت و عزت برسیم و آیات و روایات و سیره انبیاء نیز همین را از ما می‌خواهد.

وی به قیام مردم عراق علیه سیاست‌های امریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبرانی است که نمی‌خواهند کشورهای اسلامی آزادی، عزت، آرامش، پیشرفت و استقلال داشته باشند و این حرکت، بسیار ارزشمند است و ان‌شاءالله خداوند به حرکت آنها برکت و عزت بیشتر بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به وجود دغدغه‌های محیط زیستی در استان قزوین گفت: حوزه محیط زیست جز با مشارکت مردم و رسانه‌های استان و متدینین و همه دغدغه مندان حل نمی‌شود. باید هرکجا که شاهد ظلم به محیط زیست بودیم اطلاع رسانی کنیم و اجازه ندهیم به شرایطی برسیم که نفس کشیدن برای ما تنگ شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نباید اجازه دهیم آب ما آلوده شود و خاک ما تبدیل به ریزگرد شود و اجازه نفس کشیدن را به ما ندهد اگر همگان برای رفع این مشکلات محیط زیستی بسیج نشویم آب و خاک و نفسمان بند خواهد آمد. باید بحث محیط زیست را جدی بگیریم.

وی درباره کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اذعان کرد: کمک به سیل زدگان از سوی مردم استان قزوین بسیار عالی بود که سری اول این کمک‌ها هفته گذشته ارسال شد و نتایج خوبی به دنبال داشت.

عابدینی در پایان گفت: البته نباید همه تقصیرات را از وقوع سیل بدانیم بلکه خانه‌هایی که استحکام لازم را ندارد با کوچکترین حرکتی تخریب شده است و مردمی که در فقر و فلاکت زندگی می‌کنند و این فضا فرصتی برای همه ما ایجاد کرده است که بتوانیم کمک کنیم این مردم از فقر شدید نجات پیدا کنند.

مازندران

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی: ​یوم‌الله سقوط فرعونیان زمان نزدیک است/ خروج تحقیرآمیز آمریکا از منطقه با حضور میلیونی مردم عراق


به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری، با اشاره به آیاتی از سوره اعراف، اظهار کرد: لباس ظاهری جسم انسان را می‌پوشاند، لباس باطنی برای انسان همان تقواست که عیوب انسان را پوشانده و مایه زینت انسان است.

وی افزود: همان‌طوری که برای لباس ظاهری اهمیت قائلیم، باید به لباس باطنی هم اهمیت بدهیم، آدمی بعد از مرگ به آنچه که از پیش فرستاده نیاز دارد، اگر کسی اعمال ناشایست انجام داد در آخرت نسبت به این اعمال خود به قدری اظهار تنفر دارد که آرزو می‌کند، بین او و عملش قرن‌ها فاصله باشد.

محمدی‌ لائینی تصریح کرد: روز قیامت افراد کار خوب و بد را حاضر می‌بیند، خدای متعال حرف و سنت خود را عوض نمی‌کند اگر وعده پاداش به نیکوکاران و مجازات به بدکاران در دنیا داده، حتما عملی خواهد شد، کسی که حرفش راست و منفعل از تهدید نیست نباید تغییرش بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با اشاره به وقایع اخیر گفت: در هم کوبیده شدن پایگاه هوایی عین‌الاسد منجر به خلق یوم‌الله شد، ملت ایران مکرر یوم‌الله خلق می‌کنند که نشان‌دهنده ظرفیت بالا و برجستگی والای مردم ولایی ماست.

 محمدی‌لائینی اظهار کرد: شرافت و عزتی که در پرتو اطاعت خدا به‌دست می‌آید، حقیقی است و راه‌های دیگر پوشالی و سراب است.
وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در فاطمیه دوم، افزود: ایشان پرورشگاه اولاد امت اسلامی هستند، ائمه اطهار در دامن این مادر پرورش یافتند، مردم محب اهل بیت در فاطمیه اول تا سوم مجالسی داشتند و در راستای عزاداری فاطمی شعائر مکتب فاطمی را ترویج کرده‌اند.

محمدی‌لائینی گفت: حماسه ششم بهمن شهرستان آمل بسیار باشکوه بوده و برای همه ملت ایران است بیانگر این است که چگونه از آرمان‌شان در مقابل فتنه‌ها حمایت کردند و تجلیلی که مردم در بحث تشییع پیکر پاک شهیدان داشتند نیز نمونه دیگری از ایستادگی پای آرمان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب فاطمه الزهرا (س) مکتب مقاومت است، انقلاب اسلامی همچون پدیده زنده همواره در حال تصحیح خطاهای خویش است و به نقدها عکس‌العمل مثبت نشان می‌دهد، ویژگی انقلاب این است که عقب‌نشینی نمی‌کند و از ارزش‌ها فاصله نمی‌گیرد.

محمدی‌لائینی عنوان کرد: ادامه مکتب انبیا و اولیا همین مکتب مقاومت با وجود تحمل سختی‌ها است، اما جذابیت دارد، مقاومت نیاز به قوت دارد، علت عصبانیت آمریکا از ملت ایران از جذابیت ناشی از ایستادگی یک نظام مستقل از یک قلدر سر گردنه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سخنان اخیر مقام رهبری، گفت: تنها راه برای ملت ما قوی شدن در همه حوزه‌ها است، که همین هزینه‌ها تبدیل به قدرت می‌شود، که امروز شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی خطرناکتر است،  ما به دشمن می‌گوییم، ایران قوی است و یوم‌الله سقوط شما فرعونیان زمان هم نزدیک خواهد بود.

زنجان

آیت الله خاتمی: اقدام موشکی سپاه لرزه بر اندام دشمنان انداخته است

به گزارش موج رسا; آیت‌الله خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه شهید والامقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی نیروی بدون مرز جمهوری اسلامی ایران بودند اظهار کرد: نیروهای سپاه قدس نیروهای بدون مرز هستند و در قدم اول از کرامت انسانی حمایت می‌کنند در حالی که مرز جغرافیایی،فرهنگی، سیاسی و غیره برای آنان وجود ندارد چرا که حفظ کرامت همه انسان‌ها در دین اسلام سفارش شده است.

وی با تاکید براینکه دشمنان اسلام بعد از اقدام سپاه به وحشت افتادند افزود: رژیم جعلی صهیونیست از فعالیت سپاه قدس به لرزه درآمدند و اکنون به گوشه‌ای از نیروی سپاه پاسداران پی‌بردند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از مزایای این اقدام بزرگ سپاه خروج آمریکا از منطقه است افزود: این امر در حال تحقق یافتن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به علت برودت هوا مصرف گاز افزایش یافته است افزود: الگوی مصرف گاز باید مراعات شود؛ چرا که استفاده بیش از حد اسراف است و انتظار می‌رود در همه بخش‌ها الگوی مصرف رعایت شود تا مشکلی در تامین گاز ایجاد نشود.

خاتمی با اشاره به اینکه زندگی حضرت صدیقه کبرا سلام‌الله علیها الگوی برجسته و شاخصی برای زنان و مردان در همه تاریخ بوده است افزود: عمر کوتاه اما پربرکت حضرت زهرا(س) الگو و سبک زندگی برای همه انسان‌ها است و مردم ما با ارادت به پیامبر اکرم(ص) و ائمه به ایام فاطمیه اول و دوم احترام گذاشته و مراسم عزاداری برگزار می‌کنند و شناخت از  اهداف اقدامات این بانوی بزرگوار سبب هدایت می‌شود.

وی حفظ اسلام و پاسداری از مکتب امامت و ولایت از دلایل مهم شهادت حضرت فاطمه(س) دانست و ادامه داد: فاطمه زهرا(س) برای اینکه صدای اعتراض خود را برساند در مسجدالنبی و نیز در جمع زنان انصار و مهاجر سخنرانی کردند.

امام جمعه زنجان در ادامه به موضوع مهم فرهنگ در جامعه اشاره و به اقتدار فرهنگی تاکید و گفت: اقتدار فرهنگی زمینه‌ساز تعالی است و جامعه اسلامی باید قوی و غنی باشد تا توزیع عدالت شیرین باشد؛ چرا که توزیع فقر در جامعه اسلامی پسندیده نیست. 

وی خود باوری را مقوله مهمی عنوان کرد و افزود: با خودباوری در برابر همه مشکلات می‌تواند ایستاد همانگونه که اگر خودباری نداشتیم نمی‌توانستیم به دانش روز تولید موشک‌ برسیم و از کشورمان دفاع کنیم.

خاتمی اقتدار عمومی را مسئله مهمی عنوان کرد و گفت: اقتدار عمومی شامل اقتدار درونی، سیاسی، اقتصادی و غیره بوده که در راستای خودباوری اتفاق می‌افتد.

سمنان

 آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی: نماینده معامله‌گر نمی‌تواند نماینده مردم باشد/ کاندیداهای رد صلاحیت‌شده در برابر شورای نگهبان موضع نگیرند

به گزارش مرآت، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ظهر امروز در آیین عبادی‌سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان تصریح کرد: آزادی قدس و نجات فلسطین و نیز اخراج آمریکا از منطقه از جمله پیامدهای به شهادت رساندن سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

آیت‌الله شاهچراغی با یادآوری حضور چشم‌گیر مردم در نماز جمعه هفته گذشته به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: دست‌کم سه برابر جمعیت استان سمنان در نماز جمعه هفته گذشته تهران شرکت کردند.

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های پرشمار رهبر انقلاب در قبال اقدامات اروپایی‌ها گفت: با وجود موضع‌گیری‌های فراوانِ پیشین، معظم‌له در نماز جمعه هفته گذشته به شدت به برخی کشورهای اروپای از جمله انگلیس خبیث و آلمان و فرانسه که در دوران دفاع مقدس به شدت از صدام حمایت کرده بودند، تاختند.

امام جمعه سمنان با تأکید بر این که این کشورهای اروپایی نوکران آمریکا هستند گفت: دشمنان می‌گفتند ملت ایران به زانو درآمده است حال آن که ملت ایران آمریکا را به زانو درآورده است.

آیت‌الله شاهچراغی خطاب به مسئولان اظهار داشت: اگر تا کنون به اروپا امیدوار بودید، دیگر اکنون باید از اروپا قطع‌امید کنید؛ ملت ایران نیز هرگز به اروپایی‌ها امید نبسته بودند.

وی با تصریح بر این که مسئولانی که دل در گرو اروپایی‌ها داشتند باید استغفار کنند گفت: البته ما نمی‌گوییم آن‌ها قصد خیانت داشته‌اند؛ آن‌ها می‌خواستند خدمت کنند اما اکنون که ماهیت اروپا آشکار شده باید از رویکردهای پیشین خود استغفار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در ادامه با بیان این که فلسفه شورای نگهبان این است که امکان انتخاب نمایندگانی سالم، انقلابی و مردمی را برای مردم فراهم کند گفت: مردم نماینده‌ای که معامله‌گر باشد را قبول ندارند و چنین نماینده‌ای نمی‌تواند نماینده مردم باشد.

آیت‌الله شاهچراغی در پایان با قدردانی از عملکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت کاندیداهایی که تخلفاتی در پرونده آن‌ها وجود دارد گفت: نامزدهایی که در نهایت تأیید صلاحیت می‌شوند باید به درستی تبلیغات انجام دهند اما کسانی که تأیید نمی‌شوند نباید در برابر شورای نگهبان موضع‌گیری کنند.

خراسان شمالی

حجت الاسلام رضا نوری: حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی، همه پرسی برای تایید نظام بود

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در نماز عبادی و سیاسی جمعه اظهارکرد: فضای انتخاباتی در استان تا حدودی داغ شده است اما اجازه انتشار مطالب غیرواقع نسبت به داوطلبانی که صلاحیت آن ها احراز نشده در فضای مجازی و حقیقی نداریم.

حجت الاسلام نوری افزود: داوطلبان و هواداران نامزدهایی که صلاحیت آنان تایید شده نیزقانون را رعایت کنند و سعی نکنند با تهمت زدن و تخریب رقبا خود را بالا بکشند.

وی در ادامه با اشاره به تشییع باشکوه پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: این حضور در واقع همه‌پرسی برای تایید نظام بود.

وی با بیان اینکه باید ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی در جامعه تبیین شود، گفت: یکی از ویژگی های بارز این شهید استعمار ستیزی بود.

امام جمعه موقت بجنورد افزود: سپاه قدس نیز برای مبارزه با استکبار و خنثی کردن توطئه های دشمنان از جمله داعش، ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید جوانان و فرزندان را با مکتب و ویژگی های سردار سلیمانی آشنا کنیم و پرورش دهیم.

اردبیل

 آیت الله سید حسن عاملی: انتخابات، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است/ حمله ایران به عین الاسد، بزرگترین نقطه ضعف آمریکا را مکشوف کرد

به گزارش سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل به جنایات آمریکا در حق ملت ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ این هفته اهانت بزرگی به ملت ما کرد، او جنایاتی در حق ملت ما مرتکب شده که هیچ رئیس جمهور آمریکا تاکنون مرتکب نشده بود،

عاملی در ابتدای سخنان خود به تبیین اهمیت انتخابات و راهکاری‌های انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: انتخابات ظرفیت بزرگی هم برای ما و هم برای دشمن است؛ چراکه حاکمیت ملی ما از طریق انتخابات اعمال می‌شود و انتخابات واقعی و جدی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و بزرگترین تکریم برای ملت ما است.

وی افزود: جدی‌ترین انتخابات دنیا در ایران برگزار می‌شود، در بسیاری از کشورها رؤسای جمهور با تغییر قانون اساسی خود را رئیس مادام العمر کرده‌اند و استقلال تمام قوا را سلب و خود را به فعال ما یشاء تبدیل کرده و حاکمیت ملی را از بین برده‌اند.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: وصف اول نماینده اصلح و نماینده آرمانی این است که انسانی مهذب، خودساخته، خداترس، با تقوا، با ایمان و دارای واهمه قدسی باشد؛ نمایندگی قدرت است و قدرت اگر یله باشد فساد می‌آورد، وزراء و مدیران همه از نماینده حساب می‌برند و این زمینه بدترین انحراف است؛ نماینده بلندگوی جهانی در دست دارد و از این طریق می‌تواند آبروی نظام را بریزد یا برای نظام آبرو درست کند، ممکن است با وقوع یک حادثه به ظاهر ناخوشایند در کشور آن را وسیله جمع‌آوری رأی برای خود نماید و طوری صحبت می‌کند که فیلم آن به کرات از معاندترین کانال‌ها و سایت‌ها پخش شود.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل به جنایات آمریکا در حق ملت ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ این هفته اهانت بزرگی به ملت ما کرد، او جنایاتی در حق ملت ما مرتکب شده که هیچ رئیس جمهور آمریکا تاکنون مرتکب نشده بود،

وی به توییت ترامپ اشاره کرد و گفت: او در توئیت فارسی به ملت ایران عشق و ارادت نشان داد! و گفت: غصه شما را دارم و شما را دوست دارم و می‌خواهم شما به عزت برسید. این اهانت است، چون تحمیق است و تحقیق بدترین اهانت است؛ در حالی که ملت ما هیچ وقت زیر بار این حماقت نمی‌رود.

خطیب نمازجمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به ذکر نکاتی پرداخت و گفت: ترامپ از درگیری نظامی مأیوس است و می‌داند که از جهت نظامی نمی‌تواند با ایران درگیر شود و این از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا است؛ به همین جهت می‌خواهد در داخل ایران با جنگ روانی تفرقه ایجاد کند.

وی افزود: ترامپ باید بداند که ملت ما صورت او را بدون نقاب و بدون روتوش می‌بیند؛ او به شدت عصبانی و مثل انسان مارگزیده است، هیبت و شاخ او شکسته و دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد و لذا مجبور است به فشار اقتصادی و جنگ روانی رو بیاورد، آمریکا اعلام کرده بود ترور سلیمانی شروع عملیات ما است اما بعد از ضربه عین الاسد، پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا با ترامپ جلسه گذاشتند و گفتند الان وقت جنگ با ایران نیست.

عاملی  به حضور نیروهای آمریکایی در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها گفته‌اند، ۳۰ پایگاه با ۱۰۰ هزار نیرو در منطقه دارند و ایران همه آن‌ها را می‌شناسد و با موشک‌های نقطه‌زن همه این پایگا‌ه‌ها را می‌زند؛ از طرفی شروع جنگ، اسرائیل را از بین می‌برد، زدن پهپاد آمریکا و زدن عین الاسد آن‌ها را به شدت ترساند.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها هم دندان تیز کرده بودند که یک‌سره از شر ایران راحت شوند،گفت: اروپایی‌ها که با آمریکا وارد عراق، لیبی و سوریه شدند، می‌خواستند با هواپیماهای جنگی خود از هر طرف وارد ایران شوند و کار را یکسره کنند؛ تهدید سید حسن نصر الله، کمر آن‌ها را شکست و بی‌جا نیست که انگلیس، فوراً حزب الله را تحریم کرد و آمریکا به انگلیس تبریک گفت.

این استاد حوزه و دانشگاه  در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایران با حمله به عین‌الاسد بزرگترین نقطه ضعف آمریکا را برای روسیه و چین مکشوف کرد،  تصریح کرد: می‌گویند این موضوع بالاترین اثر حمله ایران به پایگاه عین الاسد و یک گنجینه بسیار قیمتی برای روسیه و چین است؛ در این حمله ثابت شد که سیستم دفاع هوایی آمریکا کاملاً فشل است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه آمریکا سالانه دو تریلیون دلار بودجه‌ی نظامی را برای خود هزینه می‌کند، اظهار داشت: هزینه نظامی سالانه ایران اصلاً در برابر آن‌ها قابل ذکر نیست، اما با این حال هیمنه آمریکا توسط ایران شکست و معلوم شد عزت با پول و سلاح پیشرفته نیست؛ بعد از بمباران پایگاه آمریکایی در عراق، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت "ما آماده مذاکره بدون شرط با ایران هستیم و راضی نیستیم بیش از این صلح و امنیت جهانی بهم بخورد".

عاملی ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا را از سر ضعف دانست و گفت: آن‌ها سردار ما را شهید کردند با این که با شعار مبارزه با تروریسم به منطقه آمده است و بسیار جای تاسف است که این هفته سردار قاآنی را نیز تهدید به ترور کرده است، ما به ترامپ و تیم تروریست او می‌گوییم انتقام سخت هنوز تمام نشده است؛ آمریکایی‌ها به شدت ترسیده‌اند، هیچ کدام از نیروهای آن‌ها در عراق و سوریه زمینی جابه‌جا نمی‌شوند و تمام پایگاه‌های آن‌ها در منطقه با فاصله ۴۰ سانتی متری در تیررس، هدف و اختیار موشک‌های نقطه زن ما است.

وی خطاب به ترامپ که ادعای خدمت و محبت به ملت ما دارد،‌گفت: کدام کشور با نزدیک‌شدن به آمریکا روی سعادت دیده است که ما دومی آن‌ها باشیم؟! ۵ میلیون انسان مصری در قبرستان‌ها می‌خوابند، در حالی که حسنی مبارک کل کشور را در اختیار آمریکا گذاشت و حتی وقتی به او گفتند چرا سرنوشت ما را آمریکا می‌نویسد؛ گفت: بروید خدا را شکر کنید که آمریکا سرنوشت شما را می‌نویسد!

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: مبارک هنگام سقوط گفت من حالا فهمیدم که هر کس به آمریکا اعتماد کند، آخر سر لخت می‌ماند؛ عربستان بهترین دوست آمریکا است پول‌هایی که عربستان به آن‌ها می‌دهد ما در صورت دوستی با آمریکا نمی‌توانیم به او بدهیم، حالا که با دادن پول آن قدر به آن‌ها اهانت می‌کند اگر به ما دست پیدا کند چه معامله‌ای خواهد کرد؟!

عاملی ادامه داد:‌ عربستان بهترین دوست آمریکا است اما آنچه تحویل می‌گیرد، اهانت پشت اهانت است؛ گاهی پادشاه را به گاو شیرده تشبیه می‌کند، گاهی ادای او را در می‌آورد، برای هر حرکتی از آن‌ها پول می‌خواهد؛ این هفته نیز به خاطر حضور خود در خلیج فارس، پانصد میلیون دلار از عربستان گرفت، ترامپ فقط می‌گیرد و چیزی نمی‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به اینکه ترکیه تمام عیار در خدمت آمریکا است گفت: آمریکا با این وجود در کنگره نسل‌کشی ارامنه را به رسمیت شناخت و ضربه محکمی به ترکیه زد، آذربایجان فرش قرمز برای آمریکا پهن کرده است و به خاطر دل‌خوشی آمریکا کشور خود را در اختیار اسرائیل قرار داده اما آمریکا و اروپا به جد در صدد سرنگونی حکومت فعلی آذربایجان هستند؛ مدام به ارمنی‌های غاصب کمک می‌کنند، مسئولین حکومت جعلی قره باغ را به حضور می‌پذیرند و گروه مینسک آن‌ها ۲۵ سال است که آذربایجان را سینه خیز به دنبال خود می‌کشد و معضل را حل نمی‌کند.

وی افزود: شاه، کل کشور و امکانات کشور پهناور ایران را در اختیار آمریکا گذاشت اما بالاتر از صنعت پیکان به ایران ندادند! بحرین را که استراتژیک‌ترین نقطه دنیا است از ایران جدا کردند، ذوب آهن را هم به ایران ندادند و شاه مجبور شد صنعت ذوب آهن را از شوروی سابق به اصفهان بیاورد؛ ایران در جنگ ویتنام هواپیماها را همراه با با خلبان به آن‌ها داد، در جنگ ظفار هر چه نیرو خواستند به آن‌ها داد اما آمریکایی‌ها یک قدم برای پیشرفت علمی کشور کمک نکردند؛ سرهنگ‌های ما می‌گویند هنگام کار علمی توسط مستشاران آمریکایی ما باید یک کیلومتر از آن‌ها فاصله می‌گرفتیم!

امام جمعه اردبیل اذعان داشت: از عجائب امور این است که سفیر انگلیس لباس مبدل پوشیده و در بین دانشجویان دانشگاه تهران به عنوان معترض و تشویق معترضین حاضر و دستگیر شده و خود را معرفی نکرده است؛ او به عنوان یک تبعه خارجی که مشغول فتنه بوده دستگیر شد، در وهله اول هم انگلیسی صحبت کرده و خود را معرفی نکرده است سپس مجبور شده فارسی صحبت کند و خود را معرفی نماید و نیروهای امنیتی به محض اطلاع که او سفیر است، او را آزاد کرده‌اند، اما نعره انگلیس و آمریکا به آسمان هفتم رفته که خلاف قانون عمل کردید و مطابق قانون اجازه دستگیری سفیر را ندارید.

عاملی گفت:‌ باید به این‌ها گفت آیا شما واقعا به قوانین بین‌المللی پایبند هستید؟ با کدام قانون وارد عراق شده و آنجا را ویرانه کردید؟ با کدام قانون وراد سوریه شدید که حتی حاضر به اجازه از شورای امنیت سازمان ملل هم نشدید؟ با کدام قانون وارد یمن شده‌اید؟ با کدام قانون ۷۰ سال است که فلسطین را اشغال و هفتاد سال است آدم می‌کشید؟ با کدام قانون اصل تحریم را به ایران وضع کردید و هر روز بر آن اضافه می‌کنید؟

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: ملت ما از وقاحت شما به خوبی مطلع است و با این ژست قانون‌مداری شما فریب نمی‌خورد و شما را اول قانون شکن دنیا می‌داند؛ هزاران ننگ و نفرین بر شما باد، مأموریت سفرا در تمام کشورها کاملا معین و مشخص است و حضور سفیر انگلیس در یک اعتراض غیرقانونی نشان می‌دهد که با دستور مستقیم لندن به این اجتماع پیوسته و در حال فیلم‌برداری بوده است، این نهایت ذلت به دولت انگلیس و اهانت به ملت و دولت ایران است و دولت نباید بگذارد او برگردد.

وی خطاب به سفیر انگلیس، بیان داشت:‌ اگر می‌خواستی در تجمعات ایران شرکت کنی؟ چرا ۷ میلیون را کنار گذاشته و به ۷۰ نفر ملحق شدی؟ مگر شما ادعای دموکراسی ندارید، تحقق دموکراسی با ۷ میلیون است یا با ۷۰ نفر؟! و اگر بگوید ما فقط به اپوزیسیون‌های کشورهای دیگر ملحق می‌شویم، به شما می‌گوییم به سفیر خود در پاریس بگویید به اعتراضات میلیونی شنبه‌های پاریس بپیوندد؛ شما که ادعای مبارزه با تروریسم را دارید بهتر بود به تظاهرات میلیونی تشییع سردار سلیمانی بپیوندید که قهرمان جهانی مبارزه با داعش بود.

امام جمعه اردبیل افزود:‌ خوار هستید، خوار خواهید ماند و خوار خواهید مرد؛ ناکام هستید، ناکام خواهید ماند و ناکام خواهید مرد؛ از ملت ایران عصبانی هستید، عصبانی خواهید ماند و از عصبانیت دق خواهید کرد.

یزد

 آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی: شهید سلیمانی الگوی بی نظیر برای مسئولان/مسئولان در هزینه کرد بیت المال دقت کنند

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: مسئولان باید وجهی بر اساس نیاز وجوه در اختیار خود را در زمینه اجرای برنامه‌های مفید و مناسب هزینه کنند.

امام جمعه یزد افزود: در شرایط اقتصادی فعلی  باید مصرف هزینه ها دقیق و در راستای حل مسائل و نیازهای جامعه و آحاد مردم باشد.

وی با بیان این که فلسفه وجودی مدیریت و مسوولیت در نظام اسلامی خدمتگزاری است اظهار داشت:  باید افرادی که در صدر کارها قرار می‌گیرند از فرصت آن برای انجام خدمت خالصانه به مردم استفاده کنند و مسولان در هر پست و مقامی که حضور دارند به خصوص فرمانداران، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و مدیران در مصرف هزینه ها از محل بیت‌المال عمومی دقت کنند تا خدای ناکرده بیهوده مصرف نشود.

ناصری یزدی تصریح کرد: باید قدر مسوولیت را در سایه نظام جمهوری اسلامی که نتیجه ایثار و فداکاری شهیدان است دانست و درست و به جا از آن در راستای خدمت و حل مسائل  مردم بهره گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه به بیان ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخت و گفت: این شهید والامقام به عنوان یک الگوی بی‌نظیر و بی‌بدیل برای عامه مردم و مدیران است و رمز عزت و محبوبیت این شهیید به خاطر اخلاص و ایمان قوی او بود.

ناصری خاطر نشان کرد: وجود این شهید یک الگوی ناب و فرهنگ متعالی است که باید ابعاد آن مورد بررسی و تبیین قرار گیرد و دستمایه مسوولان در کار و اقدام موثر واقع شود.

وی به اهمیت اقتدار نظام در ابعاد مختلف به خصوص فرهنگی، نظامی، سیاسی و علمی اشاره کرد و به مسوولان توصیه کرد برای ارتقای آن تلاش کنند.

امام جمعه یزد از اقدام نیروی هوافضای سپاه در بمباران مواضع آمریکایی‌ها در عراق بعد از شهادت  سردارسلیمانی قدردانی کرد و آن را نتیجه اقتدار ایران و آمادگی نیروهای مسلح دانست.

در حال تکمیل......

,

حجت‌الاسلام قریشی: حضور در راهپیمایی 22 بهمن اسلحه کشیدن روی ترامپ است

, حجت‌الاسلام قریشی: حضور در راهپیمایی 22 بهمن اسلحه کشیدن روی ترامپ است, حجت‌الاسلام قریشی: حضور در راهپیمایی 22 بهمن اسلحه کشیدن روی ترامپ است,

به گزارش  اروم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نمار جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به نزدیکی ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی باید با حضور دشمن شکن مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن همراه باشد تا قدرت ایران اسلامی بار دیگر به رخ جهانیان کشیده شود.

, اروم نیوز,

وی، افزود: در ۲۲ بهمن باید در صحنه باشیم و بار دیگر با آرمان های امام راحل بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب تجدید پیمان کنیم.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خطبه نماز جمعه، در خصوص وعده پیروزی الهی به مردم، عنوان کرد: ایستادگی و اعتماد به پروردگار متعال، موجب رستگاری خواهد بود.

,

وی، ادامه داد: تکیه و اعتماد به بیانات رهبری و ایستادگی در مسیر حق موجب رستگاری و پیروزی مردم می‌شود.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: در عرصه اقتصادی نیازمند فردی همانند سردار سلیمانی هستیم که پا به عرصه گذاشته و اصلاح وضعیت را شاهد باشیم.

,

وی، گفت: همه ملت ها خود تعیین کننده سرنوشت خودشان هستند و باید برای رسیدن به سعادت اخروی تلاش کنند، ملتی که منتظر کمک بیگانگان باشد سعادتمند نمی شود.

,

بیان نکاتی در خصوص معاد از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

قزوین

آیت‌الله عابدینی: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبران است/ دعای حضرت زهرا(س) زمین و زمان نمی‌شناسد و امروز شامل حال مومنان می‌شود

به گزارش صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیشتر دعوت‌های خداوند برای توجه به تقوا، دعوت جمعی است و تقوا چیزی است که اگر باهم باشیم، اتفاق می‌افتاد و به کمک هم می‌توانیم باتقوا باشیم.

وی تصریح کرد: اگر همه برای تقوا به میدان بیاییم، این فریضه انجام می‌شود، همانطور که در مسجد، نماز جماعت با حضور جمعی از نمازگزاران انجام می‌شود و اگر همه با هم بسیج شویم، مسجد زنده و پویا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه مبارزه با مفاسد نیازمند خواست همگانی است، بیان کرد: اگر بخواهیم در مبارزه با بدی‌ها قوی بشویم، باید همه با هم همراه شویم و برای ترویج خوبی‌ها نیز همین خواست همگانی لازم است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بسیاری از مسئولان کشور خدمتگزار و سالم هستند، تأکید کرد: اگر یک مسئول هم خلافی را مرتکب شود، اتفاق خوبی نیست و همه باید فریادشان را محکم بر سر کسانی که خلافی را مرتکب می‌شوند، بلند کنند تا دست از مفسده بردارند.

وی با تأکید بر اینکه قدر مدیران لایق و شایسته را می‌دانیم، افزود: بسیاری از مدیران دلسوز، مؤمن و امانت‌دار هستند و همه مردم قدر آنها را می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله دو تاریخ شهادت نقل شده است که تاریخ دوم بیشتر مورد عنایت علما و مورخان دینی ماست. باید بدانیم که این بانوی بزرگوار فرهنگ ما را سر و سامان داده است و ائمه ما فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها هستند که فقط فرزندان نبودند بلکه شاگردان مکتب آن حضرت بودند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها معلمه بودند و فرزندان خود را در مکتب دین تربیت کردند؛ حتی شاگردان ائمه پس از این بانوی بزرگوار نیز خود را شاگرد ایشان معرفی می‌کردند. حضرت زهرا(س) حقوق بسیاری بر گردن ما دارند و ما هرچه داریم از ایشان و فرزندان بزرگوارشان است.

وی با بیان اینکه ریشه تمام عزت و سربلندی و اقتدار و ارزش‌های معنوی و اخلاقی به حضرت فاطمه(س) و خاندان ایشان برمی‌گردد؛ ادامه داد: خدای متعال درباره حضرت مریم (س) که صحبت می‌کنند می‌فرماید ملائکه به مریم گفتند که خدا تو را انتخاب کرده و از همه اهل عالم بالاتر و پاکتر و بافضیلت‌تر قرار داده است.

عابدینی اذعان کرد: زمانی که خدای متعال از حضرت زهرا(س) و خاندانش صحبت می‌کند بدون واسطه و بدون حضور ملائکه سخن می‌گوید و می‌فرماید که خدای متعال شما را پاک و مطهر و برتر بر همه جهانیان قرار داده است. یعنی این شان عظیم را برای این خاندان قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: فاطمه زهرا(س) دختر پیامبری است که که خداوند فرموده است ای پیامبر(ص) به همه مردم بگو من فرستاده‌ای برای جهانیان هستم. اما درباره حضرت عیسی(ع) فرزند حضرت مریم سلام الله خداوند فقط بنی‌اسرائیل را مخاطب قرار می‌دهد و حضرت عیسی(ع) را پیامبر همین قوم معرفی می‌کند.

وی یادآور شد: خداوند پیامبر اسلام را رحمه للعالمین معرفی می‌کند که حضرت زهرا سلام الله دختر چنین پیامبری است و معلم و نشردهنده چنین فرهنگی است. در روایت داریم زمانی که از ائمه سوال شد که سیده نساءالعالمین حضرت زهرا(س) یا حضرت مریم(ع) است؟ ایشان فرمودند هر دوی این عزیزان. اما حضرت مریم(ع) سیده نساءالعالمین زمان خودش بود اما حضرت فاطمه زهرا (س) سیده نساءالعالمین است از اول دنیا تا پایان جهان که محدودیت زمانی ندارد.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: حتی در برخی از روایت می‌خوانیم که حضرت زهرا(س) سیده نساءالعالمین اهل بهشت هم است یعنی این موقعیت بزرگ را این بانوی بزرگوار داراست. ما هرچه از عاشورا و غدیر و امام حسن مجتبی و قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) و ائمه اطهار(ع) داریم همه از وجود بابرکت این بانوی بزرگوار است ایشان شجره طیبه بابرکتی برای اسلام و شیعیان است.

عابدینی بیان کرد: امام حسین(ع) از برادرشان امام حسن(ع) نقل می‌کنند که مادرم فاطمه را دیدم که در حال عبادت بودند و پشت سر هم مشغول رکوع و سجده بودند تا اینکه روشنایی صبح آشکار شد و دیدم که مادرم برای مؤمنان زن و مرد دعا می‌کند و همانند رسول اکرم(ص) که رسالتشان زمین و زمان نمی‌شناسد، دعای حضرت فاطمه(س) نیز زمین و زمان نمی‌شناسد و امروز نیز شامل حال مؤمنان می‌شود.

خطیب جمعه قزوین افزود: امام حسن(ع) می‌فرمایند حضرت فاطمه(س) خیلی‌ها را در دعایشان نام می‌بردند اما برای خودشان دعا نکردند و وقتی از ایشان علت این کار را سؤال کردم، فرمودند اول همسایه بعدا خودمان و این همان فرهنگ فاطمی است.

وی اضافه کرد: در مقابل فرهنگ فاطمی فرهنگی قرار دارد که از دورترین نقاط دنیا هواپیمای جنگی، بالگردها و سلاح‌های کشتار جمعی و ناوهای هواپیمابر برای جنگ، آشوب و فتنه را بسیج کرده‌اند تا خون بریزند و ناامنی ایجاد کنند در حالی که فرهنگ فاطمی می گوید اول باید دیگران به آسایش و راحتی برسند، سپس خودمان.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند اراده کرده است تا زمین را از لوس وجود مشرکان، کفار و ستمکاران و متعدیان به حقوق مردم، پاک کند و زمین در اختیار اهل تقوا باشد و رهبری فرمودند که اقتدار حقیقی، اقتدار فرهنگی و معنوی است و قدرت حقیقی این گونه است.

امام جمعه قزوین تشریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب تأکید کردند که ملت ایران باید اراده کنند تا قوی شوند و راه مهمی است که در پیش ملت ایران قرار دارد و همه باید تلاش کنیم تا به قدرت و عزت برسیم و آیات و روایات و سیره انبیاء نیز همین را از ما می‌خواهد.

وی به قیام مردم عراق علیه سیاست‌های امریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبرانی است که نمی‌خواهند کشورهای اسلامی آزادی، عزت، آرامش، پیشرفت و استقلال داشته باشند و این حرکت، بسیار ارزشمند است و ان‌شاءالله خداوند به حرکت آنها برکت و عزت بیشتر بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به وجود دغدغه‌های محیط زیستی در استان قزوین گفت: حوزه محیط زیست جز با مشارکت مردم و رسانه‌های استان و متدینین و همه دغدغه مندان حل نمی‌شود. باید هرکجا که شاهد ظلم به محیط زیست بودیم اطلاع رسانی کنیم و اجازه ندهیم به شرایطی برسیم که نفس کشیدن برای ما تنگ شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نباید اجازه دهیم آب ما آلوده شود و خاک ما تبدیل به ریزگرد شود و اجازه نفس کشیدن را به ما ندهد اگر همگان برای رفع این مشکلات محیط زیستی بسیج نشویم آب و خاک و نفسمان بند خواهد آمد. باید بحث محیط زیست را جدی بگیریم.

وی درباره کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اذعان کرد: کمک به سیل زدگان از سوی مردم استان قزوین بسیار عالی بود که سری اول این کمک‌ها هفته گذشته ارسال شد و نتایج خوبی به دنبال داشت.

عابدینی در پایان گفت: البته نباید همه تقصیرات را از وقوع سیل بدانیم بلکه خانه‌هایی که استحکام لازم را ندارد با کوچکترین حرکتی تخریب شده است و مردمی که در فقر و فلاکت زندگی می‌کنند و این فضا فرصتی برای همه ما ایجاد کرده است که بتوانیم کمک کنیم این مردم از فقر شدید نجات پیدا کنند.

مازندران

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی: ​یوم‌الله سقوط فرعونیان زمان نزدیک است/ خروج تحقیرآمیز آمریکا از منطقه با حضور میلیونی مردم عراق


به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری، با اشاره به آیاتی از سوره اعراف، اظهار کرد: لباس ظاهری جسم انسان را می‌پوشاند، لباس باطنی برای انسان همان تقواست که عیوب انسان را پوشانده و مایه زینت انسان است.

وی افزود: همان‌طوری که برای لباس ظاهری اهمیت قائلیم، باید به لباس باطنی هم اهمیت بدهیم، آدمی بعد از مرگ به آنچه که از پیش فرستاده نیاز دارد، اگر کسی اعمال ناشایست انجام داد در آخرت نسبت به این اعمال خود به قدری اظهار تنفر دارد که آرزو می‌کند، بین او و عملش قرن‌ها فاصله باشد.

محمدی‌ لائینی تصریح کرد: روز قیامت افراد کار خوب و بد را حاضر می‌بیند، خدای متعال حرف و سنت خود را عوض نمی‌کند اگر وعده پاداش به نیکوکاران و مجازات به بدکاران در دنیا داده، حتما عملی خواهد شد، کسی که حرفش راست و منفعل از تهدید نیست نباید تغییرش بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با اشاره به وقایع اخیر گفت: در هم کوبیده شدن پایگاه هوایی عین‌الاسد منجر به خلق یوم‌الله شد، ملت ایران مکرر یوم‌الله خلق می‌کنند که نشان‌دهنده ظرفیت بالا و برجستگی والای مردم ولایی ماست.

 محمدی‌لائینی اظهار کرد: شرافت و عزتی که در پرتو اطاعت خدا به‌دست می‌آید، حقیقی است و راه‌های دیگر پوشالی و سراب است.
وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در فاطمیه دوم، افزود: ایشان پرورشگاه اولاد امت اسلامی هستند، ائمه اطهار در دامن این مادر پرورش یافتند، مردم محب اهل بیت در فاطمیه اول تا سوم مجالسی داشتند و در راستای عزاداری فاطمی شعائر مکتب فاطمی را ترویج کرده‌اند.

محمدی‌لائینی گفت: حماسه ششم بهمن شهرستان آمل بسیار باشکوه بوده و برای همه ملت ایران است بیانگر این است که چگونه از آرمان‌شان در مقابل فتنه‌ها حمایت کردند و تجلیلی که مردم در بحث تشییع پیکر پاک شهیدان داشتند نیز نمونه دیگری از ایستادگی پای آرمان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب فاطمه الزهرا (س) مکتب مقاومت است، انقلاب اسلامی همچون پدیده زنده همواره در حال تصحیح خطاهای خویش است و به نقدها عکس‌العمل مثبت نشان می‌دهد، ویژگی انقلاب این است که عقب‌نشینی نمی‌کند و از ارزش‌ها فاصله نمی‌گیرد.

محمدی‌لائینی عنوان کرد: ادامه مکتب انبیا و اولیا همین مکتب مقاومت با وجود تحمل سختی‌ها است، اما جذابیت دارد، مقاومت نیاز به قوت دارد، علت عصبانیت آمریکا از ملت ایران از جذابیت ناشی از ایستادگی یک نظام مستقل از یک قلدر سر گردنه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سخنان اخیر مقام رهبری، گفت: تنها راه برای ملت ما قوی شدن در همه حوزه‌ها است، که همین هزینه‌ها تبدیل به قدرت می‌شود، که امروز شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی خطرناکتر است،  ما به دشمن می‌گوییم، ایران قوی است و یوم‌الله سقوط شما فرعونیان زمان هم نزدیک خواهد بود.

زنجان

آیت الله خاتمی: اقدام موشکی سپاه لرزه بر اندام دشمنان انداخته است

به گزارش موج رسا; آیت‌الله خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه شهید والامقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی نیروی بدون مرز جمهوری اسلامی ایران بودند اظهار کرد: نیروهای سپاه قدس نیروهای بدون مرز هستند و در قدم اول از کرامت انسانی حمایت می‌کنند در حالی که مرز جغرافیایی،فرهنگی، سیاسی و غیره برای آنان وجود ندارد چرا که حفظ کرامت همه انسان‌ها در دین اسلام سفارش شده است.

وی با تاکید براینکه دشمنان اسلام بعد از اقدام سپاه به وحشت افتادند افزود: رژیم جعلی صهیونیست از فعالیت سپاه قدس به لرزه درآمدند و اکنون به گوشه‌ای از نیروی سپاه پاسداران پی‌بردند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از مزایای این اقدام بزرگ سپاه خروج آمریکا از منطقه است افزود: این امر در حال تحقق یافتن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به علت برودت هوا مصرف گاز افزایش یافته است افزود: الگوی مصرف گاز باید مراعات شود؛ چرا که استفاده بیش از حد اسراف است و انتظار می‌رود در همه بخش‌ها الگوی مصرف رعایت شود تا مشکلی در تامین گاز ایجاد نشود.

خاتمی با اشاره به اینکه زندگی حضرت صدیقه کبرا سلام‌الله علیها الگوی برجسته و شاخصی برای زنان و مردان در همه تاریخ بوده است افزود: عمر کوتاه اما پربرکت حضرت زهرا(س) الگو و سبک زندگی برای همه انسان‌ها است و مردم ما با ارادت به پیامبر اکرم(ص) و ائمه به ایام فاطمیه اول و دوم احترام گذاشته و مراسم عزاداری برگزار می‌کنند و شناخت از  اهداف اقدامات این بانوی بزرگوار سبب هدایت می‌شود.

وی حفظ اسلام و پاسداری از مکتب امامت و ولایت از دلایل مهم شهادت حضرت فاطمه(س) دانست و ادامه داد: فاطمه زهرا(س) برای اینکه صدای اعتراض خود را برساند در مسجدالنبی و نیز در جمع زنان انصار و مهاجر سخنرانی کردند.

امام جمعه زنجان در ادامه به موضوع مهم فرهنگ در جامعه اشاره و به اقتدار فرهنگی تاکید و گفت: اقتدار فرهنگی زمینه‌ساز تعالی است و جامعه اسلامی باید قوی و غنی باشد تا توزیع عدالت شیرین باشد؛ چرا که توزیع فقر در جامعه اسلامی پسندیده نیست. 

وی خود باوری را مقوله مهمی عنوان کرد و افزود: با خودباوری در برابر همه مشکلات می‌تواند ایستاد همانگونه که اگر خودباری نداشتیم نمی‌توانستیم به دانش روز تولید موشک‌ برسیم و از کشورمان دفاع کنیم.

خاتمی اقتدار عمومی را مسئله مهمی عنوان کرد و گفت: اقتدار عمومی شامل اقتدار درونی، سیاسی، اقتصادی و غیره بوده که در راستای خودباوری اتفاق می‌افتد.

سمنان

 آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی: نماینده معامله‌گر نمی‌تواند نماینده مردم باشد/ کاندیداهای رد صلاحیت‌شده در برابر شورای نگهبان موضع نگیرند

به گزارش مرآت، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ظهر امروز در آیین عبادی‌سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان تصریح کرد: آزادی قدس و نجات فلسطین و نیز اخراج آمریکا از منطقه از جمله پیامدهای به شهادت رساندن سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

آیت‌الله شاهچراغی با یادآوری حضور چشم‌گیر مردم در نماز جمعه هفته گذشته به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: دست‌کم سه برابر جمعیت استان سمنان در نماز جمعه هفته گذشته تهران شرکت کردند.

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های پرشمار رهبر انقلاب در قبال اقدامات اروپایی‌ها گفت: با وجود موضع‌گیری‌های فراوانِ پیشین، معظم‌له در نماز جمعه هفته گذشته به شدت به برخی کشورهای اروپای از جمله انگلیس خبیث و آلمان و فرانسه که در دوران دفاع مقدس به شدت از صدام حمایت کرده بودند، تاختند.

امام جمعه سمنان با تأکید بر این که این کشورهای اروپایی نوکران آمریکا هستند گفت: دشمنان می‌گفتند ملت ایران به زانو درآمده است حال آن که ملت ایران آمریکا را به زانو درآورده است.

آیت‌الله شاهچراغی خطاب به مسئولان اظهار داشت: اگر تا کنون به اروپا امیدوار بودید، دیگر اکنون باید از اروپا قطع‌امید کنید؛ ملت ایران نیز هرگز به اروپایی‌ها امید نبسته بودند.

وی با تصریح بر این که مسئولانی که دل در گرو اروپایی‌ها داشتند باید استغفار کنند گفت: البته ما نمی‌گوییم آن‌ها قصد خیانت داشته‌اند؛ آن‌ها می‌خواستند خدمت کنند اما اکنون که ماهیت اروپا آشکار شده باید از رویکردهای پیشین خود استغفار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در ادامه با بیان این که فلسفه شورای نگهبان این است که امکان انتخاب نمایندگانی سالم، انقلابی و مردمی را برای مردم فراهم کند گفت: مردم نماینده‌ای که معامله‌گر باشد را قبول ندارند و چنین نماینده‌ای نمی‌تواند نماینده مردم باشد.

آیت‌الله شاهچراغی در پایان با قدردانی از عملکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت کاندیداهایی که تخلفاتی در پرونده آن‌ها وجود دارد گفت: نامزدهایی که در نهایت تأیید صلاحیت می‌شوند باید به درستی تبلیغات انجام دهند اما کسانی که تأیید نمی‌شوند نباید در برابر شورای نگهبان موضع‌گیری کنند.

خراسان شمالی

حجت الاسلام رضا نوری: حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی، همه پرسی برای تایید نظام بود

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در نماز عبادی و سیاسی جمعه اظهارکرد: فضای انتخاباتی در استان تا حدودی داغ شده است اما اجازه انتشار مطالب غیرواقع نسبت به داوطلبانی که صلاحیت آن ها احراز نشده در فضای مجازی و حقیقی نداریم.

حجت الاسلام نوری افزود: داوطلبان و هواداران نامزدهایی که صلاحیت آنان تایید شده نیزقانون را رعایت کنند و سعی نکنند با تهمت زدن و تخریب رقبا خود را بالا بکشند.

وی در ادامه با اشاره به تشییع باشکوه پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: این حضور در واقع همه‌پرسی برای تایید نظام بود.

وی با بیان اینکه باید ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی در جامعه تبیین شود، گفت: یکی از ویژگی های بارز این شهید استعمار ستیزی بود.

امام جمعه موقت بجنورد افزود: سپاه قدس نیز برای مبارزه با استکبار و خنثی کردن توطئه های دشمنان از جمله داعش، ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید جوانان و فرزندان را با مکتب و ویژگی های سردار سلیمانی آشنا کنیم و پرورش دهیم.

اردبیل

 آیت الله سید حسن عاملی: انتخابات، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است/ حمله ایران به عین الاسد، بزرگترین نقطه ضعف آمریکا را مکشوف کرد

به گزارش سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل به جنایات آمریکا در حق ملت ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ این هفته اهانت بزرگی به ملت ما کرد، او جنایاتی در حق ملت ما مرتکب شده که هیچ رئیس جمهور آمریکا تاکنون مرتکب نشده بود،

عاملی در ابتدای سخنان خود به تبیین اهمیت انتخابات و راهکاری‌های انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: انتخابات ظرفیت بزرگی هم برای ما و هم برای دشمن است؛ چراکه حاکمیت ملی ما از طریق انتخابات اعمال می‌شود و انتخابات واقعی و جدی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و بزرگترین تکریم برای ملت ما است.

وی افزود: جدی‌ترین انتخابات دنیا در ایران برگزار می‌شود، در بسیاری از کشورها رؤسای جمهور با تغییر قانون اساسی خود را رئیس مادام العمر کرده‌اند و استقلال تمام قوا را سلب و خود را به فعال ما یشاء تبدیل کرده و حاکمیت ملی را از بین برده‌اند.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: وصف اول نماینده اصلح و نماینده آرمانی این است که انسانی مهذب، خودساخته، خداترس، با تقوا، با ایمان و دارای واهمه قدسی باشد؛ نمایندگی قدرت است و قدرت اگر یله باشد فساد می‌آورد، وزراء و مدیران همه از نماینده حساب می‌برند و این زمینه بدترین انحراف است؛ نماینده بلندگوی جهانی در دست دارد و از این طریق می‌تواند آبروی نظام را بریزد یا برای نظام آبرو درست کند، ممکن است با وقوع یک حادثه به ظاهر ناخوشایند در کشور آن را وسیله جمع‌آوری رأی برای خود نماید و طوری صحبت می‌کند که فیلم آن به کرات از معاندترین کانال‌ها و سایت‌ها پخش شود.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل به جنایات آمریکا در حق ملت ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ این هفته اهانت بزرگی به ملت ما کرد، او جنایاتی در حق ملت ما مرتکب شده که هیچ رئیس جمهور آمریکا تاکنون مرتکب نشده بود،

وی به توییت ترامپ اشاره کرد و گفت: او در توئیت فارسی به ملت ایران عشق و ارادت نشان داد! و گفت: غصه شما را دارم و شما را دوست دارم و می‌خواهم شما به عزت برسید. این اهانت است، چون تحمیق است و تحقیق بدترین اهانت است؛ در حالی که ملت ما هیچ وقت زیر بار این حماقت نمی‌رود.

خطیب نمازجمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به ذکر نکاتی پرداخت و گفت: ترامپ از درگیری نظامی مأیوس است و می‌داند که از جهت نظامی نمی‌تواند با ایران درگیر شود و این از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا است؛ به همین جهت می‌خواهد در داخل ایران با جنگ روانی تفرقه ایجاد کند.

وی افزود: ترامپ باید بداند که ملت ما صورت او را بدون نقاب و بدون روتوش می‌بیند؛ او به شدت عصبانی و مثل انسان مارگزیده است، هیبت و شاخ او شکسته و دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد و لذا مجبور است به فشار اقتصادی و جنگ روانی رو بیاورد، آمریکا اعلام کرده بود ترور سلیمانی شروع عملیات ما است اما بعد از ضربه عین الاسد، پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا با ترامپ جلسه گذاشتند و گفتند الان وقت جنگ با ایران نیست.

عاملی  به حضور نیروهای آمریکایی در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها گفته‌اند، ۳۰ پایگاه با ۱۰۰ هزار نیرو در منطقه دارند و ایران همه آن‌ها را می‌شناسد و با موشک‌های نقطه‌زن همه این پایگا‌ه‌ها را می‌زند؛ از طرفی شروع جنگ، اسرائیل را از بین می‌برد، زدن پهپاد آمریکا و زدن عین الاسد آن‌ها را به شدت ترساند.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها هم دندان تیز کرده بودند که یک‌سره از شر ایران راحت شوند،گفت: اروپایی‌ها که با آمریکا وارد عراق، لیبی و سوریه شدند، می‌خواستند با هواپیماهای جنگی خود از هر طرف وارد ایران شوند و کار را یکسره کنند؛ تهدید سید حسن نصر الله، کمر آن‌ها را شکست و بی‌جا نیست که انگلیس، فوراً حزب الله را تحریم کرد و آمریکا به انگلیس تبریک گفت.

این استاد حوزه و دانشگاه  در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایران با حمله به عین‌الاسد بزرگترین نقطه ضعف آمریکا را برای روسیه و چین مکشوف کرد،  تصریح کرد: می‌گویند این موضوع بالاترین اثر حمله ایران به پایگاه عین الاسد و یک گنجینه بسیار قیمتی برای روسیه و چین است؛ در این حمله ثابت شد که سیستم دفاع هوایی آمریکا کاملاً فشل است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه آمریکا سالانه دو تریلیون دلار بودجه‌ی نظامی را برای خود هزینه می‌کند، اظهار داشت: هزینه نظامی سالانه ایران اصلاً در برابر آن‌ها قابل ذکر نیست، اما با این حال هیمنه آمریکا توسط ایران شکست و معلوم شد عزت با پول و سلاح پیشرفته نیست؛ بعد از بمباران پایگاه آمریکایی در عراق، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت "ما آماده مذاکره بدون شرط با ایران هستیم و راضی نیستیم بیش از این صلح و امنیت جهانی بهم بخورد".

عاملی ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا را از سر ضعف دانست و گفت: آن‌ها سردار ما را شهید کردند با این که با شعار مبارزه با تروریسم به منطقه آمده است و بسیار جای تاسف است که این هفته سردار قاآنی را نیز تهدید به ترور کرده است، ما به ترامپ و تیم تروریست او می‌گوییم انتقام سخت هنوز تمام نشده است؛ آمریکایی‌ها به شدت ترسیده‌اند، هیچ کدام از نیروهای آن‌ها در عراق و سوریه زمینی جابه‌جا نمی‌شوند و تمام پایگاه‌های آن‌ها در منطقه با فاصله ۴۰ سانتی متری در تیررس، هدف و اختیار موشک‌های نقطه زن ما است.

وی خطاب به ترامپ که ادعای خدمت و محبت به ملت ما دارد،‌گفت: کدام کشور با نزدیک‌شدن به آمریکا روی سعادت دیده است که ما دومی آن‌ها باشیم؟! ۵ میلیون انسان مصری در قبرستان‌ها می‌خوابند، در حالی که حسنی مبارک کل کشور را در اختیار آمریکا گذاشت و حتی وقتی به او گفتند چرا سرنوشت ما را آمریکا می‌نویسد؛ گفت: بروید خدا را شکر کنید که آمریکا سرنوشت شما را می‌نویسد!

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: مبارک هنگام سقوط گفت من حالا فهمیدم که هر کس به آمریکا اعتماد کند، آخر سر لخت می‌ماند؛ عربستان بهترین دوست آمریکا است پول‌هایی که عربستان به آن‌ها می‌دهد ما در صورت دوستی با آمریکا نمی‌توانیم به او بدهیم، حالا که با دادن پول آن قدر به آن‌ها اهانت می‌کند اگر به ما دست پیدا کند چه معامله‌ای خواهد کرد؟!

عاملی ادامه داد:‌ عربستان بهترین دوست آمریکا است اما آنچه تحویل می‌گیرد، اهانت پشت اهانت است؛ گاهی پادشاه را به گاو شیرده تشبیه می‌کند، گاهی ادای او را در می‌آورد، برای هر حرکتی از آن‌ها پول می‌خواهد؛ این هفته نیز به خاطر حضور خود در خلیج فارس، پانصد میلیون دلار از عربستان گرفت، ترامپ فقط می‌گیرد و چیزی نمی‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به اینکه ترکیه تمام عیار در خدمت آمریکا است گفت: آمریکا با این وجود در کنگره نسل‌کشی ارامنه را به رسمیت شناخت و ضربه محکمی به ترکیه زد، آذربایجان فرش قرمز برای آمریکا پهن کرده است و به خاطر دل‌خوشی آمریکا کشور خود را در اختیار اسرائیل قرار داده اما آمریکا و اروپا به جد در صدد سرنگونی حکومت فعلی آذربایجان هستند؛ مدام به ارمنی‌های غاصب کمک می‌کنند، مسئولین حکومت جعلی قره باغ را به حضور می‌پذیرند و گروه مینسک آن‌ها ۲۵ سال است که آذربایجان را سینه خیز به دنبال خود می‌کشد و معضل را حل نمی‌کند.

وی افزود: شاه، کل کشور و امکانات کشور پهناور ایران را در اختیار آمریکا گذاشت اما بالاتر از صنعت پیکان به ایران ندادند! بحرین را که استراتژیک‌ترین نقطه دنیا است از ایران جدا کردند، ذوب آهن را هم به ایران ندادند و شاه مجبور شد صنعت ذوب آهن را از شوروی سابق به اصفهان بیاورد؛ ایران در جنگ ویتنام هواپیماها را همراه با با خلبان به آن‌ها داد، در جنگ ظفار هر چه نیرو خواستند به آن‌ها داد اما آمریکایی‌ها یک قدم برای پیشرفت علمی کشور کمک نکردند؛ سرهنگ‌های ما می‌گویند هنگام کار علمی توسط مستشاران آمریکایی ما باید یک کیلومتر از آن‌ها فاصله می‌گرفتیم!

امام جمعه اردبیل اذعان داشت: از عجائب امور این است که سفیر انگلیس لباس مبدل پوشیده و در بین دانشجویان دانشگاه تهران به عنوان معترض و تشویق معترضین حاضر و دستگیر شده و خود را معرفی نکرده است؛ او به عنوان یک تبعه خارجی که مشغول فتنه بوده دستگیر شد، در وهله اول هم انگلیسی صحبت کرده و خود را معرفی نکرده است سپس مجبور شده فارسی صحبت کند و خود را معرفی نماید و نیروهای امنیتی به محض اطلاع که او سفیر است، او را آزاد کرده‌اند، اما نعره انگلیس و آمریکا به آسمان هفتم رفته که خلاف قانون عمل کردید و مطابق قانون اجازه دستگیری سفیر را ندارید.

عاملی گفت:‌ باید به این‌ها گفت آیا شما واقعا به قوانین بین‌المللی پایبند هستید؟ با کدام قانون وارد عراق شده و آنجا را ویرانه کردید؟ با کدام قانون وراد سوریه شدید که حتی حاضر به اجازه از شورای امنیت سازمان ملل هم نشدید؟ با کدام قانون وارد یمن شده‌اید؟ با کدام قانون ۷۰ سال است که فلسطین را اشغال و هفتاد سال است آدم می‌کشید؟ با کدام قانون اصل تحریم را به ایران وضع کردید و هر روز بر آن اضافه می‌کنید؟

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: ملت ما از وقاحت شما به خوبی مطلع است و با این ژست قانون‌مداری شما فریب نمی‌خورد و شما را اول قانون شکن دنیا می‌داند؛ هزاران ننگ و نفرین بر شما باد، مأموریت سفرا در تمام کشورها کاملا معین و مشخص است و حضور سفیر انگلیس در یک اعتراض غیرقانونی نشان می‌دهد که با دستور مستقیم لندن به این اجتماع پیوسته و در حال فیلم‌برداری بوده است، این نهایت ذلت به دولت انگلیس و اهانت به ملت و دولت ایران است و دولت نباید بگذارد او برگردد.

وی خطاب به سفیر انگلیس، بیان داشت:‌ اگر می‌خواستی در تجمعات ایران شرکت کنی؟ چرا ۷ میلیون را کنار گذاشته و به ۷۰ نفر ملحق شدی؟ مگر شما ادعای دموکراسی ندارید، تحقق دموکراسی با ۷ میلیون است یا با ۷۰ نفر؟! و اگر بگوید ما فقط به اپوزیسیون‌های کشورهای دیگر ملحق می‌شویم، به شما می‌گوییم به سفیر خود در پاریس بگویید به اعتراضات میلیونی شنبه‌های پاریس بپیوندد؛ شما که ادعای مبارزه با تروریسم را دارید بهتر بود به تظاهرات میلیونی تشییع سردار سلیمانی بپیوندید که قهرمان جهانی مبارزه با داعش بود.

امام جمعه اردبیل افزود:‌ خوار هستید، خوار خواهید ماند و خوار خواهید مرد؛ ناکام هستید، ناکام خواهید ماند و ناکام خواهید مرد؛ از ملت ایران عصبانی هستید، عصبانی خواهید ماند و از عصبانیت دق خواهید کرد.

یزد

 آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی: شهید سلیمانی الگوی بی نظیر برای مسئولان/مسئولان در هزینه کرد بیت المال دقت کنند

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: مسئولان باید وجهی بر اساس نیاز وجوه در اختیار خود را در زمینه اجرای برنامه‌های مفید و مناسب هزینه کنند.

امام جمعه یزد افزود: در شرایط اقتصادی فعلی  باید مصرف هزینه ها دقیق و در راستای حل مسائل و نیازهای جامعه و آحاد مردم باشد.

وی با بیان این که فلسفه وجودی مدیریت و مسوولیت در نظام اسلامی خدمتگزاری است اظهار داشت:  باید افرادی که در صدر کارها قرار می‌گیرند از فرصت آن برای انجام خدمت خالصانه به مردم استفاده کنند و مسولان در هر پست و مقامی که حضور دارند به خصوص فرمانداران، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و مدیران در مصرف هزینه ها از محل بیت‌المال عمومی دقت کنند تا خدای ناکرده بیهوده مصرف نشود.

ناصری یزدی تصریح کرد: باید قدر مسوولیت را در سایه نظام جمهوری اسلامی که نتیجه ایثار و فداکاری شهیدان است دانست و درست و به جا از آن در راستای خدمت و حل مسائل  مردم بهره گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه به بیان ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخت و گفت: این شهید والامقام به عنوان یک الگوی بی‌نظیر و بی‌بدیل برای عامه مردم و مدیران است و رمز عزت و محبوبیت این شهیید به خاطر اخلاص و ایمان قوی او بود.

ناصری خاطر نشان کرد: وجود این شهید یک الگوی ناب و فرهنگ متعالی است که باید ابعاد آن مورد بررسی و تبیین قرار گیرد و دستمایه مسوولان در کار و اقدام موثر واقع شود.

وی به اهمیت اقتدار نظام در ابعاد مختلف به خصوص فرهنگی، نظامی، سیاسی و علمی اشاره کرد و به مسوولان توصیه کرد برای ارتقای آن تلاش کنند.

امام جمعه یزد از اقدام نیروی هوافضای سپاه در بمباران مواضع آمریکایی‌ها در عراق بعد از شهادت  سردارسلیمانی قدردانی کرد و آن را نتیجه اقتدار ایران و آمادگی نیروهای مسلح دانست.

در حال تکمیل......

,

قزوین

آیت‌الله عابدینی: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبران است/ دعای حضرت زهرا(س) زمین و زمان نمی‌شناسد و امروز شامل حال مومنان می‌شود

به گزارش صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیشتر دعوت‌های خداوند برای توجه به تقوا، دعوت جمعی است و تقوا چیزی است که اگر باهم باشیم، اتفاق می‌افتاد و به کمک هم می‌توانیم باتقوا باشیم.

وی تصریح کرد: اگر همه برای تقوا به میدان بیاییم، این فریضه انجام می‌شود، همانطور که در مسجد، نماز جماعت با حضور جمعی از نمازگزاران انجام می‌شود و اگر همه با هم بسیج شویم، مسجد زنده و پویا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه مبارزه با مفاسد نیازمند خواست همگانی است، بیان کرد: اگر بخواهیم در مبارزه با بدی‌ها قوی بشویم، باید همه با هم همراه شویم و برای ترویج خوبی‌ها نیز همین خواست همگانی لازم است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بسیاری از مسئولان کشور خدمتگزار و سالم هستند، تأکید کرد: اگر یک مسئول هم خلافی را مرتکب شود، اتفاق خوبی نیست و همه باید فریادشان را محکم بر سر کسانی که خلافی را مرتکب می‌شوند، بلند کنند تا دست از مفسده بردارند.

وی با تأکید بر اینکه قدر مدیران لایق و شایسته را می‌دانیم، افزود: بسیاری از مدیران دلسوز، مؤمن و امانت‌دار هستند و همه مردم قدر آنها را می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله دو تاریخ شهادت نقل شده است که تاریخ دوم بیشتر مورد عنایت علما و مورخان دینی ماست. باید بدانیم که این بانوی بزرگوار فرهنگ ما را سر و سامان داده است و ائمه ما فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها هستند که فقط فرزندان نبودند بلکه شاگردان مکتب آن حضرت بودند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها معلمه بودند و فرزندان خود را در مکتب دین تربیت کردند؛ حتی شاگردان ائمه پس از این بانوی بزرگوار نیز خود را شاگرد ایشان معرفی می‌کردند. حضرت زهرا(س) حقوق بسیاری بر گردن ما دارند و ما هرچه داریم از ایشان و فرزندان بزرگوارشان است.

وی با بیان اینکه ریشه تمام عزت و سربلندی و اقتدار و ارزش‌های معنوی و اخلاقی به حضرت فاطمه(س) و خاندان ایشان برمی‌گردد؛ ادامه داد: خدای متعال درباره حضرت مریم (س) که صحبت می‌کنند می‌فرماید ملائکه به مریم گفتند که خدا تو را انتخاب کرده و از همه اهل عالم بالاتر و پاکتر و بافضیلت‌تر قرار داده است.

عابدینی اذعان کرد: زمانی که خدای متعال از حضرت زهرا(س) و خاندانش صحبت می‌کند بدون واسطه و بدون حضور ملائکه سخن می‌گوید و می‌فرماید که خدای متعال شما را پاک و مطهر و برتر بر همه جهانیان قرار داده است. یعنی این شان عظیم را برای این خاندان قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: فاطمه زهرا(س) دختر پیامبری است که که خداوند فرموده است ای پیامبر(ص) به همه مردم بگو من فرستاده‌ای برای جهانیان هستم. اما درباره حضرت عیسی(ع) فرزند حضرت مریم سلام الله خداوند فقط بنی‌اسرائیل را مخاطب قرار می‌دهد و حضرت عیسی(ع) را پیامبر همین قوم معرفی می‌کند.

وی یادآور شد: خداوند پیامبر اسلام را رحمه للعالمین معرفی می‌کند که حضرت زهرا سلام الله دختر چنین پیامبری است و معلم و نشردهنده چنین فرهنگی است. در روایت داریم زمانی که از ائمه سوال شد که سیده نساءالعالمین حضرت زهرا(س) یا حضرت مریم(ع) است؟ ایشان فرمودند هر دوی این عزیزان. اما حضرت مریم(ع) سیده نساءالعالمین زمان خودش بود اما حضرت فاطمه زهرا (س) سیده نساءالعالمین است از اول دنیا تا پایان جهان که محدودیت زمانی ندارد.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: حتی در برخی از روایت می‌خوانیم که حضرت زهرا(س) سیده نساءالعالمین اهل بهشت هم است یعنی این موقعیت بزرگ را این بانوی بزرگوار داراست. ما هرچه از عاشورا و غدیر و امام حسن مجتبی و قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) و ائمه اطهار(ع) داریم همه از وجود بابرکت این بانوی بزرگوار است ایشان شجره طیبه بابرکتی برای اسلام و شیعیان است.

عابدینی بیان کرد: امام حسین(ع) از برادرشان امام حسن(ع) نقل می‌کنند که مادرم فاطمه را دیدم که در حال عبادت بودند و پشت سر هم مشغول رکوع و سجده بودند تا اینکه روشنایی صبح آشکار شد و دیدم که مادرم برای مؤمنان زن و مرد دعا می‌کند و همانند رسول اکرم(ص) که رسالتشان زمین و زمان نمی‌شناسد، دعای حضرت فاطمه(س) نیز زمین و زمان نمی‌شناسد و امروز نیز شامل حال مؤمنان می‌شود.

خطیب جمعه قزوین افزود: امام حسن(ع) می‌فرمایند حضرت فاطمه(س) خیلی‌ها را در دعایشان نام می‌بردند اما برای خودشان دعا نکردند و وقتی از ایشان علت این کار را سؤال کردم، فرمودند اول همسایه بعدا خودمان و این همان فرهنگ فاطمی است.

وی اضافه کرد: در مقابل فرهنگ فاطمی فرهنگی قرار دارد که از دورترین نقاط دنیا هواپیمای جنگی، بالگردها و سلاح‌های کشتار جمعی و ناوهای هواپیمابر برای جنگ، آشوب و فتنه را بسیج کرده‌اند تا خون بریزند و ناامنی ایجاد کنند در حالی که فرهنگ فاطمی می گوید اول باید دیگران به آسایش و راحتی برسند، سپس خودمان.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند اراده کرده است تا زمین را از لوس وجود مشرکان، کفار و ستمکاران و متعدیان به حقوق مردم، پاک کند و زمین در اختیار اهل تقوا باشد و رهبری فرمودند که اقتدار حقیقی، اقتدار فرهنگی و معنوی است و قدرت حقیقی این گونه است.

امام جمعه قزوین تشریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب تأکید کردند که ملت ایران باید اراده کنند تا قوی شوند و راه مهمی است که در پیش ملت ایران قرار دارد و همه باید تلاش کنیم تا به قدرت و عزت برسیم و آیات و روایات و سیره انبیاء نیز همین را از ما می‌خواهد.

وی به قیام مردم عراق علیه سیاست‌های امریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبرانی است که نمی‌خواهند کشورهای اسلامی آزادی، عزت، آرامش، پیشرفت و استقلال داشته باشند و این حرکت، بسیار ارزشمند است و ان‌شاءالله خداوند به حرکت آنها برکت و عزت بیشتر بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به وجود دغدغه‌های محیط زیستی در استان قزوین گفت: حوزه محیط زیست جز با مشارکت مردم و رسانه‌های استان و متدینین و همه دغدغه مندان حل نمی‌شود. باید هرکجا که شاهد ظلم به محیط زیست بودیم اطلاع رسانی کنیم و اجازه ندهیم به شرایطی برسیم که نفس کشیدن برای ما تنگ شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نباید اجازه دهیم آب ما آلوده شود و خاک ما تبدیل به ریزگرد شود و اجازه نفس کشیدن را به ما ندهد اگر همگان برای رفع این مشکلات محیط زیستی بسیج نشویم آب و خاک و نفسمان بند خواهد آمد. باید بحث محیط زیست را جدی بگیریم.

وی درباره کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اذعان کرد: کمک به سیل زدگان از سوی مردم استان قزوین بسیار عالی بود که سری اول این کمک‌ها هفته گذشته ارسال شد و نتایج خوبی به دنبال داشت.

عابدینی در پایان گفت: البته نباید همه تقصیرات را از وقوع سیل بدانیم بلکه خانه‌هایی که استحکام لازم را ندارد با کوچکترین حرکتی تخریب شده است و مردمی که در فقر و فلاکت زندگی می‌کنند و این فضا فرصتی برای همه ما ایجاد کرده است که بتوانیم کمک کنیم این مردم از فقر شدید نجات پیدا کنند.

مازندران

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی: ​یوم‌الله سقوط فرعونیان زمان نزدیک است/ خروج تحقیرآمیز آمریکا از منطقه با حضور میلیونی مردم عراق


به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری، با اشاره به آیاتی از سوره اعراف، اظهار کرد: لباس ظاهری جسم انسان را می‌پوشاند، لباس باطنی برای انسان همان تقواست که عیوب انسان را پوشانده و مایه زینت انسان است.

وی افزود: همان‌طوری که برای لباس ظاهری اهمیت قائلیم، باید به لباس باطنی هم اهمیت بدهیم، آدمی بعد از مرگ به آنچه که از پیش فرستاده نیاز دارد، اگر کسی اعمال ناشایست انجام داد در آخرت نسبت به این اعمال خود به قدری اظهار تنفر دارد که آرزو می‌کند، بین او و عملش قرن‌ها فاصله باشد.

محمدی‌ لائینی تصریح کرد: روز قیامت افراد کار خوب و بد را حاضر می‌بیند، خدای متعال حرف و سنت خود را عوض نمی‌کند اگر وعده پاداش به نیکوکاران و مجازات به بدکاران در دنیا داده، حتما عملی خواهد شد، کسی که حرفش راست و منفعل از تهدید نیست نباید تغییرش بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با اشاره به وقایع اخیر گفت: در هم کوبیده شدن پایگاه هوایی عین‌الاسد منجر به خلق یوم‌الله شد، ملت ایران مکرر یوم‌الله خلق می‌کنند که نشان‌دهنده ظرفیت بالا و برجستگی والای مردم ولایی ماست.

 محمدی‌لائینی اظهار کرد: شرافت و عزتی که در پرتو اطاعت خدا به‌دست می‌آید، حقیقی است و راه‌های دیگر پوشالی و سراب است.
وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در فاطمیه دوم، افزود: ایشان پرورشگاه اولاد امت اسلامی هستند، ائمه اطهار در دامن این مادر پرورش یافتند، مردم محب اهل بیت در فاطمیه اول تا سوم مجالسی داشتند و در راستای عزاداری فاطمی شعائر مکتب فاطمی را ترویج کرده‌اند.

محمدی‌لائینی گفت: حماسه ششم بهمن شهرستان آمل بسیار باشکوه بوده و برای همه ملت ایران است بیانگر این است که چگونه از آرمان‌شان در مقابل فتنه‌ها حمایت کردند و تجلیلی که مردم در بحث تشییع پیکر پاک شهیدان داشتند نیز نمونه دیگری از ایستادگی پای آرمان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب فاطمه الزهرا (س) مکتب مقاومت است، انقلاب اسلامی همچون پدیده زنده همواره در حال تصحیح خطاهای خویش است و به نقدها عکس‌العمل مثبت نشان می‌دهد، ویژگی انقلاب این است که عقب‌نشینی نمی‌کند و از ارزش‌ها فاصله نمی‌گیرد.

محمدی‌لائینی عنوان کرد: ادامه مکتب انبیا و اولیا همین مکتب مقاومت با وجود تحمل سختی‌ها است، اما جذابیت دارد، مقاومت نیاز به قوت دارد، علت عصبانیت آمریکا از ملت ایران از جذابیت ناشی از ایستادگی یک نظام مستقل از یک قلدر سر گردنه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سخنان اخیر مقام رهبری، گفت: تنها راه برای ملت ما قوی شدن در همه حوزه‌ها است، که همین هزینه‌ها تبدیل به قدرت می‌شود، که امروز شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی خطرناکتر است،  ما به دشمن می‌گوییم، ایران قوی است و یوم‌الله سقوط شما فرعونیان زمان هم نزدیک خواهد بود.

زنجان

آیت الله خاتمی: اقدام موشکی سپاه لرزه بر اندام دشمنان انداخته است

به گزارش موج رسا; آیت‌الله خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه شهید والامقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی نیروی بدون مرز جمهوری اسلامی ایران بودند اظهار کرد: نیروهای سپاه قدس نیروهای بدون مرز هستند و در قدم اول از کرامت انسانی حمایت می‌کنند در حالی که مرز جغرافیایی،فرهنگی، سیاسی و غیره برای آنان وجود ندارد چرا که حفظ کرامت همه انسان‌ها در دین اسلام سفارش شده است.

وی با تاکید براینکه دشمنان اسلام بعد از اقدام سپاه به وحشت افتادند افزود: رژیم جعلی صهیونیست از فعالیت سپاه قدس به لرزه درآمدند و اکنون به گوشه‌ای از نیروی سپاه پاسداران پی‌بردند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از مزایای این اقدام بزرگ سپاه خروج آمریکا از منطقه است افزود: این امر در حال تحقق یافتن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به علت برودت هوا مصرف گاز افزایش یافته است افزود: الگوی مصرف گاز باید مراعات شود؛ چرا که استفاده بیش از حد اسراف است و انتظار می‌رود در همه بخش‌ها الگوی مصرف رعایت شود تا مشکلی در تامین گاز ایجاد نشود.

خاتمی با اشاره به اینکه زندگی حضرت صدیقه کبرا سلام‌الله علیها الگوی برجسته و شاخصی برای زنان و مردان در همه تاریخ بوده است افزود: عمر کوتاه اما پربرکت حضرت زهرا(س) الگو و سبک زندگی برای همه انسان‌ها است و مردم ما با ارادت به پیامبر اکرم(ص) و ائمه به ایام فاطمیه اول و دوم احترام گذاشته و مراسم عزاداری برگزار می‌کنند و شناخت از  اهداف اقدامات این بانوی بزرگوار سبب هدایت می‌شود.

وی حفظ اسلام و پاسداری از مکتب امامت و ولایت از دلایل مهم شهادت حضرت فاطمه(س) دانست و ادامه داد: فاطمه زهرا(س) برای اینکه صدای اعتراض خود را برساند در مسجدالنبی و نیز در جمع زنان انصار و مهاجر سخنرانی کردند.

امام جمعه زنجان در ادامه به موضوع مهم فرهنگ در جامعه اشاره و به اقتدار فرهنگی تاکید و گفت: اقتدار فرهنگی زمینه‌ساز تعالی است و جامعه اسلامی باید قوی و غنی باشد تا توزیع عدالت شیرین باشد؛ چرا که توزیع فقر در جامعه اسلامی پسندیده نیست. 

وی خود باوری را مقوله مهمی عنوان کرد و افزود: با خودباوری در برابر همه مشکلات می‌تواند ایستاد همانگونه که اگر خودباری نداشتیم نمی‌توانستیم به دانش روز تولید موشک‌ برسیم و از کشورمان دفاع کنیم.

خاتمی اقتدار عمومی را مسئله مهمی عنوان کرد و گفت: اقتدار عمومی شامل اقتدار درونی، سیاسی، اقتصادی و غیره بوده که در راستای خودباوری اتفاق می‌افتد.

سمنان

 آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی: نماینده معامله‌گر نمی‌تواند نماینده مردم باشد/ کاندیداهای رد صلاحیت‌شده در برابر شورای نگهبان موضع نگیرند

به گزارش مرآت، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ظهر امروز در آیین عبادی‌سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان تصریح کرد: آزادی قدس و نجات فلسطین و نیز اخراج آمریکا از منطقه از جمله پیامدهای به شهادت رساندن سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

آیت‌الله شاهچراغی با یادآوری حضور چشم‌گیر مردم در نماز جمعه هفته گذشته به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: دست‌کم سه برابر جمعیت استان سمنان در نماز جمعه هفته گذشته تهران شرکت کردند.

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های پرشمار رهبر انقلاب در قبال اقدامات اروپایی‌ها گفت: با وجود موضع‌گیری‌های فراوانِ پیشین، معظم‌له در نماز جمعه هفته گذشته به شدت به برخی کشورهای اروپای از جمله انگلیس خبیث و آلمان و فرانسه که در دوران دفاع مقدس به شدت از صدام حمایت کرده بودند، تاختند.

امام جمعه سمنان با تأکید بر این که این کشورهای اروپایی نوکران آمریکا هستند گفت: دشمنان می‌گفتند ملت ایران به زانو درآمده است حال آن که ملت ایران آمریکا را به زانو درآورده است.

آیت‌الله شاهچراغی خطاب به مسئولان اظهار داشت: اگر تا کنون به اروپا امیدوار بودید، دیگر اکنون باید از اروپا قطع‌امید کنید؛ ملت ایران نیز هرگز به اروپایی‌ها امید نبسته بودند.

وی با تصریح بر این که مسئولانی که دل در گرو اروپایی‌ها داشتند باید استغفار کنند گفت: البته ما نمی‌گوییم آن‌ها قصد خیانت داشته‌اند؛ آن‌ها می‌خواستند خدمت کنند اما اکنون که ماهیت اروپا آشکار شده باید از رویکردهای پیشین خود استغفار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در ادامه با بیان این که فلسفه شورای نگهبان این است که امکان انتخاب نمایندگانی سالم، انقلابی و مردمی را برای مردم فراهم کند گفت: مردم نماینده‌ای که معامله‌گر باشد را قبول ندارند و چنین نماینده‌ای نمی‌تواند نماینده مردم باشد.

آیت‌الله شاهچراغی در پایان با قدردانی از عملکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت کاندیداهایی که تخلفاتی در پرونده آن‌ها وجود دارد گفت: نامزدهایی که در نهایت تأیید صلاحیت می‌شوند باید به درستی تبلیغات انجام دهند اما کسانی که تأیید نمی‌شوند نباید در برابر شورای نگهبان موضع‌گیری کنند.

خراسان شمالی

حجت الاسلام رضا نوری: حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی، همه پرسی برای تایید نظام بود

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در نماز عبادی و سیاسی جمعه اظهارکرد: فضای انتخاباتی در استان تا حدودی داغ شده است اما اجازه انتشار مطالب غیرواقع نسبت به داوطلبانی که صلاحیت آن ها احراز نشده در فضای مجازی و حقیقی نداریم.

حجت الاسلام نوری افزود: داوطلبان و هواداران نامزدهایی که صلاحیت آنان تایید شده نیزقانون را رعایت کنند و سعی نکنند با تهمت زدن و تخریب رقبا خود را بالا بکشند.

وی در ادامه با اشاره به تشییع باشکوه پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: این حضور در واقع همه‌پرسی برای تایید نظام بود.

وی با بیان اینکه باید ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی در جامعه تبیین شود، گفت: یکی از ویژگی های بارز این شهید استعمار ستیزی بود.

امام جمعه موقت بجنورد افزود: سپاه قدس نیز برای مبارزه با استکبار و خنثی کردن توطئه های دشمنان از جمله داعش، ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید جوانان و فرزندان را با مکتب و ویژگی های سردار سلیمانی آشنا کنیم و پرورش دهیم.

اردبیل

 آیت الله سید حسن عاملی: انتخابات، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است/ حمله ایران به عین الاسد، بزرگترین نقطه ضعف آمریکا را مکشوف کرد

به گزارش سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل به جنایات آمریکا در حق ملت ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ این هفته اهانت بزرگی به ملت ما کرد، او جنایاتی در حق ملت ما مرتکب شده که هیچ رئیس جمهور آمریکا تاکنون مرتکب نشده بود،

عاملی در ابتدای سخنان خود به تبیین اهمیت انتخابات و راهکاری‌های انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: انتخابات ظرفیت بزرگی هم برای ما و هم برای دشمن است؛ چراکه حاکمیت ملی ما از طریق انتخابات اعمال می‌شود و انتخابات واقعی و جدی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و بزرگترین تکریم برای ملت ما است.

وی افزود: جدی‌ترین انتخابات دنیا در ایران برگزار می‌شود، در بسیاری از کشورها رؤسای جمهور با تغییر قانون اساسی خود را رئیس مادام العمر کرده‌اند و استقلال تمام قوا را سلب و خود را به فعال ما یشاء تبدیل کرده و حاکمیت ملی را از بین برده‌اند.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: وصف اول نماینده اصلح و نماینده آرمانی این است که انسانی مهذب، خودساخته، خداترس، با تقوا، با ایمان و دارای واهمه قدسی باشد؛ نمایندگی قدرت است و قدرت اگر یله باشد فساد می‌آورد، وزراء و مدیران همه از نماینده حساب می‌برند و این زمینه بدترین انحراف است؛ نماینده بلندگوی جهانی در دست دارد و از این طریق می‌تواند آبروی نظام را بریزد یا برای نظام آبرو درست کند، ممکن است با وقوع یک حادثه به ظاهر ناخوشایند در کشور آن را وسیله جمع‌آوری رأی برای خود نماید و طوری صحبت می‌کند که فیلم آن به کرات از معاندترین کانال‌ها و سایت‌ها پخش شود.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل به جنایات آمریکا در حق ملت ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ این هفته اهانت بزرگی به ملت ما کرد، او جنایاتی در حق ملت ما مرتکب شده که هیچ رئیس جمهور آمریکا تاکنون مرتکب نشده بود،

وی به توییت ترامپ اشاره کرد و گفت: او در توئیت فارسی به ملت ایران عشق و ارادت نشان داد! و گفت: غصه شما را دارم و شما را دوست دارم و می‌خواهم شما به عزت برسید. این اهانت است، چون تحمیق است و تحقیق بدترین اهانت است؛ در حالی که ملت ما هیچ وقت زیر بار این حماقت نمی‌رود.

خطیب نمازجمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به ذکر نکاتی پرداخت و گفت: ترامپ از درگیری نظامی مأیوس است و می‌داند که از جهت نظامی نمی‌تواند با ایران درگیر شود و این از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا است؛ به همین جهت می‌خواهد در داخل ایران با جنگ روانی تفرقه ایجاد کند.

وی افزود: ترامپ باید بداند که ملت ما صورت او را بدون نقاب و بدون روتوش می‌بیند؛ او به شدت عصبانی و مثل انسان مارگزیده است، هیبت و شاخ او شکسته و دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد و لذا مجبور است به فشار اقتصادی و جنگ روانی رو بیاورد، آمریکا اعلام کرده بود ترور سلیمانی شروع عملیات ما است اما بعد از ضربه عین الاسد، پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا با ترامپ جلسه گذاشتند و گفتند الان وقت جنگ با ایران نیست.

عاملی  به حضور نیروهای آمریکایی در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها گفته‌اند، ۳۰ پایگاه با ۱۰۰ هزار نیرو در منطقه دارند و ایران همه آن‌ها را می‌شناسد و با موشک‌های نقطه‌زن همه این پایگا‌ه‌ها را می‌زند؛ از طرفی شروع جنگ، اسرائیل را از بین می‌برد، زدن پهپاد آمریکا و زدن عین الاسد آن‌ها را به شدت ترساند.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها هم دندان تیز کرده بودند که یک‌سره از شر ایران راحت شوند،گفت: اروپایی‌ها که با آمریکا وارد عراق، لیبی و سوریه شدند، می‌خواستند با هواپیماهای جنگی خود از هر طرف وارد ایران شوند و کار را یکسره کنند؛ تهدید سید حسن نصر الله، کمر آن‌ها را شکست و بی‌جا نیست که انگلیس، فوراً حزب الله را تحریم کرد و آمریکا به انگلیس تبریک گفت.

این استاد حوزه و دانشگاه  در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایران با حمله به عین‌الاسد بزرگترین نقطه ضعف آمریکا را برای روسیه و چین مکشوف کرد،  تصریح کرد: می‌گویند این موضوع بالاترین اثر حمله ایران به پایگاه عین الاسد و یک گنجینه بسیار قیمتی برای روسیه و چین است؛ در این حمله ثابت شد که سیستم دفاع هوایی آمریکا کاملاً فشل است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه آمریکا سالانه دو تریلیون دلار بودجه‌ی نظامی را برای خود هزینه می‌کند، اظهار داشت: هزینه نظامی سالانه ایران اصلاً در برابر آن‌ها قابل ذکر نیست، اما با این حال هیمنه آمریکا توسط ایران شکست و معلوم شد عزت با پول و سلاح پیشرفته نیست؛ بعد از بمباران پایگاه آمریکایی در عراق، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت "ما آماده مذاکره بدون شرط با ایران هستیم و راضی نیستیم بیش از این صلح و امنیت جهانی بهم بخورد".

عاملی ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا را از سر ضعف دانست و گفت: آن‌ها سردار ما را شهید کردند با این که با شعار مبارزه با تروریسم به منطقه آمده است و بسیار جای تاسف است که این هفته سردار قاآنی را نیز تهدید به ترور کرده است، ما به ترامپ و تیم تروریست او می‌گوییم انتقام سخت هنوز تمام نشده است؛ آمریکایی‌ها به شدت ترسیده‌اند، هیچ کدام از نیروهای آن‌ها در عراق و سوریه زمینی جابه‌جا نمی‌شوند و تمام پایگاه‌های آن‌ها در منطقه با فاصله ۴۰ سانتی متری در تیررس، هدف و اختیار موشک‌های نقطه زن ما است.

وی خطاب به ترامپ که ادعای خدمت و محبت به ملت ما دارد،‌گفت: کدام کشور با نزدیک‌شدن به آمریکا روی سعادت دیده است که ما دومی آن‌ها باشیم؟! ۵ میلیون انسان مصری در قبرستان‌ها می‌خوابند، در حالی که حسنی مبارک کل کشور را در اختیار آمریکا گذاشت و حتی وقتی به او گفتند چرا سرنوشت ما را آمریکا می‌نویسد؛ گفت: بروید خدا را شکر کنید که آمریکا سرنوشت شما را می‌نویسد!

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: مبارک هنگام سقوط گفت من حالا فهمیدم که هر کس به آمریکا اعتماد کند، آخر سر لخت می‌ماند؛ عربستان بهترین دوست آمریکا است پول‌هایی که عربستان به آن‌ها می‌دهد ما در صورت دوستی با آمریکا نمی‌توانیم به او بدهیم، حالا که با دادن پول آن قدر به آن‌ها اهانت می‌کند اگر به ما دست پیدا کند چه معامله‌ای خواهد کرد؟!

عاملی ادامه داد:‌ عربستان بهترین دوست آمریکا است اما آنچه تحویل می‌گیرد، اهانت پشت اهانت است؛ گاهی پادشاه را به گاو شیرده تشبیه می‌کند، گاهی ادای او را در می‌آورد، برای هر حرکتی از آن‌ها پول می‌خواهد؛ این هفته نیز به خاطر حضور خود در خلیج فارس، پانصد میلیون دلار از عربستان گرفت، ترامپ فقط می‌گیرد و چیزی نمی‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به اینکه ترکیه تمام عیار در خدمت آمریکا است گفت: آمریکا با این وجود در کنگره نسل‌کشی ارامنه را به رسمیت شناخت و ضربه محکمی به ترکیه زد، آذربایجان فرش قرمز برای آمریکا پهن کرده است و به خاطر دل‌خوشی آمریکا کشور خود را در اختیار اسرائیل قرار داده اما آمریکا و اروپا به جد در صدد سرنگونی حکومت فعلی آذربایجان هستند؛ مدام به ارمنی‌های غاصب کمک می‌کنند، مسئولین حکومت جعلی قره باغ را به حضور می‌پذیرند و گروه مینسک آن‌ها ۲۵ سال است که آذربایجان را سینه خیز به دنبال خود می‌کشد و معضل را حل نمی‌کند.

وی افزود: شاه، کل کشور و امکانات کشور پهناور ایران را در اختیار آمریکا گذاشت اما بالاتر از صنعت پیکان به ایران ندادند! بحرین را که استراتژیک‌ترین نقطه دنیا است از ایران جدا کردند، ذوب آهن را هم به ایران ندادند و شاه مجبور شد صنعت ذوب آهن را از شوروی سابق به اصفهان بیاورد؛ ایران در جنگ ویتنام هواپیماها را همراه با با خلبان به آن‌ها داد، در جنگ ظفار هر چه نیرو خواستند به آن‌ها داد اما آمریکایی‌ها یک قدم برای پیشرفت علمی کشور کمک نکردند؛ سرهنگ‌های ما می‌گویند هنگام کار علمی توسط مستشاران آمریکایی ما باید یک کیلومتر از آن‌ها فاصله می‌گرفتیم!

امام جمعه اردبیل اذعان داشت: از عجائب امور این است که سفیر انگلیس لباس مبدل پوشیده و در بین دانشجویان دانشگاه تهران به عنوان معترض و تشویق معترضین حاضر و دستگیر شده و خود را معرفی نکرده است؛ او به عنوان یک تبعه خارجی که مشغول فتنه بوده دستگیر شد، در وهله اول هم انگلیسی صحبت کرده و خود را معرفی نکرده است سپس مجبور شده فارسی صحبت کند و خود را معرفی نماید و نیروهای امنیتی به محض اطلاع که او سفیر است، او را آزاد کرده‌اند، اما نعره انگلیس و آمریکا به آسمان هفتم رفته که خلاف قانون عمل کردید و مطابق قانون اجازه دستگیری سفیر را ندارید.

عاملی گفت:‌ باید به این‌ها گفت آیا شما واقعا به قوانین بین‌المللی پایبند هستید؟ با کدام قانون وارد عراق شده و آنجا را ویرانه کردید؟ با کدام قانون وراد سوریه شدید که حتی حاضر به اجازه از شورای امنیت سازمان ملل هم نشدید؟ با کدام قانون وارد یمن شده‌اید؟ با کدام قانون ۷۰ سال است که فلسطین را اشغال و هفتاد سال است آدم می‌کشید؟ با کدام قانون اصل تحریم را به ایران وضع کردید و هر روز بر آن اضافه می‌کنید؟

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: ملت ما از وقاحت شما به خوبی مطلع است و با این ژست قانون‌مداری شما فریب نمی‌خورد و شما را اول قانون شکن دنیا می‌داند؛ هزاران ننگ و نفرین بر شما باد، مأموریت سفرا در تمام کشورها کاملا معین و مشخص است و حضور سفیر انگلیس در یک اعتراض غیرقانونی نشان می‌دهد که با دستور مستقیم لندن به این اجتماع پیوسته و در حال فیلم‌برداری بوده است، این نهایت ذلت به دولت انگلیس و اهانت به ملت و دولت ایران است و دولت نباید بگذارد او برگردد.

وی خطاب به سفیر انگلیس، بیان داشت:‌ اگر می‌خواستی در تجمعات ایران شرکت کنی؟ چرا ۷ میلیون را کنار گذاشته و به ۷۰ نفر ملحق شدی؟ مگر شما ادعای دموکراسی ندارید، تحقق دموکراسی با ۷ میلیون است یا با ۷۰ نفر؟! و اگر بگوید ما فقط به اپوزیسیون‌های کشورهای دیگر ملحق می‌شویم، به شما می‌گوییم به سفیر خود در پاریس بگویید به اعتراضات میلیونی شنبه‌های پاریس بپیوندد؛ شما که ادعای مبارزه با تروریسم را دارید بهتر بود به تظاهرات میلیونی تشییع سردار سلیمانی بپیوندید که قهرمان جهانی مبارزه با داعش بود.

امام جمعه اردبیل افزود:‌ خوار هستید، خوار خواهید ماند و خوار خواهید مرد؛ ناکام هستید، ناکام خواهید ماند و ناکام خواهید مرد؛ از ملت ایران عصبانی هستید، عصبانی خواهید ماند و از عصبانیت دق خواهید کرد.

یزد

 آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی: شهید سلیمانی الگوی بی نظیر برای مسئولان/مسئولان در هزینه کرد بیت المال دقت کنند

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: مسئولان باید وجهی بر اساس نیاز وجوه در اختیار خود را در زمینه اجرای برنامه‌های مفید و مناسب هزینه کنند.

امام جمعه یزد افزود: در شرایط اقتصادی فعلی  باید مصرف هزینه ها دقیق و در راستای حل مسائل و نیازهای جامعه و آحاد مردم باشد.

وی با بیان این که فلسفه وجودی مدیریت و مسوولیت در نظام اسلامی خدمتگزاری است اظهار داشت:  باید افرادی که در صدر کارها قرار می‌گیرند از فرصت آن برای انجام خدمت خالصانه به مردم استفاده کنند و مسولان در هر پست و مقامی که حضور دارند به خصوص فرمانداران، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و مدیران در مصرف هزینه ها از محل بیت‌المال عمومی دقت کنند تا خدای ناکرده بیهوده مصرف نشود.

ناصری یزدی تصریح کرد: باید قدر مسوولیت را در سایه نظام جمهوری اسلامی که نتیجه ایثار و فداکاری شهیدان است دانست و درست و به جا از آن در راستای خدمت و حل مسائل  مردم بهره گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه به بیان ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخت و گفت: این شهید والامقام به عنوان یک الگوی بی‌نظیر و بی‌بدیل برای عامه مردم و مدیران است و رمز عزت و محبوبیت این شهیید به خاطر اخلاص و ایمان قوی او بود.

ناصری خاطر نشان کرد: وجود این شهید یک الگوی ناب و فرهنگ متعالی است که باید ابعاد آن مورد بررسی و تبیین قرار گیرد و دستمایه مسوولان در کار و اقدام موثر واقع شود.

وی به اهمیت اقتدار نظام در ابعاد مختلف به خصوص فرهنگی، نظامی، سیاسی و علمی اشاره کرد و به مسوولان توصیه کرد برای ارتقای آن تلاش کنند.

امام جمعه یزد از اقدام نیروی هوافضای سپاه در بمباران مواضع آمریکایی‌ها در عراق بعد از شهادت  سردارسلیمانی قدردانی کرد و آن را نتیجه اقتدار ایران و آمادگی نیروهای مسلح دانست.

در حال تکمیل......

,

قزوین

, قزوین,

آیت‌الله عابدینی: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبران است/ دعای حضرت زهرا(س) زمین و زمان نمی‌شناسد و امروز شامل حال مومنان می‌شود

, آیت‌الله عابدینی: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبران است/ دعای حضرت زهرا(س) زمین و زمان نمی‌شناسد و امروز شامل حال مومنان می‌شود, آیت‌الله عابدینی: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبران است/ دعای حضرت زهرا(س) زمین و زمان نمی‌شناسد و امروز شامل حال مومنان می‌شود,

به گزارش صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیشتر دعوت‌های خداوند برای توجه به تقوا، دعوت جمعی است و تقوا چیزی است که اگر باهم باشیم، اتفاق می‌افتاد و به کمک هم می‌توانیم باتقوا باشیم.

, صبح قزوین,

وی تصریح کرد: اگر همه برای تقوا به میدان بیاییم، این فریضه انجام می‌شود، همانطور که در مسجد، نماز جماعت با حضور جمعی از نمازگزاران انجام می‌شود و اگر همه با هم بسیج شویم، مسجد زنده و پویا می‌شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه مبارزه با مفاسد نیازمند خواست همگانی است، بیان کرد: اگر بخواهیم در مبارزه با بدی‌ها قوی بشویم، باید همه با هم همراه شویم و برای ترویج خوبی‌ها نیز همین خواست همگانی لازم است.

,

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بسیاری از مسئولان کشور خدمتگزار و سالم هستند، تأکید کرد: اگر یک مسئول هم خلافی را مرتکب شود، اتفاق خوبی نیست و همه باید فریادشان را محکم بر سر کسانی که خلافی را مرتکب می‌شوند، بلند کنند تا دست از مفسده بردارند.

,

وی با تأکید بر اینکه قدر مدیران لایق و شایسته را می‌دانیم، افزود: بسیاری از مدیران دلسوز، مؤمن و امانت‌دار هستند و همه مردم قدر آنها را می‌دانند.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله دو تاریخ شهادت نقل شده است که تاریخ دوم بیشتر مورد عنایت علما و مورخان دینی ماست. باید بدانیم که این بانوی بزرگوار فرهنگ ما را سر و سامان داده است و ائمه ما فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها هستند که فقط فرزندان نبودند بلکه شاگردان مکتب آن حضرت بودند.

,

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها معلمه بودند و فرزندان خود را در مکتب دین تربیت کردند؛ حتی شاگردان ائمه پس از این بانوی بزرگوار نیز خود را شاگرد ایشان معرفی می‌کردند. حضرت زهرا(س) حقوق بسیاری بر گردن ما دارند و ما هرچه داریم از ایشان و فرزندان بزرگوارشان است.

,

وی با بیان اینکه ریشه تمام عزت و سربلندی و اقتدار و ارزش‌های معنوی و اخلاقی به حضرت فاطمه(س) و خاندان ایشان برمی‌گردد؛ ادامه داد: خدای متعال درباره حضرت مریم (س) که صحبت می‌کنند می‌فرماید ملائکه به مریم گفتند که خدا تو را انتخاب کرده و از همه اهل عالم بالاتر و پاکتر و بافضیلت‌تر قرار داده است.

,

عابدینی اذعان کرد: زمانی که خدای متعال از حضرت زهرا(س) و خاندانش صحبت می‌کند بدون واسطه و بدون حضور ملائکه سخن می‌گوید و می‌فرماید که خدای متعال شما را پاک و مطهر و برتر بر همه جهانیان قرار داده است. یعنی این شان عظیم را برای این خاندان قرار داد.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: فاطمه زهرا(س) دختر پیامبری است که که خداوند فرموده است ای پیامبر(ص) به همه مردم بگو من فرستاده‌ای برای جهانیان هستم. اما درباره حضرت عیسی(ع) فرزند حضرت مریم سلام الله خداوند فقط بنی‌اسرائیل را مخاطب قرار می‌دهد و حضرت عیسی(ع) را پیامبر همین قوم معرفی می‌کند.

,

وی یادآور شد: خداوند پیامبر اسلام را رحمه للعالمین معرفی می‌کند که حضرت زهرا سلام الله دختر چنین پیامبری است و معلم و نشردهنده چنین فرهنگی است. در روایت داریم زمانی که از ائمه سوال شد که سیده نساءالعالمین حضرت زهرا(س) یا حضرت مریم(ع) است؟ ایشان فرمودند هر دوی این عزیزان. اما حضرت مریم(ع) سیده نساءالعالمین زمان خودش بود اما حضرت فاطمه زهرا (س) سیده نساءالعالمین است از اول دنیا تا پایان جهان که محدودیت زمانی ندارد.

,

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: حتی در برخی از روایت می‌خوانیم که حضرت زهرا(س) سیده نساءالعالمین اهل بهشت هم است یعنی این موقعیت بزرگ را این بانوی بزرگوار داراست. ما هرچه از عاشورا و غدیر و امام حسن مجتبی و قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) و ائمه اطهار(ع) داریم همه از وجود بابرکت این بانوی بزرگوار است ایشان شجره طیبه بابرکتی برای اسلام و شیعیان است.

,

عابدینی بیان کرد: امام حسین(ع) از برادرشان امام حسن(ع) نقل می‌کنند که مادرم فاطمه را دیدم که در حال عبادت بودند و پشت سر هم مشغول رکوع و سجده بودند تا اینکه روشنایی صبح آشکار شد و دیدم که مادرم برای مؤمنان زن و مرد دعا می‌کند و همانند رسول اکرم(ص) که رسالتشان زمین و زمان نمی‌شناسد، دعای حضرت فاطمه(س) نیز زمین و زمان نمی‌شناسد و امروز نیز شامل حال مؤمنان می‌شود.

,

خطیب جمعه قزوین افزود: امام حسن(ع) می‌فرمایند حضرت فاطمه(س) خیلی‌ها را در دعایشان نام می‌بردند اما برای خودشان دعا نکردند و وقتی از ایشان علت این کار را سؤال کردم، فرمودند اول همسایه بعدا خودمان و این همان فرهنگ فاطمی است.

,

وی اضافه کرد: در مقابل فرهنگ فاطمی فرهنگی قرار دارد که از دورترین نقاط دنیا هواپیمای جنگی، بالگردها و سلاح‌های کشتار جمعی و ناوهای هواپیمابر برای جنگ، آشوب و فتنه را بسیج کرده‌اند تا خون بریزند و ناامنی ایجاد کنند در حالی که فرهنگ فاطمی می گوید اول باید دیگران به آسایش و راحتی برسند، سپس خودمان.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند اراده کرده است تا زمین را از لوس وجود مشرکان، کفار و ستمکاران و متعدیان به حقوق مردم، پاک کند و زمین در اختیار اهل تقوا باشد و رهبری فرمودند که اقتدار حقیقی، اقتدار فرهنگی و معنوی است و قدرت حقیقی این گونه است.

,

امام جمعه قزوین تشریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب تأکید کردند که ملت ایران باید اراده کنند تا قوی شوند و راه مهمی است که در پیش ملت ایران قرار دارد و همه باید تلاش کنیم تا به قدرت و عزت برسیم و آیات و روایات و سیره انبیاء نیز همین را از ما می‌خواهد.

,

وی به قیام مردم عراق علیه سیاست‌های امریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: قیام مردم عراق سیلی محکمی به صورت مستکبرانی است که نمی‌خواهند کشورهای اسلامی آزادی، عزت، آرامش، پیشرفت و استقلال داشته باشند و این حرکت، بسیار ارزشمند است و ان‌شاءالله خداوند به حرکت آنها برکت و عزت بیشتر بدهد.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به وجود دغدغه‌های محیط زیستی در استان قزوین گفت: حوزه محیط زیست جز با مشارکت مردم و رسانه‌های استان و متدینین و همه دغدغه مندان حل نمی‌شود. باید هرکجا که شاهد ظلم به محیط زیست بودیم اطلاع رسانی کنیم و اجازه ندهیم به شرایطی برسیم که نفس کشیدن برای ما تنگ شود.

,

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نباید اجازه دهیم آب ما آلوده شود و خاک ما تبدیل به ریزگرد شود و اجازه نفس کشیدن را به ما ندهد اگر همگان برای رفع این مشکلات محیط زیستی بسیج نشویم آب و خاک و نفسمان بند خواهد آمد. باید بحث محیط زیست را جدی بگیریم.

,

وی درباره کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اذعان کرد: کمک به سیل زدگان از سوی مردم استان قزوین بسیار عالی بود که سری اول این کمک‌ها هفته گذشته ارسال شد و نتایج خوبی به دنبال داشت.

,

عابدینی در پایان گفت: البته نباید همه تقصیرات را از وقوع سیل بدانیم بلکه خانه‌هایی که استحکام لازم را ندارد با کوچکترین حرکتی تخریب شده است و مردمی که در فقر و فلاکت زندگی می‌کنند و این فضا فرصتی برای همه ما ایجاد کرده است که بتوانیم کمک کنیم این مردم از فقر شدید نجات پیدا کنند.

,

مازندران

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی: ​یوم‌الله سقوط فرعونیان زمان نزدیک است/ خروج تحقیرآمیز آمریکا از منطقه با حضور میلیونی مردم عراق


به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری، با اشاره به آیاتی از سوره اعراف، اظهار کرد: لباس ظاهری جسم انسان را می‌پوشاند، لباس باطنی برای انسان همان تقواست که عیوب انسان را پوشانده و مایه زینت انسان است.

, مازندران

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی: ​یوم‌الله سقوط فرعونیان زمان نزدیک است/ خروج تحقیرآمیز آمریکا از منطقه با حضور میلیونی مردم عراق
,
,
, آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی: ​یوم‌الله سقوط فرعونیان زمان نزدیک است/ خروج تحقیرآمیز آمریکا از منطقه با حضور میلیونی مردم عراق,
,
, بلاغ,

وی افزود: همان‌طوری که برای لباس ظاهری اهمیت قائلیم، باید به لباس باطنی هم اهمیت بدهیم، آدمی بعد از مرگ به آنچه که از پیش فرستاده نیاز دارد، اگر کسی اعمال ناشایست انجام داد در آخرت نسبت به این اعمال خود به قدری اظهار تنفر دارد که آرزو می‌کند، بین او و عملش قرن‌ها فاصله باشد.

محمدی‌ لائینی تصریح کرد: روز قیامت افراد کار خوب و بد را حاضر می‌بیند، خدای متعال حرف و سنت خود را عوض نمی‌کند اگر وعده پاداش به نیکوکاران و مجازات به بدکاران در دنیا داده، حتما عملی خواهد شد، کسی که حرفش راست و منفعل از تهدید نیست نباید تغییرش بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با اشاره به وقایع اخیر گفت: در هم کوبیده شدن پایگاه هوایی عین‌الاسد منجر به خلق یوم‌الله شد، ملت ایران مکرر یوم‌الله خلق می‌کنند که نشان‌دهنده ظرفیت بالا و برجستگی والای مردم ولایی ماست.

 محمدی‌لائینی اظهار کرد: شرافت و عزتی که در پرتو اطاعت خدا به‌دست می‌آید، حقیقی است و راه‌های دیگر پوشالی و سراب است.
وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در فاطمیه دوم، افزود: ایشان پرورشگاه اولاد امت اسلامی هستند، ائمه اطهار در دامن این مادر پرورش یافتند، مردم محب اهل بیت در فاطمیه اول تا سوم مجالسی داشتند و در راستای عزاداری فاطمی شعائر مکتب فاطمی را ترویج کرده‌اند.

محمدی‌لائینی گفت: حماسه ششم بهمن شهرستان آمل بسیار باشکوه بوده و برای همه ملت ایران است بیانگر این است که چگونه از آرمان‌شان در مقابل فتنه‌ها حمایت کردند و تجلیلی که مردم در بحث تشییع پیکر پاک شهیدان داشتند نیز نمونه دیگری از ایستادگی پای آرمان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب فاطمه الزهرا (س) مکتب مقاومت است، انقلاب اسلامی همچون پدیده زنده همواره در حال تصحیح خطاهای خویش است و به نقدها عکس‌العمل مثبت نشان می‌دهد، ویژگی انقلاب این است که عقب‌نشینی نمی‌کند و از ارزش‌ها فاصله نمی‌گیرد.

محمدی‌لائینی عنوان کرد: ادامه مکتب انبیا و اولیا همین مکتب مقاومت با وجود تحمل سختی‌ها است، اما جذابیت دارد، مقاومت نیاز به قوت دارد، علت عصبانیت آمریکا از ملت ایران از جذابیت ناشی از ایستادگی یک نظام مستقل از یک قلدر سر گردنه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سخنان اخیر مقام رهبری، گفت: تنها راه برای ملت ما قوی شدن در همه حوزه‌ها است، که همین هزینه‌ها تبدیل به قدرت می‌شود، که امروز شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی خطرناکتر است،  ما به دشمن می‌گوییم، ایران قوی است و یوم‌الله سقوط شما فرعونیان زمان هم نزدیک خواهد بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

زنجان

, زنجان,

آیت الله خاتمی: اقدام موشکی سپاه لرزه بر اندام دشمنان انداخته است

, آیت الله خاتمی: اقدام موشکی سپاه لرزه بر اندام دشمنان انداخته است, آیت الله خاتمی: اقدام موشکی سپاه لرزه بر اندام دشمنان انداخته است,

به گزارش موج رسا; آیت‌الله خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه شهید والامقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی نیروی بدون مرز جمهوری اسلامی ایران بودند اظهار کرد: نیروهای سپاه قدس نیروهای بدون مرز هستند و در قدم اول از کرامت انسانی حمایت می‌کنند در حالی که مرز جغرافیایی،فرهنگی، سیاسی و غیره برای آنان وجود ندارد چرا که حفظ کرامت همه انسان‌ها در دین اسلام سفارش شده است.

, موج رسا;,

وی با تاکید براینکه دشمنان اسلام بعد از اقدام سپاه به وحشت افتادند افزود: رژیم جعلی صهیونیست از فعالیت سپاه قدس به لرزه درآمدند و اکنون به گوشه‌ای از نیروی سپاه پاسداران پی‌بردند.

,

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از مزایای این اقدام بزرگ سپاه خروج آمریکا از منطقه است افزود: این امر در حال تحقق یافتن است.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه به علت برودت هوا مصرف گاز افزایش یافته است افزود: الگوی مصرف گاز باید مراعات شود؛ چرا که استفاده بیش از حد اسراف است و انتظار می‌رود در همه بخش‌ها الگوی مصرف رعایت شود تا مشکلی در تامین گاز ایجاد نشود.

,

خاتمی با اشاره به اینکه زندگی حضرت صدیقه کبرا سلام‌الله علیها الگوی برجسته و شاخصی برای زنان و مردان در همه تاریخ بوده است افزود: عمر کوتاه اما پربرکت حضرت زهرا(س) الگو و سبک زندگی برای همه انسان‌ها است و مردم ما با ارادت به پیامبر اکرم(ص) و ائمه به ایام فاطمیه اول و دوم احترام گذاشته و مراسم عزاداری برگزار می‌کنند و شناخت از  اهداف اقدامات این بانوی بزرگوار سبب هدایت می‌شود.

,

وی حفظ اسلام و پاسداری از مکتب امامت و ولایت از دلایل مهم شهادت حضرت فاطمه(س) دانست و ادامه داد: فاطمه زهرا(س) برای اینکه صدای اعتراض خود را برساند در مسجدالنبی و نیز در جمع زنان انصار و مهاجر سخنرانی کردند.

,

امام جمعه زنجان در ادامه به موضوع مهم فرهنگ در جامعه اشاره و به اقتدار فرهنگی تاکید و گفت: اقتدار فرهنگی زمینه‌ساز تعالی است و جامعه اسلامی باید قوی و غنی باشد تا توزیع عدالت شیرین باشد؛ چرا که توزیع فقر در جامعه اسلامی پسندیده نیست. 

,

وی خود باوری را مقوله مهمی عنوان کرد و افزود: با خودباوری در برابر همه مشکلات می‌تواند ایستاد همانگونه که اگر خودباری نداشتیم نمی‌توانستیم به دانش روز تولید موشک‌ برسیم و از کشورمان دفاع کنیم.

,

خاتمی اقتدار عمومی را مسئله مهمی عنوان کرد و گفت: اقتدار عمومی شامل اقتدار درونی، سیاسی، اقتصادی و غیره بوده که در راستای خودباوری اتفاق می‌افتد.

,

سمنان

 آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی: نماینده معامله‌گر نمی‌تواند نماینده مردم باشد/ کاندیداهای رد صلاحیت‌شده در برابر شورای نگهبان موضع نگیرند

, سمنان,
,
,  آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی: نماینده معامله‌گر نمی‌تواند نماینده مردم باشد/ کاندیداهای رد صلاحیت‌شده در برابر شورای نگهبان موضع نگیرند,

به گزارش مرآت، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ظهر امروز در آیین عبادی‌سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان تصریح کرد: آزادی قدس و نجات فلسطین و نیز اخراج آمریکا از منطقه از جمله پیامدهای به شهادت رساندن سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

, مرآت,

آیت‌الله شاهچراغی با یادآوری حضور چشم‌گیر مردم در نماز جمعه هفته گذشته به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: دست‌کم سه برابر جمعیت استان سمنان در نماز جمعه هفته گذشته تهران شرکت کردند.

,

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های پرشمار رهبر انقلاب در قبال اقدامات اروپایی‌ها گفت: با وجود موضع‌گیری‌های فراوانِ پیشین، معظم‌له در نماز جمعه هفته گذشته به شدت به برخی کشورهای اروپای از جمله انگلیس خبیث و آلمان و فرانسه که در دوران دفاع مقدس به شدت از صدام حمایت کرده بودند، تاختند.

,

امام جمعه سمنان با تأکید بر این که این کشورهای اروپایی نوکران آمریکا هستند گفت: دشمنان می‌گفتند ملت ایران به زانو درآمده است حال آن که ملت ایران آمریکا را به زانو درآورده است.

,

آیت‌الله شاهچراغی خطاب به مسئولان اظهار داشت: اگر تا کنون به اروپا امیدوار بودید، دیگر اکنون باید از اروپا قطع‌امید کنید؛ ملت ایران نیز هرگز به اروپایی‌ها امید نبسته بودند.

,

وی با تصریح بر این که مسئولانی که دل در گرو اروپایی‌ها داشتند باید استغفار کنند گفت: البته ما نمی‌گوییم آن‌ها قصد خیانت داشته‌اند؛ آن‌ها می‌خواستند خدمت کنند اما اکنون که ماهیت اروپا آشکار شده باید از رویکردهای پیشین خود استغفار کنند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در ادامه با بیان این که فلسفه شورای نگهبان این است که امکان انتخاب نمایندگانی سالم، انقلابی و مردمی را برای مردم فراهم کند گفت: مردم نماینده‌ای که معامله‌گر باشد را قبول ندارند و چنین نماینده‌ای نمی‌تواند نماینده مردم باشد.

,

آیت‌الله شاهچراغی در پایان با قدردانی از عملکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت کاندیداهایی که تخلفاتی در پرونده آن‌ها وجود دارد گفت: نامزدهایی که در نهایت تأیید صلاحیت می‌شوند باید به درستی تبلیغات انجام دهند اما کسانی که تأیید نمی‌شوند نباید در برابر شورای نگهبان موضع‌گیری کنند.

,

خراسان شمالی

حجت الاسلام رضا نوری: حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی، همه پرسی برای تایید نظام بود

, خراسان شمالی,
,
, حجت الاسلام رضا نوری: حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی، همه پرسی برای تایید نظام بود, حجت الاسلام رضا نوری: حضور مردم در , تشییع سردار سلیمانی، همه پرسی برای تایید نظام بود,

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در نماز عبادی و سیاسی جمعه اظهارکرد: فضای انتخاباتی در استان تا حدودی داغ شده است اما اجازه انتشار مطالب غیرواقع نسبت به داوطلبانی که صلاحیت آن ها احراز نشده در فضای مجازی و حقیقی نداریم.

, عصر اترک،,

حجت الاسلام نوری افزود: داوطلبان و هواداران نامزدهایی که صلاحیت آنان تایید شده نیزقانون را رعایت کنند و سعی نکنند با تهمت زدن و تخریب رقبا خود را بالا بکشند.

,

وی در ادامه با اشاره به تشییع باشکوه پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: این حضور در واقع همه‌پرسی برای تایید نظام بود.

,

وی با بیان اینکه باید ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی در جامعه تبیین شود، گفت: یکی از ویژگی های بارز این شهید استعمار ستیزی بود.

,

امام جمعه موقت بجنورد افزود: سپاه قدس نیز برای مبارزه با استکبار و خنثی کردن توطئه های دشمنان از جمله داعش، ایجاد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: باید جوانان و فرزندان را با مکتب و ویژگی های سردار سلیمانی آشنا کنیم و پرورش دهیم.

,

اردبیل

, اردبیل,

 آیت الله سید حسن عاملی: انتخابات، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است/ حمله ایران به عین الاسد، بزرگترین نقطه ضعف آمریکا را مکشوف کرد

,  آیت الله سید حسن عاملی: انتخابات، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است/ حمله ایران به عین الاسد، بزرگترین نقطه ضعف آمریکا را مکشوف کرد,  آیت الله سید حسن عاملی: انتخابات، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است/ حمله ایران به عین الاسد، بزرگترین نقطه ضعف آمریکا را مکشوف کرد,

به گزارش سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل به جنایات آمریکا در حق ملت ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ این هفته اهانت بزرگی به ملت ما کرد، او جنایاتی در حق ملت ما مرتکب شده که هیچ رئیس جمهور آمریکا تاکنون مرتکب نشده بود،

, سبلان‌ما,

عاملی در ابتدای سخنان خود به تبیین اهمیت انتخابات و راهکاری‌های انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: انتخابات ظرفیت بزرگی هم برای ما و هم برای دشمن است؛ چراکه حاکمیت ملی ما از طریق انتخابات اعمال می‌شود و انتخابات واقعی و جدی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و بزرگترین تکریم برای ملت ما است.

,

وی افزود: جدی‌ترین انتخابات دنیا در ایران برگزار می‌شود، در بسیاری از کشورها رؤسای جمهور با تغییر قانون اساسی خود را رئیس مادام العمر کرده‌اند و استقلال تمام قوا را سلب و خود را به فعال ما یشاء تبدیل کرده و حاکمیت ملی را از بین برده‌اند.

,

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: وصف اول نماینده اصلح و نماینده آرمانی این است که انسانی مهذب، خودساخته، خداترس، با تقوا، با ایمان و دارای واهمه قدسی باشد؛ نمایندگی قدرت است و قدرت اگر یله باشد فساد می‌آورد، وزراء و مدیران همه از نماینده حساب می‌برند و این زمینه بدترین انحراف است؛ نماینده بلندگوی جهانی در دست دارد و از این طریق می‌تواند آبروی نظام را بریزد یا برای نظام آبرو درست کند، ممکن است با وقوع یک حادثه به ظاهر ناخوشایند در کشور آن را وسیله جمع‌آوری رأی برای خود نماید و طوری صحبت می‌کند که فیلم آن به کرات از معاندترین کانال‌ها و سایت‌ها پخش شود.

,

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل به جنایات آمریکا در حق ملت ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ این هفته اهانت بزرگی به ملت ما کرد، او جنایاتی در حق ملت ما مرتکب شده که هیچ رئیس جمهور آمریکا تاکنون مرتکب نشده بود،

,

وی به توییت ترامپ اشاره کرد و گفت: او در توئیت فارسی به ملت ایران عشق و ارادت نشان داد! و گفت: غصه شما را دارم و شما را دوست دارم و می‌خواهم شما به عزت برسید. این اهانت است، چون تحمیق است و تحقیق بدترین اهانت است؛ در حالی که ملت ما هیچ وقت زیر بار این حماقت نمی‌رود.

,

خطیب نمازجمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به ذکر نکاتی پرداخت و گفت: ترامپ از درگیری نظامی مأیوس است و می‌داند که از جهت نظامی نمی‌تواند با ایران درگیر شود و این از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا است؛ به همین جهت می‌خواهد در داخل ایران با جنگ روانی تفرقه ایجاد کند.

,

وی افزود: ترامپ باید بداند که ملت ما صورت او را بدون نقاب و بدون روتوش می‌بیند؛ او به شدت عصبانی و مثل انسان مارگزیده است، هیبت و شاخ او شکسته و دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد و لذا مجبور است به فشار اقتصادی و جنگ روانی رو بیاورد، آمریکا اعلام کرده بود ترور سلیمانی شروع عملیات ما است اما بعد از ضربه عین الاسد، پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا با ترامپ جلسه گذاشتند و گفتند الان وقت جنگ با ایران نیست.

,

عاملی  به حضور نیروهای آمریکایی در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها گفته‌اند، ۳۰ پایگاه با ۱۰۰ هزار نیرو در منطقه دارند و ایران همه آن‌ها را می‌شناسد و با موشک‌های نقطه‌زن همه این پایگا‌ه‌ها را می‌زند؛ از طرفی شروع جنگ، اسرائیل را از بین می‌برد، زدن پهپاد آمریکا و زدن عین الاسد آن‌ها را به شدت ترساند.

,

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها هم دندان تیز کرده بودند که یک‌سره از شر ایران راحت شوند،گفت: اروپایی‌ها که با آمریکا وارد عراق، لیبی و سوریه شدند، می‌خواستند با هواپیماهای جنگی خود از هر طرف وارد ایران شوند و کار را یکسره کنند؛ تهدید سید حسن نصر الله، کمر آن‌ها را شکست و بی‌جا نیست که انگلیس، فوراً حزب الله را تحریم کرد و آمریکا به انگلیس تبریک گفت.

,

این استاد حوزه و دانشگاه  در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایران با حمله به عین‌الاسد بزرگترین نقطه ضعف آمریکا را برای روسیه و چین مکشوف کرد،  تصریح کرد: می‌گویند این موضوع بالاترین اثر حمله ایران به پایگاه عین الاسد و یک گنجینه بسیار قیمتی برای روسیه و چین است؛ در این حمله ثابت شد که سیستم دفاع هوایی آمریکا کاملاً فشل است.

,

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه آمریکا سالانه دو تریلیون دلار بودجه‌ی نظامی را برای خود هزینه می‌کند، اظهار داشت: هزینه نظامی سالانه ایران اصلاً در برابر آن‌ها قابل ذکر نیست، اما با این حال هیمنه آمریکا توسط ایران شکست و معلوم شد عزت با پول و سلاح پیشرفته نیست؛ بعد از بمباران پایگاه آمریکایی در عراق، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت "ما آماده مذاکره بدون شرط با ایران هستیم و راضی نیستیم بیش از این صلح و امنیت جهانی بهم بخورد".

,

عاملی ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا را از سر ضعف دانست و گفت: آن‌ها سردار ما را شهید کردند با این که با شعار مبارزه با تروریسم به منطقه آمده است و بسیار جای تاسف است که این هفته سردار قاآنی را نیز تهدید به ترور کرده است، ما به ترامپ و تیم تروریست او می‌گوییم انتقام سخت هنوز تمام نشده است؛ آمریکایی‌ها به شدت ترسیده‌اند، هیچ کدام از نیروهای آن‌ها در عراق و سوریه زمینی جابه‌جا نمی‌شوند و تمام پایگاه‌های آن‌ها در منطقه با فاصله ۴۰ سانتی متری در تیررس، هدف و اختیار موشک‌های نقطه زن ما است.

,

وی خطاب به ترامپ که ادعای خدمت و محبت به ملت ما دارد،‌گفت: کدام کشور با نزدیک‌شدن به آمریکا روی سعادت دیده است که ما دومی آن‌ها باشیم؟! ۵ میلیون انسان مصری در قبرستان‌ها می‌خوابند، در حالی که حسنی مبارک کل کشور را در اختیار آمریکا گذاشت و حتی وقتی به او گفتند چرا سرنوشت ما را آمریکا می‌نویسد؛ گفت: بروید خدا را شکر کنید که آمریکا سرنوشت شما را می‌نویسد!

,

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: مبارک هنگام سقوط گفت من حالا فهمیدم که هر کس به آمریکا اعتماد کند، آخر سر لخت می‌ماند؛ عربستان بهترین دوست آمریکا است پول‌هایی که عربستان به آن‌ها می‌دهد ما در صورت دوستی با آمریکا نمی‌توانیم به او بدهیم، حالا که با دادن پول آن قدر به آن‌ها اهانت می‌کند اگر به ما دست پیدا کند چه معامله‌ای خواهد کرد؟!

,

عاملی ادامه داد:‌ عربستان بهترین دوست آمریکا است اما آنچه تحویل می‌گیرد، اهانت پشت اهانت است؛ گاهی پادشاه را به گاو شیرده تشبیه می‌کند، گاهی ادای او را در می‌آورد، برای هر حرکتی از آن‌ها پول می‌خواهد؛ این هفته نیز به خاطر حضور خود در خلیج فارس، پانصد میلیون دلار از عربستان گرفت، ترامپ فقط می‌گیرد و چیزی نمی‌دهد.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به اینکه ترکیه تمام عیار در خدمت آمریکا است گفت: آمریکا با این وجود در کنگره نسل‌کشی ارامنه را به رسمیت شناخت و ضربه محکمی به ترکیه زد، آذربایجان فرش قرمز برای آمریکا پهن کرده است و به خاطر دل‌خوشی آمریکا کشور خود را در اختیار اسرائیل قرار داده اما آمریکا و اروپا به جد در صدد سرنگونی حکومت فعلی آذربایجان هستند؛ مدام به ارمنی‌های غاصب کمک می‌کنند، مسئولین حکومت جعلی قره باغ را به حضور می‌پذیرند و گروه مینسک آن‌ها ۲۵ سال است که آذربایجان را سینه خیز به دنبال خود می‌کشد و معضل را حل نمی‌کند.

,

وی افزود: شاه، کل کشور و امکانات کشور پهناور ایران را در اختیار آمریکا گذاشت اما بالاتر از صنعت پیکان به ایران ندادند! بحرین را که استراتژیک‌ترین نقطه دنیا است از ایران جدا کردند، ذوب آهن را هم به ایران ندادند و شاه مجبور شد صنعت ذوب آهن را از شوروی سابق به اصفهان بیاورد؛ ایران در جنگ ویتنام هواپیماها را همراه با با خلبان به آن‌ها داد، در جنگ ظفار هر چه نیرو خواستند به آن‌ها داد اما آمریکایی‌ها یک قدم برای پیشرفت علمی کشور کمک نکردند؛ سرهنگ‌های ما می‌گویند هنگام کار علمی توسط مستشاران آمریکایی ما باید یک کیلومتر از آن‌ها فاصله می‌گرفتیم!

,

امام جمعه اردبیل اذعان داشت: از عجائب امور این است که سفیر انگلیس لباس مبدل پوشیده و در بین دانشجویان دانشگاه تهران به عنوان معترض و تشویق معترضین حاضر و دستگیر شده و خود را معرفی نکرده است؛ او به عنوان یک تبعه خارجی که مشغول فتنه بوده دستگیر شد، در وهله اول هم انگلیسی صحبت کرده و خود را معرفی نکرده است سپس مجبور شده فارسی صحبت کند و خود را معرفی نماید و نیروهای امنیتی به محض اطلاع که او سفیر است، او را آزاد کرده‌اند، اما نعره انگلیس و آمریکا به آسمان هفتم رفته که خلاف قانون عمل کردید و مطابق قانون اجازه دستگیری سفیر را ندارید.

,

عاملی گفت:‌ باید به این‌ها گفت آیا شما واقعا به قوانین بین‌المللی پایبند هستید؟ با کدام قانون وارد عراق شده و آنجا را ویرانه کردید؟ با کدام قانون وراد سوریه شدید که حتی حاضر به اجازه از شورای امنیت سازمان ملل هم نشدید؟ با کدام قانون وارد یمن شده‌اید؟ با کدام قانون ۷۰ سال است که فلسطین را اشغال و هفتاد سال است آدم می‌کشید؟ با کدام قانون اصل تحریم را به ایران وضع کردید و هر روز بر آن اضافه می‌کنید؟

,

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: ملت ما از وقاحت شما به خوبی مطلع است و با این ژست قانون‌مداری شما فریب نمی‌خورد و شما را اول قانون شکن دنیا می‌داند؛ هزاران ننگ و نفرین بر شما باد، مأموریت سفرا در تمام کشورها کاملا معین و مشخص است و حضور سفیر انگلیس در یک اعتراض غیرقانونی نشان می‌دهد که با دستور مستقیم لندن به این اجتماع پیوسته و در حال فیلم‌برداری بوده است، این نهایت ذلت به دولت انگلیس و اهانت به ملت و دولت ایران است و دولت نباید بگذارد او برگردد.

,

وی خطاب به سفیر انگلیس، بیان داشت:‌ اگر می‌خواستی در تجمعات ایران شرکت کنی؟ چرا ۷ میلیون را کنار گذاشته و به ۷۰ نفر ملحق شدی؟ مگر شما ادعای دموکراسی ندارید، تحقق دموکراسی با ۷ میلیون است یا با ۷۰ نفر؟! و اگر بگوید ما فقط به اپوزیسیون‌های کشورهای دیگر ملحق می‌شویم، به شما می‌گوییم به سفیر خود در پاریس بگویید به اعتراضات میلیونی شنبه‌های پاریس بپیوندد؛ شما که ادعای مبارزه با تروریسم را دارید بهتر بود به تظاهرات میلیونی تشییع سردار سلیمانی بپیوندید که قهرمان جهانی مبارزه با داعش بود.

,

امام جمعه اردبیل افزود:‌ خوار هستید، خوار خواهید ماند و خوار خواهید مرد؛ ناکام هستید، ناکام خواهید ماند و ناکام خواهید مرد؛ از ملت ایران عصبانی هستید، عصبانی خواهید ماند و از عصبانیت دق خواهید کرد.

,

یزد

,

 آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی: شهید سلیمانی الگوی بی نظیر برای مسئولان/مسئولان در هزینه کرد بیت المال دقت کنند

,  آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی: شهید سلیمانی الگوی بی نظیر برای مسئولان/مسئولان در هزینه کرد بیت المال دقت کنند,  آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی: شهید سلیمانی الگوی بی نظیر برای مسئولان/مسئولان در هزینه کرد بیت المال دقت کنند,

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: مسئولان باید وجهی بر اساس نیاز وجوه در اختیار خود را در زمینه اجرای برنامه‌های مفید و مناسب هزینه کنند.

, یزدرسا,

امام جمعه یزد افزود: در شرایط اقتصادی فعلی  باید مصرف هزینه ها دقیق و در راستای حل مسائل و نیازهای جامعه و آحاد مردم باشد.

,

وی با بیان این که فلسفه وجودی مدیریت و مسوولیت در نظام اسلامی خدمتگزاری است اظهار داشت:  باید افرادی که در صدر کارها قرار می‌گیرند از فرصت آن برای انجام خدمت خالصانه به مردم استفاده کنند و مسولان در هر پست و مقامی که حضور دارند به خصوص فرمانداران، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و مدیران در مصرف هزینه ها از محل بیت‌المال عمومی دقت کنند تا خدای ناکرده بیهوده مصرف نشود.

,

ناصری یزدی تصریح کرد: باید قدر مسوولیت را در سایه نظام جمهوری اسلامی که نتیجه ایثار و فداکاری شهیدان است دانست و درست و به جا از آن در راستای خدمت و حل مسائل  مردم بهره گرفت.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه به بیان ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخت و گفت: این شهید والامقام به عنوان یک الگوی بی‌نظیر و بی‌بدیل برای عامه مردم و مدیران است و رمز عزت و محبوبیت این شهیید به خاطر اخلاص و ایمان قوی او بود.

,

ناصری خاطر نشان کرد: وجود این شهید یک الگوی ناب و فرهنگ متعالی است که باید ابعاد آن مورد بررسی و تبیین قرار گیرد و دستمایه مسوولان در کار و اقدام موثر واقع شود.

,

وی به اهمیت اقتدار نظام در ابعاد مختلف به خصوص فرهنگی، نظامی، سیاسی و علمی اشاره کرد و به مسوولان توصیه کرد برای ارتقای آن تلاش کنند.

,

امام جمعه یزد از اقدام نیروی هوافضای سپاه در بمباران مواضع آمریکایی‌ها در عراق بعد از شهادت  سردارسلیمانی قدردانی کرد و آن را نتیجه اقتدار ایران و آمادگی نیروهای مسلح دانست.

,

در حال تکمیل......

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه