اخبار داغ

عضو انجمن انیمیشن ایران مطرح کرد؛

نگرش غیر کارشناسی و سلیقه ای مدیران، بزرگترین مانع فضای مجازی است/ تولیدات صنعتی ماندگار در حوزه انیمیشن در کشور نداریم

نگرش غیر کارشناسی و سلیقه ای مدیران، بزرگترین مانع فضای مجازی است/ تولیدات صنعتی ماندگار در حوزه انیمیشن در کشور نداریم
مجید سلیمی گفت: در زمینه تولید انیمیشن پتانسیل های خوبی داریم اما باید مدیریت شوند و با آموزش های درست به سمت تولیدات حرفه ای و صنعتی بروند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  عضو انجمن انیمیشن ایران در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: همواره از دل رویدادهای تولید محتوا انیمیشن های سینماییِ مطرح، اپلیکیشن و استارت آپ های موفق جوانه می زند، تداوم برگزاری این جشنواره باید منسجم و با برنامه ریزی بیشتری باشد، ختم شدن تولیدات به یک رویداد کافی میست و باید منجر به یک محصول شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مجید سلیمی افزود: اگر محصولات چندرسانه ای برای فضای مجازی تولید شود، کار ارزشمند خواهد بود اما اگر صرفا به فکر رقم خوردن یک رویداد باشیم نتیجه ای مثمر ثمر نخواهد داشت، البته باید پیش از برگزاری رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال یک کارآگاه یک ساعته آموزشی برای شرکت کنندگان برگزار می شد تا ابهامات آنها برطرف شود. 
,
 
,
وی اظهار داشت: ساختار هنری و صنعتی انیمیشن، اظهار داشت: فعالیت های سینمایی و سریالی که برای پخش عمومی ساخته شود، جزء تولیدات صنعتی است و منجر به درآمد می شوند و با تولیدات هنری و جشنواره ای کاملا متفاوت است، ایران در مقوله فعالیت های هنری و جشنواره ای در رویدادهای معتبر جهانی رتبه های بالایی را دریافت کرده اند اما متاسفانه به تولیدات صنعتی ماندگار در حوزه انیمیشن تبدیل نشده اند. 
,
 
,
سلیمی با اشاره به اینکه انیمیشن یک کار گروهی است، تصریح کرد: اگر فعالیت های جشنواره ای و هنری به تیم تبدیل نشود در همین سطح باقی خواهد ماند، تصریح کرد: در زمینه تولید انیمیشن پتانسیل های خوبی داریم اما باید مدیریت شوند و با آموزش های درست به سمت تولیدات حرفه ای و صنعتی بروند. 
,
 
,
وی گفت: ایران در حوزه تولیدات مدیا اعم از انیمیشن و موسیقی و ... تا زمانی که مبتنی بر فرد است، آثار خوبی ارائه می شود اما در یک نقطه می ماند اما اگر تیمی شود، افراد در حوزه های تخصصی بزرگ و برجسته می شوند، تولیداتی که در دنیا ارزش تصویری بسیار بالایی داشته و جذاب هستند به واسطه تخصصی بودن فعالیت افراد است. 
,
 
,
سلیمی افزود: آموزش صحیح در زمینه تولیدات فضای مجازی را کمرنگ دانست و افزود: باید مجموعه ای باشد که تیم ها را خطی دهی کرده و مورد حمایت قرار دهد زیرا فعالیت های رسانی و فضای مجازی اگر منجر به درآمد نشود همانند شمعی خواهد بود که به مرور خاموش می شود و ارزش خود را از دست می دهد. 
,
 
,
وی اظهار داشت: مجموعه های مختلفی هستند که در تولیدات محتوا سرمایه گذاری می کنند اما عقب نشینی خواهند کرد زیرا با یک ذهنیت و نتایج مد نظرشان آمده اند اما به دلیل عدم مدیریت منابع مالی و ناآگاهی مدیریتی پس از مدتی حمایت خود را از آن مجموعه قطع می کنند. 
,
 
,
سلیمی تصریح کرد: نهادهای زیادی پس از سخنان رهبری تشویق شدند از جوانان تولید کننده در فضای مجازی حمایت کنند اما این حمایت از روی نآگاهی است، زمانی که مدیران به فضای تولید انیمیشن شناخت ندارند و به خواست بازار بی توجه هستند فعالیت های موقتی را انجام می دهند که سریعا خاتمه پیدا می کند. 
,
 
,
وی گفت: متاسفانه نگاه های سطحی مدیریتی نسبت به تولیدات فضای مجازی کار را نازل می کند، کار کارشناسی نمی شود و اگر فعالیت ها باب طبع  مسئولین نباشد کار منجر به شکست می شود، مدیران کار را کارشناسی جلو نمی برند و سیاست ها باید به گونه ای باشد که کار را به کاردان سپرد. 
,
 
,
سلیمی افزود: مدیری که در حوزه تخصصی انیمیشن سر رشته ندارد حتی درباره کاراکتر یک کار ارائه نظر می کند در حالی که این روند توسط تیم های کارشناسی شکل گرفته است، متاسفانه فعالیت های تجاری و صنعتی به دلیل نگاه های غیر کارشناسانه و سلیقه ای، کار منجر به شکست شده است. 
,
 
,
عضو انجمن انیمیشن ایران در خاتمه خاطر نشان داشت: متاسفانه یکی از عمده ترین دلیل های عدم موفقیت ما در فضای مجازی، نگرش های سلیقه ای و غیر کارشناسی است.  
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه