اخبار داغ

چهارمین روز محکمه استیضاح دونالد ترامپ

شیف:ترامپ امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است

شیف:ترامپ امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است
سرپرست تیم مدیران استیضاح رئیس جمهوری آمریکا در سومین روز تشریح مفاد اتهامی دونالد ترامپ گفت که بدون شک رفتار ترامپ امنیت ملی و انتخابات آمریکا را به خطر انداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهارمین روز محکمه استیضاح دونالد ترامپ و سومین روز ارائه کیفرخواست دادستان‌های این استیضاح، ساعت یک بعدازظهر جمعه با اظهارات آدام شیف سرپرست هیات هفت نفره منتخب مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست قاضی جان رابرتز آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دونالد ترامپ,

در این محکمه احتمال به تعویق افتادن یا افزایش مدت آن هم مطرح شد که از نظر شیف با احضار شهود آن هم با تصمیم رئیس دیوان عالی آمریکا می تواند انجام شود.

,

وی گفت: برخلاف مجلس نمایندگان که رئیس جمهوری می توانست سالها بازی طناب کشی را در دادگاه بازی کند، این گزینه برای تیم رئیس جمهوری در اینجا وجود ندارد و به افرادی که می خواهند پشت پرده قدرت اجرایی پنهان شوند تا حقیقت بیرون نزند، پناه نمی دهد.

,

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا افزود: ما یک قاضی بسیار توانمند داریم که در آن مجلس سنا می نشیند و به موجب قوانین سنا، قدرت تصمیم گیری در مورد مسائل مربوط به شواهد را دارد. بنابراین، اگر هرکدام از این شاهدان ادعایی داشته باشند، ما قاضی داریم که بتواند آن تصمیمات را بگیرد و اطمینان داریم که رئیس دیوان عالی می تواند این کار را انجام دهد.

,

شیف ادامه داد: مجلس سنا همیشه فرصت کنارگذاشتن عدالت را دارد اما آنچه که آنها و تیم رئیس جمهوری می ترسند، این است که یک خط ضعیفی ممکن است برای صدور دستور اجرایی دادگاه وجود داشته باشد.

,

وی اضافه کرد: شما نمی توانید از امتیازات اجرایی برای پنهان کردن رفتارهای اشتباه، مجرمانه یا قابل استیضاح استفاده کنید و این دقیقاً همان هدفی است که آنها به دنبال استفاده از آن هستند.

,

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد بدون شک رفتار ترامپ امنیت ملی را به خطر انداخته است. انتخابات ما را به خطر انداخت و کشور ما را در مسیری خطرناک قرار داد که در صورت عدم کنترل، خسارت جبران ناپذیری به موازنه قدرت در قانون اساسی ما وارد می سازد.

,

, , ,

جیسون کرو دیگر دادستان استیضاح بود که در نشست امروز موارد اتهامی دونالد ترامپ را تشریح کرد و رفتار ترامپ را در توقیف کمک نظامی مصوب کنگره به اوکراین را دخالت سیاست در امور جنگی دانست.

, دونالد ترامپ,

وی ادعای ترامپ و دولت او را که کمک‌های نظامی به اوکراین بدون تاخیر ارسال شده است، رد کرد و افزود زلنسکی این کمک‌ها را نمادین می دانست و شهادت جنیفر ویلیامز گواهی می دهد که هرگونه تاخیر در ارسال این کمک ها توسط روسیه به عنوان نشانه ضعف دیده می شد.

,

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: این نکته مهمی است، به ویژه هنگامی که رئیس جمهوری و وکلای وی تلاش می کنند آن را بدون هیچ آسیب یا ناپاکی نشان دهند.

,

کرو اضافه کرد: سوال این است که آیا توقف پول مالیات دهندگان ما برای کمک به متحد و دوست ما در جنگ از سوی رئیس جمهوری به منظور یک منفعت سیاسی شخصی پذیرفته است؟ آیا برای رئیس جمهوری پذیرفته است که امنیت ملی ما را فدای انتخاب دوباره خود کند؟ این برای من خوب نیست، مطمئناً برای مردم آمریکا خک خوب نیست و نباید برای هیچ یک از شما هم خوب باشد.

,

وی این سوال را مطرح کرد که مشخص نیست اخراج جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی از کاخ سفید، چه ارتباطی با مخالفت وی با توقیف درخواست کمک های نظامی به اوکراین داشت اما مطمئناً بولتون می توانست در صورت شهادت، این مساله را روشن کند.

,

این عضو دادستانی استیضاح ترامپ تاکید کرد با شروع تحقیقات کنگره درباره چرایی توقیف این کمک‌ها، مصوبه کنگره اجرا شد بدون اینکه تغییری در واقعیت های موجود رخ داده باشد؛ این مساله نشانگر آن است که توقیف این کمک‌ها، غیرقانونی بوده است.

,

, , ,

هاکیم جفریس دیگر عضو هیات هفت نفره مدیران استیضاح از مجلس نمایندگان هم در اظهارات خود که برای تشریح ابعاد اتهام "اخلال در کار کنگره" صورت می گرفت، رئیس جمهوری آمریکا را به مخفی کاری سوء رفتار خود متهم کرد.

,

وی گفت: رئیس جمهوری سعی کرد تقلب کند. او گرفتار شد و پس از آن تلاش کرد تا آن را کتمان کند. در ژوئیه سال ۲۰۱۹ ، مقامات کاخ سفید از موارد جدی سوء رفتار رئیس جمهوری ترامپ در مورد خودداری کمک های نظامی به اوکراین آگاه بودند.

,

این عضو دموکرات مجلس نمایندگان افزود: اما به جای متوقف کردن طرح فاسد رئیس جمهوری ، آنها بیشتر تلاش کردند تا آن را از مردم آمریکا پنهان کنند. با وجود شواهد بیشتر، جمهوریخواهان بسیار سخت تلاش کردند تا مردم آمریکا راجع به سوء رفتار رئیس جمهوری آگاه نشوند. پمپئو وزیر خارجه آمریکا، اسپر وزیر دفاع و جان بولتون سعی کردند رئیس جمهوری ترامپ را متقاعد کنند تا از حمایت امنیتی اوکراین رفع توقیف کند اما موفق نشدند.

,

وی با بیان اینکه تنها ۳۹۱ میلیون دلار از این کمک‌ها آزاد شد، تاکید کرد: اقدامات ترامپ در رابطه با اوکراین حمله به شخصیت آمریکا است. یک خیابان سمی در خیابان ۱۶۰۰ پنسیلوانیا وجود دارد و من با فروتنی پیشنهاد می کنم که این کار جمعی ما به نمایندگی از مردم آمریکاست که آنجا را پاکسازی کنیم.

,

این عضو هیات مدیران استیضاح ادامه داد: آمریکا کشوری عالی است. ما می توانیم بهتر از هر کشور دیگری در جهان با مشکلات روبرو شویم اما در مورد شخصیت خود چه می خواهیم بکنیم؟ ترامپ سعی کرد در انتخابات آمریکا تقلب کند و خواستار مداخله خارجی شود.

,

جفریس تاکید کرد: رئیس جمهوری ترامپ از قدرت خود سوءاستفاده کرده و بالاترین جایگاه در زمین را فاسد کرد. این یک حمله به شخصیت ما است. رئیس جمهوری ترامپ سعی کرد همه این موارد را بپوشاند و آن را از مردم آمریکا مخفی کند و مانع کنگره شود.

,

وی تصریح کرد: این یک حمله خارق العاده به شخصیت ما آمریکایی ها است. چرا تماس ۲۵ ژوئیه ضبط شده بر روی سرور طبقه بندی شده قرار گرفت. حتی پس از ذکر "اشتباه" روی آن سرور باقی ماند. چه کسی دستور لاپوشانی تماس ضبط شده را صادر کرد؟ مردم آمریکا شایسته دانستن هستند.

,

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از دفتر مشاوران حقوقی کاخ سفید که گفته اند موضوع مطرح شده از سوی افشاگر یک مساله فوری نبوده است، گفت: چه چیزی می تواند فوری تر از آن باشد که رئیس جمهوری با درخواست دخالت خارجی، سعی در تقلب در انتخابات داشته است؟ چه چیزی می تواند فوری تر از این باشد؟ این یک جرم قانون اساسی در حال پیشرفت است.

,

نخستین بخش نشست امروز، با اعلام تنفس ۱۵ دقیقه ای به پایان رسید.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه