اخبار داغ

وقتی اعتماد به داخل کشور چرخ تولید را چرخاند؛

اشتغالزایی در مناطق محروم با رونق کارخانه‌های فرآوری محصولات

اشتغالزایی در مناطق محروم با رونق کارخانه‌های فرآوری محصولات
کمتر از دو ماه به پایان سال 98 باقی مانده است، سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده. نمایندگان استان کرمان با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در سالیان گذشته بر مقوله اقتصاد درون زا از اقدامات انجام شده در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال سخن می گویند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ از سال 90 تا کنون هر ساله مقام معظم رهبری از اقتصاد به عنوان کلید واژه شعار سال ها استفاده کرده اند؛ جهاد اقتصادی، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، دولت و ملت،همدل و همزبانی، ا قتصاد مقاومتی،اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید عناوین هشت سال گذشته بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رهبر فرزانه انقلاب با نامگذاری سال ها در زمینه اقتصادی، این مهم را به عنوان شاه کلید حل مشکلات کشور دانسته اند و ضرورت توجه به پتانسیل های داخل کشور را به آحاد مردم و مسئولان یادآوری کرده اند.

,

معظم له در 30 بهمن سال 1392 ضمن ابلاغ سیاست‌های کلی « اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

, .,

رهبر حکیم انقلاب سال 98 را با شعار «رونق تولید» مزین کردند و مشکل اساسی و فوری کشور را همچنان «مشکل اقتصادی» دانستند و در تشریح آن فرمودند: «مشکل عمده‌ی کشور، مشکل اقتصادی و مسئله‌ی معیشت قشرهای ضعیف است که بخشی از این مشکل ناشی از تحریم‌های اروپا و آمریکا است و بخش دیگرِ آن به نقایص درونی و ضعف‌های مدیریتی بازمیگردد.»

,

استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای ظرفیت های متعدد و بسیار بالا در عرصه های کشاورزی، صنعتی، معدنی و ... می باشد که می تواند در راستای رونق تولید نقش موثری را با همت والای مسئولان و به کارگیری نیروی جوان داشته باشد.

,

با توجه به اینکه کمتر از دو ماه به پایان سال 98، سال «رونق تولید» باقی مانده است؛ بنابراین در همین راستا با برخی از نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات متعدد آنان در رابطه با رونق تولید و ایجاد اشتغال در نقاط مختلف استان به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.

,

فعالیت مگا پروژه فولاد بوتیا در کرمان

, فعالیت مگا پروژه فولاد بوتیا در کرمان ,

محمد مهدی زاهدی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه مهمترین مشکلی که در زمینه کارهای تولیدی بزرگ صنعتی و معدنی با آن دست به گریبان هستیم، موضوع آب است، گفت: به منظور تأمین آب عملیات اجرائی پروژه سد قدرونی راور تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

,

وی با اشاره پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان موضوع جدی بوده است، ابراز کرد: این پروژه تا پایان سال به شهرستان سیرجان خواهد رسید و برنامه ریزی شده است که این پروژه به سمت رفسنجان ادامه پیدا کند.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در کنار پروژه انتقال آب پروژه های سنگین دیگری نیز کلید خورده است، تصریح کرد: پروژه مجتمع فولاد بوتیا کرمان مگا پروژه است و متشکل از پنج کارخانه که امیدواریم تا اواسط سال آینده هر پنج واحد آن به اتمام برسد.

,

زاهدی با اشاره به اینکه دو واحد کارخانه تولید آهک و کک سازی از این مجتمع به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: امیدواریم اشتغال زایی حداقل دو هزار و 500 نفر به صورت مستقیم  و بیش از 10 هزار نفر به صورت غیر مستقیم را داشته باشند.

,

توسعه کارخانه بارز به منظور تولید لاستیک برای ماشین های سنگین

, توسعه کارخانه بارز به منظور تولید لاستیک برای ماشین های سنگین,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث مجتمع فولاد در شهرستان راور گفت: بهره برداری از اولین فاز این مجتمع در تابستان سال آینده انجام خواهد شد و همچنین به منظور توسعه این واحد تولیدی کارهای بزرگی انجام خواهد گرفت.

,

وی ادامه داد: توسعه کارخانه لاستیک بارز کرمان پروژه بسیار مهمی است که بخشی از آن سال قبل انجام شده و بخشی دیگر آن هم اکنون آغاز شده است و تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که این پروژه اشتغال زایی حداقل هزار نفر را در پی خواهد داشت.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تولید لاستیک سنگین را در اولویت قرار داده ایم؛ چرا که نیاز استراتژیک کشور است، عنوان کرد: در کنار تمامی این فعالیت ها می توان به اقداماتی در راستای توسعه بهره برداری از معادن به ویژه در منطقه کوهساران و فیض آباد راور اشاره کرد.

,

زاهدی افزود: برنامه توسعه مد نظر قرار گرفته است و برای برخی از معادنی که فعال نبوده اند برنامه ریزی شده است که بهینه سازی در خصوص آنان صورت بگیرد و این مسئله بسیار مهم است که از فناوری های جدید در این زمینه استفاده شود که این امر افزایش ایمنی و تولید را به وجود خواهد آورد.

,

رونق تولید با حضور معین های اقتصادی

, رونق تولید با حضور معین های اقتصادی ,

وی به منظور رونق تولید در سطح کرمان و راور با نهادهای مختلف و مجتمع های بزرگ استان و کشور رایزنی هایی صورت گرفته است و معین های اقتصادی در نقاط مختلف حضور پیدا کرده اند؛ در شهداد ماهان ایر، در گلباف بانک رسالت، در راور ستاد ویژه فرمان امام خمینی(ره) و در راین مجتمع مس شهید باهنر فعالیت می کنند.

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء رونق تولید و ایجاد اشتغال در کرمان و راور برای پنج سال آینده برنامه های سنگین متعددی در دستور کار وجود دارد.

,

احمد حمزه در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن ابراز تأسف از تحریم های بسیار شدید و ظالمانه آمریکا و ایادی آن گفت: متأسفانه
آنگونه که باید عمل می کردیم تا شاهد رونق تولید بیشتر در منطقه باشیم؛ نتوانستیم  برنامه هایی را اجرا کنیم.

,
,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال رونق تولید در جنوب کرمان در زمینه اصلی ظرفیت کاری منطقه که کشاورزی و دامپروری است در راستای توسعه گلخانه ها توانستیم اقدامات خوبی را انجام دهیم و مصوبات خوبی را در خصوص افزایش گلخانه های هیدروپونیکی در منطقه داشته باشیم.

,

احداث گلخانه هیدروپونیکی20 هکتاری در رودبار جنوب/ افتتاح دو کارخانه فرآوری کروم طی دو ماه آینده در منوجان و فاریاب

, احداث گلخانه هیدروپونیکی20 هکتاری در رودبار جنوب/ افتتاح دو کارخانه فرآوری کروم طی دو ماه آینده در منوجان و فاریاب,

وی با اشاره به اینکه در راستای احداث گلخانه های هیدروپونیکی زمین هایی واگذار و قرار دادهایی بسته شده است، عنوان کرد: در آینده نزدیک شاهد احداث بیست هکتار مجتمع بزرگ گلخانه هیدروپونیک در رودبار جنوب خواهیم بود و همچنین مجوز فعالیت گلخانه های معمولی در پنج شهرستان جنوبی استان نیز صادر شده است.

,

حمزه افزود: برخی از این گلخانه های ساخته شده اند و در حال بهره برداری هستند و همچنین در راستای دامپروری نیز مد نظر است که تسهیلاتی به جوانان منطقه داده شود  تا بتوانند از فعالیت خود را از شکل دامپروری سنتی خارج و به دامپروری صنعتی تغییر دهند.

,

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بکر و دست نخورده ظرفیت معدنی جنوب استان کرمان اظهار کرد: طی یک سال و سه ماه گذشته دو کارخانه فرآوری کروم در منوجان و فاریاب کلنگ زنی شده است که پیشرفت خوبی داشته اند و تا دو ماه آینده آماده افتتاح هستند.

,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته کارخانه سیلیس در فاریاب نیز کلنگ زنی شده است و در حال حاضر پیشرفت سی درصدی دارد و امیدواریم در زمینه معدن و صنعت بتوانیم اشتغال لازم را در منطقه به وجود آوریم.

,

جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی با فرآوری محصولات/ فعالیت 5 کارخانه در قلعه گنج با حمایت بنیاد علوی

, جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی با فرآوری محصولات/ فعالیت 5 کارخانه در قلعه گنج با حمایت بنیاد علوی,

وی با تأکید بر اینکه به منظور افزایش تولید و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی منطقه بهتر است محصولات را فرآوری شوند، تصریح کرد: در راستای فروش محصولات کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی جنوب کرمان اقدامات خوبی در حال انجام است تا مسئله بازاریابی فروش و حذف واسطه ها ساماندهی شود و در کنار آن سود بیشتری نصیب کشاورزان گردد و کشاورزان به تولید بیشتر علاقمند شوند.

,

حمزه با اشاره به اینکه در جنوب استان کرمان کارخانه ای به غیر از دو واحد تولید رب گوجه فرنگی، کارخانه تولید آرد و خوراک دام واحد دیگری فعالیت نمی کرد، گفت: طی سه سال گذشته پنج کارخانه خوب در قلعه گنج با حمایت بنیاد علوی راه اندازی شده است.

,

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احداث کارخانه طلا در فاریاب به اتمام رسیده است که با سفر وزیر صنعت و معدن راه اندازی خواهد شد؛ مجتمع فرآوری مس در رمشک محرومترین نقطه استان کرمان تأسیس شده و آماده افتتاح است.

,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای با اشاره به کلنگ زنی مجتمع فرو منگنز در کهنوج در هفته دولت اظهار کرد: ساخت این مجتمع در مراحل اولیه است و همچنین اقداماتی برای مجتمع پترو شیمی در رودبار جنوب انجام شده است.

,

جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در سال رونق تولید

, جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در سال رونق تولید,

حمزه با بیان اینکه کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در رودبار جنوب پیشرفت 70 درصدی داشته است، ابراز کرد: تغییرات اساسی در پنج شهرستان جنوبی استان کرمان داشته ایم؛ طی پنج سال گذشته کل گلخانه های جنوب کرمان دویست هکتار نبوده و هم اکنون ظرفیت گلخانه ها به دو هزار هکتار رسیده است؛ بنابراین با توجهب ه شرایط اقتصادی کشور پیشرفت رونق تولید در این منطقه قابل قبول است.

,

شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اقدامات مسئولان استان در جلوگیری از تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای تولیدی استان کرمان گفت: زمانی که مسئله تولید مطرح می شود صرف چند واحد مد نظر نیست بلکه ساخت هزار واحد مسکونی در استان برای محرومین توسط سپاه ، کمیته امداد و دیگر نهادها موجب رونق تولیدشده است.

,

وی با تأکید بر اینکه در استان کرمان به عنوان محور معادن اقدامات ارزشمندی در مجموع معادن استان انجام شده است، اظهار کرد: تعطیلی یک واحد معدن را نداشته ایم بلکه بر تعداد معادن استان افزوده شده است.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت چشمگیر مجموعه معادن در سیرجان عنوان کرد: هم اکنون ظرفیت تولید 10 میلیون تن سنگ آهن در سال آینده و اشتغال ده هزار نفر را به طور مستقیم در معادن استان کرمان و واحدهای مربوطه وجود دارد.

,

معادن پیشران اقتصاد کشور پس از نفت هستند

, معادن پیشران اقتصاد کشور پس از نفت هستند,

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واحدهای فولادی و مجتمع های مس استان از عملکرد و فعالیت خوبی برخوردار هستند، اظهار کرد: معادن کوچک مس در حال شناسایی و فعال شدن هستند؛ چرا که بر اساس سند چشم انداز برنامه ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور، معادن باید پیشران اقتصاد کشور پس از نفت باشند.

,

حسن پور با تأکید بر اینکه در زمینه تولید عملکرد مردم قابل قبول است اما شاید نتوان به مسئولین نمره عالی داد، عنوان کرد: بردسیر به عنوان حوزه فعالیت من، رتبه اشتغال با بیش از 180 درصد رتبه اول است و شهرستان سیرجان به عنوان دومین حوزه انتخابیه رتبه دوم را دارد.

,

نیکزادی پناه در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه شرق استان کرمان علی رغم ساحل خشکی که دارد اما بر اقیانوسی از ثروت نشسته است، گفت: شرق استان کرمان دارای آثار تاریخی ثبت شده جهانی ارگ قدیم بم، دو قنات در بروات و کویر لوت است؛ همچنین این منطقه دارای تعداد زیاد اثر تاریخی است که آماده ثبت ملی هستند.

,

وی با اشاره به وجود کوهستان ها و سد زیبا، باغستان های ارزشمند و دیگر مناطق ابراز کرد: در مسئله گردشگری ما می توانیم اشتغال زایی بسیاری را ایجاد کنیم تا در آمد زایی در این عرصه داشته باشیم که به دلیل عدم زیر ساخت های لازم و کافی هنوز نتوانسته ایم از این مهم بهره برداری لازم را داشته باشیم.

,

فعالیت معدن روی در ابارق بم

, فعالیت معدن روی در ابارق بم,

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه صنعت خودرو سازی ارگ جدید بم در کشور مطرح است، عنوان کرد: متأسفانه به دلیل تحریم ها و مشکلات عدیده ای که متوجه این بخش شده؛ صنعتگران و قطعه سازان اقدام می کنند که بتوانند کارگران خود را حفظ کنند.

,

عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرق استان کرمان سالانه تولید بیست هزار تن خرمای کم نظیر مضافتی را دارد و همچنین با توجه به وجود بوته کافی در باغات می توانیم در کنار احیا کشاورزی منطقه، دامداری هایمان را نیز احیا کنیم و اقداماتی در این زمینه نیز انجام شده است.

,

نیکزادی پناه در خصوص فعالیت های معدنی در شرق استان کرمان عنوان کرد: دو معدن را از سال گذشته ثبت کرده ایم و مراحل کاری آنان  در حال انجام است و به زودی برای ایجاد اشتغال و در آمدزایی قابل استخراج هستند؛ همچنین معدن روی در ابارق بم داریم که با 200 کارگر آغاز به کار کرده است.

,

کمالی پور در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه جنوب استان کرمان وابسته به بخش کشاورزی است، گفت: در سه سال گذشته ضمن اقدامات گسترده در جهت رونق تولید در بخش کشاورزی صورت گرفته است.

,

کسب رتبه اول جنوب استان در استفاده از آبیاری قطره ای تحت فشار / راه اندازی 5 کارخانه صنایع معدنی در جنوب کرمان

, کسب رتبه اول جنوب استان در استفاده از آبیاری قطره ای تحت فشار / راه اندازی 5 کارخانه صنایع معدنی در جنوب کرمان,

وی با اشاره به اینکه آبیاری قطره ای تحت فشار در جنوب استان کرمان رتبه اول کشور را به دست آورده است، اظهار کرد: در حوزه بهینه سازی محصولات گلخانه ای، صادرات، ایجاد گمرک، ایجاد دفتر استاندارد و صادرات بیش از یک میلیون تن از محصولات، پیگیری جهت ایجاد و افتتاح پایانه صادراتی، تسهیل در بخش وام های کشاورزی و کمک به کشاورزان در حوزه های از جمله اقدامات در جهت رونق تولید بوده است.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار بخش کشاورزی، ایجاد صنایع جانبی و جنبی در این زمینه مانند سردخانه ها، جایگاه های بسته بندی محصولات و فرآوری محصولات کشاورزی کارخانه های کوچکی شکل گرفته است که برخی از آنها راه اندازی شده اند و برخی دیگر در حال راه اندازی هستند.

,

کمالی پور با بیان اینکه شرایط کشاورزی در سه سال گذشته مناسب بوده است، عنوان کرد: توجه به صنعت از جمله اقدامات دیگری است که در جهت رونق تولید در نظر گرفته شده است و بخش صنعت در سه سال گذشته به اندازه تمام سال های قبل از انقلاب فعالیت داشته اند.

,

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه صنایع معدنی 5 کارخانه راه اندازی شده است که فعالیتشان را در فاز اول آغاز کرده اند و ده ها کارخانه دیگر در این حوزه در حال ساخت و ساز هستند که امیدواریم در دو سال آینده آماده بهره برداری باشند.

, نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه صنایع معدنی 5 کارخانه راه اندازی شده است که فعالیتشان را در فاز اول آغاز کرده اند و ده ها کارخانه دیگر در این حوزه در حال ساخت و ساز هستند ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه