اخبار داغ

از «آرامستان» تا «بهارستان»؛

پر کردن سبدهای رأی در صف عزا

پر کردن سبدهای رأی در صف عزا
این روزها کاندیداهای انتخابات سعی می‌کنند سبدهای رای‌شان را با حضور در صف عزا و عروسی پُر کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز  کمتر از یک ماه دیگر به ماراتن انتخاباتی مشتاقان حضور در خانه ملت باقی مانده است؛ البته کاندیداها برای جذب آرای مردم تبلیغات خود را از ماه‌ها پیش علنا آغاز کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

آنهایی که فضای مجازی را غرق کرده‌اند از دنیا واقعی هم غافل نبوده و حتی در دورافتاده‌ترین روستاها هم سر و کله‌شان پیدا شده و برای جلوس بر کرسی‌های سبز مجلس و البته انجام تکلیف اعلام آمادگی کرده‌اند.

,

برخی از کاندیداها برای رسیدن به این هدف به هر حربه‌ای برای رای جمع کردن دست می‌زنند تا در فرصت باقیمانده سبد رای خود را پُر کنند حتی اگر شده با حضور در صف عزا و عروسی!

,

این روزها کاندیداهای محترم که می خواهند یک راست از آرامستان راهی بهارستان شوند در مراسم های ختم حضوری پُررنگ دارند.

,

به جای شرکت در عزا و شادی به مردم برنامه بدهید!

, به جای شرکت در عزا و شادی به مردم برنامه بدهید!,

جواد فعلی، جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: نامزدهای انتخابات به جای اینکه برای مردم برنامه ارائه دهند،  در مراسم عزا و شادی شرکت می کند و مردم هم این را می پذیرند.

,

وی با بیان اینکه مردم نباید ویژگی نماینده خوب را شرکت کردن در مراسم عزا و شادی بدانند، گفت: این دیدگاه اشتباه است و مردمی بودن به این است که نامزد انتخابات در راستای مسئولیتش برای مردم برنامه داشته باشد نه اینکه در صف عزا و مراسم شادی مردم شرکت کند.

,

این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه آنهایی که برای انتخابات شرکت می کنند و درچنین مراسمی حضور می یابند در واقع آدم های متخصصی نیستند، افزود: کسی که برای نمایندگی شرکت می کند باید به حقوق اساسی جامعه اسلامی، به بخش مسکن، آموزش و بخش بهداشت اشراف کامل داشته باشد.

,

ا

, ا,

فعلی بیان داشت: یعنی فرد باید اطلاعاتش آنقدر زیاد باشد که وقتی به یک روستایی می رود و بخش بهداشت آنجا نامناسب است، برنامه داشته باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: کاندید انتخابات مجلس باید برای بخش مسکن، آموزش و بهداشت برنامه داشته باشد و بطور کلی یک نماینده خوب نماینده ای است که با برنامه پا در میدان بگذارد.

,

نماینده بی‌برنامه برای رای جمع کردن در صف عزا می‌ایستد

, نماینده بی‌برنامه برای رای جمع کردن در صف عزا می‌ایستد,

این جامعه‌شناس با بیان اینکه کاندیدها نباید فقط به مردم وعده بدهند و در عمل کاری برای جامعه انجام ندهند، عنوان کرد: اگر نماینده ای برنامه ای نداشته باشد، مجبور است برای جمع کردن رای در صف عزا و شرکت در مراسمات مردم حضور داشته باشد و این به نفع مردم نیست.

,

این جامعه شناس با اشاره به اینکه متاسفانه جامعه نیز پذیرش می کند که یک نفر در مراسم تحریم و عزای آنها شرکت کند عنوان کرد: این کار از طرف کاندیدها خدمت به مردم نیست و مردم باید از نامزدها برنامه مطالبه کنند.

,

وی تصریح کرد: یک کاستی از طرف نامزد انتخابات و یک کاستی از جانب خود مردم و کاستی دیگر از جانب امکاناتی است که باید در دسترس نامزدها قرار بگیرد، نتیجه این کاستی ها به طور حتم انتخاب های غلطی است که در سطح جامعه آن را مشاهده می کنیم.

,

فعلی عنوان کرد: باید مناظراتی برای نامزدهای انتخابات اجرایی شود، که نامزدها برنامه خود را بیان کنند و توسط کارشناسان این مناظرات نقد و بررسی شود و نظرات خود را برای مردم بازگو کنند.

,

 این جامعه شناس بیان داشت: به نظرم باید کسی که برای نمایندگی شرکت می کند، از یکسال قبل مشخص شود و تایید شده باشد، زیرا در این یکسال مشخص می شود که آیا این نماینده برنامه ای دارد یا خیر.اما در یک هفته زمان کوتاهی برای تبلیغ یک کاندید انتخاباتی است که بخواهد برنامه خود را در بخش اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیان کند.

,

هیئت‌های مذهبی و مجالس ختم جای تبلیغات انتخابات نیست

, هیئت‌های مذهبی و مجالس ختم جای تبلیغات انتخابات نیست,

 محمدحسین صادقی، مدعی‌العموم کرمانشاه درباره فعالیت تبلیغات انتخاباتی زودهنگام قبل از شروع فرجه قانونی به نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و هواداران آنها هشدار داد.

,

وی با ممنوع اعلام کردن هرگونه تبلیغات زودهنگام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از اخذ رأی (مرحله اول و دوم) آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رأی گیری انتخابات ادامه خواهد داشت.

,

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بیان داشت: البته در ماه‌های منتهی به زمان رأی گیری جلسات و نشست‌هایی برای کاندیداها برگزار می‌شود، اما هر نوع فعالیت و تبلیغ علنی در سطح شهر باید در بازه زمانی مذکور و طبق ماده قانونی مزبور انجام گیرد، در غیر این صورت از مصادیق ماده ۵۶ قانون یاد شده خواهد بود و مشمول برخورد قانونی می‌شود.

,

مدعی العموم کرمانشاه تصریح کرد: در این ایام گاهاً مشاهده می‌شود که خادمین بعضی از هیأت‌های دینی و محافل مذهبی برخی از کاندیداها را به عنوان سخنران، مداح یا مدعو دعوت و تحت این عنوان اقدام به نصب بنر، پلاکارد، پوستر، اطلاعیه و …در سطح شهر می‌کنند، هرچند ماده ۵۶ قانون انتخابات تصریحی در مورد این نوع تبلیغات ندارد، اما تبلیغات زودهنگام می‌تواند مصادیق بسیار زیادی داشته باشد که یکی از آنها هم تبلیغ در مجالس، محافل و هیأت‌های مذهبی است.

,

وی ادامه داد: در صورتی که در این مراسم تبلیغ انتخاباتی کاندیداها مشخص و محرز باشد، به تشخیص دستگاه قضائی می‌توان آن را از مصادیق ماده مذکور دانست یا لااقل نوعی نقض حقوق عامه به شمار آورد.

,

صادقی گفت: با توجه به درخواست سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئت‌های مذهبی کرمانشاه و درخواست آن مراجع ذیصلاح از دادستانی مبنی بر جلوگیری از این امر و نیز نظرات برخی از شهروندان در این رابطه شاید بتوان نتیجه گرفت که در اذهان عمومی دعوت از کاندیدا به عنوان سخنران جلسات مذهبی و تبلیغات علنی و عمومی در این امر قبل از فرا رسیدن موعد قانونی تبلیغات از مصادیق تبلیغات زودهنگام و مشمول ماده ۵۶ قانون انتخابات است.

,

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات اخیرشان در این رابطه تصریح فرمودند عده‌ای با عجله از حالا مباحث انتخاباتی را شروع کردند و این فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی موجب منحرف شدن ذهن‌ها از مسائل اصلی، مشغول کردن افراد به یکدیگر و برخی بدگویی‌ها می‌شود و این امر به ضرر مصالح کشور است.

,

مدعی العموم کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه کاندیداهای انتخاباتی باید از تخریب همدیگر پرهیز کنند، بیان داشت: در فعالیت‌های انتخاباتی گاهی کاندیداها به مطرح کردن نظرات، برنامه‌ها و ایده‌های خود و گاهی احیاناً انتقاد از دیگران می‌پردازند که ممکن است تا سر حد تخریب افراد نیز پیش برود، اما اولین درس محافل مذهبی خصوصاً مجالس عزای حضرت صدیقه کبری (س) پرهیز از هرگونه اختلاف تحت لوای ولایت است.

,

صادقی تصریح کرد: فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی حتی در زمان قانونی در محافل دینی و مذهبی و ولایی با شأن والای این مجالس همخوانی ندارد و حتی ممکن است اذهان عمومی را نسبت به نامزدهای انتخابات مشوش سازد که خدای نکرده قصد استفاده نابجا از عنوان اهل بیت و اینگونه محافل را دارند.

,

وی اضافه کرد: تبلیغات انتخاباتی نه تنها در محافل مذهبی حتی در مجالس ختم نیز امری ناشایست و دور شأن مجلس ترحیم، میت و بازماندگان است، خصوصاً اگر منتهی به نام بردن از افراد تحت عنوان تشکر از حضور و… باشد.

,

بر اساس این گزارش، با توجه به افزایش سطح آگاهی مردم به نامزدهای انتخابات پیشنهاد می‌شود که به جای استفاده از این تاکتیک نخ‌نما به ارائه برنامه هایی که دارند ـالبته اگر دارندـ بپردازند و مردم را در انتخاب درست کمک کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه