اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:

موضع‌گیری علیه شورای نگهبان مردم سالاری دینی را زیرسوال می‌برد/ عدم تصویب قانون انتخابات از عوامل هجمه به شورای نگهبان

موضع‌گیری علیه شورای نگهبان مردم سالاری دینی را زیرسوال می‌برد/ عدم تصویب قانون انتخابات از عوامل هجمه به شورای نگهبان
فلاحتی با بیان این‌که مباحث سیاسی و جناحی در ردصلاحیت‌ها دخیل نبوده، گفت: اگر قانون و لایحه جامع انتخابات را به سر انجام می‌رساندیم امروز شاهد هجمه به شورای نگهبان نبودیم بلکه شاهد اصلاح ساختاری در حوزه انتخابات بودیم که این اما و اگرها در آن مطرح نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص صحبت‌هایی که طی روزهای اخیر توسط رئیس جمهور در مورد شورای نگهبان مطرح شده، اظهار کرد: نهاد شورای نگهبان جزو نهادهای قانونی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،, ،, در خصوص صحبت‌هایی که طی روزهای اخیر توسط رئیس جمهور در مورد شورای نگهبان مطرح شده، اظهار کرد: نهاد شورای نگهبان جزو نهادهای قانونی کشور است.,

وی افزود: قوانین شورای نگهبان مشخص و در قانون اساسی و قوانین موضوعه شورای اسلامی روی آن تأکید شده است.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معمولا هر دوره در ایام انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی شاهد هجمه‌هایی از طرف گروه‌ها، احزاب و بعضا افرادی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند تأیید صلاحیت خود را از شورای نگهبان بگیرند هستیم و این مسئله در فضای رسانه‌ای کشور مطرح شده و بعد از مدتی فروکش کرده و تمام می‌شود.

,

شورای نگهبان به خوبی انجام وظیفه کرده است

, شورای نگهبان به خوبی انجام وظیفه کرده است, شورای نگهبان به خوبی انجام وظیفه کرده است,

فلاحتی با بیان این‌که امسال نیز آن‌چه که اتفاق افتاد مانند دوره‌های قبل است، عنوان کرد: شورای نگهبان بر اساس وظیفه‌ای که دارد به خوبی عمل می‌کند.

,

وی ادامه داد: شورای نگهبان نظرات مراجع چهارگانه‌ای که در قانون آمده را می‌گیرد و برای ‌تک‌تک افرادی که ثبت‌نام کردند از خِبرگان محلی که در هیئت‌های نظارت کار می‌کنند تحقیق محلی می‌کند.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین شورای نگهبان نظر مراجع چهارگانه که اسناد و مدارک را برای هر فرد در آیتم‌های متعدد ارائه می‌کنند بررسی می‌کند.

,

فلاحتی افزود: اگر فردی به هر دلیلی رد صلاحیت شود مهلت اعتراض برای وی تعیین شده که می‌تواند اعتراض کند و شرایط رسیدگی مجدد به درخواست افراد طبق قانون وجود دارد. پس از بررسی نیز نظر نهایی مجدد اعلام می‌شود.

,

مباحث سیاسی و جناحی در رد صلاحیت‌ها دخیل نبوده است

, مباحث سیاسی و جناحی در رد صلاحیت‌ها دخیل نبوده است, مباحث سیاسی و جناحی در رد صلاحیت‌ها دخیل نبوده است,

وی با بیان این‌که گاهی مطرح می‌شود مباحث سیاسی و جناحی در رد صلاحیت‌ها دخیل بوده، تصریح کرد: با توجه به شناخت و برخوردی که با برخی از افراد دارم چه نمایندگان فعلی و چه ادوار به نظر نمی‌رسد بحث جناحی و سیاسی در رد صلاحیت‌ها نقش داشته باشد.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: حتی برخی افرادی که در طیف اصولگرا هستند را نیز شاهد هستیم که شورای نگهبان ردصلاحیت کرده است که برخی از افراد چهره‌های مشهور و مطرح در مجلس فعلی هستند.

,

فلاحتی با تأکید بر این‌که بعضا مطرح می‌شود دیدگاه شورای نگهبان دیدگاه جناحی است، اظهار کرد: واقعا این‌گونه نیست و می‌توان از زوایه دیگری به این ادعا نگاه کرد و پرسید چه طور شده که تعداد قابل توجهی از افرادی که ردصلاحیت شدند در آن جناح حضور دارند؟

,

وی افزود: در حال حاضر از طیف اصول‌گرایان، اصلاح‌طلبان، مستقلین و دولتی‌ها افراد زیادی را داریم که شورای نگهبان آن‌ها را تأییدصلاحیت نکرده است.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: این‌که چرا افراد بیشتری که عدم احراز شدند در جناح طرفداران دولت یا اصلاح‌طلبان هستند را باید بررسی کرد که چرا افراد بیشتری در این طرف قرار می‌گیرند؟ چطور یک کفه ترازو بیشتر افرادی را در خود دارد که صلاحیت آن‌ها تأیید نمی‌شود و پرونده آن‌ها سنگین‌تر و سیاه‌تر است؟

,

فلاحتی تأکید کرد: این مسئله به شورای نگهبان برنمی‌گردد بلکه به احزاب و گروه‌ها برمی‌گردد.

,

وی بیان کرد: موضع‌گیری‌هایی این‌ چنینی عرصه انتخابات را ناکارآمد می‌کند و مسئله مهم مردم سالاری دینی را زیر سوال می‌برد.

,

شورای نگهبان بدون دلیل اظهار نظر نمی‌کند

, شورای نگهبان بدون دلیل اظهار نظر نمی‌کند, شورای نگهبان بدون دلیل اظهار نظر نمی‌کند,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: احیانا اگر مواردی باشد که به هر دلیلی شورای نگهبان اختیار نداشته باشد و نتواند اثبات کند مطمئن هستم هیچ اظهار نظری نمی‌کند و حداقل کار این است که فردی را عدم احراز کند نه عدم صلاحیت.

,

فلاحتی گفت: با برخی از افرادی که رد صلاحیت شدند و برخورد دارم مطرح می‌کنند که شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت را به آن‌ها اعلام کرده و می‌گویند که دلیل مطرح شده در پرونده ما بوده که رد صلاحیت شده‌ایم حال این‌که این به حق باشد یا ناحق این قانونی است که بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است.

,

اگر قانون و لایحه جامع انتخابات مصوب می‌شد شاهد هجمه به شورای نگهبان نبودیم

, اگر قانون و لایحه جامع انتخابات مصوب می‌شد شاهد هجمه به شورای نگهبان نبودیم, اگر قانون و لایحه جامع انتخابات مصوب می‌شد شاهد هجمه به شورای نگهبان نبودیم,

وی تصریح کرد: اگر قانون و لایحه جامع انتخابات را که مجلس در حال تهیه آن بود و تا مصوبات فراوانی جلو رفت را به سر انجام می‌رساندیم امروز شاهد هجمه به شورای نگهبان نبودیم بلکه شاهد اصلاح ساختاری در حوزه انتخابات بودیم که این اما و اگرها در آن مطرح نبود.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با این دیدگاه که مجلس باید مجلس کارآمد و توانمندی باشد و کارآمدی و توانمندی از افرادی بر می‌آید که از مباحث فساد اخلاقی، مالی یا مباحث اضعف نفسی مبرا باشند وارد مجلس شوند.

,

وی تأکید کرد: شورای نگهبان تاکنون به خوبی به وظایف خود عمل کرده و نتیجه آن به نفع مصالح مملکت خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه