اخبار داغ

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

آخرین وضعیت مصوبه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در خراسان جنوبی

آخرین وضعیت مصوبه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در خراسان جنوبی
افضلی گفت: با توجه به ایرادات مفاد مصوبه ایجاد سه منطقه ویژه اقتصادی در خراسان جنوبی و برگشت از سوی شورای نگهبان، ایرادات برطرف و برای سومین بار به شورای نگهبان ارسال شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، هفتم شهریورماه سال گذشته نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات سه منطقه ویژه اقتصادی برای خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: این مناطق شامل دو منطقه ویژه عمومی در شهرستان‌های فردوس و نهبندان و منطقه ویژه انرژی‌های نو در سربیشه است که کلیات آن در صحن مجلس به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، هفتم شهریورماه سال گذشته نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات سه منطقه ویژه اقتصادی برای خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: این مناطق شامل دو منطقه ویژه عمومی در شهرستان‌های فردوس و نهبندان و منطقه ویژه انرژی‌های نو در سربیشه است که کلیات آن در صحن مجلس به تصویب رسید.,

مشیرالحق عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز 23 آذرماه سال گذشته در نشستی با حضور مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، گفت: پیرو مکاتبات صورت گرفته و حسب نظر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و به‌منظور واگذاری زمین به سازمان مسئول برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی، جلساتی با امور اراضی، منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت آب منطقه‌ای و حفاظت محیط زیست استان برگزار و با واگذاری زمین و تأمین آب موردنیاز این مناطق موافقت شد.

,

وی افزود: امیدواریم با توجه ویژه‌ای که به خراسان‌جنوبی صورت می‌گیرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات موجود بر سر راه این مناطق مرتفع شود و به‌زودی شاهد راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی در استان باشیم.

,

نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: با توجه به این‌که مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی منتظر تأییدیه از سوی شورای نگهبان است. تاکنون دو مرتبه مصوبه به شورای نگهبان ارشال شده و هر دفعه به دلایلی برگشت داده شده است.

,

وی افزود: شورای نگهبان ایرادات و نواقصی در مفاد این مصوبه مطرح کرده و درخواست کرده مجدد نواقص بررسی و رفع و سپس به شورای نگهبان ارسال شود.

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ایرادات مصوبه برطرف و برای سومین‌بار به شورای نگهبان ارسال شده، عنوان کرد: روز سه‌شنبه هفته گذشته در این خصوص در مجلس بحث و تبادل نظر شد که پیگیری‌های لازم جهت اخذ تأییده شورای نگبهان سریع‌تر انجام شود.

,

افضلی بیان کرد: مناطق ویژه مختص خراسان جنوبی نیست و قرار است در چند استان دیگر نیز راه‌اندازی شود.

,

وی اظهار کرد: راه‌اندازی مناطق ویژه در شهرستان‌ها زمینه‌ساز توسعه است و با توجه به ظرفیت‌های خراسان جنوبی و فعال‌بودن یک منطقه ویژه در استان می‌طلبد مناطق ویژه دیگری نیز در استان راه‌اندازی شود.

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی مناطق ویژه در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه تأثیر قابل‌توجهی بر اشتغال این شهرستان‌ها خواهد داشت.

,

وی با بیان این‌که ایجاد منطقه ویژه در نهبندان و راه‌اندازی انرژی‌های نو در سربیشه تأثیر بسزایی بر اشتغالزایی این شهرستان‌های مرزی و محروم دارد، اظهار کرد: مناطق ویژه اقتصادی با هدف جذب صنایع صادرات‌گرا می‌تواند با ایجاد شرایط مطلوب نظر تجار و سرمایه‌گذاران را جلب کند.

,

افضلی خاطرنشان کرد: امیدواریم با نظر مثبت شورای نگهبان هر چه سریع‌تر مصوبه ابلاغ و در تا پایان این مجلس نهایی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه