اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

مردم عراق، آمریکا را منشأ تمام مشکلات خود می‌دانند

مردم عراق، آمریکا را منشأ تمام مشکلات خود می‌دانند
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مردم عراق، آمریکا را منشا تمام مشکلات خود می‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن جلیلوند در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز با اشاره به راهپیمایی بزرگ ضداستکباری مردم عراق اظهار داشت: اینکه چرا مردم عراق در این وضعیت قرار گرفتند به این علت است که چندین سال دچار بحران های مختلف شدند بنابراین همه مشکلات آنها از سیاستمداران عراقی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: از سال ۲۰۰۳ که عراق اشغال شد به محض پا گرفتن، دچار جنگ جهانی شد و پس از مدتی که داعش به منطقه ورود کرد و مسائل و مشکلات آنها چندین برابر شد بنابراین می‌توان گفت که سیاستمداران عراقی مقصر تمام مشکلات نیستند.

,

جلیلوند خاطرنشان کرد: در مجموع مردم عراق ناراضی هستند زیرا عراق کشوری ثروتمند است و مردم عراق انتظار دارند پس از ۱۰ - ۱۵ سال ثبات پیدا کند، اما مداخلات بین‌المللی در عراق زیاد است و باعث نارضایتی مردم شده است.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: عراق تحت اشغال آمریکا است و آمریکا با عراق قراردادهایی دارد که عراق بر اساس آنها متعهد به انجام اقداماتی است.

,

جلیلوند گفت: تظاهرات ضدآمریکایی مردم عراق ناشی از نارضایتی آنها است زیرا مردم عراق آمریکا را منشا تمام مشکلات خود می دانند البته آمریکایی‌ها به این راحتی از عراق خارج نخواهند شد همان‌گونه که به راحتی ژاپن و آلمان را از دست ندادند.

,

وی با بیان اینکه مردم عراق مشکلات خود را از چشم آمریکا می‌بینند، عنوان کرد: آمریکا با عراق پیمان‌های امنیتی و اقتصادی منعقد کرده‌ و دولت عراق ملزم به رعایت مفاد آن است.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه خروج آمریکا از منطقه به عهده دولتهای منطقه است که باید تصمیم گیری کنند، گفت: خروج آمریکا از منطقه دشواری های خاص خود را دارد زیرا آمریکا در عربستان، پاکستان، عراق، آذربایجان، افغانستان، شمال آفریقا و... پایگاه نظامی دارد.

,

جلیلوند تصریح کرد: خروج آمریکا از منطقه شدنی اما زمان‌بر است و به مردم منطقه بستگی دارد که در این مورد چه تصمیمی بگیرند.

,

وی گفت: تاریخ خاورمیانه نشان می‌دهد کشورهایی که بخواهند به این منطقه وارد شوند دچار مشکل خواهند شد همان طور که انگلیسی ها، فرانسوی ها و روسها دچار مشکل شدند بنابراین آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست.

,

جلیلوند عنوان کرد: از نظر دیپلماتهای آمریکا، ارتش آمریکا مثل چکش است و همه را میخ می بیند و می خواهد با زور ارتش مشکلات خاورمیانه را حل کند در حالی که مشکلات خاورمیانه چهار، پنج هزار ساله و ذاتی هستند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه