اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه خبر داد؛

اختصاص اعتبار ۱.۳ میلیارد ریالی برای طرح بوم‌سازگان ناحیه رویشی زاگرس

اختصاص اعتبار ۱.۳ میلیارد ریالی برای طرح بوم‌سازگان ناحیه رویشی زاگرس
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از اختصاص اعتبار ۱.۳ میلیارد ریالی برای طرح بوم‌سازگان ناحیه رویشی زاگرس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ان‌شاءالله کولانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز درباره نصب آبشخور در عرصه‌های مرتعی اظهار داشت: استان کرمانشاه دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که یک میلیون و۱۹۰ هکتار آن عرصه‌های مرتعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بیان کرد: عرصه‌های مرتعی استان کرمانشاه علوفه سه میلیون دام را تأمین می‌کند که یک میلیون رأس دام مازاد محسوب می‌شود.

,

این مسئول گفت: به منظور کمک به عشایر و دامداران بهره بردار از عرصه‌های مرتعی با نصب آبشخورهای فلزی و بتنی اقدام به مرمت چشمه سازها در مراتع کردیم.

,

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته این اقدامات انجام شده است، بیان داشت: در سال قبل از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی ۶۰۰ میلیون ریال به احداث ۲۰ دستگاه آبشخور بتنی در شهرستان‌های کنگاور، جوانرود و پاوه اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است.

,

کولانی عنوان کرد: طی سال جاری نیز از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی با نام مدیریت بوم سازگان ناحیه رویشی زاگرس یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به احداث ۳۰ دستگاه آبشخور بتنی در عرصه‌های مرتعی استان اختصاص داده شد.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه این عرصه‌ها مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، سنقر، کنگاور، صحنه، هرسین، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و روانسر بوده است، عنوان کرد: طرح‌های مذکور در کمترین زمان به بهره برداری رسیده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه