اخبار داغ

فروش ۴ کیلو میوه، درآمد روزانه یک دستفروش دهگلانی با دو مدرک تحصیلی!

فروش ۴ کیلو میوه، درآمد روزانه یک دستفروش دهگلانی با دو مدرک تحصیلی!
بیکاری و نبود اشتغال در شهرستان دهگلان باعث شده مردم و جوانان برای به دست آوردن کسب درآمد دردسرهای زیادی را تحمل نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، با توجه به اینکه شهرستان دهگلان در زمینه کشاورزی و وجود بزرگترین کارخانه لاستیک بارز در استان است مردم و جوانان آن برای کسب در آمد و امرار معاش خود مجبور به راه اندازی شغلهای کاذب و دست فروشی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه مطرح است و با توجه به مشکلاتی که در مسیر گره‌ گشایی در مشکل بیکاری وجود دارد بسیاری از مردم از ایجاد شغل توسط مسئولان نا امید هستند و به ناچار خود به ایجاد اشتغال دست می‌زنند

,

در کنار افرادی که با کارآفرینی مناسب برای خود و یا تعدادی دیگر از افراد شغل ایجاد می‌کنند، افرادی هم هستند که به ناچار به مشاغلی چون کرایه‌کشی، دست فروشی و . . . روی می‌آورند.

,

هرچند ایجاد چنین شغل‌هایی توسط افراد به نسبت از بیکاری و خانه‌نشینی بهتر است ولی این مشاغل نیز مشکلات و معایب خاص خود را دارند که گاها باعث نارضایتی در بین افراد جامعه نیز می‌شود.

,

امروزه تعداد زیادی از مردم شهرستان دهگلان به علت نداشتن کسب درآمد جهت گذراندن امرار معاش و عدم سرمایه برای ایجاد اشتغال مجبور به دست فروشی در خیایان و معابر هستند.

,

, ,

مولود امیری یکی از دست فروشان مسیر مسجد جامع دهگلان گفت: مشغول کسب در آمد هستم و با وجود دو مدرک تحصیلی بیکار هستم قرار شد در کارخانه لاستیک بارز مشغول بکار شوم اما تاکنون هیچگونه اطلاع به من داده نشده است که آیا می توانم استخدام شوم یا به همین کار دست فروشیم باید ادامه دهم.

,

توفیق سلیمانی دیگر دست فروش شهر دهگلان در جواب خبرنگار ما از اینکه آیا از شغلت راضی هستی گفت: اصلا راضی نیستم زیرا روزانه 3 الی 4 کیلو فروش دارم و از مسئولین خواستار ایجاد اشتغال برای افراد بیکار شهرستان هستم.

,

, ,

احمدی یکی دیگر از دست‌فروشان به خبرنگار ما گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند که دست فروشی کار راحتی است و بدون سرمایه سود بالایی به جیب می‌زنیم ولی در واقع اینگونه نیست.

,

وی بیان کرد: انتظار جامعه و مردم از ما این است که اجناس خود را با کمترین قیمت بفروشیم و مردم هم اصرار کرده و قیمت‌ها را به شدت پائین می‌آورند که این موضوع درآمد ما را کاهش می‌دهد.

,

احمدی خواستار تلاش مسئولان برای رسیدگی به وضعیت دست‌فروشان شد و افزود: در صورتی که بازار مناسبی برای دست‌فروشان ایجاد شود ما هم استقبال می‌کنیم و وضعیت ما هم بهتر خواهد شد.

,

در حالی شاهد افزایش تعداد دستفروشان و گسترش بساط دست‌فروشی در نقاط مختلف شهر هستیم که بسیاری خواستار رسیدگی به این وضعیت و ساماندهی دست‌فروشان هستند.

,

با وجود همه مشکلات متاسفانه برخورد های سختی با دست فروشان صورت می گیرد نیاز است مسئولان امر باید این نکته را مد نظر قرار دهند که در برخورد با این قشر که هر کدام در تلاش برای کسب روزی حلال هستند باید ابتدا زیرساخت‌ها و شرایط قانونی را مطرح کرد سپس سراغ روش‌های سخت‌گیرانه و برخورد رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه