اخبار داغ

عضو شورای شهر یزد خبر داد:

شورای شهر یزد به دنبال خواهرخواندگی با 17 شهر دنیا/ حضور یزد در نمایشگاه گردشگری برلین

شورای شهر یزد به دنبال خواهرخواندگی با 17 شهر دنیا/ حضور یزد در نمایشگاه گردشگری برلین
حسین آزادی ایجاد دفتر خواهرخواندگی در شهرداری یزد را از برنامه های شورای شهر دانست و اذعان داشت: در شورای شهر 17 شهر از کشورهای مختلف برای خواهرخواندگی با یزد انتخاب شدند و مکاتبات با وزارت خارجه صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین آزادی، عضو شورای شهر یزد در گفتگو با یزدرسا با بیان این که یونسکو به دلیل قابلیت هایی که شهر یزد دارد به عنوان میراث جهانی شناخته می شود اظهار داشت: حتی شهروندان یزدی اطلاع زیادی از مزایا و معایب شهر جهانی ندارند این درحالی است که شهر میراث جهانی باید به همه دنیا شناسانده شود و توسط همه آحاد مردم چه ایرانی و چه غیرایرانی حفظ و نگه داری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: یک سری از کارها و اقدامات در داخل کشور برای معرفی هر چه بیشتر شهر انجام شده مانند نصب تابلو های تبلیغاتی در راه های مواصلاتی کشور، تبلیغاتی مضای مجازی و سایت ها که از این قبیل اقدامات است.

,

انعقاد تفاهم نامه با سازمان تبلیغات جهانی برای معرفی یزد به جهانیان

, انعقاد تفاهم نامه با سازمان تبلیغات جهانی برای معرفی یزد به جهانیان, انعقاد تفاهم نامه با سازمان تبلیغات جهانی برای معرفی یزد به جهانیان,

نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در بعد خارجی برای معرفی شهر یزد موضوع خواهرخواندگی و شب های فرهنگی دنبال شده است و شهرداری یک قرارداد و تفاهم نامه با سازمان تبلیغات جهانی منعقد کرده تا این سازمان کمک کند تا در سطح دنیا یزد به عنوان شهر میراث جهانی معرفی شود.

,

آزادی در خصوص خواهر خواندگی شهر یزد با سایر شهر ها گفت: خواهرخواندگی یک پلت فرم و ریل گذاری است که شهرداری ها یا استانداری ها انجام می دهند که پایه و اساس روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار می گیرد.

,

وی ادامه داد: شهر یزد در قبل از شواری پنجم با پنج شهر خواهر خوانده بود که از این تعداد فقط موضوع خواهرخواندگی با شهر یاسپرین مجارستان عملیاتی شده بود آن هم در حدی که المانی در یزد و المانی در یاسپرین به نام شهرها ایجاد شده بود. در همین راستا در شورای پنجم یک خیابان نیز به نام یاسپرین نامگذاری شد و نمایشگاهی از آثار نقاشی از بناهای یزد در یاسپرین در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

,

شورای شهر یزد به دنبال خواهرخواندگی با 17 شهر دنیا

, شورای شهر یزد به دنبال خواهرخواندگی با 17 شهر دنیا, شورای شهر یزد به دنبال خواهرخواندگی با 17 شهر دنیا,

آزادی ایجاد دفتر خواهرخواندگی در شهرداری یزد را از برنامه های شورای شهر دانست و اذعان داشت: در شورای شهر پنجم  17 شهر از کشورهای مختلف برای خواهر خواندگی با یزد انتخاب شدند و مکاتبات با وزارت خارجه صورت گرفته منتهی با توجه به این که وزارت کشور و وزارت خارجه در این موضوع دخیل هستند این پروسه زمان بر است و هنوز وزارت خارجه به درخواست شورا پاسخ نداده است و اخیرا وزارت کشور بخشنامه ای صادر کرده که کار را مشکلتر کرده است.

,

وی با اشاره به برگزاری شب های فرهنگی یزد در دو سال گذشته گفت: دانشگاه های ما بیشتر از فرصت ایجاد شده استفاده کرده اند به طوری که هر دانشگاهی در سطح کشور بخواهد با دانشگاه یاسپرین ارتباط برقرار کند باید از طریق دانشگاه یزد اقدام کند.

,

رئیس کمیسیون گردشگری و روابط بین الملل شورای شهر یزد افزود: شهر یئوسو کره جنوبی  نیز از دیگر شهرهایی بود که ارتباط یزد با آن قطع شده بود اما در شورای پنجم دوباره موضوع خواهرخواندگی با این شهر دنبال شده است؛ برخی شهرهای دیگر مانند کوبا نیز بوده که اصلا عملیاتی نشده است و صرفا روی کاغذ آماده است.

,

آزادی با بیان این که موضوع خواهر خواندگی شهر یزد با شهر لینز اتریش قبلا پیگیری شده بود ادامه داد: موضوع خواهر خواندگی شهر لینز اتریش در پایان ماموریت جمالی نژاد تقریباً نهایی شد و قرار بود هیئتی از یزد به آن جا بروند و تفاهم نامه را امضا کنند که با رفتن شهردار موضوع به تعویق افتاد و اکنون از شهردار لینز دعوت شده که برای امضا توافق نامه به یزد سفر کند.

,

وی عنوان کرد: موضوع خواهر خواندگی شهر بوتی در گرجستان نیز پیگیری و موافقت وزارت خارجه گرفته شده است و قرار است هیئتی به ریاست شهردار یزد به آن جا سفر کنند.

,

آزادی با اشاره به سفر اخیرا اعضای شورای شهر و شهردار به استانبول ترکیه گفت: به دنبال آن هستیم که روابط خواهرخواندگی به روابط اقتصادی بینجامد و تفاهم نامه ای آماده شده که اگر امکانش باشد یک محلی در استانبول برای تبلیغ شهر یزد و محلی در یزد برای تبلیغ شهر استانبول اختصاص یابد.

,

 خواهر خواندگی یزد با قطب تولید کاشی و سرامیک اسپانیا

,  خواهر خواندگی یزد با قطب تولید کاشی و سرامیک اسپانیا,  خواهر خواندگی یزد با قطب تولید کاشی و سرامیک اسپانیا,

وی شهر وانسیا در اسپانیا را از دیگر شهرهایی دانست که به دنبال برقرای خواهر خواندگی آن هستند و افزود: شهر والنسیا قطب صنعت کاشی و سرامیک است و شورای شهر به دنبال خواهرخواندگی با این شهر است تا ارتباط صنعتگران کاشی و سرامیک یزد با این شهر تسهیل شود.

,

آزادی با بیان این که خواهرخواندگی شهرها باعث تسهیل برقرای ارتباطات بین شهرها خواهد شد گفت: بعد از آن که موضوع خواهرخواندگی شهرها عملیاتی شد سپس دانشگاه‌ها، هنرمندان، دانشمندان هر دو شهر با رفت و آمد‌هایشان این ارتباط را بین هر دوشهر ایجاد می کنند.

,

تعاملات سیاسی به تعاملات شهری رسیده است

, تعاملات سیاسی به تعاملات شهری رسیده است, تعاملات سیاسی به تعاملات شهری رسیده است,

وی اظهار داشت: اکنون تعاملات سیاسی به تعاملات شهری رسیده است و مردم هستند که تعیین می کنند روابطشان با دنیا چگونه باشد و اگر بتوان در این زمینه فعال بود خیلی از فشارهای سیاسی بر شهرها کمتر خواهد شد.

,

عضو شورای شهر یزد با بیان این که  تسهیل کننده این روابط سازمان تبلیغات جهانی بوده است افزود:  اکنون روی موضوع خواهرخواندگی شهر پونا کار می شود و قرار است یک هیئت تجاری به پونا بروند  تا این ارتباط برقرار شود و به دنبال آن خواهر خواندگی هم ایجاد شود.

,

آزادی تصریح کرد: بعد از خواهر خواندگی بحث های دیگری مانند شب های فرهنگی، ارتباطات شهرها، حضور در نمایشگاه ها و ...  مطرح می شود که برگزاری شب فرهنگی در دانشگاه سوربن در همین راستا بود.

,

وی از حضور یزد در نمایشگاه گردشگری برلین خبر داد و افزود: امسال برای اولین بار قرار است در نمایشگاه برلین که یکی از بزرگترین نمایشگاه های صنعت گردشگری است حضور داشته باشد و در همین راستا می توان موضوعات دیگر مانند شب های فرهنگی را نیز در آن جا دنبال کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه