اخبار داغ

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان:

شهروندان نگران برگزاری «رویداد ملی ایران با شکوه» نباشند/ رویداد فقط برای گردشگران چینی نیست

شهروندان نگران برگزاری «رویداد ملی ایران با شکوه» نباشند/ رویداد فقط برای گردشگران چینی نیست
علی خاکسار با بیان اینکه هیچ گردشگر چینی وارد همدان نشده است، گفت: شهروندان نگران برگزاری «رویداد ملی ایران با شکوه» نباشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ کرونا از خانواده «ویروس کرونا» با دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا بیش از یک هفته بوده و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند مبتلایان از آن آگاهی ندارند؛ تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با مورد یافت شده جدید، تعداد آن به هفت مورد رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

قرنطینه گسترده در چین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آغاز شده و کمیسیون بهداشت ملی چین، سفرها به ۸ شهر ووهان، هوانگ گانگ، ایجو، چیبی، شیان تایو، چیانگ جیانگ، جی جیانگ و لی چوان را ممنوع و راه های ورود و خروج به این شهرها را بسته شده است؛ کمیسیون بهداشت ملی چین آمار مبتلایان تا آخر وقت پنجشنبه شب گذشته در ٢٩ استان و منطقه اداری چین را ٨٣٠ نفر اعلام کرد.

,

در آستانه آغاز سال نوی چینی‌ها، مردم چین در حال دست و پنجه نرم کردن با «کرونا ویروس» هستند و این موضوع منجر به لغو برگزاری جشن سال نو چینی‌ها شده است؛ اما ایران، قبل از شیوع این ویروس در چین، برنامه‌ای با توجه به در پیش بودن سال نوی چینی به منظور جذب گردشگران خارجی پیش‌بینی کرده بود که با شیوع «کرونا ویروس» نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد شده است.

,

استان همدان یکی از استان‌های پایلوت در برگزاری جشن چینی‌ها به منظور جذب گردشگران خارجی است اما با توجه به شیوع «کرونا ویروس» شهروندان نگران از ورود گردشگران چینی به استان و باز شدن پای این ویروس خطرناک به استان هستند که به منظور آگاهی از تدابیر اندیشیده شده در برگزاری و یا لغو این برنامه گفت‌و‌گویی با معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ترتیب دادیم.

,

علی خاکسار در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر همدان در توضیح این موضوع، اظهار کرد: عنوان برنامه پیش‌بینی شده «رویداد ملی ایران با شکوه»، با شعار «قرن‌ها دوستی، دومین سال عید بهاری چینی‌ها در ایران» است.

,

وی با بیان اینکه این برنامه علاوه بر همدان در ۶ استان دیگر نیز برگزار خواهد شد، گفت: هدف از برگزاری این برنامه در تعدادی از استان‌ها استفاده از ظرفیت چین به عنوان یکی از گردشگر فرست‌ترین کشورهاست.

,

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: با توجه به لغو روادید بین ایران و چین، برگزاری این برنامه فرصتی برای معرفی استان همدان به گردشگران و ورود گردشگران چینی است.

,

وی با اشاره به کم رونق بودن گردشگری در نیمه دوم سال در استان، افزود: برگزاری این برنامه به منظور کمک به رونق گردشگری با در نظر گرفتن تخفیف در اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و ارائه صنایع دستی به گردشگران بوده است.

,

خاکسار با تأکید بر اینکه اجرای این برنامه و پیش‌بینی امتیازاتی از قبیل تخفیف‌ها و … تنها برای گردشگران چینی تعریف نشده است، تصریح کرد: این تدابیر برای جذب گردشگران خارجی و داخلی اندیشیده شد.

,

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع «کرونا ویروس» نگرانی‌هایی در خصوص برگزاری این برنامه و ورود گردشگران برای شهروندان ایجاد شده است، ادامه داد: این موضوع در سطح مقامات بالاتر در وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و وزارت گردشگری در دست بررسی است.

,

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان خاطرنشان کرد: البته تدابیر لازم تا کنون اندیشیده شده و گردشگران چینی برای ورود به کشور در قرنطینه خواهند بود و پس از اطمینان از سلامت آنها اجازه ورود به آنها داده می‌شود.

,

وی با تأکید بر اینکه البته موضوع «کرونا ویروس» و برگزاری این برنامه و ورود گردشگران به کشور موضوع حساسی است، یادآور شد: البته کشور چین نیز در این خصوص با حساسیت بالایی عمل کرده و تعدادی از شهرها را قرنطینه کرده است.

,

خاکسار با بیان اینکه تا کنون هیچ گردشگر چینی وارد استان نشده است، اظهار کرد: شهروندان نگران برگزاری این رویداد نباشند چرا که تدابیر لازم از سوی مقامات بالا در سطح سه وزارتخانه اندیشیده خواهد شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه