اخبار داغ

در دیدار بانوان فعال قزوین با استاندار مطرح شد

آمادگی برپایی بازارچه دائمی محصولات تولیدی/ به ورزش بانوان بیشتر توجه شود

آمادگی برپایی بازارچه دائمی محصولات تولیدی/ به ورزش بانوان بیشتر توجه شود
عضو شورای اسلامی شهر قزوین در دیدار بانوان فعال قزوین با استاندار گفت: یکی از اقدامات ضروری فعالیت اقتصادی است و ما در شورای شهر آمادگی برپایی بازارچه دائمی عرضه محصولات تولیدی برای بانوان را داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ نشست بانوان فعال درعرصه‌های مختلف با استاندار قزوین ظهر امروز(شنبه) در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

در ابتدا صدیقه ربیعی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه حضور پررنگ‌تر بانوان فراهم شده است و در قانون اساسی و عدالت جنسیتی در دولت کنونی، اصلاحات قوانین مرتبط با حوزه زنان و خانواده تا حد زیادی فرصت‌های برابری برای ایفای نقش بانوان و به فعلیت رساندن توانایی‌ها و پتانسیل‌ها ایجاد شده است.

,

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین ادامه داد: نقش زنان در جامعه نقشی بی‌بدیل در رشد و توسعه کشور است و در استان نیز بانوان فعال و نخبه در عرصه‌های مختلف حضور دارند و تاثیراتی را در استان رقم زده‌اند.

,

در ادامه زهرا یوسفی عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی موجود و افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار و یا زنان بدسرپرست، یکی از اقدامات ضروری فعالیت اقتصادی است و ما در شورای شهر آمادگی برپایی بازارچه دائمی عرضه محصولات تولیدی برای بانوان را داریم.

,

فرانک فیض‌اللهی عضو شورای شهر آبیک نیز به نمایندگی از شهرستان‌های استان ابراز کرد: لازم است همانطور که در شهرستان قزوین نگاه مدیریتی بانوان تغییر کرده و شاهد حضور مدیران بانو هستیم، این نگاه در سایر شهرستان‌ها نیز درنظر گرفته شود.

,

وی با اشاره به اهمیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: نشاط اجتماعی مقوله مهمی است که لازم است برنامه‌هایی برای ورود به این موضوعات و پویایی ورزشی درنظر گرفته شود و تمام مدیران شهری نسبت به انجام آن اقدام کنند.

,

خدیجه امامی عضو شورای شهر آبگرم نیز در این نشست بیان کرد: در شهرهای کوچک باتوجه به فعالیت‌های انجام شده و جمعیت جوان و پویا لازم است حمایت‌هایی انجام شده و نگاه سنتی که در آن‌ها به بانوان کم‌تر توجه می‌شود تغییر کند.

,

بیشتر فعالیت‌های رسانه‌ای استان بر دوش بانوان است

در ادامه عضو شورای شهر تاکستان عنوان کرد: در سطح شهرستان تاکستان هیچ بانویی در حوزه مدیریتی دولتی وجود ندارد؛ این درحالی است که بانوان شایسته‌ای در شهرستان وجود داشته و به دلیل عدم توجه در سایر استان‌ها مشغول به فعالیت شدند.

, بیشتر فعالیت‌های رسانه‌ای استان بر دوش بانوان است,
,
,

مهدیه‌سادات قافله‌باشی عضو شورای شهر قزوین ابراز کرد: توجه به حضور فعال بانوان در ارگان‌های دولتی نیازمند رسیدگی بیشتر است، همچنین تاکید به ورزش بانوان نیز ضرورت دارد.

,

در ادامه مهدیس کریمی به نمایندگی از کودکان استان اذعان کرد: اجتماعی شدن و مهارت ارتباطی یکی از موارد مهم در هر جامعه و آموختنی است و باید در سیستم آموزشی شرایطی برای آموزش این امور فراهم شود.

,

اسماعیلی سردبیر روزنامه ولایت در این نشست اظهار کرد: خبرنگاران با مشکلات و دغدغه‌های مختلفی برخوردار هستند که صنف بانوان نیز در این گروه از مشکلات بیشتری برخوردارند و این فعالیت خبری بانوان را محدودتر می‌کند.

,

وی ادامه داد: خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور است و بواسطه اینکه بانوان نقش مادری و همسری در منزل را دارند این فعالیت‌ها برایشان بیشتر می‌شود؛ این درحالی است که بیشتر کار خبری در استان بر دوش بانوان است اما حضور مدیران رسانه‌ای در استان کم است.

,

این فعال رسانه‌ای ابراز کرد: رسانه‌ای بودن مدیران و پاسخگویی به خبرنگاران از اهمیت بالایی برخوردار است و باید رسانه‌های مکتوب که نفس‌هایشان به شماره افتاده بیشتر مورد توجه قرار گیرند چرا که تاریخ مکتوب استان هستند.

,

در ادامه گلپور به نمایندگی از وکلا اذعان کرد: امروز شاهد وکیل ستیزی و وکیل هراسی هستیم، همچنین کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه هنوز فاقد بیمه پایه جدی هستند و بیشتر از 22 درصد از وکلا قدرت تمدید پروانه خود را نداشته و بیکار می‌شوند و توازنی بین درآمد و پرداختی‌های آنان به اداراتی همچون دارایی وجود ندارد و چند مورد معدود با درآمد بالا به تمام وکلا تعمیم داده می‌شود.

,

لزوم روشنگری نسبت به مواد مخدر جدید برای دانش‌آموزان

مبینا کلهر به نمایندگی از شورای دانش‌آموزی استان نیز در جلسه حضور پیدا کرده و از مشکلات حوزه دانش‌آموزان دختر صحبت کرد و روشنگری نسبت به مواد مخدر جدید، احداث پارک بانوان و استخرهای مخصوص بانوان و امنیت را از جمله دغدغه‌های دانش‌آموزان دانست.

, لزوم روشنگری نسبت به مواد مخدر جدید برای دانش‌آموزان,
,
,

منفرد به نمایندگی از صنایع کوچک گفت: بانوان بازوان اقتصادی کشور هستند و در استان نیز شاهد حضور پررنگ این قشر هستیم و نیاز داریم به صنایع کوچک توجه شود.

,

همچنین نمایندگانی در عرصه‌های مختلف نیز از دغدغه‌های خود گفتند که صنایع بزرگ، انجمن جامعه شناسی، بانوان نخبه و کارآفرین، جامعه پزشکی، مدیریت روستایی، بانوان معلول، جامعه مهندسین، فعالین کشاورزی، ورزشکاران، سازمان‌های مردم نهاد، جامعه کارگری، جامعه هنرمندان، زنان خانه دار، بازنشستگان بانو، بانوان ایثارگر و قرآنی از جمله آن‌ها بودند.
اتتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه