اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

ردصلاحیت شدگان، فساد اقتصادیشان را سیاسی کاری جا زدند

ردصلاحیت شدگان، فساد اقتصادیشان را سیاسی کاری جا زدند
حجت‌الاسلام عبادی گفت: متأسفانه برخی از نمایندگانی که با آن‌ها آشنایی دارم و مشخص است به دلیل مباحث اقتصادی ردصلاحیت شدند پشت سیاست پنهان شده و مباحث سیاسی را دلیل ردشدن خود اعلام می‌کنند که اصلا درست نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی و شهدای مقاومت در شهرهای مختلف کشور یک مراسم باشکوه و تاریخی را رقم زد که ماندگار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،, ،, حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی و شهدای مقاومت در شهرهای مختلف کشور یک مراسم باشکوه و تاریخی را رقم زد که ماندگار شد.,

وی افزود: طی مدت زمان مسئولیتم به عنوان نماینده مردم سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیش از همه خود را همکار خبرنگاران احساس کردم و هر زمانی که خبرنگاران مصاحبه خواستند اگر در جلسه نبودم سعی کردم پاسخ‌گو باشم.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگرچه گاهی در این مدت شاهد بداخلاقی‌هایی از طرف برخی رسانه‌های استان و کشور بودم و تیترهای مغرضانه‌ای منتشر می‌شد اما هیچ‌وقت به جایی شکایت نکردم و تحمل کردم.

,

وظیفه نماینده مطالبه‌گری است نه اجرا

, وظیفه نماینده مطالبه‌گری است نه اجرا, وظیفه نماینده مطالبه‌گری است نه اجرا,

حجت‌الاسلام عبادی عنوان کرد: نماینده به عنوان یک مسئول وظیفه مطالبه‌گری و پیگیری دارد و در حیطه اجرایی نیست.

,

قانون منابع طبیعی یکبار اصلاح شده است

, قانون منابع طبیعی یکبار اصلاح شده است, قانون منابع طبیعی یکبار اصلاح شده است,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اصلاح قانون منابع طبیعی، اظهار کرد: قانون منابع طبیعی یکبار در دوره قبل مجلس شورای اسلامی در قانون رفع موانع تولید اصلاح شد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد اصلاح قانون منابع طبیعی لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس ارائه کردند اما بنابردلایلی پس گرفته شد.

,

حجت‌الاسلام عبادی بیان کرد: تاکنون خروجی مناسبی از کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی در مورد اصلاح قانون منابع طبیعی صورت نگرفته است.

,

وی تصریح کرد: اگر قرار است در این خصوص اقدامی انجام شود باید به گونه‌ای باشد که به نفع مردم باشد و مورد سوءاستفاده سودجویان قرار نگیرد.

,

80 درصد مشکلات مردم در منابع طبیعی مربوط به مجریان است

, 80 درصد مشکلات مردم در منابع طبیعی مربوط به مجریان است, 80 درصد مشکلات مردم در منابع طبیعی مربوط به مجریان است,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق گفته محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی 80 درصد مشکلات مردم در بحث منابع طبیعی مربوط به مجریان است نه قانون و در این مورد باید رویکردها تغییر کند.

,

حجت‌الاسلام عبادی افزود: در استان برای کاهش مشکلات منابع طبیعی چندین مرتبه نماینده ولی فقیه با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان جلسه داشتند و باتوجه به نگاه خوب مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی مقداری از مشکلات مردم استان کاسته شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین شخص بنده و رئیس کل دادگستری استان نیز با منابع طبیعی استان جلسات مکرری داشتیم و در حال حاضر روند اجرای قانون منابع طبیعی در استان خوب است و اعتراضات مردم کاهش داشته است.

,

اقدامات انجام شده در مورد راه‌آهن

, اقدامات انجام شده در مورد راه‌آهن, اقدامات انجام شده در مورد راه‌آهن,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در مورد راه‌آهن خراسان‌جنوبی بیان کرد: تا قبل از مجلس قبلی هیچ اقدام عملی در مورد راه‌آهن خراسان‌جنوبی صورت نگرفته بود و اگر مطلبی مطرح می‌شد در قالب مصاحبه بود نه اقدام عملی.

,

حجت‌الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: اولین اقدام عملی برای راه‌آهن در سال 1394 انجام شد که ردیف جدید بودجه برای آن در نظر گرفته شد که تنها ردیف اجرایی بودجه آن سال بود.

,

وی ادامه داد: پس از آن در برنامه ششم توسعه درخواست برداشت اعتبار از صندوق ذخیره ملی با اولویت راه‌آهن شرق مطرح شد و همچنین دولت مصوب کرد برای راه آهن از وام خارجی استفاده شود.

,

700 میلیون یورو پول نقد برای راه‌آهن

, 700 میلیون یورو پول نقد برای راه‌آهن, 700 میلیون یورو پول نقد برای راه‌آهن,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا مصوب شد 700 میلیون یورو پول نقد از روسیه برای راه‌آهن شرق کشور که از زاهدان به بیرجند و گناباد است تخصیص پیدا کند که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته پول دریافت شده است.

,

حجت‌الاسلام عبادی عنوان کرد: این مبلغ برای پروژه راه‌آهن خراسان‌جنوبی کفایت می‌کند و با توجه به این‌که حجم قابل توجهی از پروژه از سمت زاهدان و گناباد انجام شده پیش‌بینی می‌شود راه‌آهن خراسان‌جنوبی نیز طی سه سال آینده به اتمام برسد.

,

جاده بیرجند-قاین

, جاده بیرجند-قاین, جاده بیرجند-قاین,

وی در مورد جاده بیرجند-قاین نیز اظهار کرد: این جاده که نامش را جاده مرگ گذاشتم و با جو رسانه‌ای و روانی که در کشور ایجاد شد خوشبختانه حدود 75 درصد پیشرفت داشته و 25 درصد دیگر باقی مانده است.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات قابل توجهی که در این مسیر انجام شده شاهد کاهش تلفات جاده‌ای هستیم و امیدوارم با اتمام مسیر و دوبانده‌شدن جاده شاهد هیچ‌گونه تصادف و تلفات جاده‌ای نباشیم.

,

بودجه سال 99 نسبتا خوب است

, بودجه سال 99 نسبتا خوب است, بودجه سال 99 نسبتا خوب است,

حجت‌الاسلام عبادی در مورد بودجه سال آینده نیز اظهار کرد: بودجه‌ای که در حال حاضر از طرف دولت به مجلس ارائه شده به نسبت سال گذشته بودجه خوبی است.

,

وی گفت: بودجه هنوز به تصویب نرسیده است و احتمال دارد شاهد تغییراتی در آن باشیم اما در مجموع بودجه پیشنهادی خوب است.

,

شفاف‌سازی میزان دارایی‌های مقامات و مبارزه با مفاسد اقتصادی

, شفاف‌سازی میزان دارایی‌های مقامات و مبارزه با مفاسد اقتصادی, شفاف‌سازی میزان دارایی‌های مقامات و مبارزه با مفاسد اقتصادی,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در مورد مفاسد اقتصادی که گاها در مجلس مطرح می‌شود، بیان کرد: طرح شفاف‌سازی میزان دارایی‌های مقامات که من جزو امضاکنندگان این طرح بودم یکی از کارهایی است که جلوی مفاسد اقتصادی را می‌گیرد و باید نسبت به دارایی‌های مقامات قبل و بعد از مسئولیت نظارت شود.

,

حجت‌الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که برای ردصلاحیت نمایندگان مطرح شده گرفتاری‌های اقتصادی است که حدود 30 درصد می‌شود و این مسائل نباید در مجلس و بین نمایندگان وجود داشته باشد. البته باید متذکر شد که هر فردی که ردصلاحیت شده حتما فساد اقتصادی نداشته است.

,

مجلس فعلی دچار فساد اقتصادی شد

, مجلس فعلی دچار فساد اقتصادی شد, مجلس فعلی دچار فساد اقتصادی شد,

وی تصریح کرد: مجلس فعلی از نظر مفاسد اقتصادی مجلس خوبی نبود و نسبت به مجلس قبل در این دوره بسیار شاهد فسادهای اقتصادی بودیم.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی از نمایندگانی که با آن‌ها آشنایی دارم و مشخص است به دلیل مباحث اقتصادی ردصلاحیت شدند پشت سیاست پنهان شده و مباحث سیاسی را دلیل ردشدن خود اعلام می‌کنند که اصلا درست نیست.

,

حجت‌الاسلام عبادی با بیان این‌که این‌گونه افراد ظلم به شورای نگهبان می‌کنند، تأکید کرد: به جای این‌که نسبت به کارهای انجام شده پاسخ‌گو باشند از شورای نگهبان گلایه دارند.

,

قوه قضائیه نظارت کند

, قوه قضائیه نظارت کند, قوه قضائیه نظارت کند,

وی گفت: از قوه قضائیه درخواست می‌شود نسبت به این مسائل توجه کرده و رسیدگی کند تا شاهد مجلس سالم باشیم.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هیئت نظارت بر اقدامات نمایندگان نیز مکرر جلسه دارد و به نمایندگان متخلف متذکر می‌شوند اما در جایگاه صدور حکم برای نمایندگان نیستند.

,

انتقال آب از دریای عمان

, انتقال آب از دریای عمان, انتقال آب از دریای عمان,

حجت‌الاسلام عبادی در مورد طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان‌جنوبی افزود: آبرسانی از دریای عمان به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است.

,

وی ادامه داد: این آب برای مصارف صنعتی و خانگی است و با توجه به بالابودن هزینه این کار 30 درصد پرداخت هزینه آب را دولت تقبل کرده که بخش خصوصی تشویق و برای خرید مابقی هزینه‌های آب پیش‌قدم شود.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: برای این طرح اقدامات قابل توجهی انجام شده و امیدواریم به زودی آب به خراسان‌جنوبی برسد.

,

افزایش پروازها

, افزایش پروازها, افزایش پروازها,

حجت‌الاسلام عبادی در مورد افزایش پروازهای فرودگاه شهید کاوه بیرجند، بیان کرد: ابتدای مسئولیت من در دوره قبل مجلس در فرودگاه شهید کاوه شاهد پروازهای زیادی نبودیم و حتی برخی از پروازهای شرکت ماهان لغو می‌شد که با پیگیری‌های بسیار زیاد شاهد افزایش ایرلاین در فرودگاه شهید کاوه بودیم و تعداد پروازهای استان به تعداد قابل توجهی افزایش داشت.

,

وی با اشاره به لغوشدن تعداد قابل توجهی از پروازها طی ماه گذشته، بیان کرد: دلیل اصلی لغو پرواز را باید از مدیرکل فرودگاه‌ها پرسید اما در مجموع و در حال حاضر تعداد پروازها و ایرلاین‌های فرودگاه شهید کاوه بیرجند خوب است و از همه مهم‌تر، بلیط‌ها کاهش قیمت خوبی داشته است.

,

اقدامات بنیاد مستضعفان در خراسان‌جنوبی

, اقدامات بنیاد مستضعفان در خراسان‌جنوبی, اقدامات بنیاد مستضعفان در خراسان‌جنوبی,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات بنیاد مستضعفان در استان، تصریح کرد: تا حدود 6 سال قبل بنیاد مستضعفان اقدام قابل توجهی در خراسان جنوبی نکرده بود و مردم بسیار گلایه‌مند بودند.

,

حجت‌الاسلام عبادی بیان کرد: اما طی سال‌های اخیر شاهد اقداماتی از طرف بنیاد مستضعفان در استان هستیم که از جمله آن می‌توان واگذاری زمین ورزشی در بیرجند و واگذاری اراضی بنیاد مستضعفان در شهر اسدیه که با سفر آقای سعیدی‌کیا رئیس وقت بنیاد مستضعفان انجام شد اشاره کرد.

,

وی تصریح کرد: لغو شدن مزایده‌های بنیاد مستضعفان اقدام دیگری بود که از زمان ریاست آقای فتاح در بنیاد مستضعفان انجام شده و تأثیر قابل‌توجهی در جلوگیری از افزایش قیمت زمین داشته است.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد مستضعفان به عنوان یک بنگاه اقتصادی نمی‌تواند کار کند اما می‌تواند جلوی اقداماتی که به ضرر مردم است و منتج به افزایش قیمت زمین، مسکن و بسیاری مسائل دیگر می‌شود را بگیرد.

,

سیستم اداری استان خراسان‌جنوبی سیستم سخت‌گیری است

, سیستم اداری استان خراسان‌جنوبی سیستم سخت‌گیری است, سیستم اداری استان خراسان‌جنوبی سیستم سخت‌گیری است,

حجت‌الاسلام عبادی در مورد مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری در استان، تصریح کرد: سیستم اداری استان خراسان‌جنوبی سیستم سخت‌گیری است و این سخت‌گیری ریشه در فرهنگ این استان دارد که باید نسبت به آن تجدیدنظر شود.

,

وی تأکید کرد: بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی استان از سطح پایین تا بالا نیاز به نگاه جدید دارد و باید مانند دیگر استان‌ها قوانین برای مردم ساده گرفته شود تا کاری انجام شود نه‌این‌که از بس سخت‌گیری کنند هیچ کاری انجام نشود.

,

سخت‌گیری را به کارهای انجام نشده داشته باشند

, سخت‌گیری را به کارهای انجام نشده داشته باشند, سخت‌گیری را به کارهای انجام نشده داشته باشند,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیستم اداری خراسان‌جنوبی نیاز به بازسازی فرهنگی دارد و دستگاه‌های نظارتی به جای این‌که به کارهای انجام شده گیر می‌دهند و سخت می‌گیرند نسبت به کارهای انجام نشده سخت‌گیری کنند که چرا فلان کار انجام نشده است.

,

حجت‌الاسلام عبادی تأکید کرد: دستگاه‌های نظارتی به "نه" گفتن‌ها نظارت کنند و تا جایی که امکان دارد نه نگویند.

,

وی در مورد سفرهای مسئولان کشوری و استانی به این حوزه انتخابیه بیان کرد: برخی از سفرها هیچ برکتی برای حوزه‌های انتخابیه نداشته اما برخی از سفرها دارای برکات زیادی بوده است.

, برخی از سفرها هیچ برکتی برای حوزه‌های انتخابیه نداشته اما برخی از سفرها دارای برکات زیادی بوده است.,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مدت به صورت شفاهی و کتبی از تمامی مسئولان خواستم به استان سفر کنند که بسیاری پذیرفتند و آمدند و برخی هم نپذیرفتند.

,

بیمارستان خوسف در حال پیشرفت

, بیمارستان خوسف در حال پیشرفت, بیمارستان خوسف در حال پیشرفت,

حجت‌الاسلام عبادی در مورد بیمارستان خوسف، افزود: بیمارستان خوسف ابتدای امر پیشرفت خوبی داشت اما به دلیل نداشتن منابع اعتباری مدت زمانی متوقف شد و در حال حاضر با توجه به ردیف اعتباری که برای آن تعریف شده در حال انجام است. امسال نیز 7 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1399 به اتمام برسد.

,

وی خاطرنشان کرد: طی 8 سال نمایندگی من بیمارستان اسدیه تکمیل شد و همچنین بیمارستان‌های حضرت ابوالفضل (ع) و رازی بیرجند تکمیل و تجهیز شدند.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه زمان جانمایی برای ساخت بیمارستان در حق مردم شمال شهر ظلم شد اما با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد بیمارستان محلی در شمال شهر ساخته شود و با توجه به وجود خیّر برای این بیمارستان و واگذاری زمین مورد نظر شنیده شده دهه‌فجر کلنگ‌زنی بیمارستان انجام خواهد شد.

,

نقش دولت در مورد مشکلات اقتصادی

, نقش دولت در مورد مشکلات اقتصادی, نقش دولت در مورد مشکلات اقتصادی,

حجت‌الاسلام عبادی در مورد مشکلات اقتصادی موجود در کشور و نقش دولت در این زمینه، بیان کرد: متأسفانه تیم اقتصادی دولت سیستم اقتصادی خود را در کشور پیاده می‌کند.

,

وی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات اقتصادی مربوط به سیستم بانکداری است، گفت: با بانکداری اسلامی بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود. بسیاری از مشکلات مربوط به سیاست‌های روزمره و موقتی مربوط به سیستم اقتصادی دولت است که نسبت به این موارد نیز نظارتی صورت نمی‌گیرد.

,

اقداماتی که اقتدار مجلس را از بین می‌برد

, اقداماتی که اقتدار مجلس را از بین می‌برد, اقداماتی که اقتدار مجلس را از بین می‌برد,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه نه‌تنها در دولت به مسائل اقتصادی توجه نمی‌شود بلکه مجلس نیز نسبت به وظایفش به درستی عمل نکرده و با برخی از اقداماتی که انجام می‌دهد باعث از بین‌بردن اقتدار مجلس شده است. 

,

بی‌مهری نسبت به حوزه گردشگری در استان

, بی‌مهری نسبت به حوزه گردشگری در استان, بی‌مهری نسبت به حوزه گردشگری در استان,

حجت‌الاسلام عبادی در مورد مشکلات مربوط به بخش گردشگری و سرمایه‌گذاران این حوزه، گفت: خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های زیادی در بخش گردشگری دارد اما به آن توجه نمی‌شود.

,

وی با بیان این‌که حوزه گردشگری مورد بی‌مهری برخی از مسئولان قرار گرفته، افزود: برخی از مدیران نسبت به اشتغالی که از ناحیه گردشگری ایجاد می‌شود هیچ اطلاعی نداشته و بی‌اهمیت هستند.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با گردشگری می‌توانیم فرهنگ خود را به سایر کشورها صادر کنیم و لازم است مسئولان به این مسئله اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

,

دیدن بودجه ویژه برای دانشگاه بیرجند

, دیدن بودجه ویژه برای دانشگاه بیرجند, دیدن بودجه ویژه برای دانشگاه بیرجند,

حجت‌الاسلام عبادی در  پاسخ به سوالی مبنی بر بودجه دانشگاه بیرجند، گفت: معمولا بودجه دانشگاه‌ها با توجه به سرانه دانشجویی در نظر گرفته می‌شود و با توجه به این‌که هر ساله بودجه دانشگاه‌ها در حال افزایش است انتظار داریم بودجه دانشگاه بیرجند نیز ویژه در نظر گرفته شود.

,

نهضت گازرسانی و آبخیزداری در خراسان‌جنوبی

, نهضت گازرسانی و آبخیزداری در خراسان‌جنوبی, نهضت گازرسانی و آبخیزداری در خراسان‌جنوبی,

وی در مورد نهضت گازرسانی در استان، اظهار کرد: خوشبختانه تعداد قابل توجهی از روستاهای شهرستان درمیان و حتی روستاهای حاشیه مرز گازرسانی شده است. همچنین در سایر شهرستان‌های استان در زمینه گازرسانی اقدامات قابل‌توجهی انجام شده است.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال 1398 یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی با اولویت خراسان جنوبی با 52 درصد رأی موافق مصوب شده است.

,

حجت‌الاسلام عبادی در مورد آبخیزداری نیز اظهار کرد: با توجه به طرحی که از طرف استان به مجلس ارائه شد مقام معظم رهبری اجازه برداشت 200 میلیون دلار اعتبار از صندوق ذخیره ملی برای آبخیزداری تمام کشور دادند که در سال گذشته سهم خراسان جنوبی از این اعتبار 16 میلیارد تومان و امسال نیز 60 میلیارد تومان اختصاص بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه