اخبار داغ

تقلای آمریکا برای ایجاد پایگاه‌های نظامی در کردستان عراق

تقلای آمریکا برای ایجاد پایگاه‌های نظامی در کردستان عراق
خبرگزاری عراقی "المعلومه " فاش کرد که آمریکا برای ایجاد پایگاه های نظامی در اقلیم کردستان عراق و افزایش تعداد سربازانش به دو هزار نفر در حال مذاکره با اقلیم کردستان عراق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یک منبع رسانه ای از قول مقام های غربی نوشت که پیشنهادهایی برای تقویت حضور نظامی آمریکا وجود دارد، از جمله اینکه هرگونه بحث و گفت و گو با بغداد باید مواردی فراتر از بخش نظامی باشد به طوری که روابط اقتصادی و ایفای نقش بیشتر ناتو در مبارزه با داعش را شامل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پیشنهادهای گفت و گو با رئیس اقلیم کردستان عراق شامل ایجاد پایگاه نظامی در نزدیکی سلیمانیه، جنوب اربیل، نزدیکی حلبچه و افزایش سربازان از ۲۰۰ نفر به دو هزار نفر (علاوه بر ۵ هزار سربازی که در عراق حضور دارند) است.
این مقام ها می گویند که بیشتر نیروهایی که به تازگی از شرق فرات عقب نشینی کردند در کردستان عراق مستقر شدند به طوری که تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در نزدیک میادین نفتی شرق فرات از هزار نفر به ۵۰۰ نفر کاهش یافت.

,
,

به گزارش ایرنا، چراغ سبز مقام های کردستان عراق به استقرار پایگاه های نظامی آمریکا در حالی است که دیروز (جمعه) میلیون ها عراقی در خیابان های بغداد پایتخت، علیه اشغالگری آمریکا تظاهرات کردند و خواستار خروج فوری نیروهای این کشور از خاک عراق شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه