اخبار داغ

دادستان سابق دادگاه نورنبرگ:

ترور سردار سلیمانی نقض آشکار قوانین بین المللی است

ترور سردار سلیمانی نقض آشکار قوانین بین المللی است
دادستان سابق دادگاه جنایات جنگی نورنبرگ در یادداشتی که برای روزنامه «نیویورک تایمز» ارسال کرده است ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا را نقض آشکار قوانین بین المللی برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دادستان سابق دادگاه جنایات جنگی نورنبرگ در یادداشتی که برای روزنامه «نیویورک تایمز» ارسال کرده است ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا را نقض آشکار قوانین بین المللی برشمرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«بنجامین فِرِنز» در این یادداشت نوشت: اکنون که در سن صد سالگی هستم نمی توانم سکوت کنم. در جریان جنگ جهانی دوم من به عنوان یک نظامی آمریکایی در جنگ حاضر بودم و افتخار آن را داشتم که پس از جنگ به عنوان دادستان ارشد در دادگاه جنایات جنگی نورنبرگ که سران نازی را به علت کشتن میلیون ها مرد، زن و کودک بی گناه، محاکمه کرد به کشورم خدمت کنم.

,

این دادستان سابق دادگاه نورنبرگ نوشت: دولت (آمریکا) اخیراً اعلام کرد که به دستور رئیس جمهور (ترامپ)، آمریکا یکی از رهبران نظامی مهم کشوری را به قتل رساند که ما با آن کشور (ایران) در جنگ نیستیم. من به عنوان کسی که فارغ التحصیل دانشکده حقوق از دانشگاه هاروارد هستم و در مورد این گونه موضوعات مطالب زیادی نوشته ام این اقدام را غیراخلاقی و نقض آشکار قوانین ملی و بین المللی می دانم.

,

وی ادامه داد: مردم آمریکا سزاوار آن هستند که از حقیقت مطلع شوند. منشور سازمان ملل متحد، دیوان بین المللی کیفری و دیوان بین المللی دادگستری در دادگاه لاهه دور زده شدند. در جهانی که فضای سایبری وجود دارد جوانان در هر کجا با خطر مهلک روبرو هستند مگر اینکه ما بتوانیم قلب و اندیشه کسانی را که ظاهراً جنگ را به قانون ترجیح می دهند، تغییر دهیم.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه