اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

عربستان نمی تواند برای مذاکره با ایران پیش شرط تعیین کند

عربستان نمی تواند برای مذاکره با ایران پیش شرط تعیین کند
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: عربستان در جایگاهی نیست که راجع به مسائل ایران انتقاد کند و برای او شرط قائل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز در مورد اظهارات اخیر وزیر امور خارجه عربستان اظهار داشت: عربستان اصلاً در جایگاهی قرار ندارد که برای مذاکره با ایران پیش شرط تعیین کند خصوصاً پیش شرطی که به رعایت حقوق بشر و خشونت علیه مردم مربوط شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد نیوز,

وی افزود: نقش عربستان در تولید و آموزش تکفیری‌ها و تجهیز نیروهای تروریست داعش، طالبان، القاعده و ... نقشی اثرگذاری در جهان بوده و مفتی های عربستان و رژیم وهابی عامل بسیاری از کشتارهای مسلمان در منطقه هستند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: کمک های عربستان به معارضین سوریه و داعش در عراق برای کشتار شیعیان و همچنین کمک‌های عربستان و گروه‌های تروریستی مثل ریگی که این همه جنایت را در شرق کشور انجام دادند هرگز از ذهن مردم ایران نخواهد رفت و اسناد آن نیز موجود است.

,

ترقی گفت: عربستان به بدترین خشونتها آلوده است و عوامل پرورش یافته و تجهیز شده توسط این کشور جنایاتی را مرتکب شده اند که قرون وسطی هایی مرتکب نشدند و شبیه رفتار یزیدیان با امام حسین(ع ) عمل کردند.

,

وی افزود: عربستان در جایگاهی نیست که راجع به مسائل ایران انتقاد کند و برای او شرط قائل شود.

,

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: وزیر امور خارجه عربستان به دلیل پول و ثروتی که دارد تصور می‌کند که قدرت هم دارد و می‌تواند به دیگران زور بگوید در حالی که این دوران گذشته و دیگر کسی به حرف عربستان که دست او به خون بسیاری از مسلمانان آلوده است و به آرمان‌های فلسطین و ملت فلسطین خیانت می کند رو در روی ملت عرب لبنان، سوریه و عراق ایستاده، گوش نمی دهد.

,

ترقی گفت: به نظر می‌رسد این موضع‌گیری‌ها برای ملت‌های دنیا کاملاً روشن شده و سبب شده کسی برای این کشور تره هم خرد نکند بنابراین نه تنها موقعیت و جایگاه خود را در جهان اسلام بلکه در مجموعه جهان سیاست از دست داده است.

,

وی افزود: در سپهر سیاست بین الملل عربستان را به عنوان گاو شیرده آمریکا می شناسند نه کشوری که دارای سیاست، تدبیر و عقلانیت انسانی باشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به اینکه عربستان برای خروج خود از انزوا این بحث‌ها را مطرح کرده، گفت: ممکن است این گونه باشد اما به نظر می‌رسد این اقدام ناشی از ناپختگی و فقدان یک سیاست دوراندیشانه باشد که سبب شده این حرف از زبان سران عربستان بیرون آید.

,

ترقی خاطرنشان کرد: بن سلمان جوانی ناپخته است طبیعتا وزیر امور خارجه وی نیز در عرصه سیاست و دیپلماسی از وی ناتوان تر است.

,

وی افزود: سران عربستان فقط یاد گرفته اند با قلدری و زور حرف خود را به کرسی بنشانند و اگر این همه پول و رشوه به رسانه ها نبود کشور منزوی در عرصه بین‌الملل مشخص می شد.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: کشورهایی که برای مطرح کردن خود میلیاردها دلار هزینه می‌کنند و به رسانه‌ها رشوه می دهند انزوای آنها تثبیت شده است البته با این پول‌ها تا چه اندازه می خواهند خود را در عرصه بین المللی زنده نگه دارند.

,

وی افزود: این کشورها مرده هایی هستند که با دستگاه جسم خود را زنده نگه داشته اند.

,

ترقی درباره اقدامات خصمانه عربستان در منطقه و همدستی آنها با آمریکا، گفت: عربستان مدتی است به یک رژیم کودک کش و از بین برنده همه زیرساخت‌های یمن تبدیل شده که با کشتارهای مردم یمن و از بین‌بردن زیرساخت‌های آنها، ماهیت ضد انسانی و ضد بشری خود را نشان داده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: همچنین با بردن ارتش خود به کشور بحرین مسلمان را سرکوب کرده و به آنها اجازه آزادی و حق رای نمی دهد در واقع با کمک به رژیم بحرین انواع جنایت ها را علیه مسلمانان و آزادی خواهان اعمال کرده است.

,

ترقی تصریح کرد: در کشور پاکستان هم نقش موثری در انفجارها و ترورها و عملیات‌های انتحاری علیه شیعیان داشته است.

,

وی خاطرنشان کرد: در عراق و سوریه عمده تجهیزات نظامی و تسلیحاتی داعشی ها و عوامل ضد نظام عراق و سوریه به وسیله عربستان تامین می شود.

,

ترقی با اشاره به سرکوب نیروهای انقلابی مصر توسط عربستان، عنوان کرد: امروزه در لیبی شاهد هستیم گروهی مسلح هر روز موجب ناامنی و کشتار مردم و افزایش درگیری ها می شود و این نشان می‌دهد که رژیم عربستان با حمایت و پشتیبانی آمریکا و دست در دست خیانت آمیز اسرائیل گذاردن زمینه ایجاد اختلاف و کشتار مسلمانان را به نیابت از آمریکا و اسرائیل فراهم کرده و خائن ترین کشور جهان اسلام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه