اخبار داغ

استاد دانشگاه کردستان:

عدم خروج آمریکا از عراق مشکلات منطقه را تشدید می کند

عدم خروج آمریکا از عراق مشکلات منطقه را تشدید می کند
استاد دانشگاه کردستان عنوان کرد: شرایط فعلی آمریکا در منطقه بیش از پیش خطر ساز شده است و این باعث می شود که کشورهای همسایه به ناچار با ملت عراق همراهی کرده و در صورت عدم خروج آمریکا از عراق مشکلات منطقه بیشتر تشدید می شود و در صورت عدم تعجیل در اجرا می تواند موجودیت دولت و حاکمیت عراق را با خطر جدی مواجه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر حامد قادرزاده در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: این که هیچ کشوری نمی تواند برای مدتی طولانی تحت سلطه در سیطره کشوری دیگری باشد امری مسلم و قطعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

وی به مثال بارز حرکت اخیر آمریکا در عراق و نقض حریم آن  اشاره کرد و افزود: به صورت طبیعی و ذاتی آحاد یک جامعه حتی در شرایط نیاز شدید هم تمایلی به حضور افراد خارجی ندارند و اگر در ابتدا اعتراضی نمی کنند فقط بخاطر  وجود شرایط است.

,

چرا که می دانند با گذشت زمان از حضور، خارجیان کم کم احساس مالکیت می کنند و به صورت تدریجی به جای حمایت و کمک به گذر از مشکلات سعی در مهره چینی و دخالت در همه امور خواهند نمود.

,

قادرزاده عنوان کرد: مبارزه با حضور خارجیان در هر کشوری از همان ابتدا در میان توده مردم شکل می گیرد اما با وجود دخالت دولتها و توجیه حضور آنان صدای مردم در داخل مجامع محدود می ماند و با بروز اتفاقات این صدا از سوی رهبران اجتماعی و پشتوانه مردمی قوت می گیرد و به مرور بیشتر و صریحتر می گردد و ناچارا به خواسته ای تغییر ناپذبر در مقابل دولت قرار می گیرد و در دولت هم به وعده برای تحقق تبدیل می شود.

,

این مقام مسوول اظهار کرد: مفهوم امنیت در گذر زمان از حالت و بعد نظامی خارج شده و به حوزه­های اقتصادی، محیطی و فرهنگی تسرّی یافته است. اما نکته مهم این است که در کانون مفهوم امنیت ملی، قابلیت­های داخلی قرار دارد که از توانایی­ها در ارتباط با عوامل مثبت یا تهدیدات خارجی در یک تعادل مثبت یا منفی با محیط خارجی قرار خواهند گرفت.

,

وی افزود: این موضوع در عراق به مراتب جدی است چرا که شرایط فعلی آمریکا در منطقه بیش از پیش خطر ساز شده است و این باعث می شود که کشورهای همسایه به ناچار با ملت عراق همراهی کرده و در صورت عدم خروج مشکلات بیشتر تشدید می شود و در صورت عدم تعجیل در اجرا می تواند موجودیت دولت و حاکمیت را با خطر جدی مواجه کند.

,

وی عنوان کرد: ناامنی منطقه اقتصاد و امنیت همه کشورها را به خطر می اندازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه