اخبار داغ

استاندار آذربایجان‌غربی:

نباید برای تامین هزینه‌های سوخت و ایاب و ذهاب مدارس از خانواده‌ها پولی دریافت شود

نباید برای تامین هزینه‌های سوخت و ایاب و ذهاب مدارس از خانواده‌ها پولی دریافت شود
استاندار آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه گزارش‌هایی مبنی بر افت تحصیلی در مدارس روستایی بخاطر کم‌کاری برخی معلمان و نبود امکانات دریافت کرده است، از آموزش و پرورش خواست تا این مساله را بررسی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، محمدمهدی شهریاری شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: متاسفانه گزارشی‌هایی مبنی بر دریافت پول از خانواده‌های روستایی برای تامین سوخت و سیستم ایاب و ذهاب دانش آموزان به مدارس شبانه‌روزی دریافت کرده‌ام که باید آموزش و پرورش هر‌چه سریع‌تر نسبت به بررسی و حل مساله اقدام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، افزود: وضعیت تغذیه دانش آموزان در مدارس شبانه‌روزی به هیج وجه مناسب نیست و باید برای افزایش سرانه دانش آموزی و رفع نیازهای دانش آموزان در خوابگاه‌ها اقدام فوری انجام پذیرد.

,

استاندار آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه در ۲ سال گذشته از محل اعتبارات استانی، حمایت‌های خوبی از آموزش و پرورش و نوسازی مدارس شده، عنوان کرد: متاسفانه شاهدیم برخی خیرین مدرسه‌ساز برای مشارکت در ساخت مدرسه گرفتار بروکراسی اداری و بعضا کم توجهی مسئولین می‌شوند. نوسازی مدارس باید نسبت به تسهیل امر مدرسه‌سازی و تکریم خیرین بیش از پیش اهتمام کند.

,

وی، تصریح کرد: اداره نوسازی مدارس باید قبل از فرا رسیدن فصل سرما نسبت به تامین و تعمیر سیستم‌های گرمایشی معیوب اقدام می‌کرد. قابل قبول نیست در این سرما مدرسه‌ای بخاطر نبود سیستم مناسب گرمایشی دچار مشکل باشد.

,

شهریاری، همچنین با انتقاد از روند حذف مدارس کانکسی در آذربایجان‌غربی، بیان داشت: نوسازی مدارس باید برای سال آینده تحصیلی بخش عمده مدارس کانکسی را حذف کند.

,

در این جلسه به دستور استاندار آذربایجان‌غربی، ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز خوابگاه‌های شبانه‌روزی استان اختصاص یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه