اخبار داغ

برنامه‌های شبکه‌های استانی در ایام انتخابات مجلس ۹۸

برنامه‌های شبکه‌های استانی در ایام انتخابات مجلس ۹۸
نشست خبری معاون امور استان‌ها با هدف معرفی ویژه برنامه‌های انتخابات و دهه فجر شبکه‌های استانی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما، به منظور تشریح ویژه برنامه‌های انتخابات و دهه فجر مراکز استان‌ها، برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دارابی درباره برنامه‌های انتخاباتی صداوسیمای مراکز استانی گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۵ استان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، قم و تهران، سی و هفتمین انتخابات کشور از اول انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

,

وی ادامه داد: ما اسفند امسال، اولین انتخابات بعد از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را شاهد خواهیم بود. از طرفی اولین انتخابات بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب را پیش رو داریم. با توجه به حوادث اخیر و شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و انتقام سخت جمهوری اسلامی از مسببین آن و درهم کوبیدن آمریکا لزوم بیشتر به تشکیل مجلس کارآمد، انقلابی و مردمی احساس می شود.

,

دارابی عنوان کرد: از آن‏جا که هر رأیی که به صندوق‌ها ریخته می‌شود، نشان‏ دهنده مشارکت گسترده مردم در اداره امور و مانور قدرت برای دشمنان است، در مراکز استانی به وسعت سراسر ایران ۸۱ شبکه رادیویی و تلویزیونی استانی، محلی‌، برون مرزی و سراسری را در نظر گرفته‌ایم. این برنامه‌ها نقش موثری در ایجاد وحدت ملی و افزایش میزان مشارکت سیاسی مردم در انتخابات پیش رو خواهند داشت.

,

او در خصوص نظرسنجی رسانه ملی توضیح داد: آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در تابستان سال ۹۸ ، بیان کننده میزان رضایت ۷۰ درصدی (خیلی زیاد) شنوندگان شبکه‏‌های استانی و محلی تلویزیونی و رادیویی است. ۲۶۰ نفر از نمایندگان مجلس آتی (۸۹.۷ درصد) نماینده استان‏‌های مختلف کشور هستند و از همین رو برنامه‌های مختلفی را برای ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات طراحی کرده‌ایم.

,

معاون امور استان‌های صدا و سیما، درباره سیاست‏ ها و راهبرد‌های انتخاباتی رسانه ملی توضیح داد: تلاش برای حضور گسترده مردم در انتخابات، کمک به دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، تلاش برای تبدیل فضای کلی کشور در ایام انتخابات به فضای شور و نشاط و جشن ملی سیاسی، اهتمام در راستای تحکیم وحدت و انسجام ملیِ اقوام، مذاهب، قشر‌ها و گروه‏های مختلف مردم، تبیین جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی و وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس بر اساس وظایف مندرج در قانون اساسی و بیانات و رهنمود‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بخشی از سیاست‌های رسانه ملی در حوزه انتخابات است.

,

وی افزود: تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی ویژه نامزد‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۴ استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم انجام خواهد شد. همچنین نمایش وجهه و اقتدار جمهوری اسلامی در صحنه بین‏ المللی در دستور کار ماست و همزمان با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی برنامه‌هایی پیرامون تبیین و تحلیل آرمان‌های سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتب و تبیین دستاورد‌های مجاهدت‏‌های مخلصانه و شجاعانه او و سایر شهیدان پخش خواهیم کرد.

,

دارابی تاکید کرد: از زمستان ۹۷ ستاد انتخابات در معاونت امور استان‌ها و مراکز صدا و سیما تشکیل شده است و حدود ۳۷۵ جلسه برگزار کردیم و درخصوص انتخابات در معاونت امور استان‌ها و مراکز استان‌ها گزارش‌هایی داشته ایم. قرار است در فرصت باقیمانده ۱۶۹۲ ساعت برنامه انتخاباتی درباره مجلس شورای اسلامی و ۱۸۰ ساعت برنامه انتخاباتی درباره خبرگان رهبری از صدا و سیمای مراکز استان پخش شود.

,

وی پیرامون توقف برنامه‌های زنده و تولیدی شدن برنامه‌ها توضیح داد: آنچه در دوره آقای علی عسکری مطرح است توجه به برنامه‌های برند محور است و صیانت از این برنامه‌ها اهمیت دارد. آنچه در برنامه‌ها مورد توجه است این است که نقد باید مشفقانه باشد و نباید منجر به سیاه نمایی شود. جامعه جوان ما باید نسبت به راهی که طی کرده ایم، احساس غرور و افتخار کند و راه را ادامه بدهد. نسل سوم و چهارم می‌خواهند مدیریت کار کشور را برعهده بگیرند. بنابراین ضبطی شدن برنامه‌ها به معنای محدوددیت و آزاداندیشی و بیان نکردن واقعیت ها نیست. در برخی موارد، ملاحظات و مراقبت‌هایی صورت می‌گیرد و برای همین برنامه‌ها از شکل زنده در می‌آیند. حجم برنامه‌های زنده در رسانه زیاد است؛ در استان‌ها هم این مشکل را داریم. به هر حال ما باید کار کارشناسی انجام دهیم.

,

وی پیرامون تولیدات نمایشی شبکه‌های استانی در ایام انتخابات و دهه فجر اظهار کرد: صدا و سیمای البرز تهیه و تولید مجموعه نمایشی «راه میانبر» را در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای با رویکرد طنز برای ایجاد فضای شاد و مفرح در جامعه مرتبط با انتخابات در دست دادرد. صدا و سیمای خراسان رضوی هم پخش مجموعه ۱۶ قسمتی طنز نمایشی «برگ برنده» را در نظر گرفته است.

,

معاون استان‌های رسانه ملی عنوان کرد: در زمان انتخابات پوشش برنامه از هزار نقطه کشور را به صورت زنده و تولیدی از شبکه‌های استانی و سراسری خواهیم داشت. همچنین ۲۵۰ موشن‌گرافیک با موضوع انتخابات را تولید کرده ایم.

,

وی افزود: استفاده از رادیو نما به عنوان رسانه‌ای موثر در جذب هنر مردمی و انعکاس خلاقیت‌های شنوندگان در قالب عکس و انتخابات را هم در نظر گرفته ایم. تولید و پخش برنامه‌های مرتبط با انتخابات در شبکه شما از جمله برنامه انتخاب شما و گفتگو با چهره‌های سیاسی استان‌های مختلف را هم خواهیم داشت. تولید ۶ نماهنگ و ۳۰ سرود برای پخش در ایام انتخابات، تولید و توزیع ۲۴۷۵ قطعه پوستر، عکس نوشت، اینفوگرافیک، کاریکاتور و ۳۹۶۰ دقیقه در قالب‌های موشن گرافیک، فتو و ویدئو کلیپ، انیمیشن، پادکست، ویدئو، ویدئوکامنت، ویدئوگرافی، ۷۴۲۵ قطعه و ۱۱۸۸۰ دقیقه محتوا از بستر فضای مجازی، در راستای جریان سازی و ایفای نقش مکملی، با استفاده از راه اندازی پویش‏ های انتخاباتی بخش دیگر از فعالیت و برنامه ریزی‌های ماست.

,

دارابی درباره برنامه و سریال دهه فجر هم اظهار کرد: برنامه‌های شبکه‌های استانی صدا و سیما برای دهه مبارک فجر تولید شده اند. تهیه و تولید ۳۴۱۵ ساعت برنامه به منظور گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در شبکه‌های استانی صدا و سیما تصویب شده است. سهم سیما از این میزان ۱۹۰۳ و سهم رادیو‌های استانی ۱۵۱۲ ساعت است. تولید سریال‏ «جلال» هم در ۱۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای توسط مرکز آذربایجان شرقی با موضوع انقلاب اسلامی در دستور کار است. این سریال از شبکه‏ یک و شبکه شما پخش می شود. پخش مینی سریال «محرمانه در باران» تولید مرکز اصفهان هم از شبکه شما خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه