اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

مدیریت سرمایه‌ها در کشور ضعیف است/راه‌های ضریب رشد اقتصادی در مازندران

مدیریت سرمایه‌ها در کشور ضعیف است/راه‌های ضریب رشد اقتصادی در مازندران
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: کشور ما عواملی چون طبیعت، نیروی انسانی و سرمایه را برای ایجاد اقتصاد پایدار داراست ولی در عامل چهارم یعنی مدیریت دارای ضعف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا یعصوبی درباره تحلیل های رئیس جمهور درباره حل مشکلات اقتصادی و تاثیر سیاست خارجی بر آن در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی و تعامل با دنیا یکی از اصول اولیه اقتصاد است.

وی بیان کرد: جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای هر اقتصادی مفید خواهد بود، ولی اینکه صرفا بخواهیم با اروپا وارد مذاکره شویم، ضرورتی ندارد، هر کشوری می‌تواند طرف ما باشد، البته اقتصاد ما هر وجهه‌ای که در دنیا درست کند، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی دنیا به همان سمت پیش خواهد رفت.

این کارشناس افتصادی خاطرنشان کرد: سودهای در بخش اقتصادی می‌تواند بازار را برای ما تضمین کند، کشور ما عواملی چون؛ طبیعت، نیروی انسانی و سرمایه را برای ایجاد اقتصاد پایدار دارد ولی در عامل چهارم یعنی مدیریت دارای ضعف است.

یعصوبی تصریح کرد: کشور ما دارای ضعف مدیریتی است و مهمترین اصل در بازار همین است، اقتصاد ما در کشور آن قدر هم ناکارا و ناکارآمد نیست.

وی با اشاره به اینکه کشوری چون امارات اقتصاد عقب مانده‌ای داشت، افزود: این کشور برای پیشرفت در این بخش با استفاده از نفت یعنی همان ثروت ملی وارد بازار اقتصاد جهان شد، بعد از معرفی کشورش و قرارداد با سرمایه‌گذاران خارجی چاه‌های نفت را بست و بخش گردشگری را در کشورش فعال کرد.

یعصوبی گفت: عربستان هم که در شن‌زار خود به ساخت و ساز با سرمایه گذران خارجی پرداخت و پیشرفت کرد، لازمه ارتقای اقتصادی جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، اگر منافع با اقتصاد ما گره زده شود  بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

این کارشناس ادامه داد: سرمایه‌گذاری خارجی تحریم‌ها را از بین می‌برد، در استان ما ظرفیت بالای گردشگری موجود است، اگر شرکت‌های خوب در مازندران را تشویق کنیم تا به جذب سرمایه بپردازند، مفید است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز در کشور ثروت ملی باید صرف سرمایه‌گذاری شود و این مهم با کشاندن شرکت‌های معتبر دنیا ممکن است که در نهایت کاری کنیم تا چون امارت جزو 10 کشور اول دنیا در بحث اقتصادی باشیم.

یعصوبی تاکید کرد: اقتصاد مازندران منحصر به بخش کشاورزی نیست، البته صنعت‌گران هم اگر وارد شوند دچار مشکل می‌شوند پس گردشگری بهترین گزینه است، جاذبه طبیعت‌گردی بالایی در استان داریم ولی متاسفانه فقط در جذب زباله قوی هستیم.

کارشناس فعال اقتصادی گفت: در بخش کشاورزی مازندران می‌توان با استفاده از صنایع تبدیلی کشاورزی و فناوری‌های جدید در بحث آبزیان و ماهیان خاویاری پیشرفت‌های خوبی اتخاذ کنیم.

یعصوبی در پایان افزود: در اقتصاد اگر دولت قبلی همان شرایط را تحویل بدهد خوب است ولی در واقع این‌طور نیست و دولت بعدی تاوان بارهای مالی دولت پیشین را می‌دهد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه