اخبار داغ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی مطرح کرد

تعیین ۹۰۲ فقره حبس جایگزین طی ۱۰ ماه/ بیش از ۹۰ درصد ابلاغ‌های دادگستری الکترونیکی است

تعیین ۹۰۲ فقره حبس جایگزین طی ۱۰ ماه/ بیش از ۹۰ درصد ابلاغ‌های دادگستری الکترونیکی است
حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به مجازاتهای جایگزین حبس، گفت: در این راستا از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ دی ماه ۹۰۲ فقره حبس جایگزین تعیین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی ایران در کارگروه قوه قضائیه اظهار کرد: دهه فجر امسال به دلیل ورود به گام دوم انقلاب دارای اهمیت بسیار زیادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: مهمترین وظیفه دادگستری بر اساس اصل ۱۵۶ رسیدگی به شکایات است.
,
 
,
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد ابلاغ‌هایی که از سوی دادگستری صورت می‌گیرد الکترونیکی است که منجر به کاهش زمان و حفظ حریم شخصی اشخاص می‌شود.
,
 
,
حجت الاسلام وحدانی‌نیا عنوان کرد: در حال حاضر امکان مشاهده ابلاغیه بر روی تلفن همراه اشخاص و گواهی عدم سوء پیشینه به صورت الکترونیکی فراهم شده است.
,
 
,
وی افزود: برای اولین بار در کشور اجرای پرونده تمام الکترونیک قضائی را داریم که در این شرایط نیز اطلاعات فرد محفوظ و امکان دسترسی به پرونده و اطلاعات آن برای هیچ کسی وجود ندارد.
,
 
,
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: برای حفظ آبروی افراد، ساز و کار ورود و خروج افراد در دادگستری استان فراهم شده که با این برنامه یک هزار و ۸۳۶ نفر دستگیر شدند.
,
 
,
حجت الاسلام وحدانی‌نیا از اتصال تمامی دادگستری‌های استان به فیبر نوری خبر داد و افزود: طرح پابند الکترونیکی زندانیان در استان از دیگر طرح هایی است که تا کنون ۱۸ زندانی با استفاده از پابند با حضور در کنار خانواده دوران حبس خود را می‌گذرانند.
,
 
,
وی با اشاره به مجازات‌های جایگزین حبس، گفت: در این راستا از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ دی ماه ۹۰۲ فقره حبس جایگزین تعیین شده است.
,
 
,
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: طرح قاضی مدرسه و هر مسجد یک حقوقدان از دیگر برنامه‌های دادگستری استان است که با هدف اصلاح، انزار و هشدار و کاهش جرم ها ایجاد شده است.
,
 
,
حجت الاسلام وحدانی نیا از بهره برداری سامانه مردمی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) خبر داد و گفت: با این سامانه بستر امر و به معروف و نهی از منکر الکترونیکی فراهم شده است.
,
 
,
وی اظهار کرد: با توجه به وجود چالش‌های مربوط به خانواده‌ها در استان ما مانند سایر استان‌ها می‌توان با مشاوره و مددکاری برای خانواده‌ها آسیب‌ها را کاهش داد که در این راستا اقداماتی انجام شده است‌.
,
 
,
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه شورای حل اختلاف با نگاه آشتی دادن و صلح و سازش جلسات زیادی برگزار شده است.
,
 
,
حجت الاسلام وحدانی‌نیا با اشاره به وجود شورای حل اختلاف ویژه زندان، عنوان کرد: در سال جاری تا پایان آذر ۱۵۳ فقره پرونده در شورای حل اختلاف ویژه زندان مختومه شده است.  
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال تا پایان آذر پنج هزار و ۶۰۳ پرونده منجر به صلح و سازش شده است.
,
 
,
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی به برنامه های کارگروه قوه قضائیه در دهه فجر اشاره کرد و افزود: فضا سازی اداری، دیدار با خانواده های جانباخته حادثه کرمان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی جهادی ویژه بانوان، برگزاری مسابقات ورزشی،برگزاری مراسم بزرگداشت همکاران، آگاهی بخشی های حقیقی و حقوقی، بازدید از زندان های استان در دهه فجر، مرخصی ویژه به زندانیان و یادبود شهدای مقاومت و حوادث بعد از آن از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است‌.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه