اخبار داغ

استاندار ایلام :

۴۰۰ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در ایلام اجرا شد

۴۰۰ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در ایلام اجرا شد
استاندار ایلام بر لزوم صیانت از حریم رودخانه‌های استان تاکید کرد و گفت: ۴۰۰ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، "قاسم سلیمانی‌دشتکی"،استاندلر ایلام در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آب استان ایلام اظهار داشت: حفاظت از منابع آب برای نسل‌های آینده ضروری است، رعایت حریم رودخانه‌ها نیز برای پیشگیری از حوادث ناگوار همچون سیل و حوادث غیرمترقبه باید مدنظر مسوؤلان باشد و از همان ابتدای امر اجازه ندهند کسی به حریم رودخانه تجاوز کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی همچنین خواستار برخورد جدی با کسانی شد که در حفاظت از منابع آب اختلال ایجاد می‌کنند و افزود: باید قبل از انجام تخلفات با نظارت کامل نسبت به جلوگیری از خسارات وارده اقدام شود و دستگاه‌های قضایی و نظارتی در این زمینه باید فعال شوند.

,

استاندار ایلام یادآور شد: حفاظت از منابع آب استان به دلیل ضرورت توجه به نسل‌های آینده ضروری است و نباید اجازه داد این منابع هدر برود.

,

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری متعددی در استان اجرا شده است، باید چاه‌های غیرمجاز در سطح استان برچیده شود و در این راه نظارت دقیق و مدیریت منابع آبی در دستور کار قرار گیرد.

,

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید برای حفاظت از منابع آبی در استان صورت گرفته است که از جمله این اقدامات؛ آبخیزداری در بیش از ۴۰۰ هزار مترمکعب در استان تنها در سال جاری و جنگل‌کاری در بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان است.

,

استاندار ایلام بر ضرورت تداوم طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در مناطق مختلف بالادستی استان تاکید کرد و گفت: اجرای این قبیل طرح‌ها علاوه بر حفظ منابع آب موجب پیشگیری از وقوع سیلاب‌های مخرب در ایام پر باران سال می‌شود.

,

سلیمانی‌دشتکی با تأکید بر مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آبی استان افزود: تمام تلاش ما باید حفاظت از منابع آب برای نسل آینده باشد و بر بهره‌برداران نظارت لازم صورت گیرد.

,

وی تاکید کرد: پروانه حفر چاه‌ها باید براساس زمان‌بندی مشخصی صورت گیرد و از حفر چاه‌های غیرمجاز به منظور حفظ سفره‌های زیرزمینی جلوگیری به عمل آید.

,

استاندار ایلام در ادامه با انتقاد از تاخیر برخی مدیران برای حضور در این نشست گفت: بی‌نظمی در خدمت قابل قبول نیست، مدیران باید خدمتگزار مردم باشند و به موقع در محل کار خود و در جلسات حاضر یابند.

,

رییس کل دادگستری استان ایلام نیز در این جلسه گفت: دادستان‌ها را موظف کرده‌ایم با حفر چاه‌های غیرمجاز برخورد و پروانه‌های حفر و استفاده از چاه‌ها که مدت زمان مشخصی دارد باید مورد نظارت دقیق قرار گیرد و از بهره‌برداری‌های غیرقانونی جلوگیری به عمل آید.

,

در این نشست مصوب شد، کشت‌های جایگزین با مصرف آب پایین جایگزین کشت‌های با مصرف بالای آب در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه