اخبار داغ

گزارش دانا درباره خطای راهبردی وزیر خارجه؛

ترامپ پیام ضعف دیپلماسی ظریف را دریافت کرد/ فشار تحریمی آمریکا افزایش می یابد؟

ترامپ پیام ضعف دیپلماسی ظریف را دریافت کرد/ فشار تحریمی آمریکا افزایش می یابد؟
کارشناسان مطرح می کنند که راهکار مقابله با تحریم های آمریکا از کار انداختن ابزار اقتصادی تحریم هاست. بنابراین مذاکره با آمریکا هیچگاه باعث رفع تحریم ها نمی شود و بایستی کاخ سفید حس کند که نه تنها تحریم ها نتوانسته به اقتصاد ایران خللی وارد کند بلکه باعث تقویت و خود اتکایی اقتصاد کشورمان نیز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران این روزها که دیپلماسی بر سر برجام با اروپا به چالش عمیق بر خورده است، در مصاحبه با رسانه آلمانی زبان اشپیگل درباره مذاکره آمریکا سخنانی را مطرح می کند که با پاسخ منفی ترامپ در توئیتر مواجه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ظریف چه پیامی به آمریکا داد؟

, ظریف چه پیامی به آمریکا داد؟, ظریف چه پیامی به آمریکا داد؟, ,

اشپیگل از ظریف می پرسد «آیا شما بعد از قتل سردار سلیمانی توسط ایالات متحده، امکان مذاکره با ایالات متحده را منتفی می‌دانید؟»

,

وزیر خا رجه کشورمان نیز پاسخ می دهد:« خیر. من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه که اهمیت دارد، چگونگی رفتار آنها است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بر دارد و به میز مذاکره بر گردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم. آنها طرفی هستند که میز مذاکره را ترک کرده است. ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است. روزی خواهد رسید که آنها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی زیادی داریم.»

,
ظریف درحالی که آمریکا اخیرا سپهبد قاسم سلیمانی را در یک ترور ناجوانمردانه شهید کرد، بدون در نظر گرفتن این موضوع و شرایط ایران و آمریکا مطرح می کند که درهای مذاکره با آمریکا هنوز باز است. بلافاصله این سخنان وزیر خارجه ایران از سوی ترامپ با پاسخ منفی مواجه شد و وی با دو کلمه «مرسی نه!» به سخنان ظریف واکنش منفی نشان داد.
, ظریف درحالی که آمریکا اخیرا سپهبد قاسم سلیمانی را در یک ترور ناجوانمردانه شهید کرد، بدون در نظر گرفتن این موضوع و شرایط ایران و آمریکا مطرح می کند که درهای مذاکره با آمریکا هنوز باز است. بلافاصله این سخنان وزیر خارجه ایران از سوی ترامپ با پاسخ منفی مواجه شد و وی با دو کلمه «مرسی نه!» به سخنان ظریف واکنش منفی نشان داد., ظریف درحالی که آمریکا اخیرا سپهبد قاسم سلیمانی را در یک ترور ناجوانمردانه شهید کرد، بدون در نظر گرفتن این موضوع و شرایط ایران و آمریکا مطرح می کند که درهای مذاکره با آمریکا هنوز باز است. بلافاصله این سخنان وزیر خارجه ایران از سوی ترامپ با پاسخ منفی مواجه شد و وی با دو کلمه «مرسی نه!» به سخنان ظریف واکنش منفی نشان داد.,
 
,
کارشناسان معتقدند که چراغ سبز ظریف به آمریکا در زمانی که تنش میان دو کشور با توجه به ترور شهید سلیمانی و پاسخ موشکی سپاه پاسداران و تخریب پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق به سمت مرزهای نظامی رفته است، تنها و تنها پیام ضعف و تسلیم ظریف را به کاخ سفید متبادر می سازد.
,
 
,
تحریم ها علیه ایران افزایش می یابد؟ 
, تحریم ها علیه ایران افزایش می یابد؟ , تحریم ها علیه ایران افزایش می یابد؟ , ,
 
,
از این روست که ترامپ با پیام ضعف ظریف احساس می کند که تحریم‌های علیه ایران جواب داده است و به نظر می رسد وی که در آستانه انتخابات آتی ریاست جمهوری به شدت نیاز به تبلیغات برای خود دارد، فشار تحریم ها را مثبت ارزیابی کرده است و از سوی دیگر آمریکایی ها فکر می کنند که می توانند تحریم ها را بیشتر کنند. به نظر می رسد این پالس ضعیف ظریف به آمریکایی ها بیشتر از اینکه باعث کمتر شدن تحریم ها شده باشد به سبب اینکه ترامپ حس کرده تحریم ها و فشار علیه ایران جواب داده است قطعا بیشتر می شود و از آن دست بردار نیست. 
,
 
,
کارشناسان مطرح می کنند که راهکار مقابله با تحریم های آمریکا از کار انداختن ابزار اقتصادی تحریم هاست. بنابراین مذاکره با آمریکا هیچگاه باعث رفع تحریم ها نمی شود و بایستی آمریکایی ها حس کنند که نه تنها تحریم ها نتوانسته به اقتصاد ایران خللی وارد کند بلکه باعث تقویت و خود اتکایی اقتصاد کشورمان نیز شده است. 
, کارشناسان مطرح می کنند که راهکار مقابله با تحریم های آمریکا از کار انداختن ابزار اقتصادی تحریم هاست. بنابراین مذاکره با آمریکا هیچگاه باعث رفع تحریم ها نمی شود و بایستی آمریکایی ها حس کنند که نه تنها تحریم ها نتوانسته به اقتصاد ایران خللی وارد کند بلکه باعث تقویت و خود اتکایی اقتصاد کشورمان نیز شده است. , کارشناسان مطرح می کنند که راهکار مقابله با تحریم های آمریکا از کار انداختن ابزار اقتصادی تحریم هاست. بنابراین مذاکره با آمریکا هیچگاه باعث رفع تحریم ها نمی شود و بایستی آمریکایی ها حس کنند که نه تنها تحریم ها نتوانسته به اقتصاد ایران خللی وارد کند بلکه باعث تقویت و خود اتکایی اقتصاد کشورمان نیز شده است. ,
 
,
جالب اینجاست که ظریف نه تنها در زمان و شرایط نامطلوب پالس ضعف دیپلماسی ایران را به آمریکایی ها داد بلکه باید پرسید که چطور وزیر خارجه کشورمان بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام مطرح می کند که باب مذاکره باز است و چطور ایران قرار است به ترامپ دیوانه و بدعهد اعتماد کند.
,
 
,
این درحالی است که پیشتر ایران برای هر درخواست مکرر ترامپ برای مذاکره بیان می کرد که این کشور بایستی به تعهدات خود در برجام باز گردد و آمریکایی ها هم همواره اعلام می کردند که بدون هیچ گونه پیش شرطی حاضر به گفتگو هستند و بازگشت خود به برجام را نمی پذیرفتند.
,
 
,
از سوی دیگر اینطور در فضای سیاسی احساس می شود که دیپلماسی ظریف در حالی که با اروپا در خصوص تعهدات برجامی اش به مشکل بر خورده است دوباره به سراغ آمریکا رفته است! بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام دولتمردان عنوان کردند که اروپا حامی این سند توافق است و درحالی که پیشتر به قاره سبزی ها «آقااجازه» گفته می شد، دیپلماسی از «کدخدا» ( آمریکا) به سمت اروپایی ها جهت حفظ برجام گردش کرد. اما حالا که دولت با اروپا در حوزه برجام به جایی نرسیده آیا دوباره قرار است دور باطل اعتماد بی جا به کدخدا تکرار شود؟
, از سوی دیگر اینطور در فضای سیاسی احساس می شود که دیپلماسی ظریف در حالی که با اروپا در خصوص تعهدات برجامی اش به مشکل بر خورده است دوباره به سراغ آمریکا رفته است! بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام دولتمردان عنوان کردند که اروپا حامی این سند توافق است و درحالی که پیشتر به قاره سبزی ها «آقااجازه» گفته می شد، دیپلماسی از «کدخدا» ( آمریکا) به سمت اروپایی ها جهت حفظ برجام گردش کرد. اما حالا که دولت با اروپا در حوزه برجام به جایی نرسیده آیا دوباره قرار است دور باطل اعتماد بی جا به کدخدا تکرار شود؟,
 
,
به نظر می رسد در مجموع سخنان ظریف با اشپیگل در این شرایط زمانی که آمریکا تیغ خود را در برابر ایران از رو بسته است، یک خطای راهبردی محرز بوده است. هرچند که برخی از کارشناسان تاثیر مسائل داخلی ایران و انتخابات پیش رو هم در اتخاذ چنین موضعی از سوی ظریف دور ذهن نمی دانند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه