اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

آرایش سیاسی در عراق تحت تاثیر قیام مردمی است/ خروج نیروهای آمریکایی، خواسته اصلی عراقی‌ها

آرایش سیاسی در عراق تحت تاثیر قیام مردمی است/ خروج نیروهای آمریکایی، خواسته اصلی عراقی‌ها
یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه آرایش سیاسی در عراق تحت تاثیر قیام مردمی قرار می گیرد، گفت: مردم عراق خواسته‌‌های مشخصی دارند که خروج نیروهای نظامی آمریکا از مهم ترین آنهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل بین‌الملل  در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص راهپیمایی اخیر مردم عراق، گفت: آن چیزی که به عنوان انقلاب دوم در عراق اتفاق افتاد، کنایه از قیامی است که مردم برای خروج نیروهای انگلیسی در سال 1920 انجام دادند و در یکصد سال بعد دوباره این رویداد تکرار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

حسن عابدینی با بیان اینکه این رویداد تاثیرات تعیین کننده ای بر روی معاملات ملی، منطقه ای و بین المللی خواهد داشت، افزود: آرایش سیاسی در عراق تحت تاثیر این قیام مردمی قرار می گیرد.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: فراموش نکنیم که آمریکا و حکام مرتجع عرب از جمله سعودی ها، امارت متحده و کسانی که در بین صفوف مردم عراق غربگرا هستند، تلاش می‌کنند تا به گونه‌ای این قیام مردمی را کمرنگ جلوه دهند.

,

وی یک اجتماع نخبگانی را لازمه تغییر در ساختار نظام سیاسی عراق دانست و عنوان کرد: با ساختار کنونی عراق به نظر می رسد که اگر زمینه برای روی کار آمدن مسئولان مردمی که با دیدگاه مردم همسو باشند فراهم شود، می توان به آینده عراق امیدوار بود.

,

 عابدینی مطرح کرد: مردم عراق مردمِ رشید، بالغ، بالنده و سرزنده‌ای هستند و علیرغم آنکه در دوران رژیم صدام و رویدادهای دیگر به آن ها ظلم سنگینی تحمیل شد، هنوز سرزنده و در صحنه هستند.

,

وی افزود: مردم در حال حاضر خواسته‌‌های مشخصی دارند که خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق از مهم‌ترین آن‌هاست.

,

حسن عابدینی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به راحتی حاضر به خارج کردن نیروهای خود از خاک عراق نیستند، خاطرنشان کرد: مردم عراق کسانی هستند که هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنند و امید می‌رود که شاهد روی کارآمدن دوباره نیروهای هوادار خروج آمریکا در مجلس و نخست وزیری عراق خواهیم بود.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: در حال حاضر مرجعیت، مردم، نیروهای مقاومت و بسیاری از سیاست مداران با یکدیگر همسو هستند و باید منتظر آثار این رویداد به صورت عینی بود.

,

وی در پاسخ به این سوال که  ارزیابی شتاب‌زده از اتفاق روز جمعه عراق را چقدر مقرون به صحت خواهد بود، بیان کرد: تصاویر راهپیمایی عراق به اندازه کافی حقیقت را نشان می‌دهد و بنیان‌گذار این تظاهرات کسانی هستند که نسبت به اقدام تروریستی آمریکایی‌ها بر ضد فرماندهان ارشد مقاومت اسلامی یعنی شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معترض بودند.

,

عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌های وابسته به نظام سلطه تلاش می‌کنند تا واقعیت میدان را تحریف کنند، تصاویر، دوربین ها، شعارها و گستره راهپیمایی، پویای این واقعیت بزرگ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه