اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

پاس‌کاری غول اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری میان بازنشستگان/ آیا رضایی بابادی از «آتیه صبا» می رود؟

پاس‌کاری غول اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری میان بازنشستگان/ آیا رضایی بابادی از «آتیه صبا» می رود؟
صندوق بازنشستگی کشوری؛ بزرگترین صندوق دولتی که فقط طی 7 سال 5 مدیر و سرپرست را تجربه کرده است؛ یعنی ساده ترین اصول مدیریت هم در آن رعایت نشده، چه برسد به انجام تکنیک های مختلف برای پویایی اقتصادی!
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماجرای پیچیده صندوق بازنشتستگی کشوری از ابتدای دولت حسن روحانی، به کلافی سردرگم تبدیل شد؛ اگر تا پیش از این و در دولت های قبل زمزمه های فساد و تبانی در برخی شرکت های تابعه صندوق به گوش می رسید، اما طی چند سال گذشته، بی ثباتی مدیریتی و تسلط رانت و فساد بر صندوق، حداقل های شفافیت در این جایگاه پولساز دولتی را از بین برده است.

انتصاب مدیرانی ضعیف و بعضا نزدیک به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موجب شده است تا گروه ها و جناح های سیاسی مختلف، همواره طی سال های اخیر نسبت به دست اندازی به پست های مدیریتی صندوق و شرکت های تابعه آن حساس باشند.

یکی از این پست های حساس و کلیدی در صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ آتیه صبا است که بزرگترین هلدینگ زیر مجموعه صندوق بازنشستگی محسوب می شود؛ اما این هلدینگ نیز طی سال های گذشته وضعیتی مشابه با صندوق بازنشستگی کشوری داشته است.

از انتصابات عجیب در زمان مدیرعاملی تقی زاده تا انتصابات عجیب تر در زمان مدیرعاملی میعاد صالحی، همگی نشانه بی تدبیری تمام عیار حاکم بر صندوق بازنشستگی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیریت آتیه صبا پس از برکنار محمد اسکندری توسط نعمت الله ایزدی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، به ابراهیم رضایی بابادی به عنوان سرپرست واگذار شده است؛ فردی که تفاوت چندانی با مدیران منصوب شده پیش از خود ندارد.

رضایی بابادی پیش از این و در زمان استانداری در کرمانشاه به دلیل انتشار یک فایل صوتی و شوخی های رکیک وی، موجب برکناری اش توسط وزیر کشور شده بود، حالا در هلدینگ آتیه صبا و بدون هیچ گونه سابقه اقتصادی مشغول فعالیت است.

این انتصاب عجیب در شرایطی تداوم دارد که تقریبا تمامی شرکت های زیر مجموعه آتیه صبا دچار وضعیتی بحرانی هستند و شاخصه های اقتصادی شرکت های مذکور حکایت از یک بی تدبیری نهادینه شده در مدیریت هلدینگ مذکور دارد.

برخی معتقدند عدم توانایی و آشنایی با موضوعات پیچیده اقتصادی حاکم بر شرکت های هلدینگ آتیه صبا از سوی سرپرست فعلی، نه تنها وضعیت هلدینگ را بهبود نبخشیده، بلکه وضعیت را بحرانی تر نیز کرده است.

رضایی بابادی بر اساس قانون برای حضور در مدیریت هلدینگ آتیه صبا نیاز به تائیدیه سازمان بورس دارد اما وی سابقه اقتصادی مناسبی در کارنامه خود ندارد و به همین دلیل تاکنون سندی پیرامون گرفتن تائیدیه انتصاب وی از سوی سازمان بورس، وجود ندارد؛ همین مساله انتصاب وی را مانند مدیران پیش از خود غیرقانونی خواهد کرد.

بر اساس برخی اسناد منتشر شده، رضایی بابادی که ظاهرا جزو مدیران بازنشسته است، هم اکنون به طور همزمان عضو هیات مدیره موظف صندوق بازنشستگی کشوری نیز هست؛ این یعنی وی فردی بازنشسته و چندشغله محسوب می شود که ابهامات فراوانی را در مقابل دست های پشت پرده این انتصاب قرار می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

به نظر می رسد حالا که بعد از ماه ها سرپرستی احمد افتخاری به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی منصوب شده، نیاز به تغییرات جدی در مدیریت بخش های مختلف این غول اقتصادی بیش از پیش از حس می شود؛ تغییراتی که عدم انجام آن می تواند در وضعیت بحرانی فعلی صندوق بازنشستگی کشوری، به سقوط آن به دره منجر شود.

برکناری چهره هایی نظیر، رضایی بابادی و دیگر چهره های مشابه، می تواند بعد از سال ها بی ثباتی، تنش، فساد و رانت در صندوق بازنشستگی، روزنه های امید را در میان صاحبان اصلی سرمایه این صندوق، زنده نگه دارد.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه