اخبار داغ

جبار آذین در گفگتو با دانا؛

ملکاوان؛ خانه اسرار و وحشت تلویزیون!

ملکاوان؛ خانه اسرار و وحشت تلویزیون!
منتقد سینما گفت: ملکاوان، حاصل تلاش هنرمندانی است که در مسیر تجربه گرایی و ارتقای توانایی های خود در حوزه سریال سازی، راه تکامل هنری را طی می کنند.
[

جبار آذین منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون در خصوص سریال ملکاوان که این روز ها از رسانه ملی در حال پخش است در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: پخش سریال متفاوت و غیرتکراری "ملکاوان" از شبکه کلیشه ای آی فیلم، نشان می دهدکه صرف نظر از باند بازی و گروه گرایی و رفیق نوازی در تلویزیون، چنانچه فضا و امکانات آن، حتی در حد محدود در اختیار گروه های مستعد و تجربه گرا قرار گیرد، آن ها می توانند افزون بر یافتن میدانی برای عرض اندام، از صدا و سیمای راه گم کرده و سرمایه سالار، آبروداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: ملکاوان، حاصل تلاش هنرمندانی است که در مسیر تجربه گرایی و ارتقای توانایی های خود در حوزه سریال سازی، راه تکامل هنری را طی می کنند.

,

این منتقد پیشکسوت اظهار داشت: ملکاوان به رغم ویژگی ها و امتیاز های داستانی و ساختاری، به دلیل خط اصلی قصه و نحوه پرداخت هنری آن، نمی توانست ازشبکه هایی مانند یک و سه پخش شود، چون بدون شک به دلیل تنوع سلیقه ها و دیدگاه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی مخاطبان، با واکنش هایی روبرو می شد که می توانست آن را دچار حاشیه و آسیب کرده و با اتهام هایی مانند ترویج خشونت و ایجاد رعب و وحشت، تا مرز تعطیلی ببرد. 

,

وی عنوان کرد: همسر"مهسا" در خارج از کشور، به ظاهر خودکشی کرده است و خانواده او، مهسا، دیگران و پلیس در پی علت مرگ "مهرداد" هستند. در گذشته مهسا و خانواده همسرش، پروژه های مهرداد و کسان دور و نزدیک آن ها در داخل و خارج کشور، رازی نهفته است که همه آن ها را با اسرارخانه و ملک ملکاوان پیوند می دهند و این طناب گره خورده برای بازگشایی و یافتن حقیقت، پای نیروهای امنیتی را به میان می کشد.

,

آذین اذعان داشت: به تازگی شاهد پخش سریال "ترورخاموش" که یک اثر اجتماعی، پلیسی، امنیتی بود و از بدشانسی سازندگان آن بعد از "گاندو" پخش شد، از احمد معظمی، کارگردانی که در سینما و تلویزیون، مسیر تکامل هنری را طی می کند، بودیم و "ملکاوان"،سریال جدید او ، از منظر مضمون، داستان و ساختار هنری توانسته است، مخاطبان تلویزیون را به جمع بینندگان آی فیلم اضافه کند. سریال پلیسی جنایی ملکاوان، مجموعه ای با فیلمنامه ای جمع و جور و چپنش فکر شده عناصر درام و داستان سازیه ای باورپذیر است که به همت و دانش سینمایی و سیمایی کارگردان آن و تصویرسازی های تلویزیونی، سینمایی و تجربی و نوگرایی های او و همکارانش، توانسته به سریالی مخاطب پسند تبدیل شود.

,

جبار آذین در پایان گفت: مجموعه پلیسی معمایی، خانوادگی و اجتماعی ملکاوان، در کل خوب نوشته و خوب هم اجرا و کارگردانی شده و بازی های دیدنی دارد.ا حمد معظمی در روایت تصویری و نمایشی صحنه های پرالتهاب خون و خشونت و مرگ، از برخی مولفه های گونه وحشت بهره برده که گرچه هنوز خامدستانه است، ولی درکل قابل پدیرش است. ملکاوان موفق شده با سرگرم سازی و همراه ساختن مخاطب با شخصیت های سریال، او را وارد پیچ و خم های ملکاوان کرده و نمایشی از مبارزات خیر و شر را به زبان ترسیم و تصویر در آی فیلم به راه اندازد. ملکاوان، حرکت معظمی، گروه نویسندگان و سازندگان آن را رو به جلو نشان می دهد و از مجموعه های مخاطب پسند تلویزیون است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه