اخبار داغ

آخرین گزارشات از روند پرونده کارگران اخراج شده از شرکت غله منطقه 13:

شکایت کارگران شرکت غله منطقه ۱۳ همدان مردود اعلام شد/ اعتراض کارگران علیه پیمانکاران بخش خصوصی وارد است

شکایت کارگران شرکت غله منطقه ۱۳ همدان مردود اعلام شد/ اعتراض کارگران علیه پیمانکاران بخش خصوصی وارد است
شکایت کارگران شرکت غله منطقه ۱۳ همدان مردود اعلام شد/ اعتراض کارگران علیه پیمانکاران بخش خصوصی وارد است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ دولت براساس اصل ۴۴ قانون اساسی و بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری مصوب کرد که بنگاه‌های اقتصادی بخش دولتی را به  بخش خصوصی محول کند و شرکت غله منطقه ۱۳ نیز چون به بخش اقتصادی و تجاری مربوط بود از سال ۸۷ به بعد به بخش خصوصی محول شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در سال ۹۵ بود که شرکت غله منطقه ۱۳ همدان به بخش خصوصی واگذار شد و علاوه بر بخشی از اموال، نیروهای این شرکت نیز به نام خریدار خصوصی این شرکت انتقال یافت.

,

در ابتدای این اقدام ۱۴ نفر از نیروهای رسمی شرکت غله منطقه ۱۳ با شکایت به دیوان عالی کشور دوباره مشغول به کار می‌شوند. اما با ایجاد چنین مشکلاتی واگذاری شرکت‌ها در سراسر کشور لغو شد و هم‌اکنون باز هم تحت‌پوشش شرکت مادر تخصصی خدمات بازرگانی دولتی ایران فعالیت می‌کنند و برای هر استان چارت اداره کل غله و خدمات بازرگانی تعریف شده است.

,

در حال حاضر اداره غله منطقه ۱۳ همدان ۵ کارگر خدماتی اخراج شده دارد

, در حال حاضر اداره غله منطقه ۱۳ همدان ۵ کارگر خدماتی اخراج شده دارد, در حال حاضر اداره غله منطقه ۱۳ همدان ۵ کارگر خدماتی اخراج شده دارد,

برای اطلاع از چگونگی رسیدگی به پرونده کارگران ناراضی از این شرکت مدیرعامل اداره غله منطقه ۱۳ همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: اداره غله برای نگهداری سیلوها با شرکت پیمانکار قرارداد دارد یعنی کارگران نگهبان طرف قرارداد مستقیم ما نیستند.

,

مسعود بکایی با اشاره به اینکه در حال حاضر این اداره ۵ کارگر خدماتی اخراج شده دارد و مابقی با انعقاد قرارداد سر کار هستند، افزود: نگهبانانی که پس از اخراج، از اداره غله شکایت کرده‌اند باید پیگیر شکایت خود باشند.

,

وی با بیان اینکه هر رأی قانونی که صادر شود باید به آن عمل شود، ادامه داد: همه این کارگران معترض نیروهای قراردادی بودند.

,

بکایی خاطرنشان کرد: از ۸۰ نفر نیروی کار این اداره بیشتر آنها به شکل قراردادی مشغول به کار شده‌اند و فقط ۱۴ نفر نیرو به صورت رسمی در اداره غله منطقه ۱۳  کار می‌کنند.

,

وی با تاکید بر این موضوع که نیروهای غیررسمی این اداره انتظار دارند به عنوان هر نیرو در بخش کارمندی، نگهبانی و نیروی خدماتی طرف قرارداد رسمی با دولت باشند، یادآور شد: خواسته نیروهای این شرکت تاکنون میسر و فراهم نشده است.

,

مدیرعامل اداره غله منطقه ۱۳ همدان در خصوص برنامه این اداره برای سال آینده نیز بیان کرد: برای سال آینده برنامه داریم با شرکت‌های پیمانکار به طور جداگانه برای نگهبانان عقد قرارداد ببندیم تا حق و حقوق آنها براساس مقررات قانونی پرداخت و مشکلات کنونی حل شود.

,

اعتراض کارگران علیه بخش خصوصی و پیمانکاران اداره غله منطقه ۱۳ همچنان وارد است

, اعتراض کارگران علیه بخش خصوصی و پیمانکاران اداره غله منطقه ۱۳ همچنان وارد است, اعتراض کارگران علیه بخش خصوصی و پیمانکاران اداره غله منطقه ۱۳ همچنان وارد است,

معاون روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در خصوص آخرین گزارش از پرونده کارگران ناراضی اظهار کرد: شکایت این کارگران علیه شرکت مادر تخصصی خدمات بازرگانی دولتی ایران مردود اعلام شده چون قرارداد آنها به صورت قانونی به اتمام رسیده است.

,

حمیدرضا اسلامی افزود: مشاوره حقوقی شرکت مادر تخصصی خدمات بازرگانی دولتی ایران چون قرارداد را تمام شده می‌داند حق کارگران را به لحاظ تبعیت حقوقی قطع کرده است.

,

وی اضافه کرد: اعتراض کارگران علیه بخش خصوصی و پیمانکاران اداره غله منطقه ۱۳ وارد است و دلیل نمی‌شود چون قرارداد امضاء نکرده‌اند و اخراج شده‌اند ما به نفع آنها رأی ندهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه